Keresés

Részletes keresés

Pinyo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221570

Az évnek még nincs vége, kíváncsian várom a frissített összefoglalót :) Na jó, az evezés idén biztos nem lesz már.

Előzmény: SzeZo (221565)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.12.28 0 0 221569
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.12.27 0 0 221568

Felnicsere 4000 killer után? Úgy érted, olyan rosszak voltak az utak? Melyik úton szedte ezt össze?

Előzmény: SzeZo (221565)
koller andor Creative Commons License 2014.12.27 0 0 221567

De jó neked!

 

Nekem  fogalmam sincs mennyit gurultam az idén. (de  jól esett az biztos :-)

Előzmény: SzeZo (221565)
rinceWIND Creative Commons License 2014.12.27 0 0 221566

Hova ez a rohanás az összegzéssel? Még van négy nap az évből. Abba neked két Balaton-kör simán belefér.

Viszont hosszút idén egyet sem mentünk együtt. :-(

Előzmény: SzeZo (221565)
SzeZo Creative Commons License 2014.12.27 0 0 221565

Feljegyzéseimet végig nézve igen furcsa kép rajzolódik ki 2014-ről.

Ilyen keveset már régen tekertem egy évben és ilyen sokat (kivéve új bringa vásárlásának éve) nem költöttem erre a szórakozásra. Igaz, az esőkabát nagyon megdobta a költségvetést, de nem vehettem meg az olcsót 16 ezerért, ami már tapintásra is izzasztó ruhadarab volt.

Szegény Szúnyog még 4000 km-t sem gurult, ennek ellenére felnicserére szorult a jófajta, komáromi köröknek köszönhetően. Trakesz dolgozott rendesen, főleg a munkába járásban segített (177 nap), de sokszor dolgozott amiatt, mert lusta voltam átpakolni a cuccokat cingár társára egy-egy hétvégi guruláshoz.

A nyers adatok: kb. 13400 km, kb. 32000 m szint.

Másképp kell szerveznem a jövő évi túráimat. Hosszabb egyszeri alkalmakat kell terveznem, mert több nap nem áll rendelkezésemre és azt a keveset is fogyasztja a  konkurens, az offtopik evezés, ami sok időt vesz el - de nem igazán bánom, mert hasonló élményt nyújt, mint a biciklizés.

Swennson Creative Commons License 2014.12.26 0 0 221564

"minimális levegőt fújok a belsőbe, hogy az alakját kicsit felvegye"

 

Lehet, az a kis levegő a visszarakás gátja. Csavard le a szelepet és próbáld meg úgy.

Előzmény: csiba00 (221560)
Poltorato Creative Commons License 2014.12.25 0 0 221563

Már nagyon sokszor szereltem gumit!

 

Azt én is tapasztaltam, hogy az egyik külső könnyebben felment mint egy másik.

 

Olyan is volt amit te írtál , hogy az utolsó 15 cm rész írtóra megfeszült , de nekem

 

szerelővasam van hozzá ami erős , így kicsiket fogva helyre tudtam emelni a gumit.

 

Persze ilyenkor nagyon vigyázni kell, nehogy kicsipesd vele a belsőt, mert az meg

 

pont ott "lábatlankodik". :-)

Előzmény: csiba00 (221560)
csiba00 Creative Commons License 2014.12.25 0 0 221562

Ha jól értem, amit írtál, akkor felfújod 6 bárra a belsőt még mielőtt a külső teljesen a felnin lenne?

Előzmény: Tinca (221559)
Mal924 Creative Commons License 2014.12.25 0 0 221561

Épp ma terveztem a téli kerékrendberakást (6kerékből csinálni kettő télit, és két nyárit, illetve kettőt eltenni tartalékba, természetesen kettőt emiatt át is kell fűzni, hogy az agy-felni-gumi párosítás az elképzelt legyen... :)  ), de most kicsit elbizonytalanodtam... :D Mondjuk ezek retro 26-os felnik, Schwalbe gumikkal, csak nem lesz ilyen nyűgöm...

