Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Szerintem az elg. elembertelenítése lehet a fő cél a katonai rendszerek fekete-fehér és eléggé gyenge felbontású képeinél. Egy szürke pacát lebombázni csak könnyebb lelkileg, mintha látnád, hogy az is egy rózsás pofijú kisgyerek, éppúgy mint a sajátod.
Nincs szükség rá. Agymosás mindent megold. Csak nézd meg mit művelnek a "hős" izraeli katonák. Normál optikával is örömmel gyilkolják a palesztin nőket, gyerekeket, kerekesszékes szerencsétleneket is.
> És lehet szörnyülködni hogy 100 literből 60, vagy 70-80 elmegy a francba, csak sokmindent nem lehet ellene tenni, mert nincs jobb.
Nem lehet mit tenni, nincs jobb, mi miért nem lehet megcsinálni ...
Elon Musk meg már csak egy kenderes cigit kér, mert a Tesla Semi villany-kamion alapra tuti, hogy 3 éven belül PSZH is fog épülni. Félvezetős áramátalakítós, háromfázisú motoros meghajtás, 85-92% hatásfok.
> Egy "civil" hőkamera egy épületen szép színes hőképet hoz létre. Hol szökik a meleg. Egy katonai hőképnek nem kell ekkora érzékenység mert nem érdekel, hogy a kerékcsapágy a melegebb vagy az ágyúcső. Ezért általában fekete-fehér a kép is. A belinkelt filmen a számítógép szépen meg tudja határozni az ellenséges vas közepét... Egyszerűen nincs szüksége egy Hk-nak több információra.
Szerintem az elg. elembertelenítése lehet a fő cél a katonai rendszerek fekete-fehér és eléggé gyenge felbontású képeinél. Egy szürke pacát lebombázni csak könnyebb lelkileg, mintha látnád, hogy az is egy rózsás pofijú kisgyerek, éppúgy mint a sajátod. "Ki gépen száll fölébe, annak térkép e táj..."
(Azt mondják, az I. vh-ban még a katonák 60%-a mindkét oldalon szándékosan fölé lőtt a puskájával, mert lelkileg ép, jó keresztény emberként semmi kedvük sem volt egymást gyilkolni a királyokért, császárokért. Ezért is erőltette a hadvezetés a tüzérséget és a tömeges szurony rohamokat.)
Persze, bercike megsértődött és hisztizett egy sort a modiknak, azért törlődött.
Na, a lényeg: A videón a kép polaritását megváltoztatták (erre ha jól tudom minden hasonló berendezésnél van lehetőség), így a sötét a meleg, és a világos a hidegebb. Azért az jól látszik, hogy a futómű eléggé "befeketedett". Ami érdekes, hogy az automata célkövető először az egyik infravörös fényszórót találta meg magának mint legmelegebb pont. Így valószínűleg a felvétel éjszaka készült. Érdemes még megfigyelni a löveget, a motorból kiáramlő hő szépen felmelegíti a közepét.
Neem, nem vagyok matek-fizika szakos tanár, Isten ments!
Gépésznek gépész vagyok, ennyi. Meg azért tudok számolni, ezért is kezdtem el magamnak számolgatni a literekkel fűtőértékkel, meg mert ba_ta az agyam hogy az olvtárs milyen sületlenségeket magyaráz megint (B).
Lehet számolgatni amúgy, de ha annyit mondunk hogy egy diesel motor hatásfoka 30%, vagy legyen 40%. Akkor már 100 liter gázolajból csak 40 liter energiáját veszed le a főtengelyről. Utána jön a hajtáslánc veszteségei, gördülési ellenállás. És lehet szörnyülködni hogy 100 literből 60, vagy 70-80 elmegy a francba, csak sokmindent nem lehet ellene tenni, mert nincs jobb. Az a 60% veszteség se mind a kipufogón megy ki.
Ami a 26581-ban van videó, azon mégse a lánctalp a legmelegebb, illetve nem azon van a célkereszt. A többi videód úgy látom törlődött sajnos. Akkor most hogy is van ez? Mert oké hogy a lánctalp is melegszik, de a kipufogó melegebb kell hogy legyen.
110km/h-t valóban tud, de annak a lánctalp és a felfüggesztés issza meg a levét, ezért nem kiiktatható. Legfeljebb gyárilag, valamilyen idióta teszt kedvéért (így próbálták ki a max sebességet)
Amúgy nem helikopter eredetű a turbina. Sem az Abrams, sem a T-80 esetén. Ez csak egy mítosz.
Hk-nél ilyen nincs, egyből megy az égbe a rengeteg forró joule a kipufogó rácson át.
