Mi a probléma a JTS el ? Nekem az van teljesen elégedett vagyok vele. Engem is rémisztgettek ,hogy 1000 km 1 l olaj. Igaz amikor vettem szólt a vez.tengely valami apropó miatt a kipufogó vez.tengely 1 es 3as bütykök emberesen elvoltak kopva pedig állt az olajban. Csere + hidrotőke csere mind. 112000 km el vettem nem tekert. Többszörösen ellenőrzött mert nem akartam elhinni. Olajcserétől olajcseréig fölső nívón nincs utántöltés. Fogyasztás vegyesben 9 liter. Igaz nem csapatom. Városban 50 kint 110-120. Valószínű,hogy e téren több a tapasztalatod,de én úgy érzem nem csináltam rossz vásárt. 2014 es az autó a vásárlástól ódzkodtam mert Német autó volt JTS.Selespeed na ez nem tetszett,de végül is elhoztam nem bántam meg. Végül is ami menet közben adódott hiba az sajnos a mai napig megvan. Reggeli első indításnál mint a bakkecske ugrál utána egész nap semmi sőt,ha le állítom a motort és újra indítom már nem rángat. Hiba tároló 0. Volt motor diagon. semmi problémát nem tárol és reggeli indításnál sem jelez hibát. Azt mondták a váltónál lehet,hogy a micro kapcsoló szarakodik mert azokkal szokott gond lenni. Várom,hogy szóljanak és megyek cseréltetni. Félre ne értsd nem vitatkozni akarok veled mert tudom,hogy nagyobb a tapasztalatod mint nekem. Igaz elkoptattam 5 db. 33 ast abból az egyik quadrofolio volt. Volt egy 155 öm most ez az agyon szapult lesajnált 156 2.0 JTS selespeed váltóval. Talán jövőre 280 as julison gondolkodom,de csak is benzinesben. Csak egy kis szösszenet. Mindenkinek Boldog és sikeres Újévet kívánok.
Ugyan ott nem csak bontanak, hanem meg is mentik az arra érdemes példányokat. Lehet akár elő rendelni is. Viszont az a pénz amit rászánnál csak nyűgre lesz elég. (szerintem)
Csak egy példa.
Havernál volt egy 99 es 2,4 jtd 156
A kevés, valós 125000km miatt érdemes volt menteni. Számlákkal is igazolva, le volt szervizelve. Futómű, fék patika. Kinti papírokkal volt 400e ft.
Kellett, rá 4 új téligumi, aksi. + papírozás. 800e felett lett cakk-pakk a vége. De alfát akart, és lett egy kevés km-es autója.
Köszönöm szépen a tanácsokat, segítséget. Mindezeket megfogadom, és most már csak a megfelelő példányt kell megtalálni. Remélni tudom , lesz szerencsém , mert ez csak szerencse dolga.
És 60 ezrenként szigorúan vezérléscsere az _összes_ görgővel, feszítővel, _vízpumpával_ együtt. Meg a balansz-szíj (balansszíj?, balanszszíj?). Attól ugyan nem áll meg az autó, ha elszakad, de ha bemegy a vezérműszíj alá és átugrik miatta a vezérlés, az már nem annyira egészséges.
Ja, hogy már hitsorsos vagy :) A 2.0 TS-nek ugyanazok a nyűgjei, mint az 1.6-nak. A legfőbb típushiba pedig az előző tulajdonos(ok). A megcélzott ársávban 15+ éves autók vannak, 2-300k vagy még a fölötti futástljesítményekkel, amiből az utolsó 100-200-ban a karbantartási "kedv" folyamatosan hanyatlott (vagy akár meg is szűnt). Azaz nehéz lesz olyat találni amire eleve nem kell egy szakajtó pénzt ráönteni.
