Keresés

Részletes keresés

krisz25 Creative Commons License 2004.12.21 0 0 404

Szia Iljuskám :-D

OFF lemerült a telefonom a sörözés közben, oszt este már nem találtalak a reptéren Lacinál. sorry nem tudtam csipogni, jöttem is vissza.

ON

Nem baj, ők tudják, majd lesz nekünk is olyan évünk mint Poprádnak a többi.

Előzmény: IL-96 (403)
IL-96 Creative Commons License 2004.12.20 0 0 403
Te ezek iszonyatosan hülyék, azt hiszik hogy minden évben bejelentik hogy elkezdik építeni az új cargobázist azt majd a Cargolux 20 éven keresztül megeszi? Én biztos vagyok benne, ha nem lesz vmi rövid idön belül elhúznak. 2-300 km EU belül az a cargonak semmi! Már a jövő évi statisztikákon előre nevetek, igen látványos lesz a visszaesés cargoban!
Előzmény: krisz25 (402)
krisz25 Creative Commons License 2004.12.20 0 0 402

Hölgyek és Urak,

 

Vonatkozó nap este a Cargolux pilótát hallottam OCCn vagy hol. Ritka türelmes ember vót szeginy, hihetetlen. Békésen nézegette, hogy néha feltűnik egy két jégtelenítő autó a gépe mellett, és az előzetesen kapott infoval ellentétben mégsem ő a sorban az első. :)

Le a kalappal amúgy mindenki előtt, aki benne vót a sűrűben, még a Sky is kiment éjjel 3 körül, én ilyenkor borulnék rá a kormányszarvra.

 

Előzmény: CPT (400)
Heading370 Creative Commons License 2004.12.20 0 0 401
Okorsutes is lesz vajon megint?
Előzmény: hellcat43 (399)
CPT Creative Commons License 2004.12.20 0 0 400

 

T.Szakipilóta!!

 

 

Teljessen egyetértek veled!!Ez nonszensz amit müveltek.Nem is tudom mikor volt zárva a reptér ilyen okok miatt.Talán a háborús bombázások idején??Viszont akkor nem volt ónoseső.A jégtelenitésről pedig hadd ne mondjak semmit,elég annyi,hogy a jégtelenitőkocsi 150 EU ért áll ki.Erre jönnek a többiköltségek,folyadék x EU+viz+csatornahasználatidij.Lehet számolni nem kis bevétel.

 

Üdv CPT

Előzmény: szakipilota (394)
hellcat43 Creative Commons License 2004.12.19 0 0 399

A vártnál magasabb a Budapest Airport nyeresége

Az év első kilenc hónapja után 260 százalékos a növekedés. 9 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el a Budapest Airport Rt. az idei év első kilenc hónapjában. Az eredmény magasabb a vártnál, sőt, a 2004 egész évre tervezetett is – közel 1,7 Mrd forinttal – meghaladja. A tervezetthez képest 35 százalékkal, a tavaly szeptemberben mérthez képest 165 százalékkal lett magasabb. Nőtt a ferihegyi repülőteret üzemeltető társaság árbevétele is, a tavaly szeptemberi szintet 20 %-kal felülmúlva elérte a 25 Mrd forintot.

Míg a Budapest Airport Rt. költségei az év első kilenc hónapjában 5, addig bevételei 19 %-kal emelkedtek a tavalyi év hasonló időszakában mértekhez képest. Összesen közel 25 Mrd forint árbevételt könyvelt el a társaság, mely az előirányzottat, több mint 7 százalékkal haladta meg. 37 százalékkal emelkedtek az össz-árbevétel nagy részét kitevő, repüléssel kapcsolatos bevételek. A kereskedelmi bevételek az előzetes várakozásokat 8 százalékkal haladták meg, de elmaradtak a tavaly ilyenkor mérthez képest.

“A pénzügyi-gazdasági mutatók jók, de ezek a 2004-es év eredményeinek csak az egyik szeletét adják.” – tette hozzá Dr. Hárskuti János vezérigazgató. “Nagy eredmény, hogy hosszútávú stratégiai tervvel rendelkezünk. Kidolgoztuk és elfogadtattuk a ferihegyi repülőtér szabályozási tervét, s idén beindultak a stratégiai fejlesztések első beruházásai. Közép-Európa leggyorsabban fejlődő reptere szeretnénk lenni, amire a jövőre nyíló 1-es terminállal és a 2006-ban üzembe álló cargo-bázissal minden esélyünk megvan.”