Az így van. Csak amit bercike képtelen felfogni, hogy abból a sok gázból semmit nem fog látni a hőképes optikában. A motortér teteje, hátulja meg ugyanúgy fölmelegszik a dízelesnél is.
> egy Abrams a gazturbinajaval elfogyaszt orankent (hasznalattol függöen) legalabb 300-400 liter üzemanyagot, amely ~2/3-a (az orankent 2-3 MWhth) forro levegö formajaban kibocsat ... ami független a vastest festegetesetöl ...
Szegény svéd Strv-103B tanknak csak 490le-s turbinája volt, meg mellé egy 360 lovas dízel, de ha aláállt egy nagy fának álcázásként, az egész fa világítani kezdett infrában, földről, légi felderítésből, de még az űrből is látszott.
Abba gondoljatok bele, hogy egy modern ko-generációs villamos erőműben a gázturbina égésgázairól még eljár egy gőzkazán, ami meghajt egy gőzturbinát, ami szintén áramot termel és még annak a fáradt gőze is meghajt egy lakossági vagy mezőg-üvegházi célú távfűtő rendszert. Hk-nél ilyen nincs, egyből megy az égbe a rengeteg forró joule a kipufogó rácson át. Ilyen szinten pazarló a gázturbina!
> leteznek olyan infra erzekelök (söt, regebben is leteztek), amelyek egy cigarettat "eszrevesznek" 8-10 km-röl.
MN-ben volt olyan, hogy gyakorlaton infrafejes rakéta keresője követte a katonát, aki cigivel a kezében lófrált - pedig a VSZ infra tech. sokkal gyengébb volt az impiknél, ahol már kriogénikus (mélyhűtött) szenzorokkal dolgoztak.
Már a Falkland-Malvinas háborúban, 1982-ben a briteknek átadott legújabb amcsi Sidewinder légiharc rakéta változatok olyan érzékeny hőfejjel rendelkeztek, hogy az argentin repülőgépek szárnyának légsúrlódásból eredő belépőél melegedését észlelték, ami talán nem volt még 100C fok sem - így szemből jövet rögtön lehetett indítani, nem kellett fordulóharcot vívni a sugárhajtómű forró kifuvó csöve mögé kerüléshez.
> Ezek szerint az Abrams 100km/h-val képes haladni!
Többel is tud az Ambrams, valami 110km/h a vége, de regulátor van beépítve ami kb. 72km/h-ra leszabályoz, hogy ne játszanak vonatosat vele a tejfölös képű katona kölykök (falu egyik végétől a másikig tartó fékút...) Harchelyzetben viszont a regulátor is kiiktatható.
(Nem kell csodálkozni, hogy ilyen gyors, helikopter eredetű turbina van benne.)
Érdekes hogy miért a futómű. Talán oda nyomják ki a jármű alá a forró kipufogó gázokat hogy felülről minél kisebb legyen az infra profil.
Tomsz85 tökéletesen elmagyarázta, lényegében a súrlódás. Én annyit tennék hozzá, hogy az irakiak valóban kitalálták, hogy mi lenne ha a jármű alá nyomnák ki a gázokat. A kipufogóra tettek egy toldatot amibe 2-3 egyszerű vascsövet csatlakoztattak, amik aztán a jármű alá vezettek. Hogy mennyire volt sikeres, az jó kérdés...
Nem szokásom az idiótázás. Berci esetén a beképzelt kioktató stílusa miatt teszek kivételt. Igazából azzal sem lenne baj, ha értene hozzá. De nem ért hozzá, fogalma sincs róla mit beszél.
Egyébként, hogy csillapítsam a "matekzsenik és az amatőr fizikusok" állításait, tudható, hogy a katonai infra többféle feladatra van kifejlesztve.
Egy "civil" hőkamera egy épületen szép színes hőképet hoz létre. Hol szökik a meleg.
Egy katonai hőképnek nem kell ekkora érzékenység mert nem érdekel, hogy a kerékcsapágy a melegebb vagy az ágyúcső. Ezért általában fekete-fehér a kép is. A belinkelt filmen a számítógép szépen meg tudja határozni az ellenséges vas közepét...
Egyszerűen nincs szüksége egy Hk-nak több információra. Egyébként elég hülye az a katona, aki cigizik sötétben és tudja, hogy harckocsik lapulnak szemben vele...
Monnyuk egy coyote talan ~80-100 wattal "füt", mig egy Abrams egy ora alatt elfogyaszt (hivatalos adatok szerint 446 liter üzemanyagot), ami kb. ~4,5 MWh energianak felel meg (a tankja 1900 literes) ... aminek a 2/3-a höve alakul, ami ~3 MWh ... vagyis "kiereget" höt, olyan ~3 MW allando teljesitmennyel, ami kb. azonos lehet ~30000-35000 coyote höteljesitmenyevel ...