Szia!
"Csak halkan kérdezném,nem lehet ,hogy a Malév gépek azért foglalnak sok helyet,mert Ferihegy a bázis repülőterük?"
Ferihegyen jópár légitársaságnak van bázisreptér-szerződése -> több légitársaság bázisreptere Ferihegy.
Úgy néz ki fejlődünk : ma a 34-es csövön állt egy A319-es, a 36-oson pedig egy Saab340-es.
Zsolt
1., Miért van az, hogy a MA elfoglalhatja az állóhelyek több, mint felét, mikor a forgalom kisebbik hányadát adja (már) csak (ha hinni lehet a bud.hu-n közölt adatoknak, ha épp' működne is)?
Úgy érted hogy a 2A - 2B összes állóhelyének a felét, vagy csak a 2B állóhelyeinek felét?
2., Miért nem a 34-35 (36)-os állóhelyeket használja az Rt., mint prop-parkoló? Ha már nagyobb gépet (2-t 1x-re) nem lehet odaállítani, mert összeakadnak?
Ma pl. (dec. 27. 13 óra körül) két Saab 340-es állt ott (két Carpatair).
1., Miért van az, hogy a MA elfoglalhatja az állóhelyek több, mint felét, mikor a forgalom kisebbik hányadát adja (már) csak (ha hinni lehet a bud.hu-n közölt adatoknak, ha épp' működne is)?
2., Miért nem a 34-35 (36)-os állóhelyeket használja az Rt., mint prop-parkoló? Ha már nagyobb gépet (2-t 1x-re) nem lehet odaállítani, mert összeakadnak?
Tök jó ma láttam a 2B infót öszeragasztották mindenféle szrral: látható rajta Air Baltic B735 uj festésben valamint egy térkép amin BUD-Minsk route-ot is szerepel.-)
Egyébiránt aki látta - a most épp nem működő viccoldalon - a T1 leendő szolgáltatásait az alaprajzon, az bizonyára elégedett. Van sok bót terasz, miegymás. Csak két kérdés: hol lehet majd parkolni???? Értve mindezt repülőgépekre valamint gépjárművekre egyaránt. Abban a 2-300 férőhelyes putriban az épület előtti részen? A gépek meg a 16 db számozott állóhely egyikén cargo+fapad és charter:-). Ez jó ha már azt tudjuk hogy van bennt 1xUPS+DHL+FDX+NTR emellett számos ad hoc charter és egyre több CLX, akkor mi marad a többinek. Igy télen csak cargo mellett is van hogy teli volt az apron. Jó ebből levonjuk a napi 2 IL76-ot ami elmarad de ez még akkor is kevés....Jah persze lesznek uj állohelyek...na majd kiváncsi leszek azért:-)
Másik dolog: légitrsaságokat milyen alapon fogja "átpakolni" az Rt.? Ha ugyaannyi a kiszolg a T1 mint T2 akkor ki lesz az a hülye aki átmegy? Ha pedig nem akkor valszeg az összes point to point jellegű járat át akaródzik majd menni.. erről ennyit
Királyfi, királyfi! Te még hiszel a mesékben? :-) (Mielőtt belém rúgna 1-2 főállású szak-hozzászóló, előre megsúgom, személyesen (is) ismerem szakipilota kapitány-helyettes urat, innen a már-már bizalmas megszólítás)
Te ezek iszonyatosan hülyék, azt hiszik hogy minden évben bejelentik hogy elkezdik építeni az új cargobázist azt majd a Cargolux 20 éven keresztül megeszi? Én biztos vagyok benne, ha nem lesz vmi rövid idön belül elhúznak. 2-300 km EU belül az a cargonak semmi! Már a jövő évi statisztikákon előre nevetek, igen látványos lesz a visszaesés cargoban!
