Keresés

Részletes keresés

Neville2004 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 14
Tudtommal szegediek, de ne vedd kézpénznek, nem vagyok tájékozott mellékvonalak tekintetében.
Előzmény: poznamokus (13)
poznamokus Creative Commons License 2006.04.06 0 0 13
Üdv! Néhány kérdés a vonallal kapcsolatban: Hova valósi Bz-k járnak a kiágazó vonalakon (Kalocsa, Solt, stb), Halason mely Szöcskék és Szilik vannak Szegedröl? Szergej előfordul Halason? És úgy egyébként a Zetoron meg a Szöcsiken kívül mi van Halason?
Neville2004 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 12
Taksonyban 3 (üzemképes) vágány van. Ebből 2 mellet van peron, a 3. elvileg gyors és tehervágány. Na most a 2 vágány közül az egyiken egy Bp-re menő személyvonat van, a másikon pedig egy tehervonat, így a Kelebiába menő személyvonat a tehervágányon megy át.
Előzmény: M62 265 (11)
M62 265 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 11

Csak még egy kérdés, mielőtt behal a topik:

 

"nem áll meg Taksonyon és Délegyházán, mivel a tehervonatokat nyilván olyan vágányra kell rakni, ami mellet van peron"

Ezt magyarázd el légyszives!

Előzmény: Neville2004 (9)
Neville2004 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 10
Amugy ez a nyíregyházi IC-k áthelyezése, 150-es odairányitása info honnan van? Mert eddig nem hallotam róla.
Neville2004 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 9
Nem hangzik rosszul. Ez gondolom jelentős menetrendi változásokat is vonna maga után.
Ha már menetrend, van benne pár érdekesség.
Pl.: 10:30-kor indul egy vonat Miklósra, majd fél orával később egy Kelebiára. Nem hiszem, hogy délelött ekkora lenne a forgalom, hogy fél órán belül szükség lenne két vonatra Pestről kifele. Ok, Kelebiai nem áll meg Taksonyon és Délegyházán, mivel a tehervonatokat nyilván olyan vágányra kell rakni, ami mellet van peron...
Este viszont, aki lekési a 19:17-est, annak a következp 20:40-kor indul, régen ugyan ez 19:40-kor indult, de ha már a Volán előre hozta, akkor a MÁV-nak is kellet, hagy szívjon az utas.
Amugy úgy érzem, a Volán és a MÁV egyátalán nem egymás tehermentesítését végzi, inkább tudatosan figyel arra, hogy ugyanakkor induljon a busz és a vonat.
pl esti közlekedés pestről kifele: vonat: 20:40, 21:30(csak hétközben), 22:30
busz: 20:30, 22:30
Előzmény: Törölt nick (8)
Neville2004 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 7
Amugy egy IC vonat kivételével, hogy tudna ellátni az egész nap induló és érkező vonatokat?
Az meg furcsa lenne, ha fele KöKiből indulna, kicsit messze van a két pu. :)
Neville2004 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 6
Pedig egyértelmű. Nem is lesz itt, nem hogy ütemes menetrend, de normális menetrend sem, amig a pálya ilyen állapotban van. Minden probléma gyökere ez.
Előzmény: Törölt nick (5)
Neville2004 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 4
Ha már hídak, a Ferencvárosba vezető híd is elég gyér :)
2 vágány: Igen Soroksár és Dunaharaszti között is lenne szükség rá. Igazság szerint Miklósig kéne legalább, hogy lehessen normálisan üzemeltetni a személyforgalmat. Meg ugye ez az 1 vágány, a teherforgalmat is eléggé megöli. Kelebiáig pedig nagyon hosszú az út, arra még ennyi realitás sincs, mint erre.
Menetidő: Elvben valóban nem több, de amikor a szembejövő vonat is késik ugyanennyit, akkor roppant bosszantó tud lenni...
Előzmény: M62 265 (0)
Neville2004 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 3
Sok mindenre lenne itt pénz csak hát... hagyjuk nem akarok itt politizálni.

"Nem a vasúti forgalomtól függ, hogy induljon-e személyvonat 23:30-kor, hanem az igényektől. Ehhez plusz szerelvény kell, plusz mozdony kell, plusz mozdonyvezető és plusz kalauz kell. Ki kell fizetni pályahasználati díjat, menetvonalat, vontatási költséget. Ha a 22:30-ason melóból hazafelé csak 15-en vannak, akkor a mindenféle eseményről lennének újabb 15-en az éjjeli vonaton? És minden nap, vagy csak 1 évben 4 alkalommal? Pusztaszabolcs és Lajosmizse felé sincs olyan későn vonat. Akkor már oda is tegyünk?"
Elég szomorú, hogy ott sincs vonat. Amugy utaztam én már a 120-ason 23:45-össel, ott sem épp tolongtak az utasok.
A 22:30-ason pedig nem 15-en vannak, főleg nem hétvégén! Ilyenkor lenne különösen igény, egy 1 órával később induló vonatra is.
Előzmény: olcsolemezek (2)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.04.06 0 0 2

"és újjáépíteném"

 

Szerezz rá pénzt, másnap kezdhetjük...

