Keresés

Részletes keresés

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.02.24 0 0 1730

TT?   Tomacsek Tomi az szerintem.  Rendes srac rendelhetsz tole nyugodtan Feri. 

Előzmény: darusferi (1729)
darusferi Creative Commons License 2020.02.24 0 0 1729

Üdv Robaj !

Ahogy mondtad az Esztergomi fiatalembertől , tervezem rendelni matricát a Rigára is , meg a Komár 3 ra is .

kérdeznélek milyen szinü is kell a zöld  K hármas tankjára  ?

darusferi Creative Commons License 2020.02.24 0 0 1728

Üdv Katonka !

Ugy látszik van mire nézni néked is , ezen a piros 22 en is lessz még a hátsó lengővilla perselye is ki van kopva 

(gondolom senki az életbe meg nem zsírozta ) Mikor hazavittem még nem látszott , ki vettem a tengejlyt  megtakaritottam jól bezsírozva összeraktam és akkor látszott hogy ez bizony eléggé perselyes .

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1727

Nekem a fizetesuk ahogy mondani szoktam. 😊😁 Amugy most parhuzamosan 22 esekkel kuzdunk Barna is es En is.  Egyik blokkom szinte kesz kezdtem a masikba ami a tied lett volna.  Ba hat a lenyeg az h eddig csak a henger van leveve de mar latom h rom az egesz es nullara kell szedni a blokkjat. Barnanak kuldtem egy ket kepet.  Na mindegy ez ilyen.  Van hozza cucc kijavitom es annyi. De lesz rajta mit csinalni.

Előzmény: darusferi (1726)
darusferi Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1726

Üdv Katonka Balázs ! 

Ma hogy nézegettük Tibivel a Rigát és hiányzik a róla a láncvédő mondom otthon  van csak zöld szinű de áttfestem, de az milyen szinünek kellene lenni  ? piros vagy fehér , azt mondja Tibi , majd meg kérdezzűk Katonka Balázst .

Köszönöm , akkor fehérre festem .

Másik téma a dugatyu gyürük számát illetően tényleg érdekes ez hiszen ott van a J Mustang három gyürüvel  tök életes , ugyhogy már nem is igazán tudom melyikre voksoljak . "  Kinek a pap kinek a papné ?"

darusferi Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1725

Üdv Vermestibi !

Igy ahogy kinéz tényleg jobb hogy nem indult be , elsőre már a kuplung  cserés , meg amilyen hozzánem értő kezekben volt a jelek szerint , igy biztosan lessz még meglepetés . ahogy a motort forgattam egyfajta daráló hang volt hallható , igy már valószinü hogy a kuplung adta .

vermestibi2 Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1724

Persze, rendbe lehet hozni, de jobban örültem volna, ha itt is azt találom a blokkban, mint a Verhó 6-osnál: ott még a kuplung négy tüskéjén a kis zégerek is a helyükön voltak. Azt a blokkot valaki igényesen felújította valamikor, ezt meg csak kókányolták. De hát láttam én már a főtengelyre ráhegesztett lendkereket ÉS kuplungot...

Azt szó szerint értette, amit Ferinek mondtam: ha beindult volna, tényleg nem sok kellett volna már neki, hogy darabokra hulljon a szanaszét töredezett kuplung.

Előzmény: Katonka Balázs (1723)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1723

Nem olyan veszes ez Barnus. Ez viccen kivul nem olyan rossz allapot. A szimik is gyarik még.   Orvosolhatok ezek. 😊😁 Fel a fejjel. 

Előzmény: vermestibi2 (1722)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1722

Hát, Feri, ha hiszed, ha nem, nagy szerencséd van, hogy nem indult be neked ez a Riga.

Elkezdtem ma piszkálni. A gyújtás rendszernél egy kis kontakt spray csodákat tett, most  már elég biztató méretű szikrát ad (persze lehet, hogy nem tökéletes a rendszer, de szemre sokat javult). De beindulni nem akart, csak néha pöffent egyet-egyet.