A vezérlésmódosítója érzékeny egy jószág. Mindig jó minőségű olaj kell bele, és nagyon figyelj a csereperiódusra és hogy mindig maxon legyen az olajszint. Két állapotban tud megragadni, felül és alul. Egyik esetben alul nem húz a másikban meg felül. Hidegen indításnál rövid ideig kelepelő hang jelenthet vezérlésmódosító hibát is. Vagy hidrotőkét. :)
Köszönöm a tanácsokat. Mivel nem vagyok diesel párti , ezért szeretnék benzines alfát venni. A páromnak van egy 147 16 ts 120 le alfája. Azt javítgatom , karban tartom. Nagyon szeretjük. Akkor marad a v6 ha találok, remélem ugyan olyan jó kis autó lesz. Nem vagyok nagy száguldós tipus. Max 110 km/ h amivel szoktam menni, illetve évente 5000-6000 km amit szoltam menni autóval. Ha csak 2.0 ts találok ott mire érdemes figyelni? Van valami tipus hiba amire érdemes felkészülni?
Tudod ez itt olyan hely, mint egy zsinagóga. Ha elmégy egy rabbihoz, hogy te át akarsz térni a zsidó hitre, le fog beszélni. Itt se lesz másként. Szóval ne vegyél 5/600-ért benzines 156/166-ot. Csak akkor, ha TÉNYLEG és MINDENÁRON ezt akarod. Akkor pedig az a jótanács, hogy vigyél magaddal olyat (vidd el a kiszemelt autót olyan helyre) aki már látott ilyet közelről. És az se árt ha a vételár még egyszer a zsebedben van. És ha már lúd, legyen kövér, azaz V6.
Sziasztok Tisztelt forum társak. Egy Alfa 166-156 benzines vásárlása előtt vagyok. A kinézett motorok 2.0 ts, ill 2.5 V6. Tanácsot szeretnék kérni melyik motor a tarósabb, ill mire kell odafigyelni vásárláskor? 500 -600 ezer közötti áron szeretnék venni. Segítséget elöre is köszönöm.
Alfa 156 ra fl.utáni jó a 147 es mankókerék? A 147 s mankókerék átmérője 58 cm . 5 cm rel kisebb mint a 156 kerék átmérője,de jobb híján. Agyméret az a kérdéses. Netán valakinek van nagyobb emelőstől mindenestől érdekelne.
Nem az volt a kérdés, hogy milyen olajat használjak, arra megérteném ezt a választ, hanem a guglizással kapott két eltérő eredményt szerettem volna értelmezni.
Találtam egy 2017-es kezelési útmutatót, ami sajnos nem ismeri a 150 LE-s verziót, a 170 LE-shöz a Selenia Digitek P.E-t írja elő. A legtöbb találat viszont a Selenia K Pure Energy-t hozza ki. Ez nekem gyanús volt, ezért írtam ide.
Közben találtam egy újabb 2017-es kezelési útmutatót, az már hozza a 150 LE-s verziót, ahhoz is a Digitek az előírás, úgyhogy megoldódótt a dolog.
Koszi a segitseget. Ez lesz a kovetkezo akkor. Valaki mondta is hogy lehet a nagynyomasuba van valami szelep talan ami miatt nem.indulhat.de ez egy idos ficko volt es regen teherauto sofor volt es o a nagynyomasura tippelt. Lehet nektek lesz igazatok vegul. Remeljuk. Ja es csak ugy viccbol a vegere higy hatul ujj gumik voltak amit a leszakadt rugo szetvagitt. Szoval kapott egy ujj gumit is ugy 3 hete🤟😉😂 de ez sem eleg neki tovabb kovetelozik🙋♂️👌 hihetetlen ez a kocsi sogorom vette es ez a hat ugy 3 millio szervizkoltseg ugy masfel eve jott ki mikor osszeszamoltuk csaknugy a fotelba ulve😄
Januarba fojtatjuk mivel most unnepek alatt nem.lesznek itthon szoval amint megoldodott megirom hogy mi lett a megoldas koszi meg 1x a segitseget