Amikor összekapcsolódik a telefon és a rádió (kihangosítón keresztül), akkor a telefonon elindítod a lejétszót és a BT-Audio-ra váltasz a rádión. Ennyi.
Kérdésem lenne. A rádiómon van a Bluetooth audio lehetőség. Ez csak blútyúkos telefon kihangosítós készüléknél él, vagy akár az enyémben is? Nekem semmit nem csinál, sőt a telóm sem talál semmi bútyúkot. Innen gondolnám, hogy ez csak parasztvakítás a rádión, telefon egység nélkül.
Ez jó kérdés! Nem tartom lehetetlennek, hogy programozással megoldható! Mindenesetre hasznos és olcsó dolog nem csak automatánál, hanem kézi váltónál is.
Sima Led-es izzót nem lehet belerakni a CAN-BUS miatt, csak olyat amelyen egy ellenállással be van csapva a CAN-BUS! Ilyen változat nem mindegyik típusú izzó esetén létezik. A Superb helyzetjelző izzója esetén van ilyen (a rendszámtábla izzó esetén nem tudok róla, hogy lenne ilyen). Ezek ára lényegesen drágább 1 pár 2-3ezer Huf és a hátsó lámpába van egy rakás. Mivel ezeknek a fényereje is más ezért szerintem az összeset cserélni kellene. Abban az esetben ha sima LED-est teszel bele állandóan világítani fog az izzó lámpa a műszerfalon.
A figyelmeztető lámpa már akkor is kigyulladhat ha az izzó haldoklik (pl. elszakadt a szál, de a rázkódástól újra összeért, ilyenkor előfordul, hogy összeforr újra). A hátsó lámpában a fed.komp. nem jelzi ki, hogy melyik izzó éget ki vagy haldoklik. Előfordulhat, hogy egyszerre több is! Türelem kell hozzá, ha kigyulladt a jelzés lehetőleg minél hamarabb állj meg járó motorral és bekapcsolt világítással és ellenőrizd, hogy melyik izzó szar.
Kb mindig ugyanúgy tankolok: kattanásig full tank, aztán még egyszer kézzel addig amig újra kattan. Ez nyilván nem tipikusan tökéletes labor módszer,de statisztikailag kijelenthető, hogy általában jól számol. Nagyjából ez természetesen tök mindegy, és mint ahogy írtátok, lehet ezt állítani, nálam lehet, hogy éppen a megfelelő érték van belőve, ki tudja.
Tudja-e valaki, hogy lehet-e LED-es izzót berakni a rendszámtábla világításba, vagy a hátsó helyzetjelzőbe?
Napok óta be-be jelez a rendszer, hogy ellenőrizzem. Van, hogy valóban nem világít az egyik rendszámtábla-világító izzó, és/vagy a jobb hátsó helyzetjelző bal alsó izzója. De az is előfordult, hogy megálltam, kiszálltam és megnéztem, de addigra már rendben volt. Gondoltam, kicserélem, de az új izzóval is ugyanezt produkálta.
Azt hallottam, hogy LED-es izzónál át kell állítani a computert, mert más értékeket "észlel" hagyományos izzóknál, és mást a LED-eseknél.
Igazából már nem tudok variálni az autón, mert már megvan; használtan vettem. Szerintem nincs benne ESP+HHC, csak sima ESP. Vagy ha mégis van, miből jövök rá? És mire jó a gyakorlatban?
Vízszintes úton lényegtelen, emelkedőn számít jobban. Rendeled bele mindenképpen a ESP+HHC asszisztenst!
Vannak forgalmi helyzetek amikor nem tudod elkerülni, de a lehetőségekhez képest minimalizálni kell. Lényeg, hogy amíg a kocsi megmozdul nyomj egy kis gázt, haladás közben már lehet gurulni vele alapjáraton D-ben!
Nekem is a DSG-s Octavia volt az első automata kocsim. Először nem akartam ezt választani mert apám automata kocsijai elég kiábrándítóak voltak. Úgy gondoltam, hogy ez a "nyugdíjasoknak" való. Aztán kipróbáltam egy ilyen autót és berendeltem ezzel az Octaviát. Nem bántam meg és ezentúl, ha tehetem már csak ilyen dupla-kuplungos autókat fogok használni. Ilyen a mostani Superb-em is. Én csak ajánlani tudom mindenkinek. Nagy előnye még, hogy van normál motorfék is, többek közt ezért is a fékbetét csere nálam csak kb. 150ezer-ként aktuális.
