mivel a motorra támaszkodik és a bak felső részénél van szerintem a baknak ad plusz tartást, de nem tudom, ha valaki jó magyarázattal szolgál van nekem is ilyen bakom, felrakom és csinálok hozzá ilyen merevítést :)
Én igen, viszont pont ezzel a típussal úgy voltam, mint te a mazdával. Egyszer kipróbáltam egyet, aztán 10 évig abban a hitben éltem, hogy ez egy rossz autó.
Ilyen idős korukban már az azonos típusok egyes példányai nagyon tudnak különbözni egymástól. Mindenesetre én minden autóban tudok találni valami jót. Ha egy dízellel kellene járnom, akkor örülnék neki, hogy keveset fogyaszt és a többire nem gondolnék.
Egy haver összedobott ilyen régi Miata 1.8 motorból 330 lóerőt turbóval. az már kicsit sok annak a fürdőkád autónak, de feljavított futóművel nagyjából kezelhető félgázon :-)
Hát, akkor ott valami nem stimmelt. 140/146 ló 1000 kilós kaszniban kéziváltóval nem lehet olyan, mint 150 ló 1300 kilóval és automatával. Mondjuk hangban lekörözi az M50B20, az biztos.
Egy tapasztalat után nem alkothatsz pontos ítéletet. Én már vagy 10-15-tel mentem, az 1-2-3. szériákból. Persze az se mindegy, melyik motor van benne. Voltak gyárilag sportosabb kivitelek, pl Bilstein futóművel, toronymerevítővel, ültetéssel.
Láttátok az új TC-cikkek között a kompresszoros MX5 videót?
Mi a véleményetek a motorhangról, amitől a riporter fiúcska elélvezett? Én nem értem, mit lehet enni ezen a vinnyogáson, ez még a dízelhangnál is rosszabb.
Nem kell szidni. a szart. scudó ugy állt meg alattam csütörtőkön hogy na.de legalább az egyik legmegbizható szervizes elött. 306 000 km -er. most nagynyomásu hiba errornál van az állapot. ja ez francia,nem is olasz,csak az van ráírva hogy fiat.Igaz olyan szépen dobálja le a jelvényeit..... és doblót akarnak helyette áááááááááááááááááááá
Ez nem motivál, te is tudod.:))) Elsőkerekes kupé nem jön be.
Fiattal meg el tudsz lassan kergetni a világból. A 4-ik éves dobló beázás problémája még mindig nem megoldott.... A rázás, meg apró hülyeségek már nem is érdekelnek. Szó, ami szó, eddig 240 ezer km alatt mindig elvitt a célba, de akkor se lehet megszeretni és az olasz logikától továbbra is hányinger kerülget.
Egy jó japán autó inkább ezerszer.
Még audim is inkább hamarabb lesz, mint egy olasz shit. :)))) Bár audit sem szeretnék egyelőre venni.
Érdekel valakit gyári alufelni, újszerű téli gumikkal? Vredestein, 6mm mindenhol, 205/60R15. Felnik tökéletesek, 5db van belőle. 50ezer Ft a garnitúra.
Ez meg a régebbi-fajta klímás, de nem baj az, csak működjön. Nekem a régi kupéban ilyen volt, kevésbé hajlamos elromlani, mint a későbbi digit klmíások.
Pár gagyiság ellenére érdemes lehet foglamkozni ezzel: (váltógomb, kristály lámpa...
Ez is jól néz ki, de nem klímás- látni a középboxon a 3 db opel astrából importált tekerős fűtésszabályzást. Ezen elgondolkodnék egy jó alternatívának.
40-50 ezerért lehet venni komlett klímát, szerintem kb 100-ért berakják. feltöltve, mindenesül max 200-ból megvan, de akkor legalább működik egy darabig :)
Ja igen. ..ehhez kapcsolódva még egy jó tanács: nyáron legyen az autóban baseball sapka, mert egyrészt 160kmh körül már a legtöbb nyitott autóban eléggé fúj a szél, de főleg a Nap miatt. Úgy kevesebb naptej fogy és nem süt a szemünkbe a Nap.
Jól gondolom, hogy a Nap nagy "N"-nel írandó? Végül is csak egy van belőle.
Ne is mondd, múlt héten egy szalagkorlátos szerpentinen láttam beszorulva egy motort az összegyűrt korlátba, épp rakták be a drivert a mentőbe...sajnos a motorral nem lehet hibázni.
Igen, az agyontakarított motortér nekem sem tetszik, ahogy ezek a felnik sem. Műszerfalon is látszik, hogy nincs benne klíma és nem csak a hirdetésből maradt ki?
Mondjátok, befér ennek a csomagterébe egy tenorszaxofon és egy szopránszaxofon, meg még mellé egy közepes méretű táska? Most nézem csak, hogy milyen pici a csomagtér. A fentieknél többet nem nagyon rámolnék bele, de ezt gyakran és nem szeretek az utastérben szállítani dolgokat.
A keménytető miért jó? Ha azzal indulsz el, egyedül le le tudod venni, ha mégis, nincs hova tenni, mert gondolom csomagok is vannak. Akkor meg miért nem sima E36? Ráadásul én még olyan levehető hardtopot nem láttam, ami ne nyöszörgött volna.
Ami a puhatetőt illeti, ne vegyél olyat, amiben hátul plexi ablak van, mert nem rajta fogsz kilátni.
Nincs benne klíma, sima gyári, azaz ennyit nem ér sztem, max 1 M lehet a reális ára. Amúgy a küszöbre raktak egy nem csavart küszöbös műanyagot. Vajon rozsda miatt?
Ilyen telepekről sajnos nem jók a tapasztalatok, de tudok olyan embert, aki hibátlan autót vett a nagykőrösi piacon.
Végülis csak azon múlik, mit adtak be hozzájuk. Ők a motortér agyonsuvickolásán kívül nem sok mindent teszenek hozzá, csak kivenni akarnak belőle- pénzt.
Ennek a motortere is hogy agyon van suvickolva, egyáltalán nem bíztató.
nem tudom.. lehet gyáva és hülye is vagyok egy részt fogadalomból se motorozok más részt elég volt meglátogatni az ismerőst.Kb mint horngyula 94 ben. komplett vaskeret tartotta az embert.és örül hogy van lába és hogy ennyivel megúszta.És ő volt a vétlen és nem 180 -al száguldott..a pesti uton.Egy furgonos benézett valamit,nem találta a cimet. 6 x bement a korházba emberünkhöz őt se irigylem.
volt 1.6 benya 206 P. kabrióm is és egy Suzuki GSXR 1000 K4 mocim is, mindkettő fantasztikus élmény és össze nem hasonlítható csak ajánlani tudom mindkettőt :)
A motort inkább szólóban nyomtam, a kabriót meg párban.
A motorral nem lehet kirándulni. A Bükkben mindig ott áll a sok motoros a motorja mellet; ez a kirándulásuk. Ráadásul ott van mindig rajtad a böhöm bőrruha, ha megállsz a 35fokban, azonnal véged van. Csomagot se nagyon vihetsz magaddal, messzire se mehetsz, mert fárasztó. Ha esik az eső, akkor meg dupla szívás.
A jó kis kabrióban meg nem kell se ruha, se sisak és kényelmesen elterpeszkedve fújadod a hajad a széllel.
Compact 316i-m van. Megmakkant a vízpumpa. Bpesten hol vegyek hozzá? Unix és Bárdi dupla áron adja, mint máshol láttam, de nem tudom, hogy melyik boltban bízzak. Van tippetek? Előre is köszi!
Annyira mindegy, hogy 140, vagy 150 lóerő van papíron, ez úgyis csak a maximum teljesítmény, az szinte soha nincs kihasználva. A hangulat miatt kell a 6 henger. Én amúgy az egész kabriót nem értem. Ha úgyis alkalmi, akkor motoron ülni 1000x jobb, kisebb helyen elfér, olcsóbban fenntartható stb...
Nem, nincs tele a bontó. Azért, mert egy olyan autó, amiben van is érték (M-es cuccok, extrák, nagyobb motor, stb.), kurva drága már kint. Ennél fogva ha hoznak is egyet-egyet bontásra, olyan árakat kérnek az alkatrészekért, hogy az ész megáll.
A kabriozás nem a sebességről szól, nyáron használhatatlan le nyitott tetővel, kora reggel, késő este jó tető nélkül, tavasszal, ősszel lehet használni java részt tető nélkül.
El kell dönteni, hogy mi az a határ amiért jó hobbi autót szeretnél.
A klima alap, mert nyáron a dög melegbe nem tudsz kabriózni ( 2 piros lámpa között szét égsz ), lenyitott tetővel, esőben full be párásodik a kocsi ha fel csukod a tetőt.
Szerintem a mai kínálatban nem kizáró ok a 4 henger.
Ha találsz egy jó állapotú 4 hengerest, inkább az, mint egy kacat 6 hengeres.
Köszi. A 25i-ket nézegettem, 28i-t nem is láttam. Úgy látom, ezek valahol 1.5-2 milla között érnek haza regadóval, egyebekkel. És nyilván azokra is kell költeni. Azért gondoltam, hogy "megalkuszom" ezzel a kicsikével, mert ez már itt van és küzdelem, szívás nélkül (még sosem hoztam külföldről kocsit és riaszt a bürokrácia) kipróbálhatom, ha pedig nem jön be, akkor kis bukóval tavasszal kiszállok belőle.
De ez a 150 lóerő alatti dolog is nyomaszt közben, mert szeretem, ha van a kocsiban tartalék, pedig már jó ideje csak élvezetből nyomkodom a gázpedált, olyankor, amikor nem zavarok vele másokat, "sietségből, menőzésből" sosem.
Nehéz ügy, mert - nektek mondjam? - túlzottan szeretem ezeket a régi vasakat. (Vehetnék egy barátomtól egy baromi jó 2001-es Saab kupét, remek állapotban, de az meg elöl kapar. Ráadásul nincs is szükségem kocsira.)
