Szia!
"Csak halkan kérdezném,nem lehet ,hogy a Malév gépek azért foglalnak sok helyet,mert Ferihegy a bázis repülőterük?"
Ferihegyen jópár légitársaságnak van bázisreptér-szerződése -> több légitársaság bázisreptere Ferihegy.
Úgy néz ki fejlődünk : ma a 34-es csövön állt egy A319-es, a 36-oson pedig egy Saab340-es.
Zsolt
1., Miért van az, hogy a MA elfoglalhatja az állóhelyek több, mint felét, mikor a forgalom kisebbik hányadát adja (már) csak (ha hinni lehet a bud.hu-n közölt adatoknak, ha épp' működne is)?
Úgy érted hogy a 2A - 2B összes állóhelyének a felét, vagy csak a 2B állóhelyeinek felét?
2., Miért nem a 34-35 (36)-os állóhelyeket használja az Rt., mint prop-parkoló? Ha már nagyobb gépet (2-t 1x-re) nem lehet odaállítani, mert összeakadnak?
Ma pl. (dec. 27. 13 óra körül) két Saab 340-es állt ott (két Carpatair).
1., Miért van az, hogy a MA elfoglalhatja az állóhelyek több, mint felét, mikor a forgalom kisebbik hányadát adja (már) csak (ha hinni lehet a bud.hu-n közölt adatoknak, ha épp' működne is)?
2., Miért nem a 34-35 (36)-os állóhelyeket használja az Rt., mint prop-parkoló? Ha már nagyobb gépet (2-t 1x-re) nem lehet odaállítani, mert összeakadnak?
Tök jó ma láttam a 2B infót öszeragasztották mindenféle szrral: látható rajta Air Baltic B735 uj festésben valamint egy térkép amin BUD-Minsk route-ot is szerepel.-)
Egyébiránt aki látta - a most épp nem működő viccoldalon - a T1 leendő szolgáltatásait az alaprajzon, az bizonyára elégedett. Van sok bót terasz, miegymás. Csak két kérdés: hol lehet majd parkolni???? Értve mindezt repülőgépekre valamint gépjárművekre egyaránt. Abban a 2-300 férőhelyes putriban az épület előtti részen? A gépek meg a 16 db számozott állóhely egyikén cargo+fapad és charter:-). Ez jó ha már azt tudjuk hogy van bennt 1xUPS+DHL+FDX+NTR emellett számos ad hoc charter és egyre több CLX, akkor mi marad a többinek. Igy télen csak cargo mellett is van hogy teli volt az apron. Jó ebből levonjuk a napi 2 IL76-ot ami elmarad de ez még akkor is kevés....Jah persze lesznek uj állohelyek...na majd kiváncsi leszek azért:-)
Másik dolog: légitrsaságokat milyen alapon fogja "átpakolni" az Rt.? Ha ugyaannyi a kiszolg a T1 mint T2 akkor ki lesz az a hülye aki átmegy? Ha pedig nem akkor valszeg az összes point to point jellegű járat át akaródzik majd menni.. erről ennyit
Királyfi, királyfi! Te még hiszel a mesékben? :-) (Mielőtt belém rúgna 1-2 főállású szak-hozzászóló, előre megsúgom, személyesen (is) ismerem szakipilota kapitány-helyettes urat, innen a már-már bizalmas megszólítás)
Te ezek iszonyatosan hülyék, azt hiszik hogy minden évben bejelentik hogy elkezdik építeni az új cargobázist azt majd a Cargolux 20 éven keresztül megeszi? Én biztos vagyok benne, ha nem lesz vmi rövid idön belül elhúznak. 2-300 km EU belül az a cargonak semmi! Már a jövő évi statisztikákon előre nevetek, igen látványos lesz a visszaesés cargoban!
Vonatkozó nap este a Cargolux pilótát hallottam OCCn vagy hol. Ritka türelmes ember vót szeginy, hihetetlen. Békésen nézegette, hogy néha feltűnik egy két jégtelenítő autó a gépe mellett, és az előzetesen kapott infoval ellentétben mégsem ő a sorban az első. :)
Le a kalappal amúgy mindenki előtt, aki benne vót a sűrűben, még a Sky is kiment éjjel 3 körül, én ilyenkor borulnék rá a kormányszarvra.
Teljessen egyetértek veled!!Ez nonszensz amit müveltek.Nem is tudom mikor volt zárva a reptér ilyen okok miatt.Talán a háborús bombázások idején??Viszont akkor nem volt ónoseső.A jégtelenitésről pedig hadd ne mondjak semmit,elég annyi,hogy a jégtelenitőkocsi 150 EU ért áll ki.Erre jönnek a többiköltségek,folyadék x EU+viz+csatornahasználatidij.Lehet számolni nem kis bevétel.
Az év első kilenc hónapja után 260 százalékos a növekedés. 9 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el a Budapest Airport Rt. az idei év első kilenc hónapjában. Az eredmény magasabb a vártnál, sőt, a 2004 egész évre tervezetett is – közel 1,7 Mrd forinttal – meghaladja. A tervezetthez képest 35 százalékkal, a tavaly szeptemberben mérthez képest 165 százalékkal lett magasabb. Nőtt a ferihegyi repülőteret üzemeltető társaság árbevétele is, a tavaly szeptemberi szintet 20 %-kal felülmúlva elérte a 25 Mrd forintot.
Míg a Budapest Airport Rt. költségei az év első kilenc hónapjában 5, addig bevételei 19 %-kal emelkedtek a tavalyi év hasonló időszakában mértekhez képest. Összesen közel 25 Mrd forint árbevételt könyvelt el a társaság, mely az előirányzottat, több mint 7 százalékkal haladta meg. 37 százalékkal emelkedtek az össz-árbevétel nagy részét kitevő, repüléssel kapcsolatos bevételek. A kereskedelmi bevételek az előzetes várakozásokat 8 százalékkal haladták meg, de elmaradtak a tavaly ilyenkor mérthez képest.
“A pénzügyi-gazdasági mutatók jók, de ezek a 2004-es év eredményeinek csak az egyik szeletét adják.” – tette hozzá Dr. Hárskuti János vezérigazgató. “Nagy eredmény, hogy hosszútávú stratégiai tervvel rendelkezünk. Kidolgoztuk és elfogadtattuk a ferihegyi repülőtér szabályozási tervét, s idén beindultak a stratégiai fejlesztések első beruházásai. Közép-Európa leggyorsabban fejlődő reptere szeretnénk lenni, amire a jövőre nyíló 1-es terminállal és a 2006-ban üzembe álló cargo-bázissal minden esélyünk megvan.”
Ferihegy: 90 millió dolláros kártérítés fenyegeti az államot 2004-12-13 Jövőre a kormány privatizálná a Budapest Airport Rt.-t, ami lendületet adhat a cég létrehozása óta folyó per lezárásának is. Amennyiben a kanadai ADC-t javára ítél a washingtoni választott bíróság, akkor elképzelhető, hogy a magyar államnak akár 90 millió dolláros kártérítést kell fizetnie a ferihegyi 2/A terminál fejlesztését és a 2/B tömb építését végző észak-amerikai cégnek.