Mondjuk ott akadt el a dolog, hogy nem találtam meg a presta átalakítómat, így neki sem álltam. Mert persze a felnik fele ilyen, a fele olyan...bringa nélkül ugye meg nem maradhat az ember. :P

csiba00 Creative Commons License 2014.12.25 0 0 221560

Még nem vettem új külsőt, viszont a mostaninak a felrakását feladtam. A boltban is mondták, ahol vettem a kerékpárt, hogy vigyem el hozzájuk és segítenek, de ez sajnos abban nem segítség, hogy ha túra alatt kapok defektet, akkor mi lesz. 

 

Volt már korábban más mtb-m, most vagy egy országútim is, de egyikkel sem volt ilyen gond a gumi felrakásakor. Leszedem, belsőcsere, minimális levegőt fújok a belsőbe, hogy az alakját kicsit felvegye, és szinte kézzel vissza lehet tenni a külsőt végig a felnire. 

A mostani mtb esetében ez képtelenség. A fém gumileszedővel előbb sértettem meg a felni peremét, de a 10-15 cm továbbra sem akart felmenni. A végén már tényleg annyira szoros volt, hogy a gumileszedőt nem bírtam bedugni a gumi  és a felni közé. Utána meg kis reszelővel egyengethettem a felsértett felniperemet.....

Előzmény: sys4096 (221558)
Tinca Creative Commons License 2014.12.25 0 0 221559

Valószínűleg a legutóbbi, bár nyilván a gyakorlat is sokat segít. Az sokat elmond az én párosításomról (akkor írtam is), hogy szappannal is csak 6 bárnál ugrik be a helyére. Anélkül egyáltalán nem - a megengedett 8 bárig.

Előzmény: sys4096 (221558)
sys4096 Creative Commons License 2014.12.25 0 0 221558

Szia!

 

Néhány hónapja váltottam keskenyebb Conti külsőre, és az itt olvasottak alapján fel voltam készülve mindenre. Az első kerékre meglepően könnyen felment, a hátsóval szenvedtem kb. 10 percet az utolsó 10 centin. Nemrég teljes hátsó kerék csere volt, a gumi viszont maradt. A szerelő pillanatok alatt felrakta a gumit az új felnire, műanyag gumileszedővel. Lehet, hogy gyakorlat is kell hozzá, vagy csak egyszerűen ez a felni jobban passzolt a gumihoz.

Remélem azóta már megoldódott a problémád.

Előzmény: csiba00 (221537)
Tinca Creative Commons License 2014.12.24 0 0 221557

Vannak ilyen külsők. Nekem legalább egy óra volt a defektvédelmes Conti külsővel a belső cseréje amikor defektem volt. Szerencsére otthon. Első alkalommal több, akkor kellett beruháznom fém leszedőre.

Előzmény: csiba00 (221537)
cobranco Creative Commons License 2014.12.23 0 0 221556

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.22 0 0 221555

Ma délután 5 órakor durván elcsaptak egy bringást az Andrássy út - Izabella u. kereszteződésben. Az autó a Hősök tere felől jött, a kerékpáros az Izabella utcán tekert a belváros irányába. Mikor odaértem, már ott voltak a mentők. Az úttesten egy piros Merida országúti hevert, amelynek a hajtókarja is letört. Előtte az autó betört szélvédővel, behorpadt tetővel várakozott. Nem tudom, ki hibázott a lámpás kereszteződésben, mindenesetre jobbulást kívánok az ismeretlen sporttársnak.

Lassú Nyíl Creative Commons License 2014.12.22 0 0 221554

lehet... én a földön járok ;-)

Előzmény: dhpage (221552)
Nemo Creative Commons License 2014.12.22 0 0 221553

Kedves emberek!

 

Megkezdtem a nyári balti túra feldolgozásának utolsó, legfáradságosabb szakaszát, a szövegírást. Az első elkészült nap a 35., amely a túra csúcsát jelentette. Beteszem ide is az elérhetőségét némi kedvcsináló szöveggel együtt, hátha nincs mindenkinek bekedvencelve a kerékpártúrás topik.

