Sziasztok! Eddig csak olvastalak benneteket,de most már irok is.Sokáig csak nézegettem,szemezgettem a t-jet bravoval,de a héten döntötem és megrendeltem 1 150le t-jet sportot.Maranello piros-at. Most már csak Kb másfél hónap kemény várakozás:(
Mert egyszer már jó lett volna. Sőt a Bravo már többször is jó lett volna, így most újra futjuk a köröket, és tovább nyalogatjuk kicsit az új Fiatot. Megérdemli.
Kicsit megkésve, de beszámolok én is a hosszú hétvége kalandjairól..
- mi is most voltunk először hoszabb úton: Ausztria - Svájc - Németország, összesen 2600km.
- egyetlen nyikkanás nélkül teljesítette a nagy távot a kocsi (Tjet Sport), nagyon elégedett voltam vele + hosszú távon is igazán kényelmes volt
- teljes út átlaga: 8.0l/100km
- amiben volt minden: német autópályatempó (150+), osztrák autópályatempó (130), svájci autópályatempó (120-), sok-sok vidéki főút, hegy- és völgymenetek, szerpentinek, alagutak, jelentős szintkülönbségek.
- összességében elégedett vagyok ezzel a fogyasztással
- egyre kevésbé van kedvem kikapcsolni a Sport-gombot, szinte mindig azzal járok mostmár én is..
- fontos tanulság: a hegyi hágók jó része Svájcban csak júniusban nyit.. :-(
- viszont É-D irányban NAGYON megéri elmenni a San Bernardino Pass felé, gyönyörű a táj (mégha a legmagasabban fekvő 6 km-en alagút is visz át..)
- érdekes volt a hosszabb alagutakban (pl Arlbergtunnel 13km, San Bernardino 6km, Pfaendertunnel 6km), amik teljesen sik terepek és semmi szél + 80-as korlátozás van, tempomattal 4,0-4,5 körülre állt be a pillanatnyi fogyasztás hosszú perceken át (nem volt lejtő: oda és vissza is ugyanaz volt a helyzet)
- a tempomat az egyik leghasznosabb extra, amit el tudok képzelni hosszú útra.
Olvastam azokat is, de megpróbáltam máshol is adatokat keresni, valami kicsit hivatalosabbat, mint egy fórum bejegyzése. Sajnos az új bravo-ról nem találtam ilyet...
Az ET-s eszmefuttatással pedig arra próbáltam kilyukadni, hogy tényleg van eltérés a stilo és a bravo felnik között, ahogyan a felnis is mondta. Az hogy felmegy rá a stilo felni is, az még nem jelenti azt, hogy tökéletes is. Az megint más kérdés, hogy ez a 6 ill. 18 mm eltérés mennyire borogatja meg a futóművet, érdemes-e vele foglalkozni. (Én személy szerint nem tudom, ennyire nem értek hozzá)
Én is ott vettem,gumival. Először 100ezret mondtak,aztán a számlán az említett összeg lett.Nem akadékoskodtam...(A vincent az asszony nickje,mert nem ment az enyém,de már megoldódott...)
Én 15-ös stilo felnire szerelt téligumival hoztam ki az autót,ami zavartalanul működött... Nem gondolkodtam ennyit a dolgon,megbíztam a szalon döntésében.
Visszatérve a felni témára: az is probléma, hogy az általad leírtak alapján (amelyet persze nem vonok kétségbe), a Bravo és Multipla felni csak 6 coll széles és a Multipla gumimérete 185/65x15, illetve annak váltómérete, ami 195/60x15. A Bravoé pedig (és a Stiloé is) 195/65x15, márpedig ehhez a mérethez számomra szimpatikusabb a fél collal szélesebb felni. Arra lennék kiváncsi, hogy az Active felszereltségű Bravon is 6x15 méretű felni van-e?
Szerintem el kell férjen a Stilo felni is, hiszen a gyári 17 collos felnik 7 coll szélesek szintén 31,5-es ET-vel, úgyhogy befelé kell legyen annyi hely. Hogyha a féknyereg nem ér bele a felnibe és valakinek épp Stilo felni akad az útjába, elvileg felrakhatja.
Azért kár, hogy nem 4x100, de méginkább tré, hogy a nyomorult kezelési útmutatóban TÉVESEN 4x100 szerepel.
Más: Totalcaron Bravo 1.6 multijet teszt, érdemes vetni rá egy pillantást.
Nem volt egyszerű, de találtam néhány adatot :) Fiat Bravo 2007 felniméret: 6x15 4x98 ET31.5 Fiat Stilo: 6,5x15 4x98 ET43 Fiat Multipla: 6x15 4x98 ET31.5
Ezek alapján ha Stilo felni kerül fel, akkor a felni belső pereme 18, míg a külső pereme 6 mm-rel lesz beljebb, mint a gyárilag megadott méret esetében.
Az egy dolog, hogy rámegy a Stilo felni. Az csak azt jelenti, hogy mind a kettő 4x98-as lyukosztású. Az ET szám a felni besajtolási mélységét jelenti. És nem megfelelő ET számú felnit még fel lehet rakni, csak nem tesz jót a futóműnek, beleérhet a gumi a kasztniba, vagy akár meg is buktathatnak érte a műszakin.
Szerintem a helyszint azt hétföig el kell dönteni,aztán felrakjuk az fb.hu ra is hétfötöl! Ha van valakinek valami jó ötlete vagy gondolat..megadom a számom,ne csak a gép elé legyünk kötve! Dávid: 06-70-94-64-888
Végre kész lett az autó!Vizpumpa,tömitések kicserélve.....minden ok!:))Nagyon korrektek voltak a szervizben...hát igen ilyen bánásmodot vár el az embez!(fin)Egy 1.2 8v-s puntó volt nálam két napig csereautóként...!Mindig is tudtam hogy isteni autó a bravo!Tegnap beleulve ámulatba ejtett hogy milyen jó,pedig csak két nap volt nélküle!A puntó 10 litert zabált,nem is gondoltam volnaés ráadásul nem is ment!Az én 8,5-es fogyasztásom szerintem isteni ehez a teljesitményhez!Nagyon jó érzés megint benne ülni!
A találkozóval kapcsolatban két helyszin jutott eszembe:Érd,tescó parkoló-Soroksár buy way parkoló!
Az eddigi lista:Radar 75-Mewo-zee 2003-stilos-Zlacus-cropduster-punnyadt 33-Zsiri-P.Tibor-vinjo
Várunk még jelentkezöket....
Szép napot mindenkinek!
Ui:Kérlek titeket véleményezzétek a két helyszint,de uj helyszin ötleteket is szivesen fogadok!
Én nem a szalonból vettem az acélfelnit, mert ott drága. Egy netes cégtől rendeltem, de felhívtak pontosítás miatt. Ők azt mondták, hogy a Stilo felni nem lesz jó rá az ET száma miatt, viszont a Multipláé tök ugyanaz, mégis 2e-vel drágább, de tudnak rendelni (szerintük) echte Bravo II felnit.
Mondjuk így, hogy a fórumozóknak ráment a Stilo felni, már nem annyira adok a felnis cég szavára.