Vonatkozó nap este a Cargolux pilótát hallottam OCCn vagy hol. Ritka türelmes ember vót szeginy, hihetetlen. Békésen nézegette, hogy néha feltűnik egy két jégtelenítő autó a gépe mellett, és az előzetesen kapott infoval ellentétben mégsem ő a sorban az első. :)
Le a kalappal amúgy mindenki előtt, aki benne vót a sűrűben, még a Sky is kiment éjjel 3 körül, én ilyenkor borulnék rá a kormányszarvra.
Teljessen egyetértek veled!!Ez nonszensz amit müveltek.Nem is tudom mikor volt zárva a reptér ilyen okok miatt.Talán a háborús bombázások idején??Viszont akkor nem volt ónoseső.A jégtelenitésről pedig hadd ne mondjak semmit,elég annyi,hogy a jégtelenitőkocsi 150 EU ért áll ki.Erre jönnek a többiköltségek,folyadék x EU+viz+csatornahasználatidij.Lehet számolni nem kis bevétel.
Az év első kilenc hónapja után 260 százalékos a növekedés. 9 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el a Budapest Airport Rt. az idei év első kilenc hónapjában. Az eredmény magasabb a vártnál, sőt, a 2004 egész évre tervezetett is – közel 1,7 Mrd forinttal – meghaladja. A tervezetthez képest 35 százalékkal, a tavaly szeptemberben mérthez képest 165 százalékkal lett magasabb. Nőtt a ferihegyi repülőteret üzemeltető társaság árbevétele is, a tavaly szeptemberi szintet 20 %-kal felülmúlva elérte a 25 Mrd forintot.
Míg a Budapest Airport Rt. költségei az év első kilenc hónapjában 5, addig bevételei 19 %-kal emelkedtek a tavalyi év hasonló időszakában mértekhez képest. Összesen közel 25 Mrd forint árbevételt könyvelt el a társaság, mely az előirányzottat, több mint 7 százalékkal haladta meg. 37 százalékkal emelkedtek az össz-árbevétel nagy részét kitevő, repüléssel kapcsolatos bevételek. A kereskedelmi bevételek az előzetes várakozásokat 8 százalékkal haladták meg, de elmaradtak a tavaly ilyenkor mérthez képest.
“A pénzügyi-gazdasági mutatók jók, de ezek a 2004-es év eredményeinek csak az egyik szeletét adják.” – tette hozzá Dr. Hárskuti János vezérigazgató. “Nagy eredmény, hogy hosszútávú stratégiai tervvel rendelkezünk. Kidolgoztuk és elfogadtattuk a ferihegyi repülőtér szabályozási tervét, s idén beindultak a stratégiai fejlesztések első beruházásai. Közép-Európa leggyorsabban fejlődő reptere szeretnénk lenni, amire a jövőre nyíló 1-es terminállal és a 2006-ban üzembe álló cargo-bázissal minden esélyünk megvan.”
Ferihegy: 90 millió dolláros kártérítés fenyegeti az államot 2004-12-13 Jövőre a kormány privatizálná a Budapest Airport Rt.-t, ami lendületet adhat a cég létrehozása óta folyó per lezárásának is. Amennyiben a kanadai ADC-t javára ítél a washingtoni választott bíróság, akkor elképzelhető, hogy a magyar államnak akár 90 millió dolláros kártérítést kell fizetnie a ferihegyi 2/A terminál fejlesztését és a 2/B tömb építését végző észak-amerikai cégnek.
Lehet, hogy bődületes hibát követek el azzal, hogy a nevemet is adom a leírtakhoz, de úgy érzem így helyes!
Egy fapados légitársaságnál repülök elsőtisztként. 17-én Párizsba indultunk volna (elvileg időben) de 17-18-án történt ugye az az ónos esős eset. 17-én éjjeltől 18-án hajnalig vártunk a jégtelenítő autóra kb 3 órát! Végül elvittük az egyébként ORY-ra induló utasainkat CDG-re (mivel ORY éjfélkor bezár, de a légitársaság, az utasok iránti tiszteletből inkább másik repteret válsztott aznapra, így nem kellett törölni a járatot) Ma ismét repültem Rómába, ma pushback autó nem volt időre!