28-ast keress, esetleg 23i-t. Fiatalabbak, és a regadó a 23i-re pl olcsóbb, mert a 25i-ket euro1-be szokták sorolni. 28i regadó sajnos elég húzós, de maga az a motor a legjobb az M-eseket kivéve az e36-ban. Hiába csak 1 lóerő a plusz a 25i-hez képest, de a +300 ccm-nek köszönhetően +35 Nm van, amit meg is érezni ám.
Egyáltalán nem voltunk menők. Vonattal mentünk, majd Toyodával jöttünk. Tegnap rendesen kipakolt a barátom belőle. Elég precíz - német - ember volt a gazdája. Mindent adott, az összes számla az csak az alap volt. A végéig vezetett szervizkönyv.
A tetősínhez és kerékpár tartóhoz (nagyon komoly cucc, Mont Blanc) egyedi, nyomaték határoós imbusz kulcs is járt a csomitartóban.
A pótkerék gyári alufelnivel sosem volt használlva, rajta a színes csík a gumi felületen.
A téli kerekeken Michelin Alpin gumik (tavalyiak, 0 kopással), és külön zacskóban a téli kerekekhez jááró kerékcsavarokkal...
Vezettem az út egy részén, elég normális autó, 2,4-es 4 hengeres benzin mootorral, elég normálisan ment, jobban, mint egy 20i BMW, de sokkal gynegébben, mint a 23i.
Jah, hajnal 2-kor valami faluban baleset miatt letereltek a pályáról, akkor már tankoltunk. Épp akkor kezdték a bandáázást fiatalok. Az egyik e36, amit láttunk, ott volt, 8 autóból 4 audi, a többire nem is emlékszem, de újabb modellek voltak mind, az e36-osos srác volt a király, egy lábaspiros kupéval. Nem tidom milyen mootor volt benne, de m3 kipuff rendszer volt, és hallottuk egy darabig a környéken a hangját, nyolván sorhatosról beszélünk, egyedül arra gerjed a botfülem :DDDD
Köszi, ez akkor nem pálya. És az egész buli egyre kevésbé tetszik, tegnap óta a hirdető megemelte egy százassal az árat. Lehet, hogy így el sem megyek megnézni, inkább keresek egy 325-öst Németországban. Ehh, meglátom.
Nyilván, huszonéves kocsi, be fog ázni. Erre számítok, majd javítom, ha kell, és kelleni fog. Lógó tetőkárpitot láttam, már, attól nem ijedek meg nagyon.
Gyanús ez az index dolog, majd megnézzük, mennyire volt összetörve, mi látszik, mennyire becsületes munka a javítás.
A beltértől én is félek, talán nem véletlen, hogy nincs kép.
Azt mondja az eladó, hogy a kupéval csomó alkatrész egyezik és azzal teli vannak a bontók. Mennyire igaz ez? (Kicsit szkeptikus vagyok) Mennyire vannak arany árban az alkatrészek?
Sok szempontot veszek figyelembe. Nekem a most a hátulkaparós hardtop kabrió van beakadva. Lehet, hogy nem jön be, és ez egy kis kockázattal járó próbalehetőség. Szempont még, hogy nem erős kocsit, mert a fiamnak most lesz friss jogsija... Látom, hogy ez egy kicsit ólommadár így, de ha nagyon bejön, akkor majd upgrade-elek pár év múlva.
Értem, hogy hat henger, 2003 óta nem volt 150 lóerőnél gyengébb kocsim, de mutass itthoni eladó hardtop hármast. Nekem is az M tecc igazán...
Szóval én ezt ma megnézem egy hozzáértő barátommal. Drukkoljatok, hogy jó döntést hozzak.
Ne haragudj meg rám de ezt hivják gányolásnak ha valamit helyre akarok hozni vagy normálisan vagy sehogy.és ha tudom magamról hogy nem tudom megoldani akkor megkeresem a megfelő szakit, nem feltétlenül kell mc gyvernek lenni
Nekem nem tudom hol csinálták amig a kocsi abs hibával nyaralt tavaly nyáron az autó 6 nál.30.000 pénzért(ezzel lehet pont átbasztak) de tetőkárpit azóta is olyan mint az új,Fönököm próbálta a sport clion ezeket a ragasztóspryket,némiképp elhanyagolható sikerrel,pedig nem hülyegyerek.Olyan e34 -evan hogy amikor védőárasnak felrakta a hahura,lekérdeztem a cofidist....Véleményem szerint házilagosan ilyen olyan homaasitás kárpitragasztókkal nem lehet megoldani
de tényleg, autószerelő és sorra veszi az "öreg" BMW-ket, pl legutóbb E34 M5 4000 Euróért simán kellene állapotban és még ki tudja mennyi BMW, mert mikor megpróbáltuk összeszámolni 14-nél belekeveredtünk és az asszonya Audival jár :)
azt mondja sokan spájzolják ezeket a 20-30 éves BMW-ket, mert ezek már hobby járműként is simán tarthatóak, kényelmesek, gyorsak, egyszerűek és akár klímásak is.
A minap szörföltem a youtuben, asszem Porsche 911-991 motorépítős videón csorgattam a nyálam. Gyönyörű alkatrészeket szerelnek össze a fiúk kézzel és akkor meglátom a lánckereket a forgattyústengelyből kimunkálva. Azonnal elment az étvágyam ☹
A 18i tényleg nem egy erőgép, azt neked kell eldöntened, hogy mi elég, és milyen hangot akarsz hallgatni.
A keménytető nem 100%-os megoldás, azaz tud zörögni, nyiszogni. És ázni is. Elől a szélvédőkeret találkozásánál a huszon éves gumi már kicsit mindenhol össze van esve és bevezeti a vizet az A oszlopok körül. Egy-egy kisebb esőt kibír, de utcán állni szerintem nem tanácsos.
Amúgy sokkal jobban hangszigetel, mint a vászon, és a hátsó üvegen kinézni is nagyon jó ősztől. :)
Viszont a kárpit lógás itt is jelen lévő probléma, úgy mint a többi E36-nál.
Ennél az autónál, az furcsa nekem, hogy elől és oldalt fehérek az indexei, hátul meg sárgák, nem tudom lehetett-e ez így gyárilag. Vagy valamelyiket cserélték, valamiért.
A világos bőr ülésről nincs fotó, csúnyán tudnak öregedni.
Ma reggel értem haza Németországból. Egy barátom vett magának egy normális családi autót, úgy hívják, hogy Toyota Camry. Elég messziről hoztuk, Kölnből.
Aki családi autót akar venni, ennél szerintem nincs jobb választás. Kifogott egy dokumentált 150 ezres futásút, full felszereltséggel, hibátlan állapotban. Jöttünk, plusz mentünk ott is még valahová, kb 1400 km-t, nagyon egyben van.
Amit akartam megosztani a német úttal kapcsolatban:
- E36 (direkt vadásztam) a keresztbe-kasul jáárás alkalmával asszem 5 db-ot láttam mindössze.
- E46, szintén kb 5 db;
- E90-es szériák: alig-alig;
- E30: 1 db, az makulátlan kupé volt;
- E34: nincs az utakon egyáltalán,
- E32: Nincs az utakon;
- E38: az is igen ritka;
- Cápák: kifogytak, csakis garázsban.
Újabbak vannak, vannak, de! Audiból rengeteg, Merciből rengeteg, leginkább újak.
Szóval érdekes, de szerintem a régieket amit valódi BMW-k, már csak a fanatikuisaok tarhatják fenn, és alkalomszerűen használják.
Az újabbak meg szerintem nem német piacra készülnek, ők inkább a konkurenciát választják, szerintem elegük van a félresikerült megoldásokból.
Amúgy ami az Sutobahnom volt, katasztrófa, alig tudtunk normálisan jönni, dugó-dugó, útépítés, tahó román kamion és tréler a belsőben és nemérdekel, kijövök elég és kész kategóriák.
Bezzeg a sok gonosz ledes audik is csak úgy nyomtak lefelé mindket a francba, ők kierőszakolták maguknak elég nagy számban a haladás leheteőségét....
De nem fogok ám elcsábulni a négykarika felé, soha.:))))
Egyik autógyárban sem hülyék tervezik az autót. Van szaktudásuk hozzá, meg költségkeret. A BMW márka arca a sportosság, prémium szint stb. Mostanában. Az E36-ban még olyan műanyagok vannak, hogy már egy kínai autóban is megszólnák a vásárlók. Az addig erőfeszítések, E30-as, E36-os sportsikerek kezdtek beérni, az E46 és társai nagy példányszámúak lettek, hülyék lettek volna nem annyit gyártani, amennyit kértek tőlük. Egy kis gyárból AUDI, Merci vetélytárs lett már darabszámban is. És a BMW pici, ergo nem tud annyit költeni, tesztelni... Ahhoz képest innovációban, minőségben ott van köztük és nulla pénztárcával csinálja.
Számomra a jó BMW neve Porsche, ahol a legnagyobb profitot keresik per autó. Nekik volt hogy 1 modelljük volt, mert fanatikus mérnökök és béna menedzserek-ezért is lettek VW-k.
Nem vagyok (még) túl művelt a BMW-k terén, ezért azt sem tudom, jó topikban járok-e. Kérlek, nézzétek el nekem és irányítsatok a megfelelő helyre, vagy segítsetek.
Régen eldőlt már, hogy nekem a múlt évezred (utolsó két évtizedében gyártott európai) hátulkaparós autói jönnek be, és most eljött az ideje a BMW-nek is.
Hónapok óta nézegetem a német oldalakon a 3-as hardtop kabriókat, és eldőlt, hogy veszek egyet. Elsősorban a 90-es években gyártott 325-ösöket nézegettem, de most megjelent a hahun is egy 318-as. Nem hiszem, hogy túl sok példány szaladgál ebből itthon. Kérdéseim:
- Esetleg itt a tulaj, vagy ismeritek?
