Elképzelhető, bár több nagyon hasonló futott egyszerre. De ha ez az, szívesen kooperálok, ha még fennáll a helyzet, ami miatt Neked is kellett volna. Nem Te kérdezted a főkapcsolójának az épségét? Mert azzal kapcsolatban pontosan addig a pillanatig bennem volt, hogy kiderítem a kérdező elérhetőségét valahogy és odaadom neki, amíg emberünk el nem törte véletlenül az enyémet is. (Addig egyébként elképzelhetetlen volt számomra, hogy hogyan lehet ezt a főkapcsolót leamortizálni.) :)
Viszont a szerelési útmutató elég rövidecske (ez az: http://dl.dropbox.com/u/7651954/szerelesi%20utmutato_zw20-kd.pdf), így nyoma sincs azoknak a rajzoknak, amiket leírtál, de mindjárt megpróbálok rákeresni. És egyúttal köszönöm az infókat és a segítséget. A kis fekete doboz egyébként így leírás alapján is aggasztó, mert szerintem eredetileg is az ment tönkre, de mindjárt megvizualizálom élőben is. Alkatrészügyileg pedig tényleg írj, ha valamire szükséged van, mert meg tudjuk dumálni és hátha még megvan belőle.
Szóval te vetted meg elölem a Vaterán a cirkót? :)
Az alkatrész listában az 5-ös rajzon látható a víz armatúra,1-es számmal szerepel kompletten.a váltó szelep pedig a 28-as szerintem.A kazánon a szivattyú mellett van balra,fekete színü.Szerintem a membrán van átszakadva és össze dolgozik.5-ös számú a rajzon.A kis fekete dobozról,és a csavarról is van infó az oldalon.
De én csak egy mükedvelö vagyok,hátha jön erre valaki aki többet tud nálam.
Mindenkinek Békés, Boldog és Kellemes Élményekkel Tarkított Új Esztendőt kívánok!
A fórumot olvasva hasonló problémában szeretnék segítséget kérni, mint Sasszem9998. Nekem egy Junkers ZW20KD23 fali kombim van és a fűtési szezon elején krepált be először. Miszerint a készülék alatt kisebb tócsa gyűlt össze időről-időre. Nomenka szavaival leírva "az 1. Ember" cserélni akart tágulási tartályt, deflektort, kazántestet, vízmennyiségszabályzót. Az összeg, amit az árajánlatra ráírt sokkoló hatású volt.
Úgy döntöttem, megkérdezem más szakemberek véleményét is, így akadtam egy ismerős szerelőre. Vele egyeztettem le például azt a hirtelen támadt ötletemet, hogy egy Vaterán kinézett donorkazánnal (teljesen egyező típus) milyen esélyekkel orvosolhatnánk a helyzetet. Ebben a donorban frissen lett cserélve a kazántest vadonat újra és az egészet megkaptam kevesebbért, mint amit 1. ember csak a kazántest alkatrészárának felírt. Egyetlen problémája az volt, hogy az őrlángot nem tartotta meg.
Boldog tulajdonosa lettem a donornak, 2. ember jött, cserélte, amit kell azzal a nagyon szimpatikus ars poeticával, hogy beteszi, amit be kell és nem veszi ki, amit nem kell. (Tágulási tartály például hibátlan volt, így most van egy szintén hibátlan tartalékom is - ha esetleg kell valakinek jtányosan!) :) Nagyon nem berheltük szét az eredetimet, csak néhány jobb állapotban lévő alkatrészt kapott.
De az öröm csak pár napig tartott, amikor is Sasszem9998 által is leírt csörgés-zörgés, rezonálás kezdődött a használati melegvíz megnyitásakor. Először megijedtem, hogy szét fog esni, de aztán szép lassan kitapasztaltam és most ha már csak megklattyan, zárom el a vizet - ja, mert hogy nem minden alkalommal csinálja, csak az esetek felében.
2. emberünk azt mondta a telefonban, hogy első hallásra valami nyomásprobléma lesz, aztán kijött és első nézésre a csempeszelepben találta meg a bűnöst. Addigra könnyedén reprodukálható volt már a hibajelenség. A csempeszelep kivésésének rémálma előtt nekiláttam ismét a neten kutatni, illetve átnéztem a szerelési útmutatót is mégegyszer, amit még korábban töltöttem le. (Isten áldja az Internetet!)
Mivel a gond egyre sűrűbben jelentkezik, tehát jobbára most már csak hideg vizet merünk használni, valamint Sasszem hibaleírása kísértetiesen azonos, arra merek gyanakodni, hogy a váltószelep a gond és a fűtéskör átdolgozik. Egyébként jelentem, amikor égzengés van, a fűtési kör nyomása is lecsökken (mind a kazánon, mind pedig az egyik radiátor végére az ismerős (2.) szerelő által frissen szerelt nyomásmérőn is. Utóbbi egy biztonsági szeleppel csatlakozik a radiátorhoz és alkalomadtán be is pisil, így például olaj már nincs a rendszerben, azt mind kieresztette.
ÉS A KÉRDÉSEM a hosszú bevezető után:
A váltószelep az megegyezik a háromutas szeleppel? Mert a leírásban csak ilyet találtam és erre merek következtetni.
Illetve a kazánt alulról figyelve ismét megjelent egy vízcsepp egy kicsi, keskeny fekete doboz alján, amit a legelső hibánál is észrevettem és aggodalommal töltött el. Többek között ezt a kis fekete dobozkát is cseréltük, egy mikrokapcsoló volt benne.
