Üdv! Néhány kérdés a vonallal kapcsolatban: Hova valósi Bz-k járnak a kiágazó vonalakon (Kalocsa, Solt, stb), Halason mely Szöcskék és Szilik vannak Szegedröl? Szergej előfordul Halason? És úgy egyébként a Zetoron meg a Szöcsiken kívül mi van Halason?
Taksonyban 3 (üzemképes) vágány van. Ebből 2 mellet van peron, a 3. elvileg gyors és tehervágány. Na most a 2 vágány közül az egyiken egy Bp-re menő személyvonat van, a másikon pedig egy tehervonat, így a Kelebiába menő személyvonat a tehervágányon megy át.
Nem hangzik rosszul. Ez gondolom jelentős menetrendi változásokat is vonna maga után. Ha már menetrend, van benne pár érdekesség. Pl.: 10:30-kor indul egy vonat Miklósra, majd fél orával később egy Kelebiára. Nem hiszem, hogy délelött ekkora lenne a forgalom, hogy fél órán belül szükség lenne két vonatra Pestről kifele. Ok, Kelebiai nem áll meg Taksonyon és Délegyházán, mivel a tehervonatokat nyilván olyan vágányra kell rakni, ami mellet van peron... Este viszont, aki lekési a 19:17-est, annak a következp 20:40-kor indul, régen ugyan ez 19:40-kor indult, de ha már a Volán előre hozta, akkor a MÁV-nak is kellet, hagy szívjon az utas. Amugy úgy érzem, a Volán és a MÁV egyátalán nem egymás tehermentesítését végzi, inkább tudatosan figyel arra, hogy ugyanakkor induljon a busz és a vonat. pl esti közlekedés pestről kifele: vonat: 20:40, 21:30(csak hétközben), 22:30 busz: 20:30, 22:30
Amugy egy IC vonat kivételével, hogy tudna ellátni az egész nap induló és érkező vonatokat? Az meg furcsa lenne, ha fele KöKiből indulna, kicsit messze van a két pu. :)
Pedig egyértelmű. Nem is lesz itt, nem hogy ütemes menetrend, de normális menetrend sem, amig a pálya ilyen állapotban van. Minden probléma gyökere ez.
Ha már hídak, a Ferencvárosba vezető híd is elég gyér :) 2 vágány: Igen Soroksár és Dunaharaszti között is lenne szükség rá. Igazság szerint Miklósig kéne legalább, hogy lehessen normálisan üzemeltetni a személyforgalmat. Meg ugye ez az 1 vágány, a teherforgalmat is eléggé megöli. Kelebiáig pedig nagyon hosszú az út, arra még ennyi realitás sincs, mint erre. Menetidő: Elvben valóban nem több, de amikor a szembejövő vonat is késik ugyanennyit, akkor roppant bosszantó tud lenni...
Sok mindenre lenne itt pénz csak hát... hagyjuk nem akarok itt politizálni.
"Nem a vasúti forgalomtól függ, hogy induljon-e személyvonat 23:30-kor, hanem az igényektől. Ehhez plusz szerelvény kell, plusz mozdony kell, plusz mozdonyvezető és plusz kalauz kell. Ki kell fizetni pályahasználati díjat, menetvonalat, vontatási költséget. Ha a 22:30-ason melóból hazafelé csak 15-en vannak, akkor a mindenféle eseményről lennének újabb 15-en az éjjeli vonaton? És minden nap, vagy csak 1 évben 4 alkalommal? Pusztaszabolcs és Lajosmizse felé sincs olyan későn vonat. Akkor már oda is tegyünk?" Elég szomorú, hogy ott sincs vonat. Amugy utaztam én már a 120-ason 23:45-össel, ott sem épp tolongtak az utasok. A 22:30-ason pedig nem 15-en vannak, főleg nem hétvégén! Ilyenkor lenne különösen igény, egy 1 órával később induló vonatra is.
"Kicserélni a Ferencvárosból KöKire vezető vágányokat"
Szerezz rá pénzt, másnap kezdhetjük...
