a Miskolc, Nyíregyháza és Debrecen, valamint Sátoraljaújhely és Hidasnémeti felé közlekedő InterCity vonatok csak Hatvanig közlekednek és onnan indulnak,
Teszem azt, van egy jegye az egységsugarú utasnak holnap a 11:30-as IC-re Keletiből Miskolcra. Mikor, hová és mivel induljon útnak Hatvanba az IC-jéhez? Csak én nem találok erről közérthető információt? :)
Hát ami azt illeti, a hazai vb-nál jobb képességekkel rendelkező INDUSI sem ilyesmire lett kitalálva. Aztán a németek mégis viccesen megoldották: mérik a vonat sebességét, összehasonlítanak, és ha baj van, behazudnak egy vörösjelző-meghaladást (mármint nagyobb sebességtartományban; alacsonyabb sebességeknél együtt élnek az INDUSI korlátaival).
Igen, a GPE egy nagyon jó találmány a kőbalta pályaoldal kerekítésére.
Hát ha minden igaz (és ha nem, akkor valami szaki kijavít), bizberészetileg már a D70-nel idehaza is bejött, hogy csak jobb és bal szára van a váltónak.
Azon lehet lamentálni, hogy a karácsonyfák alá és fölé biggyesztett fehér és sárga számok láthatósága milyen (egyébként egy bizonyos karbantartási szint felett igen jó), meg azon is, hogy ha felül van egy fehér, meg alul egy sárga szám, akkor közöttük minek világít még öt fény, de így kerek a logika, egységesség jeligére.
Sajna még ez sem igaz. Más vasutakkal ellentétben a MÁV-nál felül van az előjelzés, alul pedig az önmagára vonatkozó jelzés, és mindkettő sárga. A középső karácsonyfát illetőleg pedig csak azért megtartani az értelmetlenségig lecsupaszított OSzZsD-jelzést (t.i. szabad max. 40-nel, a következő jelzőn M! várható), és azt számokkal összevissza módosítgassuk, hogy kompatibilisek legyünk...
Ezért volt teljesen logikus, amit a németek a Ks-sel, és még ennél is logikusabb, amit a románok a TMV-vel bevezettek. A számkijelzők közül kidobták az okafogyott karácsonyfákat, és behelyettesítették egy minimáldizájn jelzésrendszerrel, ami hétmérföldről látható: ha zöld, mehetsz; ha villog a zöld, lassítani kell, és nézheted az indikátorokat, hogy éppen mennyire :)
Úgy vélem, itthon ennek az elég korlátozott vb képességek voltak a kerékkötői
Hát ami azt illeti, a hazai vb-nál jobb képességekkel rendelkező INDUSI sem ilyesmire lett kitalálva. Aztán a németek mégis viccesen megoldották: mérik a vonat sebességét, összehasonlítanak, és ha baj van, behazudnak egy vörösjelző-meghaladást (mármint nagyobb sebességtartományban; alacsonyabb sebességeknél együtt élnek az INDUSI korlátaival).
Az osztrák utasítás már a váltó egyenes, vagy kitérő állását sem különbözteti meg, kipusztulnak ezek a fogalmak, van helyette balra, jobbra, balról, jobbról (ez mondjuk a kismillió féle kitérőgeometria okán erősen indokolt is, mert sok esetben korábban igencsak erőltetni kellett, hogy melyik az egyenes, és melyik a kitérő irány, nem is beszélva a balső- és külsőíves váltókról, ahol meg aztán végképp semmi értelme nem volt ennek).
Azon lehet lamentálni, hogy a karácsonyfák alá és fölé biggyesztett fehér és sárga számok láthatósága milyen (egyébként egy bizonyos karbantartási szint felett igen jó), meg azon is, hogy ha felül van egy fehér, meg alul egy sárga szám, akkor közöttük minek világít még öt fény, de így kerek a logika, egységesség jeligére.
Az irány meg mindegy, azt azért tényleg illik tudni a kottából, hogy a vonat melyik pályára fog közlekedni. Párhuzamos közlekedés lehetősége, és ezek eltérő sebességgel járhatósága esetén pedig adott a lehetőség, hogy az alacsonyabb sebességgel járható pálya felé kisebb sebességet megengedő jelzési képet alkalmazzunk, ez csupán programozás kérdése.
Nyilván ehhez a jelenlegi hazainál sokkal-sokkal informatívabb szolgálati menetrend is szükséges.