Tavasszal 2. emberünk javaslatára is és a fórumon olvasottak alapján is meg fogunk ejteni egy komplett és alapos átmosást, a hőcserélő gépi tisztítását és valahogy megpróbálom desztillált vagy lágyított vízzel feltölteni a rendszert. (Erre egyébként nincsenek szakosodott cégek? Milyen pénz lehet pedig benne... A gépet csak egyszer kell megvenni.)
De addig is jó lenne kideríteni, hogy vajon ez a váltószelep okozza-e a világvége-hangokat, mert ha igen, akkor azt idejekorán szeretném még cserélni, hiszen így a fürödni is csak akkor mehetünk, amikor a kazán is úgy gondolja. :)
Esetleg ha meg tudnátok mondani, hogy a váltoszelep hogy néz ki, akkor meg tudnám nézni, hogy a tartalék alkatrészek között jelen van-e. Mert a szerelési manuálban csak sematikus rajz van és azt visszakövetve nem vagyok biztos a dolgomban.
Sziasztok!
Egy olyan problémám van, hogy a fűtőköri nyomás a cirkó szerint a fűtés üzemelése közben mondjuk 1.5 bar. Nos, ha lekapcsol/vagy lekapcsolom, akkor rá kb. 20 percre lemegy a nyomás kb. 0.9-re, de van olyan, hogy 0.6-ra, amikor viszont már nem tud magátol visszakapcsolni, csak ha növelem mesterségesen 0.1-gyel a nyomást. Viszont miután én növeltem a nyomást az üzemi nyomás már fel tud szökni akár 2 barra is.
A kazán kb. 4 hónapos, amúgy szépen teszi a dolgát. SD ThemaClassic C25.
A radiátorokból néha hallatszik elinduláskor víz kotyogás. Levegőt nem tudok többet kikergetni belőle. Esetleg a kazánban lehet több légtelenítő is?
Ha teljesen légtelen a rendszer, akkor előfordulhat ez a jelenség? Gondolok a nyomásingadozásra és a kotyogásr.
Köszi előre is a válaszokat és további Kellemes Ünnepeket kívánok.
Kedves mindenki!Bár engem valami vírus levert a lábamról és az ágyat nyomtam,megvan a megoldás.A kazándoboz 8.9. es pontja a megoldás,de akárhogy kötözgettem a termosztátba nem akart működni.Viszont túrtam a kamrában egy másik termosztátot,aminek csak 3 bekötési pontja volt és a két kábelt elsőre jól bekötöttem.Viszont gyanús,hogy akkor a képen lévő termosztát hibás.
Köszönöm mindenkinek az ötletelést és kellemes meg boldog meg csupa ilyesmit kívánok!
Persze,ott a megoldás a rajzokban csak nem értek a jelekhez.De ha nem megy másképp rászánom az időt és utánaolvasok.Csak reméltem valaki leír 6 számot,hogy mit hová azt megúsztam.
Tanácsot szeretnék kérni.Van egy Fég zc 18.3 kazánom .A termosztát 3 szálát (7.8.9..) nem tudom hova kell kötni a termosztátba.Ha valaki érti a jelöléseket segítsen.Már egyszer lecsaptam a biztit nem szeretnék tovább találgatni.
Azért zaklatom a kedves topiclakokat mert segitségre lenne szükségem ! Van egy beretta nevezetü 6 éves turbos cirkom. Hála égnek tökéletesen müködik de pár napja szörnyü nang valamiféle buhogás árad belölle. Volt már hogy adott ki furcsa hangokat de ilyen erösen még sose, az egész házban hallani. Általában ha "jár" 10-15 percig akkor szép lassan csendesedik s el is mulik a hang de ha lehül az épület s indul a cirko akkor megint jön a hang is!! Szerelök elhajtanak mondván Berettával nem foglalkoznak!
Tudtok esetleg segiteni hogy mi lehet ez a hang? Tudok tenni valamit ?
Szia Tenap óta csinálja,5 éves a cirkó is és a termosztát is. Lakásban van,nem kertes ház. 5 éve lett az egész rendszer kiépítve.Eddig nem volt gond,annyit vettem észre még,hogy amikor bekapcsolt néha akkorát durrant ,hogy a szobában a kétszárnyas ajtó is berezonált. De ezt már múlt évben is csinálta,szerelőtől érdeklődtem azt mondta ez nem gond.azt mondta azért durran mert hideg van. köszi a segítséget.
Segítséget kérnék,hátha volt valakinek hasonló problémája. Be van állítva a termosztát 19 fokra de a cirkó /junkers/ felfűtötte a lakást 25 fokra és nem kapcsol ki. Az elem jó a termosztátban/ honeywell,rádiófrekvenciás/.
Kikapcsoltam az egészet majd vissza és ugyan az a hiba. köszönöm a segítséget.
De sajnos nem müködik.A termo elemet le kéne forrasztani,hogy megmérjem azt meg már nem akarom,mert a végén azt mondja nem csinálja meg mert bele nyúltam.
Ha vki Junkers-Bosch-Buderus kondenzációs készülékben gondolkodik, ami WB6-os (hengeres) hőcserélővel van szerelve, akkor inkább tegyen le róla! Ha vkit érdekel miért, akkor keressen meg privátban!