 

Ferihegy: 90 millió dolláros kártérítés fenyegeti az államot
2004-12-13
Jövőre a kormány privatizálná a Budapest Airport Rt.-t, ami lendületet adhat a cég létrehozása óta folyó per lezárásának is. Amennyiben a kanadai ADC-t javára ítél a washingtoni választott bíróság, akkor elképzelhető, hogy a magyar államnak akár 90 millió dolláros kártérítést kell fizetnie a ferihegyi 2/A terminál fejlesztését és a 2/B tömb építését végző észak-amerikai cégnek.

Előzmény: Utas2 (395)
Flap Creative Commons License 2004.12.19 0 0 398

Mennyi kedvezményt kapnak a fizetendő díjakból azok a légitársaságok, akiknek a gépeit az 1-es terminálon szolgálták ki azon a bizonyos ónos estén?

 

(Szerintem 0-át)

Heading370 Creative Commons License 2004.12.19 0 0 397

En csak egy kerdest tennek fel:

Normalis dolog az hogy egy ugynevezett nemzetkozi repuloteren 7 orat kell varni a jegtelenitesre?

Előzmény: viricsi (396)
viricsi Creative Commons License 2004.12.19 0 0 396
Hát tudod,eszembe jutott a hozzászólásokról a Millenáris egyik régebbi kiállításának címe:"Álmok álmodói,világra szoló magyarok".
Előzmény: Utas2 (395)
Utas2 Creative Commons License 2004.12.19 0 0 395

A lagy, meleg fuvallat szerintem egyes BA Rt-s vezetok hatso felere elhelyezett laza bokamozdulatot koveto menetszel lehetne.....

 

Asszem, hogy az iment szolok megvalaszoltak a kerdesedet.

 

Udv.

Előzmény: viricsi (385)
szakipilota Creative Commons License 2004.12.19 0 0 394

Tisztelt Olvasók!

 

Lehet, hogy bődületes hibát követek el azzal, hogy a nevemet is adom a leírtakhoz, de úgy érzem így helyes!

Egy fapados légitársaságnál repülök elsőtisztként. 17-én Párizsba indultunk volna (elvileg időben) de 17-18-án történt ugye az az ónos esős eset. 17-én éjjeltől 18-án hajnalig vártunk a jégtelenítő autóra kb 3 órát! Végül elvittük az egyébként ORY-ra induló utasainkat CDG-re (mivel ORY éjfélkor bezár, de a légitársaság, az utasok iránti tiszteletből inkább másik repteret válsztott aznapra, így nem kellett törölni a járatot) Ma ismét repültem Rómába, ma pushback autó nem volt időre!

Az utasaink bármilyen késésért a légitársaságot okalják, sokszor azonban nem tudják, hogy tőlünk független okok miatt nem tudjuk teljesíteni a vállalt indulási és érkezési időpontokat.

