Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy peugeot 308 sw-m 2010-es1.6 hdi és fent a visszapillantó előtt van ez a biztonsági öv visszajelző egység amit nem lehet valahogy kikapcsolni? Ma minden előzmény nélkül el kezdett pittyegni és azt mutatta hogy hátul nincs bekapcsolva az öv pedig egyedül ültem az autóban! Na ilyenkor mit lehet tenni?? Kikapcsolni vagy esetleg valami trükköt tud valaki? Előre is köszönöm!
307-es kombiban az emelő a pótkerek tartó dobozban van, a kerékkulcs és a vonószem a jobb hátsó lámpatest mögött belül a műanyag takaró mögött. Ezzel a kerékkulccsal tudod leengedni a pótkereket, a csomagtartó közepén lévő takarót felhajtod és a kerékkulcssal leengeded. Gondolom 308-ban sem sokat változott.
A nyomatékot kell nézni abból a szempontból, hogy mennyire gyorsul. Végsebesség a lóerőktől függ. 90 LE 120-al erőlködés nélkül ment föl Udinéből Tarvisio felé 4 személlyel, csomagokkal. Még csak meg sem nőtt a motorhőmérséklet.
A 2 literes autó sajnos kiesett a körből, mert nem volt túl bizalomgerjesztő: szakadt gumik, rozsdás teleszkópok a csomagtérnél, földes motortér, ja és olyan külföldi rendszám amilyet még nem is láttam. Telefonban persze nem ezekről volt szó.
A másik jelölt egy 112 LE-s szekvenciális váltós.
Valaki nem tudja véletlenül, hogy a 112LE-s mennyire tűnik érzetre gyengébbnek a 140-esnél? A 140-es szép könnyedén mozgatta az autót. Bár nincs sok eladó a 140 LE-ből. Egyet még láttam ami esetleg szóba jöhetne, de abban nincs bluetooth, és GPS.
Illetve, hogy a szekvenciális váltó mennyire felhasználóbarát? Rángatós, vagy azért lehet azért szépen menni vele?
307 esen van 15 ös télim, 16 os nyári és 17 es nyári. Sok különbséget nem érzek rugózása stb.. így szerintem tök mindegy mi van a gépen...És nem lassan megyek és nem keveset a dízellel...
Lehet, hogy jobban néz ki, de nem tökéletesen sima úton hamar szétrázódhat az autó. Az abroncs az elsődleges rugózás, amivel csökkentik a rugózatlan tömegeket. Nagy sebességeknél előnyösebb a vékony gumi a fellépő erők miatt, de a dizelt nem száguldozásra találták ki.
Alant írtam a felnivel kapcsolatban, a szekvenciális váltót egy 508-ban próbáltam, hát nem rossz, de elég nehéz elsajátítani azt, hogy rángatás nélkül tudjon váltani a gép. Részemről inkább kézi, mint ez a szekvenciális automata.
azért abba ne legyél annyira biztos hogy a 15" os kereket alátolod. mert ha 2.0 HDi van a gépben akkor tuti hogy a nagyobb féket kapta , arra meg nem megy fel a 15 ös gyári kerék.
16"-ról van, a 15"-os jobb hanem autópályán használják. A 17"-t hozzá kell arányítani az előzőhöz. Mindenképpen lecserélném a gumikat ha lehet 15"-ra, de 16"-ra mindenképp.
Mindegyikben 6 sebességes váltó van, csak kicsit tartok a szekvenciálistól. Kb. 78e km van mindkettőben, bár gondolom magánszemély ritkábban pörgeti vissza. Én hajlanék a 140 pacis változat felé, csak a 17 col ijeszt meg egy kicsit. Nem szeretném hogy szétrázza a családot. Valakinek van tapasztalata a gyári 17-es felnikről?
Gyorsulásnál a nyomaték a döntő, a teljesítmény (Le) a végsebességnél számít. Több fokozatú váltó jobb, 17"-os kerék rosszabb mint a 16" és sokkal rosszabb mint a 15". Látatlanba: Nagyobb hengerűrtartalmú motor valószínűleg kevésbé van széthajtva. (nem biztos!)
A segítségeteket szeretném kérni. Hamarosan én is tulajdonosa leszek egy 308 SW autónak és jelenleg 2 kiszemelt típus van, ami között dönteni kellene. Tudnátok pro és kontra érveket felhozni az egyik ill. a másik mellett, ami segíthetne a választásban.
Az egyik egy 2011 decemberi autó, de még nem a faceliftes. Ez 2.0 HDI, 140 LE, 17 colos alufelnivel, elvileg 520 literes csomagtérrel (bár máshol 567 litert emlegetnek, vagy az csak a facelift utáni?). Magánszemélytől tudnám megvenni.
A másik 2012/4 havi, 1.6 HDI, 112 LE, szekvenciális váltóval, 16 colos kerekekkel, vonóhoroggal, 7 személyre lehet vizsgáztatni. Kereskedőtől van, és külföldről behozott, szóval az előélet kérdésesebb.
A km kb ugyanannyi mind a kettőben: 76-78. A felszereltség is nagyjából ugyanaz, illetve az ár is. A faceliftes kívülről jobban tetszik, de van ebben valami más érdemi változás is?
Minden nap megyek kb. 70-80 km-t forgalmas úton, úgyhogy sokat kell előzni is. Erre biztos alkalmasabb a 140 LE, de lehet, hogy a 112 is bőven elég? Illetve a 17 col nem túl "pattogós", elviselhető még a magyar utakon?
A szekvenciális váltóról van valakinek tapasztalata? Azt olvastam, hogy néha rángat, de biztosan kényelmesebb az automata, bár minden áron nem ragaszkodnék hozzá. Főleg ha esetleg javítani kell valamit benne (ne kelljen). Az autókat mindenképp bevizsgáltatnám egy márkaszervízben vásárlás előtt, csak kérdéses, hogy melyiket.
Kb 120-150 márkaszervízben, főnix programmal. Szóval nem olcsó dolog. De nekem mondták, hogy már rendesen el volt állítódva a rendszer a lánc miatt. Érdemes rá figyelni.