Végre sikerült megzabadulnom a 15"-os gyári lufiktól! Felkerült az autóra a 225/45 R17 Good Year F1 Eagle jó kis MOMO V10 felniken. Szerintem mutatós is, és az autó is jpbban viselkedik már velük!
tehat , az egesz szerencsere magyarorszagon tortent, de roviden a tortenet:
Kocsi lerobban , felhivtam az assistance. Az emberunk visszahivott hogy kb 50 perc mulva er oda a trailer. Nem tudom hgoy ez cegpolitika-e de ha nem kerdezek akkor csak a minimalis informaciot kaptam volna meg.
szoval egy kis kerdezes hogy mi lesz most es vegul a kovetkezokre jutottunk.
1 - az assistance nem a kia sajat assistance szolgaltatasa hanem egy kulsos ceg szolgaltat
2 - berauto 3 napra jar, vagy javitas hosszatol fuggoen 5 napig
3 - attol fugg hol van a bejelentett lakcimed, odaig fizeti az asszisztance a haza utat, ha vonattal tudnal hazamenni. Taxit fizetik az allomasig, es az allomastol hazaig
4 - a legkozelebbi kia szervizbe vontatjak be a jarmuvet, de igazan ez pesten valtozhat, igy ha valakinek van preferencia szervize, oda is elviszi az automento
5 - az automento akulemerulesen kivul mas hibat helyszinen nem tud megoldani. ez kb a hibak 10 % a sofor elmondasa szerint.
6 - szamlakat a assistance szolgaltato nevere kell kerni es visszautaljak
Ami az en megjegyzesem, hogy kerdezni kell, mert segitokeszek es mindennek utanna jarnak, de ha nem kerdezel nem kapsz semmit.
Kulfoldon nem tudom hogy van, de a lakcimedig hazajuttatnak, es gondolom a szallast is fizetik ha kell. persze mindent te fizetsz elore ok utolag. Berautonal az kauciot is neked kell lerakni, tehat nem art egy jo hitelkartya ha autozol.
az automentes kulfoldon a hibak 70% orvosolja, szembeni a hazai 10%-kal van meg mit tanulni. A mai auto bikazassal nem indulnak mindig be, sajat tapasztalatom hogy egy ego zarlat utan lemerult renault scenic akumlatort, ugy bikazott be hogy volt bikazo keszlete, illetve tudta azt hogy mennyit kell varni mire az auto indithato allapotba kerul. es a kulcsot es az inditast milyen sorrendbe kell. (nem volt mindegy mikor teszed fel a bikat, mikor teszed be a kulcsot, mennyit varsz inditas elott ...)
miivel mindez hetvegen volt, es szerencsere van masik autom, igy hasznalom most azt, de azert azt hozza kell tennem hogy a szerviz nem volt tul kommunikative, miutan vasarnap letettuk, utanna hetfo delutan nekem kellett rajuk szolni. mire kozoltek hogy ok csak akkor szoltak volna ha kesz van. valaki korabban irta hogy jobban kene figyelni a szervizek szinvonalara. hat kommunikacio egyenlore volt gond, mert azert csak 5 millio volt az auto es ennel tobbet varnek ha lerobban. Minimum annyit hogy munkafelvetel utan felhiv es kozli hogy nala van az auto es xxy idopontban tud majd tobbet mondani.
ha épp ráérsz leírhatnád, hogy külföldön vagy magyarországon történ a dolog, továbbá hogyan jutottál-el A-ból B-be addig amíg az assistance elvitte a kocsid?
egyébként meg reméljük tényleg egyedi.....én is elég sokat vagyok a pályán, havi 2000-3000 km, nem szeretném ha egyszer megállna valahol, főleg nem éjjel 2kor!
ez a honap kicsit necces volt, atlagosan 4-5 ezer korul szokott lenni, dehat a kocsinak azert mindegy, mondjuk a generator cseret azert kicist durvanak tartom egy vadonatuj autotol.
nem egy olyan bonyulult elem az. Mondjuk az igaz hogy nekem allandoan megy a klima, kulonbozo toltok a kocsiba, neha meg melegvizet is forralok ;) de a gyari biztositek elbirja akkor a vezetekeknek es a generatornak is el kell.