Számomra olyan egyszerű, hogyha május 1-től (de már előtte is) így megnőtt a kiszolgálandó gépek száma Ferihegyen, és az eddig is kevés X (nem tudom pontosan hány van) darabszámú jégtelenítő autó tavaly is kevés volt minden gép időben történő jégtelenítésére akkor be kellene szerezni még egy párat! Ugyanezt  gondolom a pushback autókkal kapcsolatban is! Vagy tévedek? Rossz véleményen vagyok? Tudom, hogy ezek a járművek esetleg több tíz milliós tételek, de mint köztudott, és erre az Airport Rt. nagyon büszke, Magyarország második legtöbb nyereségét termelő állami cégéről van szó! Saját erőből, állami támogatás nélkül újítják fel az egyes terminált. A cégek a kiszolgálásért csillagászati összegeket fizetnek. Ebből a rengeteg bevételből nem telik még egy pár eszközre azért, hogy mindenki megelégedésére tudja végezni az Rt a munkáját? Nem hiszem! Az a baj, hogy amikor nincs pushback, vagy jégtelenítő, akkor azok a főnökök akik a beszerzésről dönthetnének meleg irodában tétlenkednek (ha egyáltalán bent vannak a munkahelyükön). Az alkalmazottaik meg kint megfagynak a betonon (a főnökeikéhez képest minimális fizetésért, pedig a valóban érdemi munkát ők végzik el, és a főnökeik fizetéséért is ők dolgoznak meg), és közben ők találkoznak a gépszemélyzetek negatív, nemtetszést kifejező véleményével. A melóson csattan az ostor, holott Ő aztán igazán nem tehet arról hogy ónos eső esett, és a főnökeiknek egész nyáron eszébe sem jutott, hogy télen esetleg lesz hó, jég, de nem szerzünk be az üzemeléshez szükséges eszközöket, merthát ugye globális felmelegedés van, és esetleg idén elmarad a tél! Ha jól tudom a repteret állami pénzen az adófizetők pénzéből építették, ha esetleg kölcsönt vettek fel rá, azt az adófizetők pénzéből kell visszafizetni. Az Rt nek ölébe hullott egy cég ami szinte mindennel rendelkezett. Minimális fejlesztéseket végeztek is azóta, de ez szerintem messze elmarad a szükségestől, holott pénz lenne rá! Kicsit úgy érzem, hogy mindig a bürokratikus útvesztőkben bolyonganak, és meg sem tudják mondani merre a kiút! Még nem pörgött fel szerintem az Rt vezetése arra a szintre amit egy 21. századi, forgalom szempontjából dinamikusan fejlődő reptér megkíván! Kellene csinálni egy közvélemény kutatást az egyszerű dolgozók körében, hogy szerintük milyen eszközökre lenne szüksége még az Airportnak a kiváló munkavégzéshez. Szerintük szükség van e még több jégtelenítő autóra, pushback autóra, néha marshallerre? Szerintem egyértelmű igen lenne a válasz!

Végül két költői kérdés, bár igazából szeretnék rá választ: Mikor lesz annyi eszköz Ferihegyen hogy egyszerre akár több (esetleg 10) induló gépet is ki tudjanak szolgálni?  

Mikor jön el az az idő amikor nem kell fizetni azért a handlingért amikor az Rt hibájából (eszköztelenségéből) nem tud elmenni időben egy repülőgép?

 

Jó munkát a betonon dolgozóknak, a vezetőknek pedig kellemes ébredést kívánok!

Tisztelettel

Szakács Gábor

IL-96 Creative Commons License 2004.12.19 0 0 393
na igen ez a vezetők hozzáállása:
utas/vendég: jól leraboljuk, szolgáltatás 0 (louis és egyéb kft-k közreműködésével9
légitársaságok részére: aratunk, szolgáltatás botrányos
HC: ti meg gebedjetek meg és oldjatok meg mindent!
szimpatikus...
Előzmény: VAG (392)
VAG Creative Commons License 2004.12.19 0 0 392

Hát , ha rosszat akarnék írni, akkor azokról írnék rosszat, akik egész nap rohangálnak a betonon,és pont nem tehetnek az egészről. Majd akkor lesz

változás, ha a vezetőség is akarja.

A zsé ugyanannyi villámgyorsan megfordított és irtózatosan elkefélt járat

esetén is. :-)

A ground handling meg sokkal zsírosabb dolog annál, hogy mindeféle céget

odaengedjenek... 

Előzmény: IL-96 (390)
VAG Creative Commons License 2004.12.19 0 0 391

A legtöbb reptéren ezért (meg a könnyebb munkatervezés, kisebb eszközigény...etc.) miatt kijelölt jégtelenítő pontokon történik a jegelés, ahonnan sok helyen összegyűjtve vezetik el a liquidet. Az újrafelhasználás szvsz nem könnyen lehetne kivitelezni, eleve nagyon felhígul a folyadék és összekeveredik egymással a többféle típus (BUD-en pl. háromféle folyadékkal jégtelenítenek).

Előzmény: version1 (389)
IL-96 Creative Commons License 2004.12.19 0 0 390

És hogy mükszik a dolog a hétköznapokban eme kiváló céggel? Ha pl nincs vontató és ezért lekési a slotot akkor kevesebbet fizetek a handligért? Vagy nem kezdödik idöben check in stb... Tehát az ö hibájukból eredö veszteséget kompenzálják e WZZ nek? Meg aztán ha köztudottan csapnivaló BA Rt handling, akkor miért is nem vehet a WZZ magának saját vontatót, GPUt stb....