- A szokásos alap cserélendő cuccok listája, ill ez kb mennyibe kerül?
- Alkatrészből "csakagyári", vaqy vannak megbízható utángyártott dolgok?
- Ez a keménytető teljesen "télálló"?
- Tudtok ajánlani Pesten korrekt és hozzáértő szerelőt, akihez elvihetem állapotfelmérésre (ha szükségesnek látom), illetve, aki később állandó szervizhátteret biztosít. Nem ragaszkodom márkaszervizhez, de a huszonéves Volvómat oda hordtam,mert az volt a racionális megoldás.
Ki mióta számít "új" szakinak?!? ~2000es èvjáratú pl. E46-oknál már van lánc problèma az N-es motoroknál,ami nem is lenne problèma,csak nem èrtem,hogy rá 10èvre mièrt nem változtattak?? A benzines N-eseknek mèg mindig megvan a rossz hírük...a dízelek meg ugye mostanság kigyulladnak,legalábbis a 2000-es dizel. Bár lehet èn nem vagyok elèg tájèkozott,ès nem tudok róla...
M5 gyári fék egydugattyús és 315x28-as. Amire upgrade-eltem, az 4 dugattyús, 324x30-as.
Nagyobb és vastagabb tárcsa, nem melegszik el, mint írták előttem, tehát bírja többször egymás után is a német autópályán a satufékeket 250 fölött. Egyrészt így biztonságosabb, másrészt az ember lelki békéje is helyre jön a 4 dugattyútól. :)
A max. 5 éves prémiumnak mondott BMW-kre milliókat költenek a gazdáik, leömlő, EGR, légrugók, turbók, kompresszor, részecskeszűrő, ilyen-olyan vezérlő modulok, stb. Olvassátok az E60 és az F10 fórumokat.
Vagy ott van a szakadozó vezérműlánc, amire nincs se visszahívás, se kötelezően előírt csereperiódus, se láncfeszesség vizsgálat, csak annyi, hogy lifetime.
Aki nem cseréli és elszakad, annak motorcsere. Aki cseréli, az szembesül azzal, hogy a főtengelyen lévő lánckerék a főtengely anyagából van kimunkálva, és egy bizonyos évjárat előtt azt is cserélni kell, mert a régifajta láncot megszüntette a BMW.
Én ezt nem nevezném prémium minőségnek, inkább túlárazott selejtnek. Ennyi pénzért jobbat kapok más autógyárnál. A szakadozó vezérműlánc (vagy vezérműszíj) a 80-as években volt utoljára terítéken szocialista kocsiknál, meg most a BMW-nél. E34-nél a topic teljes történetében összesen egyetlen láncszakadás volt.
Igen, ár érték arányban a legolcsóbb új autó éri meg legjobban talán a Dacia Logan vagy a Daewoo Matiz ilyen. Vegyél olyat és használd egészséggel. A BMW nem azért jó autó mert nem romlik el és nem kell szervizbe hordani.
A cikkben másfél milliós használt autóról van szó, nem a mai BMW-kről.
Egyébként pont nemrég volt egy jó Totalcar podcast azzal a kérdéssel, hogy tényleg szarabbak-e a BMW-k, mint régen. Az egyik beszélgetőpartner pont egy fórumtársunk volt. ;)
A podcastban említett veszprémi fogorvos amúgy valós, ő csinálta a gyökérkezelésemet. :)
A 4 dugattyús nyergek dugattyúi 40 és 44 mm átmérőjűek, az egydugattyús meg 60 mm. A 4 dugattyú felülete kisebb, mint az egy dugattyúsé (az úszónyereg miatt az összfelületet itt szorozni kell 2-vel), ezért kisebb az összenyomó erő, viszont nagyobb erőkarral működik, ezért a fékerő ugyanaz, a balansz nem változik.
Elkészült végre a lakatolás, hátul gyakorlatilag nem volt már a hidat tartó lemezből, de most 2 mm-esből újra lett építve, meg kap alvázvédőt is. Tuti pluszsúly, de így kevésbé lesz könnyű a hátulja. Elöl is kirohadt a küszöb elejének 10-20 centije...
Értem mire gondolsz nagyjából.Viszont akkor érzetre miért megy jobban kissé,a pótméter küld egy jelet a vezérlőnek hogy több benzint szállítson a hengerbe?
Ha a fojtószelep állásán most emeltem,több levegő jut a hengerbe és azért érzetre jobb a nyomatékom? (Nem tudom a tavalyi vizsgámon ez is közrejátszhatott-e a magas Co-nak és magas lambdának vagy a keverék képzést nem befolyásolja?)
Sziasztok.M43b16tu-nál mitől lehet hogy kiindulásnál harmat az erő szinte alig van viszont kipróbáltam hogy a gázbovdenen lehelletnyit állítottam hogy kissé feszüljön (nem tudom de laza volt hogy az-e a normális?) a bovden és jobban megindul kiindulásnál legalábbis érzetre,ilyenkor valójában több levegőt kap a fojtószelepen keresztül vagy üzemanyagot is,és a pótméter lehet hibás esetleg ha hibát nem is dob rá mondjuk hogy tévesen mér?
Előfordulhat, hogy az OBC-ről leolvasható átlagfogyasztási vagy pillanatnyi fogyasztási érték eltér a valóságos fogyasztási értéktől. Ez a menüpont arra szolgál, hogy ezt az eltérést korrigálni tudjuk az átfolyásmérő kalibrálásával. Alaphelyzetben a KVBR: 1000es értéket látjuk. Az 1-es 10-es 100-as 1000-es gombok segítségével beállíthatunk egy tetszőleges korrekciós számot aminek 750 és 1250 között kell lennie. Amennyiben ezen a tartományon kívüli értéket próbálunk meg beállítani visszakapjuk a kijelzőn az előzőleg beállított értéket. Állítsuk be az általunk kiszámolt értéket majd nyomjuk meg a Set/Res gombot.
A korrekciós szám a következő módon számolható ki l/100 km-es mértékegységben: új KVBR = Tényleges átlagfogyasztás l/100km-es mértékegységben osztva OBC által mért átlagfogyasztás l/100km-es mértékegységben szorozva a régi KVBR értékkel. MPG (1 gallonnal megtehető mérföld) mértékegység esetén: új KVBR = OBC által mért átlagfogyasztás MPG mértékegységben osztva a Tényleges átlagfogyasztás MPG mértékegységben szorozva a régi KVBR értékkel (Mivel Magyarországon a l/100 km-es mértékegység van használatban így könnyebb dolgunk van ha ezzel számolunk).
KVBR kiszámolása: kiszámoljuk az autónk tényleges átlagfogyasztását és értékül 8,6 l/100km-et kapunk viszont az OBC-ről a Consum gomb megnyomása utána a 10,3 l/100km olvasható le. Lépjünk be az OBC-n a 20-as rejtett menübe. A kijelzőn a KVBR: 1000 látható. Kiszámoljuk az új KVBR értéket a következő képlet szerint: új KVBR= 8,6 / 10,3 * 1000 = 834,6514 megközelítőleg 835 így ezt a számot állítsuk be a KVBR: 1000 helyére.
Ha jól emlékszem, valamikor volt itt szó arról, hogyan lehet helyesre beállítani az OBD átlagfogyasztás-mérőjét. De most nem találom azt a hozzászólást. :(
Tegnap mentem 257,6 kilométert, ez alatt elfogyott 23,46 liter benzin.
Ez ugyebár 9,1 liter / 100 km.
A komputer viszont ugyanerre a kirándulásra ezt mutatta a végén:
Amúgy a nikasilos karcok nem mélyek, de számosak, de tudom, ez is elég, így nem szabad összerakni. Hüvelyezni meg elég hülyeség, a többi henger aluból emez vasból? :DDD Az összes meg egy vagyon. Most hirdettek egy 23i motort forgattyús résszel olcsón, de azt se tudni, milyen ugyanitt...
- Az összes csapágy full karcmentes, kagylósodás, elszíneződés mentes; gyűrűkön gyakorlatilag nem észlelhető semmi kopás.
- a hengerfej teljesen szép. A blokk tetejéről levéve a hengerfej tömítést teljesen sima felületet katam, nem égett rá semmi.
De: az 1-es hengernél vagy 8 hajszál karc, a lökethossz alatti tartományban, a dugó alsó holtpontja alatti tartományban (a hengerfej levétele után még semmi sem látszott a dugattyú úton) Ugyanez hengerben lévő dugón 3 mélyebb, és pár hajszál karc.
Ha ezek a karcok nem lennének, az eddig elbontott 10-12 m52 motorok közül ez lenne a legszebb, legtutibb, kivéve a karcok. Eddig a svájci 23i volt az etalon, ez sokkal jobb - lenne....
Szóval megvan miért ette az olajat.
Beszéltem a sráccal. Mivel saját autóban volt, mondta, hogy dokumentált múltú kabrióban volt, mikor kiszedték alig több, mint 140 ezer km-rel....
Arra a kérdésre válasz, hogy volt-e benne direktszűrő: igen, azzal haszbálták...
Szóval intő tanács, hogy nyírjunk ki egy full szép és jó motort direktszűrővel rovatunk tanulsága megvan.
A nikasilon lévő karcok miatt a blokk kuka, de a főtengely makulátlan, és esküszöm, hogy saját hajtókar csapágyaival is megérné összerakni. Mind1, majd csinálunk valamit, míg lakatolják majd az autót egy hónap múlva.
Eger-Miskolc közötti szakaszt ami a természetvédelmi területen megy át szeressem nagyon, bár max 1szer 1 évben jutok oda, Gyöngyös-Eger szakasz is LIKE, de az előző hosszabban kanyarog :)
Jó, hát van, amikor lendületesen megy az ember, meg van, amikor meggyilkolja a kocsit. A kettő nem ugyan az :). A legtöbbször még lendületesen sem tudok menni, mert általában a párommal vagyok, aki második 30-nál gyorsabban vett kanyar után lesápad a hányingertől :(.