Lekaptam a gyújtás rendszert. Van ott némi olajsár, meg elég ferdén van bekalapálva a szimering, de nem látszik vészesnek. De persze majd cserélem.

Megnéztem a másik oldalt is. Az olajleeresztő csavar helyére valami süllyesztett fejű csavar volt becsavarva - kb. fél centire. Mivel nem egyezett meg a csavar menetemelkedése a furatban lévő menetével, itt megszorult és nem csavarták tovább...

Ez a megoldás már nem sok jót ígért.

Az olaj, ami kijött belőle, valami habos, alig folyós valami volt.

A deknit levéve ezt találtam:

Ezeknek a lamelláknak már nem sok foguk maradt. De ennél is nagyobb baj, hogy lógott a kuplung a helyén - tengely irányban majdnem egy centit lehetett mozgatni rajta.

Aztán az is kiderült, hogy csak azért nem esett le teljesen a helyéről a kuplung és a főtengelyről a csavar, mert valaki "előrelátásból" szétkalapálta a tengely végét.

Leerőszakoltam róla az anyát. Ez sem épp a gyári anya volt:

A kuplung így néz ki:

A hézagoló alátétek persze hiányoztak. Így aztán a főtengelyen lévő vállba belemart a kuplungkosár, fasza peremet csinált rá, ami miatt a szimering csere sem lesz egyszerű - még nem tudom, hogyan oldom meg. Mert, mondani sem kell, itt is ferdén lett bekalapálva a szimering.

 

Szóval, Feri, ezzel a motorral nem jutottál volna messzire, ha beindul.

 

 

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1721

Vannak ilyen idiotak. En mindig azt mondom inkabb legyen passzosab majd szepen bejaratom. 

Előzmény: Verho4 (1720)
Verho4 Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1720

Udv Balazs! Igen lehet h a 2vasstagabb gyuru tudott olyat mint a 3rom! De teny h nagyon sok mulik a bejaratason is ill. A gyari illeszteseken!anno ugye nagyobbak voltak a tturesek is mint manapsag, nem volt olyan pontos megmunkalas se!!:( mai technikaval es a jo anyag minoseggel joval jobb hatasfoku mocikat lehetne epiteni mint anno!!! Meg nincs ket egyforma kezu emberse,volt olyan motorfuros ismerusom h oly lazara furta mondta o h nem kell olyan sokaig jaratni.....na nem is lett fasza az 1000km befutas utan....

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1719

Még a 3 gyuruhoz beugrott valami.  Egyszer vagy 15 eve volt nalam egy motor abba a gazdaja Romet gyurut tett.  Igy utolag visszagondolva az kb olyan aranykozeput.  Mert lehet h a ket vastagabb gyuru nem annyival vastagabb mintha Rigagyurubol lenne harom. Szoval olyan h mondjam parasztosan olyan Jó ketto de nem harom. Amugy szepen mukodott az a motor nem volt vele gond. 😁😊

Előzmény: Verho4 (1718)
Verho4 Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1718

Udv mindenkinek! Latom a 3 gyuru sokmindenkinek felkeltette fantaziajat! :-) nos persze orulok h vannak emberek akik szakmilag felkeszultek,es ervelnek ki erre ki arra,ez a lenyeg a tapasztalat megosztasa egymassal,es segiteni egymast h a lehetoseghez kepest a gyaritol jobb menet tulajdonsagot hozzunk ki ezekbol a kismotorokbol,ja es a tartosag rovasa nelkul!!! :-) en h vizsgalgattam a motor fo reszeit,arra jutottam h nem egy magas ford turo motor,se sebesseg fokozat szam,se csapagyazasa,se tugorgoileg,se hutoborda,egester....sorolhatnam! Bar nem mertem de kb.40 nel amire csinaltak mennyit foroghat 3000-4000et... ezert en ugy gondolom h kis fordulatnal a kevesebb veszteseg es jobb hatasfok,ill dugattyurol elvitt ho erdekeben jo a 3gyuru ha kivitelezheto! A 4verhoval nagy gumi 15 lanckerek meg az en 90kg,megmasztam a kekest,es nem sult meg.... igen kihegyezett motornal mar nem celszeru a 3gyuru,es oda mar illik egy tobbfokozatu nyomatek valto!! Remelem egyszer tudunk majd szemelyeseni is szakmai beszelgeteseket is tartani!!! :-) ezek jo dolgok!!!! :-)