Előzmény: VAG (388)
version1 Creative Commons License 2004.12.19 0 0 389
És vajon a sok-sok liter jégtelenítő folyadékkal mi lesz, ami lefolyik a repülőgépről?
Rá a betonra, onnan meg a csatornába.... tisztán környezetbarát megoldás.
Nem kéne esetleg összegyüjteni és esetleg újra feldolgozni???
Gondolom nem 2%-os konyhasós vízzel locsolják a gépeket? ?????
VAG Creative Commons License 2004.12.19 0 0 388

1.Ónos eső lesz, de nem kell majd 9 órát várni egy jegeskocsira.

 

2.Ha építenek még állóhelyeket, akkor szerinted kisebb lesz a terület???

Vagy a reptér területe kicsi a BA Rt-nek? Biztos egyszerűbb a gurulóutakon, meg a hangárnál kiszállítani a gépeket, mint állóhelyet építeni. Nem mélygarázst, felhőkarcolót, új terminált, egy hotelt, vagy (neadjisten!) egy használható étkezdét az utasoknak, csak állóhelyeket. Egyszerű vízszintes betont. Biztos benne van a következő 25 éves álomban, talán 5-6 év múlva meglesznek a tervek...

 

3.Nem kell minden légitársaság kiszolgálását elvállalni, ha nincs meg hozzá az ember/eszköz/lehetőség/szakértelem.

Előzmény: viricsi (387)
viricsi Creative Commons License 2004.12.19 0 0 387

És attól nem lesz ónos eső,nagyobb lesz a terület,több lesz a kiszolgálószemélyzet?

 

Előzmény: VAG (386)
VAG Creative Commons License 2004.12.19 0 0 386
Vesznek elég jégtelenítőautót/push-back traktort és építenek elég állóhelyet abból a rettenetes pénzből, amivel megvágják az összes légitársaságot. Legalábbis más országokban...
Előzmény: viricsi (385)
viricsi Creative Commons License 2004.12.19 0 0 385
Mesélj kedves Utas2,máshol hogyan oldják meg az ónos esőt? Lágy meleg fuvallatot bocsájtanak a reptér légterébe és betonjára?
Előzmény: Utas2 (384)
Utas2 Creative Commons License 2004.12.18 0 0 384

Aha, zökkenőmentesen....

 

Ha a híreket meg sem nézi az ember, csak bekukkant a szomszédos topikokba, már akkor egyértelműen látszik, hogy a BA képtelen volt megoldani a feladványt.

 

Pedig néhány száz éve már tudott, hogy decemberben milyen időjárás szokott lenni, az ónos eső sem valami tudományos újdonság, csak hát...

 

Biztosan több pénz jutott az ökörsütögetésekre (ezzel megint népszerű leszek), vagy a menedzsment egyéb dolgaira, mintsem pl. légkondira vagy esetleg megfelelően szervezett munkafolyamatokra és eszközökre mondjuk egy előre látható eseménnyel kapcsolatban.

 

Az önmagáról kiállított bizonyítvány: ismét siralmas. (Beleértve a bud.hu néven futó viccoldalt is.)

 

Várom a következő sajtójelentést arról, hogy milyen fantasztikusan teljesített ismét a Budapest Airport Rt. és hogy mekkora bevételt "termelt". (Bár az utasok földhöz kötésével biztos emelkedett a meglevő igen kevés üzlet bevétele. Végül nem is olyan rossz módszer a bevételek emelésére......)

version1 Creative Commons License 2004.12.17 0 0 383
Ma meg az ónos eső is megérkezett, és természetesen minden zökkenőmentesen megy ahogy a nagykönyvben le vagyon írva.... vagy mégse?