"Nekem egyszer fordult ilyen elő, akkor a Bükkben nyomtam neki lefele ami a csövön kifért (nem is vagyok rá büszke), se előtte, se azóta." Mindent értek csak ezt a mondatot nem :) Én ott nőttem fel, minden kanyart ismertem, még most is valamennyire. A helybéliek télen nyáron lényegesen nagyobb tempóban közlekednek mint a városiak. Pár éve télen pl. faterral mentünk kellemesen beszélgetve a normál tempójában, és beértünk egy csapat fiatalt akik szárnyaikat próbálgatták, az öreg ledudálta őket kikerülte és mentünk tovább :) Visszafele is találkoztunk velük, mert az egyik egy szakadékban volt. Szóval én a mai napig, ha hazamegyek és leteszem a családot, teljesen mindegy, hogy milyen autóval de mindig szoktam tempósat le fel autózni. Ha nem így lenne valószínűleg nem is szeretném az autózást.
Hát ez nem néha pörög 6500-ig, hanem ha meleg, elég gyakran. Azt is gyanítom, hogy nem sok embernek van automata mellett sperrje.😉
Amúgy terhelni lehet alacsony fordulaton is mert ha téli állás mellett húzzuk adott fokozatba akkor azt tartja, onnan ki nem mozdul. Más kérdés, hogy 4-esben ki akar vele elindulni.😉
Büfé? én nem láttam ott, ahová járok.;) És már csináltak nekem is, Higanynak is hengerfejet, de még konkrét panasz nem volt. Sőt, THT kocsijában is itt felújíított hengerfej van.
Meg tudják csinálni, de ne tedd. Míg 30-25 ezerért veszel komplett motort 16i-ből, addig nem érdemes alut hegeszttetni.
Egy éve járt így egyik volt kollégám, hengerfejet vett, kb 20 ezerért (m43 18i) és párezerért szimmeringezték, és síkolták, hibátlan. De ha kifogsz egy kipróbálható motort, amin a vízkört is ellenőrizheted, akár azt cserélném, de minimum a bontott HF, majd egy kis gépműhely párezerért, és esélyes, hogy nem fogja enni az olajat pl.
A gyakorlati tapasztalat pedig azt mutatja, hogy általában jobb állapotúak az automatából kivett motorok.
Az nem árt annyira, ha kipörgeted 6500-ig, néha, de lehet azért van a megkíméltebb állapot, mert higgadtabb felhasználók vesznek automatát, mint kézi váltósat. Az alapérzés ugye: kényelmesebb megoldás = nagyobb nyugalomra vágyó user..:)
De meg lehet cáfolni, bírom a kritikát.;)
Múltkor segítettem itt a környéken egy e39-es srácnak, 528i volt, automata. Ki is próbáltam a kocsiját, és elég jól ment, rendesen tetszett, de mégse, sosem kellene, max, ha valmiért valamely végtagom elveszteném, vagy akadályoztatva lenne.
Régebben volt egyik accord kupém automata, eleinte nagyon tetszett, majd mégse, el is adtam relatííve hamar. Ahhor képest azért az e39 sokkal jobbnak tűnik.
Igen, az elektronika miatt is. Pl. nagyon nem mindegy, hogy az abs rendszer (amiről ugye tudjuk, hogy az elméleti minimálishoz képest növeli a fékutat) másodpercenként ötször avatkozik be, vagy hússzor. Vagy ott van a vészfékasszisztens, ami nagyon lerövidíti a fékfelfutási időt, amivel nagyobb tempónál métereket lehet nyerni (egyébként ez az a paraméter, amit az idióta féktuninggal szinte mindig növelnek).
Meg a futómű, meg a gumik. Ezek is sokkal többet fejlődtek, mint a féknél maga a vas, ami az elmúlt 30 évben gyakorlatilag pontosan ugyan olyan.
Úgy érzem, hogy kicsit kezd a téma félresiklani. Még mindig nem értem, hogy hogy állítja meg a nagyobb féktárcsa/féknyereg a kocsit hamarabb.
De érdekes a sixpack Sanyi által feltett kérdés is: mi lehet az elve annak, hogy nagyobb tárcsa négy dugattyús nyereggel nem változtat a fékbalanszon a kisebb tárcsa két dugattyús nyereghez képest? Mert szerintem nem változtat. Ugye elmondta, hogy minden más része a rendszernek cikkszámra azonos. Ez fontos infó.
Ezt az automatás állapotot magyarázd már el nekem, légyszives. Ha nyomok egy kick-down-t, akkor úgyis 6500-ig pörög. Meg egyébként is, minél jobban nyomom, annál később vált el.
Sziasztok. M43 hengerfej, 1 helyen repedt a kipufogószelepnél. Mi a tapasztalat, gépműhelyben jól meg tudják javítani ezeket, érdemes megcsináltatni vagy inkább próbáljak egy bontottat nézni?(ami ugyancsak lutri kicsit)
Szakál-t erősen felejtsd el. egy kibaszott lada hengrfejet nem tudnak normálisan megoldani. egy tróger szar az egész.válogatott hülyékkel, a büfés csaj jól néz ki de 8.30 ra egy értelmezhetó szendvics nincs. de büfé az van
Elképzeltem és meg is csinálom, sk, egyedül. 28i lesz. B25 dugókkal, a rá kerülő hengerfej kész. A blokkból is síkoltatok keveset (.Szakálék 5 ezerért csinálják). Amit kell kicserélek benne. És csak utcai használatra lesz. M50 szívó, a Schmiedmann leömlő + veszek m3 közép és végdobot, hogy ne legyen hangos. Már most se hangos a 2,5 motor, eladtam a Bastuckot gyári egycsöves dob van. Majd Higannyal felprogiztatom, ha benn lesz.minden.
Örök gyerek vagyok Gábor szerint. Én egy kicsit örök punknak gondolom magam. Ld a konténer használatról.alkotott elképzelés :D
Pénteken kint az építésen kaptam egy iroda konténert. Semmi bútort nem hozattak bele a kedves kollégák. Gondolom berendezem már valamivel. Ha jönnek vendégek, nem nyitom ki, míg ott van, arra hivatkozva, hogy otthon hagytam a kukcsot :DDDD
Amúgy azt az egy váltó tartó csavart is ki kell szednem, hogy utána folytatható legyen a szétszedés, de hétfőn lesz hegesztős ember is, ha nem megy másképp.
Sajnos nem vittem a megfelelő bit fejet, hogy az elején lévő torx kis csavarokat kiszedjem, így csak hétfőn folyt köv.:)))
Amúgy bíztató az automatás állapot eddig, a tőkék is nagyon szpek. A srác csak Liquy Molly olajjal használta.
A hengefej csavarok kijöttek szlépen, nem hoztak ki semmiféle alumíniumot, a menet valószínű jó lesz.
Én se annyira a fékre koncentrálok egyelőre. Zarko barátommal se a fékhatást próbátuk.
Ellenben itt áll, szétszedés alatt a turbóhoz képest fele annyit sem tudó projekt, de ellenben tartós megoldást várok tőle szívó üzemmódban, 12 CR körüli konstrukcióban:
E36-hoz kellene egy kis segítség. Ma reggel egyszerre elromlott mind a kettő első elektromos ablak. Működtek és egyszer csak nem. A hátsók működnek ugyanúgy. Tipp esetleg? Előtte még soha nem volt vele gond. Köszönöm
Aki nem használja ki a kocsi képességeit, nyilván felesleges féktuningról beszélni. Én úgy hiszem, hogy a 17-es semi-slickekkel úgy mentem majdnem félórákat a hungaroringen, hogy kjó volt az összes fékezésem-a sport swiftek sem tudtak nagyon jobbat fékezni, nem melegedett el, nekem így jó. Akinek meg elég a gyári, annak elég.
Nézd meg a fékutakat, hogy mennyit változtak az elmúlt években, akkor talán megérted, hogy mire értettem a fejlesztést. Szerinted tényleg az elektronika állítja meg az újabb generációkat gyorsabban?
Az E90-en én is visszaraktam az eredetit-ami szintén tök jó volt- a 335i fékje (hawk versenybetéttel) után, közútra felesleges volt.
Nem százados pontosság, hanem tized százalékos, azaz 0,1% általában. Nem ugya az. A tervezési szempont pedig a legáltalánosabb használat mellett az, hogy az autót maximális össztömeg esetén maximális sebességről lassítva a lehető legnagyobb lassulást érjék el megállásig, azaz folyamatosan képes legyen slip határon tartani a kereket. Ugyanis a lassulás ekkor a maximális. Plusz még egy biztonsági tényezővel is meg van szorozva. Ezt minden gyári fékrendszer tudja.
Igen, az abroncs a szűk keresztmetszet, MINDIG. Félreértések elkerülése végett kihangsúlyoznám ismét, hogy utcai, normál használatot figyelembe véve, amikor is nem fordul elő egymás után 5 vészfékezés 140-ről nullára. Mert akkor tényleg elmelegszik és szar, nem is állítottam soha az ellenkezőjét. De ez azért nem normális utcai használat.
Nekem egyszer fordult ilyen elő, akkor a Bükkben nyomtam neki lefele ami a csövön kifért (nem is vagyok rá büszke), se előtte, se azóta.
Olyan gyári, normálisan karbantartott fékrendszer nincs, ami nagyobb sebességnél ne tudná blokkolni a kerekeket, akár kétszáznál. Mindegyik képes erre. Amelyik nem, ott valami rossz (mármint hibás).
Azt áruld el, hogy az e46 fékrendszere mitől modernebb, mint az e36-é. Milyen tíz év fejlesztése van benne? Szerintem a vas része elvében szögre ugyan az még az e90-é is, csak mások a méretek, esetleg több körülötte a villany, amit persze nem rak át senki.