 

"Táblák jelezték az RMK nevű országos gyalogtúra-útvonalat, és terepjáró-nyomok is látszottak a bokáig érő homokban. Némi borókán kívül satnya fű és nád alkotta a növénytakarót. Böglyök és színes szárnyú szúrólegyek között hadonászva sétáltam tova, most már erőlködés nélkül. Egyre erősebb lett az az érzésem, hogy közvetlenül előttem fekszik a túra lélektani végállomása, vagyis az a hely, ahonnan már hazafelé tartok. Vagyis (kis túlzással élve) karnyújtásnyira vár rám a Cél, amiért jöttem. És tizenegy óra tájban már csakugyan már nem maradt előttem tér: a félsziget újra elvékonyodott, és egy északra nyúló turzáskampóban végződött. De nem oda sétáltam ki, mert a nyugati parton állt álmaim világítótornya - benn a tengerben."

 

"...Csak egy elhagyatott romot láttam, egy ipari műemléket, egy turistákat csábítgató bájos szirént. A darázsderekú, mesebeli nevű Harilaid e torony képében lépett elém látható és meghódítható alakjában. Csak száz méternyi, békésen csobogó tengeren kellett hozzá átgázolnom. Megszorítottam hát szandálom szíjait, és óvatosan lépdelni kezdtem a hínáros köveken, fejem fölé tartva a nehéz fényképezőstáskát. A legmélyebb helyen a víz mellközépig ért.

 

A torony alsó betongyűrűjén lévő vasajtót avatott kezek lefeszegették, és a felhágáshoz két kötelet is rendszeresítettek a nyílásába: egyiket lábtartónak, másikat kapaszkodónak. (A torony magántulajdonban van, de a gazdája alkalmasint hallgatólag elnézi a dolgot, mert semmiféle belépést tiltó tábla nem harsogott a helyszínen. A jóval kijjebb talált nemzeti parki eligazító táblán annyi állt ezzel kapcsolatban, hogy a felmászás veszélyes.) Már csak arról kellett gondoskodnom, hogy mikor a lábamat beteszem a kengyelbe, és kapaszkodni kezdek, a táska ne lógjon bele a vízbe. Ehhez a legegyszerűbb lett volna magam előtt föltuszkolnom az ajtóba, de ez a művelet valószínűleg nehezen sikerült volna, ha nincs a toronynak óriási, korong alakú betontalapzata, melyre még a vízben fel tudtam hágni, és rajta a víz már csak térdig ért. Mintha egy jó lélek tudva rendezte volna így a körülményeket, hogy ezen a gyönyörű helyen ne kelljen megszakadnom az élményekért és a fényképekért. Hát így esett meg velem, hogy a túra felén túl merengő hangulatban homlokon csókoltam Harilaidot, a tenger leányát."

dhpage Creative Commons License 2014.12.21 0 0 221552

akkor nem ugyanott járunk, mert én elég sokkal találkozok. :)

volt már, hogy a Margit híd másik oldalán ment egy ágyús villogós és nagyon zavaró volt.

 

persze van a másik véglet is, a lopakodó fixis, akik a lehető legkisebb ledest teszik fel, azt is kimerült elemmel, persze  villogóban, hogy még pár évig ne kelljen elemet cserélni.

Előzmény: Lassú Nyíl (221549)
dhpage Creative Commons License 2014.12.21 0 0 221551

oppsz, tényleg. :)

csak beleolvastam, nem volt időm végigrágni.

Előzmény: bm613 (221547)
Lassú Nyíl Creative Commons License 2014.12.21 0 0 221550

Nem. Én azt magyaráztam, hogy bizonyos  - általam előzőkben leírt -  feltételek mellett a villogtatás szerintem jó kompromisszum... szemben a folyamatossal, aminek az észlelhetősége lényegesen kisebbnek tűnik.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (221543)
Lassú Nyíl Creative Commons License 2014.12.21 0 0 221549

Másrészt: elhiszem, hogy terepen vagy kivilágítatlan országúton egy 8oo+ lumenes lámpa hasznos tud lenni, de azért nem vagyok benne biztos, hogy normál városi fények mellett ez igazán kívánatos lenne (sőt, inkább az ellenkezőjében). Az igazság az, hogy (fő)városon belül nem is nagyon találkozok ilyen fényagyúsakkal (vagy a fényerejük egy nagyságrenddel lejjebb van véve).