version1 Creative Commons License 2004.12.04 0 0 382
Szombat délelőtt megérkezett a Mikulás a reptérre is. Kellemes kis ünnepséget rendeztek a gyerekeknek a ROK nagytermében (igaz a vége felé nagyon össze ment a helyiség). Volt sok játék, zene, sok-sok gyerek.
pbence2345 Creative Commons License 2004.11.23 0 0 381
A Ferihegyi reptér forgalomnövekedése miatt kötött pályás közlekedési hálózat kiépítését tervezi a fővárosi önkormányzat a reptér és a belváros között. Gyorsvasút építése már évi 7 és fél milliós forgalom mellett kifizetődő, a légikikötő éves forgalma 2008-ra azonban a tízmilliót is eléri . A legvalószínűbb, hogy a 3-as metró vonalát hosszabbítják meg Ferihegyig.
Gyorsvasút kell Ajánlat Elkezdődött a fapados terminál felújítása
Rejtélyes tócsák a felújított 2-es metróban
Megint vesztettek a civilek metró-ügyben
Budapest Aiport

A Ferihegyi reptér rohamosan növekvő forgalma miatt kötött pályás tömegközlekedési hálózat szükséges a reptér és a főváros között - merült fel a főpolgármesteri kabinet keddi ülésén. Bakonyi Tibor főpolgármester-helyettes az [origo]-nak elmondta: a lehetséges koncepciók szerint vagy a 3-as metró vonalát hosszabbítanák meg Ferihegyig, vagy pedig gyorsvasúthálózat létesülne a reptér, illetve valamelyik budapesti pályaudvar között.

A metró meghosszabbításának nagyobb az esélye, a földalatti folytatása ugyanis többször felmerült, eddig azonban mindig lekerült a napirendről. A fapados járatok megjelenésével együtt járó forgalomnövekedés miatt azonban ismét aktuális lett a koncepció. Jelenleg ugyanis a BKV+ járatai és a reptéri minibuszok próbálják felfogni a milliós utasforgalmat.

A kötött pályás kapcsolat kiépítését különösen a repteret üzemeltető Budapest Airport (BA) sürgeti. Fórika Ibolya, a BA kommunikációs igazgatója elmondta: évi 7,5 milliós utasforgalom felett már kifizetődő a kötött pályás közlekedés kiépítése. A BA prognózisa szerint a légikikötő éves forgalma jövőre eléri a nyolcmilliót, 2008-ban pedig a tízmilliót.

A főváros tervei szerint így 2007-2013 között épülne meg a reptéri közlekedési hálózat. A több tízmilliárdos beruházás költségeit a főváros egyedül nem képes fedezni, az építkezéshez így külső forrás szükséges. A fővárosi önkormányzat valószínűleg az Európai Unió kohéziós alapjaiból pályázna, amihez a pályázatokat 2007-ig kell benyújtani.

 

 

 

Itt mar 2013-rol van szo.....es hol van meg a vege....:((

pbence2345 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 380

Igaz. Egy ilyen vasuttal az egesz keleti orszagreszt, sot Romaniat, Ukrajnat, Szerbiat is be lehetne "kapcsolni" az utasforgalomba. Bar sok vonat Szolnokrol nem Cegled fele jon(pont az IC-k, amik a potencialis utasokat hozhatnak), hanem elmegy Ujszasz fele, es az mar problemasabb. BAr ezen lehet valtoztatni....

 

Nem lenne rossz, ha egy frankfurti repterhez hasonlo palyaudvarunk lenne........meg akkor mindjart fel is ebredek..:-)))

 

 

Előzmény: kerusz (379)
kerusz Creative Commons License 2004.11.19 0 0 379
Csak azért barmok már megint, mert ha a vasutat vinnék ki Ferihegyre, mégpedig úgy, hogy Cegléd felől is bekössék a hálózatba a ferihegyi állomást, akkor sokkal több utast szolgálhatna ki a kötöttpályás kapcsolat. És szerintem az sem lenne több, mint ez a meglebegtetett 100 milliárd...

KP.
Előzmény: pbence2345 (377)
Flap Creative Commons License 2004.11.19 0 0 378
NO COMMENT Prague Airport Again Reduces its Landing Charges

Prague, November 2, 2004

Czech Airports Authority (CAA) has resolved to reduce the landing charge paid at Praha - Ruzyně Airport by 50% from current 200 CZK per 1 ton of maximum take-off weight to 100 CZK per ton, the said reduction taking effect as from November 1, 2004 to March 31. 2005.