A bemásolt adathalmazra érdemben nem tudok mit mondani. Leírja, hogy melyik rendszernek milyen a gyári balansza. Aztán? Legalább lenne mellé téve valami fékút, vagy gyorsulás (negatív előjellel), vagy valami. Az nincs, van helyette "I feel" háromszor, meg " I believe" egyszer. Ezekre biztosan alapoznék. (Nem.)
Úgy nagyjából érted egyébként, hogy a fék hogy működik? Megnyomod a pedált, megáll a kocsi. De mi történik ott a csövekben, a munkahengerben, a nyeregben, a tárcsán... stb.? Erre is jó, most már feltöltöttem külön máshova (lövésem nincs, hogy miért nem nyitja meg. Szerintem a weboldal tiltja a direkt linket...):
Az előző linkelésed nem sikerült, ezért nem is volt mit olvasni.
A kedvedért még egyszer: újabb, nagyobb modell GYÁRI fékrendszere, szóval ugyanazok tervezték, mint az E36-ot, csak még 10 évet fejlesztettek hozzá.
Századra kiszámolt fékegyensúly? Mihez van számolva, telitank, 1 sofőr, 5 fő, lejtő? Milyen páratartalom?
Abroncs a limitáló tényező? 200 km/h-nál hogyan is blokkol a kerék?
Ha felkészültél beszélhetünk tovább.
Van pár fórum, ahol szintén nem ovisok nyúlnak a kocsihoz, vannak számok is hozzá, bár páratartalmat nem mértek, szóval hülyeség az egész:
OK...here's the brake torques with constant line pressure, stock MC and no proportioning valves anywhere on stock E34s: (front/rear)
E34 M5: 68.8% / 31.2% E34 535i: 67.5% / 32.5% These cars are near 50/50, in fact I believe the 535i is perfect 50/50 static weight distribution. The brakes are very well biased indeed.
Now, if you do the brake torques at the wheels for the E36, with constant input line pressure but with it's stock MC you'll get these: -- E36 325i standard: 68.1% / 31.9% -- E36 328i convertible: 66.3% / 33.7%
These are some of the aftermarket ones available: E36 Brembo Upgrade 1 front and rear (320mm fronts): 66.6% / 33.4% E36 Brembo Upgrade 2 front and rear (335mm fronts): 67.8% / 32.2% E36 StopTech Upgrade 1 front and rear (332mm fronts): 64.8 % / 35.2%
Personally, I feel that the StopTech one may be a bit to rearward biased.
Now, here are the E46s (discounting proportioning that the DSC unit does): E46 323i stock: 60.8% / 39.2% E46 325/8i stock: 60.4% / 39.6% E46 330i stock: 60.7 % / 39.3% (So we know that the E46s use a proportioning valve somewhere down the line in the DSC/ASC units to get at the wheel brake torques correct)
And now, for some combinations that you can put on an E36 (keeping MC and ABS units constant) (here's the brake torque at the wheels distributions):
1. E36 with E46 323i brakes front and rear: 64% / 36% -- Too much rear brakes. E36 with E46 325i/8i front and E46 323i rear: 65%/35% -- Slightly too much rear brakes
2. E36 with 325/8i E46 brakes front and rear: 64% / 36% -- Again, way too much rear brakes for the E36. Too much rear bias (while maybe wanted on track) can cause you to lock up rear brakes quicker than fronts...and perhaps lose control under braking. Granted, we have ABS....but no driver aid is a match for pure physics.
2. E36 with E46 325/8i front, E36 328iC rear: 68% / 32% -- I feel this is a good combo. 16's fit under it too.
3. E36 with E46 330i front and rear: 66 % / 34% -- This isn't much different than the E36 328iC set-up, but I still feel it may be just a tad too much rear biased. In any case, it's very decent, potentially cheap, but only 17's (and some 16s) fit on it.
4. E36 with E46 330i front and E46 325i/328i rear: 68% / 32% -- This is an ideal street set-up. But again, only 17s fit.
5. E36 with E36 M3 fronts and E46 330i rears: 67% / 33% -- Again, only 17's and some 16s fit., also ideal set-up
Now, I like a lot of stuff Zionsville's done. But here's they're set-ups:
I'd only really recommend stage 2 and 3. Not Stage 1, as it gives slightly too much rear brake bias.
If you've got 17s, and don't plan on keeping 16s, then most any brake upgrade is ok. But if you must run 16s...you're pretty much SOL. Only #2 really works well (E46 325i/328i fronts and E36 328iC rears).
Nyilván arra gondolsz, hogy nagyobb tárcsa 4 dugattyús nyereggel előre viszi a fékbalanszt a kisebb tárcsa két dugattyús nyereghez képest, csak a probléma, hogy ez egyáltalán nem feltétlenül biztos, hogy így van.
Azt azért nem hinném, hogy tizedes pontossággal van számolva az első-hátsó fék arány. Sok autónál lehet opcionálisan kapni elöre kicsit nagyobb féket teljesen ugyanolyan hidraulikus rendszerrel.
Az az egészben a poén, hogy meg sem próbálsz, csak a hitedet hirdeted, én meg sajnos inkább a számok és tények embere vagyok. Ne haragudj, de más érzései meg hite engem nem érdekel. Meg lehet győzni számokkal, adatokkal, korrekt méréssekkel.
A cikk írójáról: James Walker, Jr. is a licensed and registered Professional Engineer specializing in chassis, brake, and electronic brake control system. Neki vajon hiszel, vagy tőle is okosabbnak képzeled magad?
Ha a nyereg marad a gyári, akkor nagy kárt nem okozol, elvileg (bár óriási hasznot sem hoz). A legjobb az lenne, ha hátul is ugyan annyival növelnéd arányosan az átmérőt, mert így felborul az első és hátsó tengely közötti százalékos fékerő eloszlás, ami gondolom nem véletlenül tizedes pontossággal van gyárilag kiszámolva és beállítva.
Régen sokat próbáltam, és nem oly nagy bövekmény a 286-hoz képest, hog ne lnne jó, de mégis jobbnak kell lennie.
Ímúgy a berihadt munkahengerekhez képest vajon milyen lesz egy felújított, kitisztított, estleg csúszka cserélt szett?
Csakis jobb lehet, a betét, tárcsa nem ismert, majd meglátjuk, amikor bemegy. Gondolom lakatoláskor felrakatom, vagy rakom, addig beszerzem.
Ma levettem a szelepfedelet a szerzeményről, és pozitív csalódás: egyáltalán nem olajsáros, tök szép minden felülről. Nem volt időm tovább lépni, majd folyt köv.
Egyébként Bazsó Gábor is szopott rendesen a tákolmány hangyászán a fékkel. Ott aztán minden volt: pedálgép, wildwood nyereg akárhány dugattyúval, minden földi jó. Aztán a vége egy kalap szar lett.
Hadd locsoljak olajat a tűzre. Most vettem féket előre.Gyárit. trw tárcsa ate betét..Mostmár azért izgulok rendesen keresem is a fizikakönyvemet pl a tapadási kördiagrammal kapcsolatosan........
Nekem megfelel a gyári méret. Pár napot ismét átlapozhatunk...
Olaj 5w 40 mutul vagy mi alófasz, pont nem érdekel de ne csattogjon.
"Másrészt nem vitathatod, hogy a nagyobb fék később fárad le." Soha nem is vitattam. Viszont egy utólagosan babrált fékrendszer cserébe az első vagy második vészfékezésnél szinte garantáltan hosszabb fékutat produkál egy gyári rendszerhez képest, ami utcai használat esetén drága móka lehet.
Igazad van abban, hogy a nagy fékkel se fog előbb megállni az autó, mert a szűk keresztmetszet úgyis a gumi tapadása.
Másrészt nem vitathatod, hogy a nagyobb fék később fárad le.
Én már két autón is váltottam a gyárinál nagyobb fékrendszerre és mindkettőnél megszűnt a fékrázás nagy fékezések után, szóval nem értelmetlen a dolog.
Ahol meg maradtam a gyári méretnél, de drága sportcuccokra cseréltem, ott igazából nem sok változott.
Az a helyzet, hogy az enyém egyre inkább viseltes (főleg a jobb oldalán, ahol a bőröm dörzsöli az ő bőrét). Gondoltam, veszek új váltógombot, de az Ebay-en egyszerűen szinte csak M-eset lehet kapni. Mielőtt megrendelném, meg akartam nézni, hogy az ott árult darabok mennyire harmonizálnak a gyári M-essel. Ezért kellett a kép, köszi még egyszer. :)
Aztán most találtam nememmeset is, váltószoknyával együtt 15 ezer forint, Litvániából. Ennél olcsóbban nemigen kapni bőröset, nememmeset. Meg is veszem.
Nyilván mindenbe bele lehet kötni. Nagyobb tárcsa a többi alkatrésszel együtt-fel se tudod rakni a tárcsát azonos konzollal. Szerintem rajtad kívül mindenki értette. Nem fogok veled vitatkozni, én kipróbáltam, tudom, hogy mi a gyári méret meg a nagyobb modellek gyári féke közti különbség, te meg azt csinálsz, amit akarsz...
Ma elhoztam a tuning alap motort. Az automata váltót kaptam hozzá mert egy csavart nem bírt kiszedni ember. Zarkóval megpróbáljuk sör mellett lemelegíteni.
Valakit nem érdekel véletlen olcsóért 28i gyári automata váltója? Nagyon korrekt srác volt. Megígértem neki ha elviszi vki átutalom az összeget. Nemrég volt olaj cserélve szűrővel. Cabrióban volt, nem driftautóban :D
Na, látod, pont erről beszélek... bakker. A nagyobb tárcsa jobban lassít. Urban legend, nem igaz. Nagyon kéne senkinek sem a kocsin a gyári féket basztatni. Utcai szempontokat figyelembe véve szinte borítékolható, a "jobb volt, mint lett" kijelentés.