Előzmény: dhpage (221545)
Lassú Nyíl Creative Commons License 2014.12.21 0 0 221548

De hiszen nem arról beszéltem, hogy kinek/milyen lámpája van, azt villogtassa is, csak mert megteheti... a lényeg az volt, hogy a körülményektől függjön az, hogy mit- és hogy használjon.

Előzmény: dhpage (221545)
bm613 Creative Commons License 2014.12.21 0 0 221547

Én meg javaslom, hogy olvasd végig az egész threadet, mielőtt beszólsz. De ha nincs időd, szívesen összefoglalom, amit írtam: a villogót jobban észre lehet venni, ellenben zavaró. Úgyhogy rossz helyre címezted az írásodat. Én csak azokkal vitáztam, akik szerint nem látszik jobban a villogó.

Előzmény: dhpage (221546)
dhpage Creative Commons License 2014.12.21 0 0 221546

én javaslom, hogy a xenonos x5-ökkel is lehessen villogtatással közlekedni. :)

 

majd kipróbáljuk, hogy én bekapcsolom a 4 ledes házimat villogóra max. fényerőn (én ezt csak nappal ködös időben használom, de ott is gyenge erővel, mert tudom, hogy milyen szemből) és te jössz velem szemben, ha 10 perc múlva fogsz plazmagömbökön kívül bármit is látni, akkor egész jó a szemed. :)

Előzmény: bm613 (221524)
dhpage Creative Commons License 2014.12.21 0 0 221545

egy sima halogénes autólámpa fényereje úgy 1500 lumen körül van, ehhez képes a legegyszerűbb kínai egy ledes (30 dollárért!) meg 800. viszont már régóta vannak 2, 3, 4, 5, 7! ledesek is, amik ennél jóval többet is tudnak.

namármost, ha ezeket villogtatásra állítják, az olyan, mintha valaki a távolságit villogtatná folyamatosan egy autón.

szerinte az elég zavaró.

 

a másik probléma ezekkel a ledesekkel, hogy nem rendesen vetítenek (értsd tompított), hanem nagy szórással kb. mindenhova. tehát sokkal több irányban zavaró a fénye, mint egy autóénak.

 

az igaz, hogy a mérete szinte pontszerű, ezért nehezebb felismerni mi is az valójában (milyen jármű, vagy jármű-e egyáltalán). de a nehezebb észrevehetőség ugyanúgy igaz a motorokra/robogókra is, csak szerencsére ők nem villogtatnak. :) bár már egyre több pizzafutárt látok kerékpárlámpával/villogóval/ledszalaggal! :)

Előzmény: Lassú Nyíl (221534)
SzeZo Creative Commons License 2014.12.21 0 0 221544

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/12/21/a_biciklisekre_is_vigyaz_a_volvo/

 

Az ugye teljesen természetes lesz, hogy mielőtt Lajos bá' elindul a kocsmába, vagy Juli néne kapával és öntözőkannával a temetőbe, felveszik az okosbukót és nem felejtik otthon az okostelefont sem.

Igazából én sem éreznék ingert arra, hogy az egyébként is tempósan merülő akkut a folyamatos GPS adatküldéssel fárasszam és, ha tényleg szükségem lenne a telefonra, már nem maradna benne szusz.

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.12.21 0 0 221543

Hát ez most kb. olyan volt, hogy téged nem zavar, és akkor nyilván mást sem.

Előzmény: Lassú Nyíl (221534)
csiba00 Creative Commons License 2014.12.20 0 0 221542
Köszi a hozzászólásokat! Valószínüleg új külsöt veszek. Csak ott is megvan ez a kockázat... a boltban meg mégsem mondhatom, hogy csak akkor fizetem ki, ha könnyen fel tudom tenni.

Próbáltam 2 oldalról 2 leszedövel az utolsó 10-15 cm-nél. Sajnos reménytelen. Pár centit még be tudok tenni nagy szenvedések mellett - meg is sértettem a felni peremét...... - de utána olyan feszes lesz, hogy a gumi és a felni közé még a leszedöt sem tudom betolni.
Márklár Creative Commons License 2014.12.20 0 0 221541

Még annyit hozzátennék, hogy az utolsó 15 centinél érdemes egyszerre két gumileszedőt használni.

 

 

Márklár

Előzmény: csiba00 (221537)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!