Kicsit rontanom kell e kia megbizhatosagi statisztikat. 1 honap hasznalat es 9000 km utan generator csere.Sokat ment, de mindig hatarokon belul. 80 % autopalya, kb 130-160 kozott.
A eset furcsa volt. Motor leallit, 1.5 ora mulva indit, nem volt benne aram, a muszerfal villogot, a kurt sipolt. Utanna az assistance bebikazta, de a motor beindult, viszont toltes nelkul leallt. az assisztance korrekt volt, egy rossz szavam nem lehet ra, legalabb ez a resz mukodott.
A rossz tapasztalat hogy a munkat a szervizbe felvettek, de engem elfelejtettek ertesiteni a reszletekrol, tehat ha en nem telefonalok du 4kor, akkor meg a mai napig nem tudok semmit.
Nem volt túl nehéz, de azért oda kellett figyelni! Én a küszöbhöz viszonyítottam. Rámértem a magasságot, és vékony filctollal meghúztam az egyenest! Utána ehhez viszonyítva ragasztottam.
Nyugi nem marad ott a ragasztás nyoma! Ebben a jó kis melegben ki kell állni a napra a géppel, fél órára. Utána nyugodtan, persze szép lassan le lehet húzni! Csak sajna a csíkot utána el lehet dobni! Az újat én raktam fel, kb. oda ahova a riderautó javasolja.
Teljesen normális, mindenkinek ég pár másodpercig. idő kell míg az olajnyomás felépül. 10W-40-es olajakat azonban a dízel ceed-ben illik kerülni mert az majd akkor kell neki ha benne lesz majd 100.000-150.000km. De gyárilag sem raknak bele ilyen olajat.
Nem tudom milyen típusú riasztó van benne, de nekem attól is beriad, ha odacsapsz az üvegnek. Nem ultrahangos, hanem valami egyéb mittudoménmi, de nem kell az ajtót nyitogatni, hogy visítson. Igaz, az enyém nem gyári.
eddig én sem sokat lapozgattam, rögtön bevágtam hátra a tárolórekeszekbe, mivel a kesztyűtartó amúgy is kicsi így legalább nem foglalja ott a helyet, meg különben is minek hűtsem a "bibliát"! eddig csak a riasztó miatt, meg a bejáratás miatt olvastam bele!
ezen nem kell meglepődni! nekem a kocsi átvételkor nemtudták demonstrálni a működését! na az vicces volt! jött még 1 szervizes emberke is aki végrángatta a kocsit, mert állítólag arra is riasztanta, aztán nemsikerült nekik meghujjogtatni! ehhez az egészhez asszem no comment! aztán hazamentem belelapoztam a könyvbe, megnéztem, kipróbáltam és működött!
1. vagy beleülsz, magadra zárod, vársz legalább 30mp, mert csak a zárás után ennyivel aktív és utánna rányitsz az ajtóra! 2. lehúzott ablak mellett ugyanez a móka 3. benne hagysz értékes dolgokat, és kinyitják neked rögtön :)
Szerintem is ez az egyetlen megoldás + én még elég el nem ítélhető "paraszt" módon lehetőleg középre állok a csíkon, mert képesek a tök üres placcon szorosan jobbról-balról rám állni /talán fáznak/.
Szerintem egyáltalán nem népszerűtlen a kérdésed, teljesen logikus! A praktikum kérdése pusztán a csík elhelyezésén múlik! Ha normális helyre van felrakva, akkor sokat tud védeni, sok ezrest lehet vele spórolni. Szerintem ahová sokan rakatták, -a törés peremére- nem is praktikus, meg nem is néz jól ki. Sajna én is úgy jártam anno, hogy direkt kihangsúlyoztam a kereskedésben, hogy NE rakják fel, majd én megoldom. Erre mit látok először - fent a csík, és persze túl alacsonyan van! Pár hét után lecibáltam, és rendes magasságba raktam egy másikat. Mostmár nyugodtabb vagyok, mert így tényleg használható!