Hosszú szöveget írtam, de inkább töröltem. Olvasd el, ha nem okoz gondot az angol:
Gumiteszteket sokan csinálnak, ha annyira finnyás vagy neked nyilván nem jó, mert te nem olyan páratartalomban használod, ahol tesztelték.
Amúgy olyan nagy különbségek nincsenek árkategórián belül, arra figyelnek a gyártók szvsz...
Féknél nyilván meg van, hogy ki-mire szeretné. A nagyobb tárcsa jobban tud lassítani-jobban hűthető, de nagyobb rugózatlan tömeg, nagyobb felni. Verseny betét utcán hangos, tempón viszont nem melegszik el...
Az egyik legjobb tuning az E36-nál (a kormánymű után) a fékcsere, szerintem nagyon gyenge az újakhoz képest.
Szerintem nincsenek bonyolult összefüggések.a ladás képen lévő motor e34 - ből lehet aminek ugye előrefelé nyílik a géptérteteje,ellentétben az e36-al.
Tudom. Egykori kupémon ilyen volt. Azért a nagyobb tárcsa miatt mégiscsak jobb a fékhatás, és nem akarok 325-ös tárcsákat. A berohadt hátsók leváltására meg mégiscsak kicsi tuninggal jobb a megoldás.:)))
Télre mindenképp 16-os kerekeket akarok használni, meg a hátsó fék mókoláshoz nincs kedvem, és a touringgal nem pályázni akarok, csak hobbi sportolgatás, olyan helyeken, hol nem kel brutális fékhatás.
És a gyári főfékhenger is elég hozzá, ellenben a nagyobbal.
Tudod mérni, de akkor mérni kell az összes mérést befolyásoló paramétert is. Aszfalt hőmérséklet, környezeti hőmérséklet, páratartalom, guminyomás, stb.
El tudod képzelni azt, hogy valaki ezt végigcsinálja a fékbetétekkel meg a gumikkal? Én nem. Az ADAC megcsinálja, de hát annak nem hisz senki.
Nagy általánosságban hogy szoktak ezekről véleményt mondani? A tegnap ledobott, öt évvel ezelőtt felszerelt gumitól a ma felszerelt vadi új sokkal jobb (érzésre). Hát persze. Fékbetétnél dettó. Ott mit érzel? Max. annyit, hogy ugyan akkora lassuláshoz nagyobb/kisebb erővel kell nyomni a pedált. Ezt is csak akkor, ha drasztikus a különbség. És akkor? Ettől lesz rosszabb egy fékbetét-tárcsa páros? Vagy jobb? Vagy az egyik kibír három nagy fékezést elmelegedés nélkül, a másik meg négyet. Akkor az utóbbi jobb? És ha az előző az első fékezésnél rövidebb fékutat tud produkálni, mert hamarabb felépül a maximális fékerő? Akkor egy zebránál az a fél méter nem számít? Vagy kevésbé számít, mint az, hogy meggyilkolva kicsit jobb az utóbbi?
Tibinek is Én ajánlottam, mert nem jutott az áhított Brembohoz, kellemesen csalódott benne, mint azóta sok BMW-s akinek szintén ajánlottam, a legjobb ha a hozzá tartozó ATE PowerDiscet rakod, E30-ban még jó volt FRT-re és Hungaroringre is, E36 már súlyosabb és alul fékezett, de M vagy 325 átmérőtől fölfelé már E36-nál is tudja.
Tegnap kijutottam a (német) autópályára, egy kis tesztelés igen jól esett. fent nagyon megy 4-ikig próbáltam szabályzás, vagy a környékéig (3-ban már illegális), nagyon megy ez. Csak: megint bizonyosságot szereztem, hogy a 300 ccm hiámyzik alul, fent bőven elég lenne így is huligánkodni, de ha nincs elég fordulat, nincs dinamika sem.
Megint jönnek elő a bajok, nagy sebességről fékezéskor:
Az első fékek eléggé ráztak. Úgy nézem hátul berohadhatott mindkét fék munkahenger, szerintem nem fogott, nem jött le róla a reve, de z ABS sem működik. Szóval ez után is mehetek.... némi remény, hogy kézifék még van, de ugye az nem a menet közbeni fékhatásra van. Asszem keresek egy jó 300-as szettet pl Kaszánál, aztán azt újíttatom fel inkább, mint a gyári 286-ost. Hátul így meg hiába hűtött a tárcsa, nem ér semmit :DDDD 300-nál nagyobbat meg nem akarok, a 16-os felnit is szeretném tovább hasznáni.
Most nézegetem, elég jó árban van most több nekem is tetsző felni. Láttam egy Dotz típust is 17-es fekete Y küllőkkel, nem Mugello, elfelejtettem, na az is bejön, de előbb a küszöb, meg a többi, ami már függőben van, és télen karácsonyra csak leakad egy gyári 17--es Motorsportos, esetleg Rondell, vagy Dotz,a mi megy a Bmw karatkerhez.
De e36, így szeretlek van.:)))) a menés kárpótol mindenért.
Van egy nyíregyházi régi haverom, aki autós újságíró. Neki volt konkrétan ez az RA és utánajárt, ez jött ki. Igazából az átrozsdásodást nem biztos, hogy az alvázvédő anyag (ami amúgy általában bazi nehéz fajlagosan, így meglehet a 10-12 kg)) hiánya okozza, hanem inkább a a fényezés alatti felület védelem hiánya, vagy nem megfelelősége. Pl galvanizálás, nem megfelelő fémtisztaság, alapzószer, stb.
Én most azon gondolkodok, hogy jövő hónapban készül a lakatolás, és az aljára nem szokásos alvázvédőt, (pl Body, stb) hanem egy Sika anyagot vitetek fel, amit használunk szennyvíztelepeken alkalmazott szénacél felületek korrózió védelmére. Ez a 2K anyag 15 év védelemre van tervezve megfelelő elékészítés mellett arra, hogy a szénacél elemek kibírják átrozsdásodás nélkül szennyvizes közegben. Szóval ennek tudnia kell valamit;)
Ha valkit érdekel: az alapozó SikaCor Zinc R, a felületképző: Sika Poxitar F. letölthető az adatlapja, de mondom, szakmai vonalon abszolút bevált.
Látszik, hogy nem olyan nagy a rend az autókámban.:D
Nem volt sok időm mostanában takarítgatni, de ma délután pótolom, ma itthon vagyok. Kell még termosztáát házat cserélnem, a múltkori vezérmű tengely csere alkalmával a termosztátháznál az emelőfül csavarját fel kell laazítani, így visszacsavarozáskor nem maradt szűz, el kezdett folyni a hűtőfolyadék, még szerencsére alig, de foglakozósá vált.
Van fém termosztátházam novanosból, azt teszem fel.
Jah, holnap megyek megint egy projekt motorért, remélem ez már alkalmas lesz arra, amire.
És lakatosnál is ma voltam, sajnos november 15-20 körül tudta beírni a küszöb cserét, de minden szart megcsinál, így karácsonyra már baba lesz az autó. - remélem.:)))
Azért jegyeztem meg mert rettentően dühít ,hogy egy feneketlen kút ahova a pénzt öntik ,eredmény meg semmi .Lásd tegnapi mérkőzés. Az autósport meg semmit nem kap .Jól tükrözi a gyorsasági szakág itthoni mezőnye. Tavaly három versenyünk volt külföldön ,idén kettő ,nem kétforintos hétvége egy ilyen . Utánpótlás nevelésre van támogatás autósportban is,kétszer tele bírod tankolni az e36-ot...,persze az egy másik fórum... Szóval nagyon dühít :).
szerintem nagyon szép görbék, akár egy mai elektronikusan agyon szabályozott autóé, felső a Nm, alsó a Lóerő, az hogy csak 2000-től látjuk egyszerű programban lévő beállítás, szépen épül fel mind a két görbe.
Pont így gondolom én is. Nekem a stopper mellékes, legyen jó vezetni és ennyi. A compactot pedig piszok jó vezetni, és kevésbé köthet bele a KH, mint ebbe az E30-ba... :P
Kb a felét nem értem a hirdetés szövegének, de erről az autóról ordít hogy értő kezek profin megervezett munkája, simán kerülhet ennyibe. Motor leengedve stb... Az egyensúly ugye. Mindenféle compactokra elkoltunk mondjuk 2M-t, es akkor úgy ahogy jól megy de közel sem versenyautó, nemhogy v8-as m3-mal menjen együtt. Es mennyire jol nez ki!!!
Én is akartam egy időben, aztán eljutottam odáig, hogy kiszemeltem, beleültem, és már nem kellett. Lehet be kellett volna indítanom, de álló motorral baromira nem jött be. A német V8 amúgy sem tetszik. Az amcsi viszont nagyon, de ott meg a körítés vacak szinte mindig, majd talán az új mustang, vagy corvette...
Vége a nyárnak, bezártuk a szállodát, szezonzárásként elmentünk testületileg paintballozni, 2 településsel arrébb.
20 ember, 4 autó.