A számindikátorokkal pedig 5 km/h pontossággal jelezhető bármi, ez megint csak utasításkörnyezet kérdése. És indikátorokkal az oszzsd jelzési képek is csodálatosan kiegészíthetők.
Úgy vélem, itthon ennek az elég korlátozott vb képességek voltak a kerékkötői, de az etcs, vagy némi nagyvonalúság rejthet bőven továbblépési lehetőségeket.
Az stimmel, hogy nem írtad, hogy köze lenne, hanem, hogy átvehették volna. Bocs, de lehet akkor is meg most is többször átolvasva nekem ez jött le, hogy lecserélték a villogó zöldet sárgára a német Ks esetében.
Szóba kerültek a rossz látási viszonyok és azt hittem emiatt történt valami aktuális változás a kilencvenes évek közepe óta bevezetett DB Ks jelzési rendszerben. Mert itt tényleg jó, hogy alul van egy színnel ami lesz (soll), fent meg egy másikkal ami van (ist). Az ÖBB és ezt az elvet használja, viszont az SBB N típus rendszere a DB Ks alapjait használja fel. Azaz a 3 db alapfény pozíciója, viszont itt több egyéb eltérés van.
Az előjelzést adó jelzések kerete fehér négyzet, a főjelzőké fehér kör. Sebesség csökkentésre csakis alul vannak sárga számok. Ezen kívül egy esetben villogó sárga vízszintes csík, ahol max. 40 km/h lehet továbbmenni és rövidesen egy megállj jelzés van. másik esetben nem villogó sárga vízszintes csík, ami foglalt vágányt jelent. Valamint egy sárga V ami valamire figyelmeztet.
Ez utóbbi 3 kivételével - ha már szóba került az időjárás meg a látási viszonyok -, akkor a szám érték, jelentés és vagy a jelző típusa vizuálisan rosszabb mint a német Ks.
" (pl. lecserélnek egy villogó zöldet sárgára, ha mellé rakok egy 8-ast), tekerhették volna még egy picit tovább, és átvehették volna a németek Ks-, ..."
villogó sárga tudtommal nincs Ks-ben. Ha egy sárga van ami nem villog, akkor köv. megállj. Villogó zöldet ismerek ilyen esetekben Ks-nél:
tehát: villogó zöld és alul sárgával valami szám ami köv. jelzőre vonatkozik
vagy
villogó zöld és alul sárgával X szám ami köv. jelzőre vonatkozik, fent pedig Y szám fehér ami erre a jelzőre vonatkozik. Egyszerre ad mostanira meg köv. jelzés
Igen, elég furára sikerült a magyar számkijelzős sztori. Gyakorlatilag bármilyen csökkentett sebesség, vagy csökkentett sebességre való előjelzés esetén teleszórjuk a jelzőt sárga pacával, aztán a mozdonyvezető esőben, ködben meg bogarássza, hogy mi is az a négy sárga izé.
Ha már úgyis hozzányúlnának az alapjelzésekhez (pl. lecserélnek egy villogó zöldet sárgára, ha mellé rakok egy 8-ast), tekerhették volna még egy picit tovább, és átvehették volna a németek Ks-, vagy a románok TMV-rendszerét. Az sokkal egyértelműbb, ködben, esőben is.
"Tudtommal (javítsatok ki ha nem, mert elképzelhető hogy van valamilyen pályás oka is) pont egy hasonló anomália miatt van kint Olában a hatvanas lassújel a nagysugarú váltón.
Ha egyenesen mész, ott a 120-as pálya, ha viszont kitérőben, akkor a nagysugarú után egy 60-as pályasebességű pálya vár.
Azt meg hogy merre mész úgyis tudod a menetrendből... vagy nem, ezért inkább kiteszünk egy lassújelet, biztos ami biztos...."
Az egy három optikás jelző. Egy zölddel visz egyenesbe (120) is, meg kitérőbe is (60). Jogos a lassújel. Hiányzik arról a jelzőről vagy plusz optika és a vízszintes zöld lámpasor, és akkor csak kitérőbe kellene 60-as lassú, vagy a zöld fölül hiányzik egy sárga 6-os, ami csak akkor világít, ha kitérőben van a váltó. Oh wait, ezt megszüntették... Egyébként erről a jelzőről van szó:
Manapság a különféle jelzők kitűzése ez a kategória.
Algyőn kitérőben 80 km/h-val járható váltók vannak,a főjelzők tudják a 80 km/h-t,a váltókar mégis ki van tűzve a 80 km/h-s lassújel,egyenes irányban is.