Az utasaink bármilyen késésért a légitársaságot okalják, sokszor azonban nem tudják, hogy tőlünk független okok miatt nem tudjuk teljesíteni a vállalt indulási és érkezési időpontokat.
Számomra olyan egyszerű, hogyha május 1-től (de már előtte is) így megnőtt a kiszolgálandó gépek száma Ferihegyen, és az eddig is kevés X (nem tudom pontosan hány van) darabszámú jégtelenítő autó tavaly is kevés volt minden gép időben történő jégtelenítésére akkor be kellene szerezni még egy párat! Ugyanezt gondolom a pushback autókkal kapcsolatban is! Vagy tévedek? Rossz véleményen vagyok? Tudom, hogy ezek a járművek esetleg több tíz milliós tételek, de mint köztudott, és erre az Airport Rt. nagyon büszke, Magyarország második legtöbb nyereségét termelő állami cégéről van szó! Saját erőből, állami támogatás nélkül újítják fel az egyes terminált. A cégek a kiszolgálásért csillagászati összegeket fizetnek. Ebből a rengeteg bevételből nem telik még egy pár eszközre azért, hogy mindenki megelégedésére tudja végezni az Rt a munkáját? Nem hiszem! Az a baj, hogy amikor nincs pushback, vagy jégtelenítő, akkor azok a főnökök akik a beszerzésről dönthetnének meleg irodában tétlenkednek (ha egyáltalán bent vannak a munkahelyükön). Az alkalmazottaik meg kint megfagynak a betonon (a főnökeikéhez képest minimális fizetésért, pedig a valóban érdemi munkát ők végzik el, és a főnökeik fizetéséért is ők dolgoznak meg), és közben ők találkoznak a gépszemélyzetek negatív, nemtetszést kifejező véleményével. A melóson csattan az ostor, holott Ő aztán igazán nem tehet arról hogy ónos eső esett, és a főnökeiknek egész nyáron eszébe sem jutott, hogy télen esetleg lesz hó, jég, de nem szerzünk be az üzemeléshez szükséges eszközöket, merthát ugye globális felmelegedés van, és esetleg idén elmarad a tél! Ha jól tudom a repteret állami pénzen az adófizetők pénzéből építették, ha esetleg kölcsönt vettek fel rá, azt az adófizetők pénzéből kell visszafizetni. Az Rt nek ölébe hullott egy cég ami szinte mindennel rendelkezett. Minimális fejlesztéseket végeztek is azóta, de ez szerintem messze elmarad a szükségestől, holott pénz lenne rá! Kicsit úgy érzem, hogy mindig a bürokratikus útvesztőkben bolyonganak, és meg sem tudják mondani merre a kiút! Még nem pörgött fel szerintem az Rt vezetése arra a szintre amit egy 21. századi, forgalom szempontjából dinamikusan fejlődő reptér megkíván! Kellene csinálni egy közvélemény kutatást az egyszerű dolgozók körében, hogy szerintük milyen eszközökre lenne szüksége még az Airportnak a kiváló munkavégzéshez. Szerintük szükség van e még több jégtelenítő autóra, pushback autóra, néha marshallerre? Szerintem egyértelmű igen lenne a válasz!
Végül két költői kérdés, bár igazából szeretnék rá választ: Mikor lesz annyi eszköz Ferihegyen hogy egyszerre akár több (esetleg 10) induló gépet is ki tudjanak szolgálni?
Mikor jön el az az idő amikor nem kell fizetni azért a handlingért amikor az Rt hibájából (eszköztelenségéből) nem tud elmenni időben egy repülőgép?
Jó munkát a betonon dolgozóknak, a vezetőknek pedig kellemes ébredést kívánok!