Velem 4 utas jött, ebből 2 szerintem 120 kiló, a többi sem kevesebb 90-nél. Az autóm nagyon jól vizsgázott: természetesen útközben volt verseny a többiekkel, de igazából nem volt (hahaha). Az egyik utasom (20 év körüli srác) eddig Volvót akart első autónak, de mostantól BMW-t. Vagy az enyémet, vagy olyat, mint az enyém. :)
Audinál, több generáció is volt 230 és ~800 ló között, sor5, V6, V8, turbó, biturbó igazából mindig u. az a váltó probléma jött elő, ha sok olyan rajtot vettél ahol betapadt az 1-2 fokozat összeégett, amíg elforogtak a kerekek bármennyit elmentek, de a betapadós rajtoknak mindig összeégés lett a vége, USA-ban gyártank erősebb és jobb 1-2 de utoljára kb 300e takarta volna be a javítást, olcsóbb volt venni egy fiatalabb V6 Biturbó váltót 5h-re 150-200e-ért. Amúgy ezt az USA céget is képviselem itthon JHM, meg a Dbilas-t is, 034-et is :)
Nekem BMW ZF-nél mindig ugyanaz volt a problem, egy idő után elkezdte kidobni a 3.-at aztán már akadozott is mikor 2 vagy 3 fokozatot kellett volna bevennie, van egy ilyen váltóm ami szétszedésre vár, pusztán kíváncsiságból, hogy mi okozta a problémát. Beszéltem olyannal aki épít gyári BMW házba egyenes fogazásút és szerinte nincs jó 5-ös BMW váltó, nem is lehet tartósan jót csinálni mert fizikailag rossz a kialakítása.
Az audikba is ugyanazok a német váltók kerülnek, mint a bmw-be. A "jóságuk" viszonylagos. Az a precízség, amit néhány japán váltónál érezni, nincs meg bennük. Gondolom ezért is állnak át mind az automatára.
Igen, ez az, hogy kibírják a nagy nyomatékot, de ezzel együtt sokkal otrombábbak.
Audi nem nyomatékos? S-modellek, RS-modellek, V8-V10-V12???
Minden elkopik előbb-utóbb, mindenesetre én mX5-ben rossz váltót még nem láttam. Nyilván az a 3Nm nem könnyen tépi szép. Hondából már láttam recsegőst, de nem jellemző. Toyota MR2 III-ban is nagyon jó a váltó, RX7-8-ban szintén. Szerintem mindnek a kis nyomaték a titka. Bár Toyota Suprában is láttam már nagyon patent váltót, igaz, épp felújítás után. A Corvettekben ZF kézi van és mind ritka szar érzetű. A Subaru Impreza váltója szintén nem egy csoda, bár váltani gyorsan lehet vele, de különben gyenge tákolmánynak érződik.
MX5 váltója elég átlagos volt amivel mentem, mondtam is, hogy valami nem kerek, és mondta a tulaj, hogy valóban vacakol az ővé. Több tapasztalatom nincs, de ezek szerint azok is elromlanak :)
Honda accord 300 e km után: eszméletlen precíz, pontos, gyári kuplunggal még.... :)
Higany megcsinálta a sajátját, kb hasonló technika lehetett, mint a Gyíkhuszáré. Én próbáltam, az már hasonltott az accordhoz, hasonlóan feszes volt.
A zsigulik váltójára ki emlékszik? A 4-esek, eszméletlen, ahogy váltottak. Érezted, ahogy bekattan, kérte a kemény kezeket, de pontos volt.:)))) Volt később 5-ös váltósom, az azért nem volt már annyira gépész.
Én St. Gobaint tetettem a cabrioba, mert Pilkington eppen nem volt raktaron. Asszem 38e volt. A Pilkington 30e korul lett volna. Olyan helyre menj, ahol vallalnak garanciat a beszerelt uvegre, ne hajtsanak el, ha bereped egy het mulva. Ilyennel is talalkoztam sajnos. :(
Nekem a gima.hu bevallt.
Érdemes egyuttal a levelracsot is cserelni, ha repedt. Abbol 10e egy gyari uj.
Nekem volt korábban terror-metál-brutál (maszek) short shifter... hát, eléggé megosztotta az embereket. Vagy nagyon imádták, vagy kiröhögték. Minden váltásnál olyan volt, mintha kalapáccsal verné valaki alulról a padlólemezt. Kb. 5 centit mozgott a váltókar teteje két sebesség között.
A váltó nem, de a váltás érzete más lesz. Próbáltam másik váltógombot (bmw performace), már azzal is más. A tuti megoldás egy szekvenciális váltó, de az drága csak igazán.
Szóközök után a darabszám van. Beszerelés után minimális holtjáték maradt, ami nekem nem zavaró. Javult a váltási érzet, de én sem szarom össze magam a gyönyörtől azért. :)
Sokat számít azért, de egy Honda váltási érzet pl. nagyon messze van még (pedig ott még a motor is keresztbe van). Az MX5-öt csak azért nem mondom, mert azt még nem vezettem. Ja, természetesen váltóolajat cseréltem már.
Ha lesz olyan E36 fórum találkozó, amin én is ott leszek, akkor ki lehet próbálni az enyémet és eldönteni, hogy megéri-e szopni vele.
Közben már lebontottam a váltórudat. Apró lötyögések mindenhol vannak de nem vészes. Viszont a a váltó végén található gömb lötyög a perselyben mint az állat:
Azért az se mindegy ,mi van alatta... A ZF lényegesen jobb,mint a getrag,de ha jól tudom a ZF 20í től felfelé volt csak..Mindezt mondom a váltókar lógásától függetlenül,de nekem az e34 525 IX ben jobb volt a váltásérzet,pedig jobban lógott a kar.
Akkor lehet, hogy hagyom a francba. Mert a "nem szarom össze magam a gyönyörtől váltás közben" nálam is megvan. De ha nem lesz lényegesen jobb akkor nem szenvedek vele. 92-es C4-es audim váltója 26 kört vert erre minden tekintetben.
Én most cseréltettem az Audiban, Pilkington lett. Cakk pakk 33 ezer volt Miskolcon. Ugyan ez Budapesten bő tízzel több, a Carglass már 50 fölötti ajánlatot adott.
A "tökéletes" eredmény érdekében ki kell cserélni a "selector rodot" is, illetve a váltókar aljában a bakelit betétet (érdemes pl. bronzra). Irány az esztergályos, ő szépen illeszti neked a kettőt.
Azért idézőjelben, mert én a kurva anyját is kicseréltem meg felújítottam, még a váltóban a shift pineket is kicseréltem a gyárilag módosított fajtákra, és azért nem szarom össze magam a gyönyörtől váltás közben.
Tegnap este jöttem meg Lengyelországból, már jártam ott korábban is, nem láttam egyetlen kíni boltot sem. Krakkóban csak az egyetem környékén láttam Kínait.
Ember, már MINDEN kínai, nem vetted észre? Csak van jó kínai meg rossz kínai, ennyi a különbség. Már nem mi vagyunk a világ közepe, egy szerencsétlen gyarmat vagyunk.
Vannak jobb és rosszabb üvegek. Nordglass-t és Xyz-t ne vegyél, mert nagyon könnyen reped. Pilkington jó szokott lenni. Persze a gyári még jobb. A tükör nem számít.
Benyeltem egy kavicsot a szélvédő vezető oldali alsó sarkába és a méretéből adódóan valószínűleg nem javítható aminek rendkívűl örülök. Körbenéztem szélvédő árak terén és elég széles a választék (99-es évjárat Cabrio).
Azt lehet tudni,hogy mi a lényegi különbség a különböző típusok közt? Automatikusan sötétedő belső tükröm van,ez befolyásolja bármiben is,hogy milyen szélvédőre van szükségem?
Mindezt műszaki előtt két héttel,ennek külön örülök...
"összenyomásnál sokkal kisebb feladata van a lengéscsillapítónak, mert a rugóerő tompítja az ütést. Kifelé viszont a kereket a kasztniból kirúgni akaró rugót kell visszafognia a lengéscsillapítónak, és pontosan erre van méretezve. Ha a tervezettnél nagyobb a rugóerő, a kelleténél gyorsabban kirugózik az alulcsillapított kerék, és létrejön az említett pattogós viselkedés."
A koni sportnál csak a berugózást lehet állítani. A D2-t sokan nem szeretik, lekínaizzák-az is amúgy. Utcai autóba tényleg jó lehet egy keményebb bilstein, de az pályán még puha, ha pályán jó, akkor meg nagyon ráz utcán, a kaszni igénybevételéről nem is szólva...
Amikor másik autón volt állítható futóművem, állandóan tekergettem: odaértem a Bükkbe, feltekertem. Aztán vissza. Aztán a városban még visszább, aztán újra fel; jó játék. Persze az is jó, amikor csak a gombot kell nyomkodni és puha lesz vagy kemény, de sajnos E36-hoz nem találtam ilyet.
Mindenesetre aki fejleszt, annak D2-t vagy ahhoz hasonlót ajánlanék, mert azokat még a gyárinál magasabbra és puhábbra is lehet állítani, ha úgy hozza a szükség, ellentétben mondjuk a kOnival.
Ja, mégis a Katona a legjobb, mert az nem 300, csak 70...
Nekem sincs szükségem álítgatásra.:) Teljesen megfelel így, ahogy van. Utcára is, meg hobbi sportolásra is. De azért pályára nem nagyon járok vele.
Ebben a hónapban el kell vinnem Signore Lákátoshoz a küszöbök miatt, kicsit recseg is már, meg meggyengültek, ahogy emelgettem, nem tetszik a képe.:DDDD
Sziasztok.Cserélnem kell a BMW-n a lengéscsillapítókat és a stabilizátorokat elől.Milyen márkákat javasolnátok?Még 1 kérdés.Hol találom a klímának a kivezető csövét a 2.0 benzines típusnál?Előre is köszönöm a válaszokat.
Nekem akkor jött a szuszogón az olaj, ha sokat cincogtattam. Fúrtam a szuszogó tetejére egy pici lukat, majd húztam rá egy pár centis csövet. Így már nem ködölte össze folyamatosan a hátlapot. E34 M5 váltó levegőztetője is így van megoldva, onnan loptam az ötletet.
Régebben ecseteltem ,hogy fölösleges ultramodern olajat tölteni az e36 motorba mert a motor jellege nem kívánja .Akkor leosztottak egy páran ..ezért ,most meg ugyanazt mondják ..hiteles a fórum :).