"....is kéne a 2 vágány"
Akkor már, hogy olyan legyen mint a többi elővárosi vonal, csináljuk meg legalább Kunszentmiklósig. De mivel nagy a teherforgalom is, jobb lenne, ha mindjárt Szabadkáig lenne kétvágányú. Szerezz rá pénzt, másnap kezdhetjük...
"Szerintem egy minden probléma nélkül megoldható lenne, ilyenkor nincs valami nagy vasúti forgalom."
Nem a vasúti forgalomtól függ, hogy induljon-e személyvonat 23:30-kor, hanem az igényektől. Ehhez plusz szerelvény kell, plusz mozdony kell, plusz mozdonyvezető és plusz kalauz kell. Ki kell fizetni pályahasználati díjat, menetvonalat, vontatási költséget. Ha a 22:30-ason melóból hazafelé csak 15-en vannak, akkor a mindenféle eseményről lennének újabb 15-en az éjjeli vonaton? És minden nap, vagy csak 1 évben 4 alkalommal? Pusztaszabolcs és Lajosmizse felé sincs olyan későn vonat. Akkor már oda is tegyünk?
"A vonal jármúparkja pedig visszafele fejlődik."
Az ország járműparkja pedig visszafelé fejlődik. :((
"Kicserélni a Ferencvárosból KöKire vezető vágányokat."
Ott előbb hidat kellene cseréni (felujítani).
"2 vágány kellene"
Ha már SorÚt-tól Déegyházáig két vágányt tervezel, akkor Soroksár-Dharaszi miért maradjon egyvágányú? Azon a két állomáson is gyakran van kereszt. Merj nagyot álmodni!
A második vágány arra lenne jó, hogy az országjáró tehervonatok (melyek most KKfháza-Khalas felé mennek), a 150-en járhatnának.
A 3748-on (KöKi. ind. 22:30) meg szokott lenni vagy 15 utas.
Tudom, írhatjátok, hogy bezzeg ha később menne, többen lennének rajta....
"Ezzel nem csak, hogy a menetidőt csökkentenék jelentős mértékben "
Nincs kéznél szolgálati menetrendkönyvem, de nem hinném, hogy 6-7 percnél több ellenvonatra való várakozás lenne a személyvonatok menetrendjben.
No egy topik a budapesti elővárosi közlekedés szégyenének a Budapest-Kunszentmiklós-Tass vonalnak. Szívem szerint legyalulnám az egészet, és újjáépíteném, mert nagyon el van cseszve, de ez sajna kivitelezhetetlen. Amit feltétlenül meg kéne csinálni: - Kicserélni a Ferencvárosból KöKire vezető vágányokat. Ha már kivágták oda a vonal vonatait, legalább ne ezer éves vágányok lennének, hogy 2-vel döcögjön be, és egy 5 perces utat negyed óra alatt tegyen meg. - Pesterzsébeten (Soroskári út és Soroksár között) 2 vágány kellene. - Dunaharaszti alsón (Dunaharaszti és Taksony között) szintén szükség lenne egy második vágányra. - Dunavarsányban (Taksony és Délegyháza között) is kéne a 2 vágány. Ezzel nem csak, hogy a menetidőt csökkentenék jelentős mértékben (végre nem kéne Taksonyon vagy Délegyházán álldogálni, várva a szembejövő vonatot, ami általában késik), de elfogadható menetrend kidolgozása is szóba jöhetne.
Az utolsó vonat 22:30-kor indul Bp-ről. MIÉRT? Ha az ember elmegy bármilyen sporteseményre, koncertre, stb. lehetetlen elérni! Múltkor is Monorra kellet lemennem egy ismerősömhöz, mivel oda van elfogadható menetrend, vagy különben csövezhettem volna. Indulhatna egy vonat pl. 23:30-kor is, egy órával később. Szerintem egy minden probléma nélkül megoldható lenne, ilyenkor nincs valami nagy vasúti forgalom. A vonal jármúparkja pedig visszafele fejlődik. Amig a Józsefvárosba és a Keletibe mentek, sokkal jobb kocsik voltak a vonalon. Nem az a fő gond, hogy nem új kocsik vannak (bár mi is megérdelnénk néhányat belőlük), hanem hogy ha az ember felszáll elkapja a hányinger, olyan mocsok van.
No én jól kikeseregtem magam, várom mások véleményét is.