 

"Kicserélni a Ferencvárosból KöKire vezető vágányokat"

 

Szerezz rá pénzt, másnap kezdhetjük...

 

"....is kéne a 2 vágány"

 

Akkor már, hogy olyan legyen mint a többi elővárosi vonal, csináljuk meg legalább Kunszentmiklósig. De mivel nagy a teherforgalom is, jobb lenne, ha mindjárt Szabadkáig lenne kétvágányú. Szerezz rá pénzt, másnap kezdhetjük...

 

"Szerintem egy minden probléma nélkül megoldható lenne, ilyenkor nincs valami nagy vasúti forgalom."

 

Nem a vasúti forgalomtól függ, hogy induljon-e személyvonat 23:30-kor, hanem az igényektől. Ehhez plusz szerelvény kell, plusz mozdony kell, plusz mozdonyvezető és plusz kalauz kell. Ki kell fizetni pályahasználati díjat, menetvonalat, vontatási költséget. Ha a 22:30-ason melóból hazafelé csak 15-en vannak, akkor a mindenféle eseményről lennének újabb 15-en az éjjeli vonaton? És minden nap, vagy csak 1 évben 4 alkalommal? Pusztaszabolcs és Lajosmizse felé sincs olyan későn vonat. Akkor már oda is tegyünk?

 

"A vonal jármúparkja pedig visszafele fejlődik."

 

Az ország járműparkja pedig visszafelé fejlődik. :((

Előzmény: Neville2004 (-)
M41 2202 Creative Commons License 2006.04.06 -1 0 1

Úgy látom, de lehet, hogy nem, ez a topic is mehet a süllyesztőbe... :-(((

 

Az utóbbi idők felesleges topicnyitogatási mániájától már lassan kezdek falra mászni és ezzel tudom nem vagyok egyedül.

 

Szerintem nagyon felesleges minden vonalnak külön topicot nyitni. Nem is vonalakról van szó tulajdonképpen, csak menetrendi mezőkről. 

 

(Ui.: ez csak a szerény véleményem)

 

Üdv, M41 2202

M62 265 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 0

"Kicserélni a Ferencvárosból KöKire vezető vágányokat."

Ott előbb hidat kellene cseréni (felujítani).

 

"2 vágány kellene"

Ha már SorÚt-tól Déegyházáig két vágányt tervezel, akkor Soroksár-Dharaszi miért maradjon egyvágányú? Azon a két állomáson is gyakran van kereszt. Merj nagyot álmodni!

A második vágány arra lenne jó, hogy az országjáró tehervonatok (melyek most KKfháza-Khalas felé mennek), a 150-en járhatnának.

 

A 3748-on (KöKi. ind. 22:30) meg szokott lenni vagy 15 utas.

Tudom, írhatjátok, hogy bezzeg ha később menne, többen lennének rajta....

 

"Ezzel nem csak, hogy a menetidőt csökkentenék jelentős mértékben "

Nincs kéznél szolgálati menetrendkönyvem, de nem hinném, hogy 6-7 percnél több ellenvonatra való várakozás lenne a személyvonatok menetrendjben.

Előzmény: Neville2004 (-)
Neville2004 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 topiknyitó
No egy topik a budapesti elővárosi közlekedés szégyenének a Budapest-Kunszentmiklós-Tass vonalnak.
Szívem szerint legyalulnám az egészet, és újjáépíteném, mert nagyon el van cseszve, de ez sajna kivitelezhetetlen.
Amit feltétlenül meg kéne csinálni:
- Kicserélni a Ferencvárosból KöKire vezető vágányokat. Ha már kivágták oda a vonal vonatait, legalább ne ezer éves vágányok lennének, hogy 2-vel döcögjön be, és egy 5 perces utat negyed óra alatt tegyen meg.
- Pesterzsébeten (Soroskári út és Soroksár között) 2 vágány kellene.
- Dunaharaszti alsón (Dunaharaszti és Taksony között) szintén szükség lenne egy második vágányra.
- Dunavarsányban (Taksony és Délegyháza között) is kéne a 2 vágány.
Ezzel nem csak, hogy a menetidőt csökkentenék jelentős mértékben (végre nem kéne Taksonyon vagy Délegyházán álldogálni, várva a szembejövő vonatot, ami általában késik), de elfogadható menetrend kidolgozása is szóba jöhetne.

Az utolsó vonat 22:30-kor indul Bp-ről. MIÉRT? Ha az ember elmegy bármilyen sporteseményre, koncertre, stb. lehetetlen elérni! Múltkor is Monorra kellet lemennem egy ismerősömhöz, mivel oda van elfogadható menetrend, vagy különben csövezhettem volna. Indulhatna egy vonat pl. 23:30-kor is, egy órával később. Szerintem egy minden probléma nélkül megoldható lenne, ilyenkor nincs valami nagy vasúti forgalom.
A vonal jármúparkja pedig visszafele fejlődik. Amig a Józsefvárosba és a Keletibe mentek, sokkal jobb kocsik voltak a vonalon. Nem az a fő gond, hogy nem új kocsik vannak (bár mi is megérdelnénk néhányat belőlük), hanem hogy ha az ember felszáll elkapja a hányinger, olyan mocsok van.

No én jól kikeseregtem magam, várom mások véleményét is.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!