Kúszás az, amikor D-ben alapjáraton a pedálok érintése nélkül megy az autó? És ha pl. dugóban olyan lassan halad a forgalom, hogy ha elkezded nyomni a gázt, az már túl gyors, akkor hogy oldod meg?
Pár lényeges apróság DSG-hez(ezeket, ha jól emlékszem a gépkönyvben is megtalálod):
- 60 ezres olajcsere (ezen nem kell spórolni)
- P-be rakáskor mindig húzd be a kéziféket mielőtt felemeled a lábad a fékről. Ilyenkor nem a váltón van a terhelés, ha a parkolóhely nem vízszintes.
- A kocsinak a váltó olajat is fel kell fűteni a normális üzemhez, ezért hideg motornál (főleg téli reggel) nem érdemes padlózni mert ez nem csak a motornak árt, hanem a váltónak is. Ilyenkor a váltás is lassabbnak tűnik.
- a kúszást lehetőleg kerülni kell
Most csak ennyi jutott eszembe. Az első DSG-s autómat közel 200ezer km-el adtam el gond nélkül, míg a mostaniban is már 103ezer van panaszmentesen.
Az a nagyon nem mindegy, hogy előtte hogy volt megtankolva az autó. Csak akkor van értelme számolgatni, ha kattanás után teljesen üres tanknál + ugyanannyival ment bele több, mint előtte. Mert ha annó +3 litert nyomtál bele, most meg csak +1-et, akkor máris rossz a számítás.
Nekem mind az Octavia, mind a Roomster +0.3-0.4 decit csal(t), vagyis a fedcomp ennyivel szépíti a valóságot, ahogy Szili is mondja.
Viszont a Fabia meg pont fordítva, pont ugyanennyivel ír többet, a valóság meg 0.3-0.4 decivel jobb, ami szintén egy érdekes történet, de ez van. Legutóbb fedcomp 5.6, a valóság meg 5.2 lett, stb. És én pontosan mérek, spritmonitorban, mindig ugyanott tankolva.
Egyébként Briskodán olvastam régebben, hogy a fedcompot be lehetne rendesen állítani a valósághoz is, VAG-COM-ból lehet állítgatni rajta. A VAG autókat a gyárakban elvileg szándékosan úgy állítják be, hogy oprimistábban írja ki a fogyasztást, mert az emberek 99% soha nem számol utána, vagy rosszul.
Örök téma :-) Most sokadszorra megint megnéztem ezért a mostani tankolásnál. Fedcomp 5.8, kattanásig meg még egy picit tankolva 5.6, a kút ugyanaz, az oszlop nem biztos, de most is az van mint eddig, a fedcomp egészen pontosnak nevezhetô. Tehát az én autóm egy speciális kivétel.
Biztosan többet fogyaszt a DSG mint egy jó sofőr ezt senki sem vitatja, de minimálisan többet. Nálam (CR TDI 170Le) a DSG-vel 6,6l a nagy átlag. Normális vezetés mellett 6,2l és eddig a minimum 5,7l, míg a maximum 7,7l volt (620 km végig nagy sebességgel autópályán) egy teljes tank mellett.
A fogyasztás különbségnek a fő oka, hogy a DSG áttételei kicsit rövidebbek a kézi váltósnál. Főleg 6.-ban. Ezt Szili kocsijával hasonlítottuk össze. A különbség nem nagy pont mint a fogyasztásnál.
A DSG-nél nem a fogyasztás többlet költsége a drága hanem a vásárláskor kifizetett fél milla.
Nekem ez már a 2. DSG-s kocsim, én csak ajánlani tudom. Van egy két szabály amit ha betartasz nagy probléma nem lehet vele.
Szerintem az olajos DSG minden körülmény között többet eszik, mint egy jó sofőr. Egy buta pörgetősnél már nem feltétlen.
Pályán meg nem kell akkora tudomány, egyenletes tempónál már számít a DSG + súlya, ill. ellenállása.
A száraz DSG-k takarékosabbak, ott már csak pár deci különbség van, ill. egyes esetekben (hosszú 7-ik fokozat), pályán még takarékosabb is lehet a rövidebb kézi 6-oshoz képest.