Elnézést, félre értelmeztem, a motornak nem lett baja :) Nekem még nem volt bajom semelyik 10W-40-el sem, de alig van különbség árban az 5W-40hez képest, így én sem használnék azt
Az mitől van, hogy a difi felső szellőzőjén folyamatosan böfögi ki az olajat az autóm? Nincs túltöltve, annyira nincs, hogy már a szint alatt van mert annyi olaj elment belőle.
Én is ezt gondolom a télről meg a nyárról, de azért szívesen veszek újabb megfigyeléseket.
Akkor te az Audin láttál már 150-170 fokokat?
Nálam volt már pár olajhőmérős autó és egyedül az Integrálét tudtam felvinni 120 fokra nyár közepén hegyre fel.
Tegnap olvastam egy hosszú cikket, ami részben a békéscsabai mazda-szervíz írásán alapult és ott azt bizonygatták elég hihető módon, hogy igazából mindegy, mennyire melegszik fel az olaj és hogy semmilyen autóba nem kell 50-es vagy 60-as olaj. Állítólag a Lamborghini Murcielagóba is 10w-40 az előírás.
Sziasztok! Lenne egy elektromos kérdésem. Adott egy kissé viseletes 316 coupe aminek nem megy az ablaktörlője. Volt kéznél egy másik ablaktörlő vezérlő, kíváncsiságtól vezérelve rádugtam, de az sem oldotta meg a hibát :) A Kapcsolót kimértem, kapcsol. Valaki meg tudja mondani esetleg melyik a relay-je, biztosítéka, és, hogy hol van, illetve a vezérlőn milyen szálak vannak, vagy hol érdemes keresni a hibát? Sajnos a dobozkánál a vezetékek állapotából úgy ítélem meg (kissé olvadásnak indult pár helyen), hogy már előttem is próbálkoztak, csak feladták.
A biztosítékre van tippem, hogy az első biztosíték táblán az egyik, de a német tudásom hiányos kissé.
Nem volt, ránézésre egy vanosos m50 vagy m52-nek látszik... A burkolaton M Power felirat... A blokkon motorkódot kéne keresned. Melyik USA M3-at néznéd meg? A fehér coupe vagy a sedan égett belű? Amúgy a fehér couperol nincsen képe de az nem hangzik olyan rosszul...
Ebben az esetben viszont a 60-as olaj nem elég viszkózus (folyékony) a megfelelő kenéshez, nem? Most nincs kedvem visszabogarászni, de a TWS 60-as olaj cst-je 100 fokon 17 körül lehet, szemben a kívánatos 10-zel.
Érdekelne, hogy ez az oilhőmérő az M3-ban milyen értékeket szokott mutatni? Van-e számottevő különbség a hőmérsékletben a tél meg a nyár között? Más autón úgy tapasztaltam, hogy nem igazán.
Nem a dobozt nézem, hanem a gyártó oldalát. Mindig az a leghitelesebb információ, nem egy webshopos leírás vagy egy ott lévő kép.
A német oldalon szereplő "nagy teljesítményű" még nem jelenti azt, hogy ne lenne teljesen szintetikus.
Egyébként meg előfordulhat olyan, hogy egy bizonyos olajat (pl ezt) más technológiával állítanak elő, pl. a fenti alapolaját korábban szintetizálták, most pedig hidrokrakkolják. Vagy éppen fordítva.
Nekem ebből maradt meg 5liter,ahogy eladtam az autómat. 4000huf/liter-èrt vettem. Ár megegyezès alapon..Ha èrdekel valakit bedobom a kocsiba ès ha pl. Pest felè járok akkor átadom szemèlyesen. Illetve Hatvan ès közelèben vagyok elèrhető.
Az enyémbe még csak készül, mert nem egyszerű a mechanikus olajnyomásmérő órát bejuttatni a fülkébe, mondjuk az 52mm-s olajhőfok kijelzőnek sem egyszerűbb helyet találni. Esetleg tud valaki kisebb átmérőjű, de jó minőségű műszert?
Ezt a nagy olajfelbuzdulást ki lehetne használni valami értelmesre.
Pl. aki más specifikációjú olajat fog betenni az eddigihez képest és van olajhőmérője (na igen...) az megmérhetné, hogy hasonló terhelésen milyen különbségek adódnak - ha adódnak.
Sok mindent nem tudok róla mondani. Ha jól tudom, ez versenyolaj, mindenféle jóváhagyás nélkül. Utcai használatra nem erőltetném, de ha jól tudom, a te autód nem is arra van. Nekem mindig az kérdéses a versenyolajoknál, hogy hogy viselkedik hagyományos használatban, sok hidegindítással, 8-10ezer km-es, éves csereperiódussal. Ezeknél nyilván nem ez az elsődleges szempont, hanem hogy abban a pár órában, amíg végig nyélen megy a motor, nyújtson maximális védelmet, aztán megy a kukába.
Teljesen egyet értek Ogréval. Régi bmw-be nem való modern 5w-30 olaj. Evgának is csattogott tőle a motor. 5w-40 való ebbe normál használatra. Én 5w-50-et raktam most az enyémbe a néhanapi csapatások miatt. De azok meg nem olyanok, hogy 10w-60 racing olaj kelljen bele.
Ezen kívül még számtalan olaj jó a BMW-be, a jóváhagyásokat kell nézni. Innentől valamennyire hit kérdése is, hogy ki mit szeret. Ártani nem fogsz az Liqui Molyval, mert amúgy jó minőségű olaj, csak azt mondom, hogy akár fele ennyiért is kapsz olyat, ami megfelelő.
Nekem egy elvem van, hogy a modern motorokba való, alacsony hamutartalmú olajokat kerülöm (ACEA C, BMW LL-04). Hogy mennyire valós félelem, azt nehéz megmondani, de inkább biztosra megyek. Az ACEA közleménye szerint nem minden régi autóval kompatibilisek ezek. Egyesek szerint gyengébb a kopásvédelmük, mások szerint pótolták más típusú adalékokkal azt, amit lecsökkentettek benne.
Tegnap már a harmadik ABS-jeladó cserén esett át az autóm 3 hónap leforgása alatt. :) Mivel én ezt a műveletet nem tudom elvégezni, ezért szerelőhöz mentem. És mivel nemsokára esedékes lesz egy olajcsere is, megkérdeztem tőle, milyen olajat javasol. Ő mondta ezt a Likvimolyt, mert szerinte BMW-be az a legjobb, azt vegyek, ne mást. Bárdihoz bementem megkérdezni az árát, és ott mondták a 7 literre a 27 ezret, kedvezménnyel.
Nekem 3,64 van limiter 7000, utcán is használható, de ringezni meg hosszú sajnos, az ideális 3.91 vagy 4.1 lenne Hringre... És egy 6-os váltóval még utcán is elmenne...
Mocsok drága. Az LM amúgy is egy durván túlárazott olaj szerintem. Én mondjuk részecskeszűrős autóba való olajat nem szívesen töltenék ilyen öreg vasba.
Igen, az egyértelmű, a 0.85 végáttételben 1 helyett, de a difi áttételében nem tudom mennyi lehet, hogy még lehessen használni utcán. 4 felett már rövidebb lenne, mint most és így sokat forog a 3,45-tel. Van meg kell tanulnom difit cserélni...
Én is számolgatom, hogy 140-150-es utazót hogyan lehetne kihozni normális hanggal, de rövid difivel. 4000 felett már nem kellemes hosszabb úton a sportos rendszer.
Ha komoly helyen megy a licit, akkor annak van húzóereje, illetve régen a Vatera pl. nagyon látogatott volt, így sokkal több ember figyelte az oda feltöltött dolgokat.
Volt olyan felnim, amit 30-ért nem bírtam eladni, hiába hirdettem részing bazáron, meg ahol csak tudtam.
Feltettem Vaterára 1Ft-ról, a végén 45-ért ment el. Közben végig ott volt párhuzamosan több oldalon is 30-ért....
Ha van rá jó felület, akkor jó dolog a licitálás.
A vevők jó áron vásárolhatnak, az eladók pedig biztosak lehetnek benne, hogy holnaptól már nem kell kerülgetni azt a sz*rt a garázsban.
Sajnos a Vaterát tönkretették, a jófogás írtó vacak, a fész meg tele van hülyékkel....
Itt vagyunk 2017-ben, és nincs egy rendes használtcikk kereskedő felület az interneten.
Külföldieknek van ebay, lengyeleknek maradt az OLX. Az jó volt itthon is.
E36 1997. bevilágit az asc/ abs lámpa.emberenm cserél abs kockát és hurrá jó a gép.majd megint nem. bontottabs kocka is elment szarni. jobb hátsó keréknél egy kábel volt a ludas.Ugyhogy az én kis drága e36-omnak sikerült kinyirnia egy bontott abs kockát...megfosztva az ilyen kocsikkal autózókat egy bontott ámde igen fontos alkatrésztöl
Lehet gyengébb minőségű jeladó (ha esetleg cserélve volt), vagy a felhalmozódott dzsuva rajta is a ludas. Az ABS/DSC vezérlő is lehet. Az ABS kockának a nyáklapja szokott elmenni, azt újra lehet kötni.
Semmit nem tudtam eladni idén, megvan még, gyári M52B28 vezérlő EWS mentesítve, Siemens MS41.0
Lassan az általam oly gyűlölt hirdetési formához kell folyamodnom, hogy ki mennyit adna értük...
(Az ilyen hirdetésekre szoktam 5 forintozni, mert ha tudja mennyi a minimum ami alatt nem adja akkor miért nem írja oda, de mikor egy első fekete lökhárító nem kell 2000-ért vagy kormány légzsákkal 2000-ért... Kidobni meg nem akarok semmit, helyem meg nincs.)
Igen, M-nél is gond a gyárinál nagyobb benyitásnál a gyáritól nagyobb fordulat!
A szelep belibegés és a hátsó fűtőmű pattogása generációkon átívelő probléma BMW-nél.