This reduction reflects operations results of the Airport, which, in 2004, can boast to be the fastest growing airport from among the European airports of the category handling 5 to 10 million passengers. Current economic results of the airport (January-September 2004) confirm the correct nature of the decision.

 

forrás és részletek:

http://www.csl.cz/en/spolecnost/tisk_media/tiskovezpravy/tiskovezpravy_83.htm

 

 

 

 

pbence2345 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 377

Hogy ha mar most 2010et terveznek, akkor talan 2015re lesz belole valami....

 

Mondjuk az eleg sokat dobna a repteren/varoson/orszagon, ha a -1 emeletrol lehetne metroval vagy vonattal bemenni a varosba...!!!!!!

Előzmény: _Sirius_ (376)
_Sirius_ Creative Commons License 2004.11.19 0 0 376
Ferihegyig érhet a 3-as metró

Index
2004. november 19., péntek 14:28

 

A megnövekedett reptéri utasforgalom miatt 2010-re meg akarják oldani a metróközlekedést a belváros és a reptér között - értesült az Inforádió. A projekt 100 milliárd forintba kerülne.

 

A 3-as metrót a Ferihegyi repülőtérig hosszabbítaná meg a Budapest Airport, a közlekedési minisztérium, a főváros és a BKV - tudta meg az InfoRádió. A Budapest Airport kezdeményezésére nemrég tanácskozáson vettek részt a közlekedési tárca, a főváros, a BKV, és a MÁV képviselői. Hárskuti János, a Budapest Airport vezérigazgatója szerint a reptér forgalma a fapados járatok beindulásával az előrebecsült értéket meghaladóan növekszik, és 2008-ban már várhatóan 10 millió utas fordul majd meg Ferihegyen.

 

Nem biztonságos

 

A repülőtér a terminálok fejlesztésével lépést tart a megnövekedett utasforgalommal, de megfelelő tömegközlekedési kapcsolat nélkül nem tud biztonságosan üzemelni, mondta a vezérigazgató. A zártkörű megbeszélésen elhangzott, hogy a Trigránit Rt. reptéri gyorsvasút kiépítésére vonatkozó elképzelése lekerült a napirendről, ezért más megoldást kell keresni.

A tanácskozáson résztvevők egyetértettek abban, hogy a 3-as metró meghosszabbítása alkalmas alternatíva lenne. A meghosszabbítás műszaki feltételei megvannak, az Üllői út alatt, majd a felszínen haladna a metró. A mintegy 10 kilométeres metrószakasz százmilliárdos költségét jelentős részben az Európai Unió Kohéziós és Strukturális Alapjából fedezné a beruházó.

A metróvonal mellett egy vasúti kapcsolatot is tartalmazó projektet 2005 szeptemberig dolgozzák ki. A főváros és a BKV képviselői azt szorgalmazták, hogy az elméletileg 2010-re elkészülő vonalszakaszt kapcsolják össze a 3-as metró teljes felújításával, hogy a jelenlegi és a tervezett vonal azonos műszaki színvonalra kerüljön. A projektről hétfőn tárgyal a fővárosi önkormányzat kabinetértekezlete, majd ezt követően a fővárosi közgyűlés.

vince Creative Commons License 2004.11.19 0 0 375
Budapest Airport profits up by 260%   Budapest Times, 7. oldal

   

 

Last Thursday Budapest Airport, the operator of Ferihegy international airport said profits are up by 260% in the first three quarters of this year, at HUF 8.5 billion (EUR 34.6 million), with operating profits up by 247% at HUF 5.7 billion (EUR 23.2 million). The change of fortune is attributed to lowering operating costs, forex gains (accounting for HUF 1.5 billion, EUR 6.1 million) and a shift to more profitable business activities in addition to increased traffic. The number of passengers passing through Ferihegy grew by 24.8% yr-on-yr in September to 683,271, Budapest Airport said. For the January to September period, the airport saw 4.8 million passengers, an increase of 29.7% over the same period last year. Figures showed that one in every nine passengers travelled with a budget airline. The amount of air cargo transported in September jumped 31.4% year-on-year to 7,500 tonnes.

 

 

 

Szabad ezután a szolgáltatás színvonalát firtatnom?   :-)))))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!