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1717

Feher a lancvedo.  A gumi pedig ahogy irtad max annyit tennek hozza h egy nagyobb ballonosabb gumival komfortosabb az utazas hosszu tavon.  Az uthibakat se ugy veszi eszre mint a kicsivel. 

Előzmény: vermestibi2 (1716)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1716

Balázs elvtárs! Két kérdésem volna:

A 22-esről hiányzik a láncvédő. Az fehér vagy piros?

A gumiméret milyen hatással van a motorra? Nagyobb tömlőméret = nagyobb kerékátmérő = nagyobb végsebesség. De nagyobb tömlő = nagyobb keréksúly = lassabb gyorsulás. És nagyobb lendület a nagyobb lendítő tömeg miatt. Ez az elmélet, de a gyakorlatban mi tapasztalható?

Előzmény: Katonka Balázs (1715)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1715

Jo kis 22 es. Szine alapjan elvileg 84 es szerintem. 

Előzmény: vermestibi2 (1711)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1714

Feri bacsi. Megb.... Az i... Ten ha egy dupla ajku szimmering fog egy motoron.  Ott kb minuszba van mar az ero akkor. 😁

Előzmény: darusferi (1707)
Katonka Balázs Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1713

Igen Laci beszeltunk mar ezekrol es egy velemenyen voltunk mindenbe meg a 3 gyuru temaba is de ha visszaemlekszel azert oda hozta szpktam tenni h egyetlen egy 3 gyurus motorom van a kek felnis K 2 es es mindrn elmelet ellenere abba van a legnagyobb kompresszio meg az a legerosseb ezt bizonyitando h a foti hegyi felfutora ugye mentem tobb motorral is.  22 es K 1 es meg ez a kek K 2 es mindegyik jo motor es ugyanazt kapta tura elott felujitaskent mindegyik megis ez a 3 gyurus maszott a legjobban DE ugy h nem a gyari virsli gumi volt rajta mint a 22 esen es a K 1 en hanem baszott nagy Barum 3.00 as elol hatul.... Magyaran en ezt a 3 gyurus temat nyitvahagynam kinek h jott be nekem jo a velemenyem rola. Meg amugy pl a Mustang eleve gyarilag olyan megse szolja meg senki meg mukodik is. 😊

Előzmény: dandy30 (1706)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1712

Metálkék Verhovina 5-ösről még nem is hallottam. Azt hittem, ezt csak vörösben gyártották, mint a hármast és négyest. Képeket tudnál feltenni?

Előzmény: dandy30 (1705)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1711

Délelőtt eljött Feri a Verhovináért.

És hozott helyette egy Riga 22-est.

Első lépésként életre kellene kelteni, mert nem hajlandó beindulni. A szikrája nagyon halovány.

Verho4 Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1710

Udv darusferi! Egyszeruen azer raktam simo gyurut mert konnyen beszerezheto,mereteiben is passzol csak a stifteleset kell alakitani! Pl. Amit csinaltam 501blokkot abba is simo nyelestengely csapagy van 6203,ill dugattyu csapszeg is simo 12atmero!!450 ft. Nem kell rendelgetni....

Verho4 Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1709

Udv Katonka balazs! Igen anno kekem is volt olyan haverom akinek a simoja olyan csendesen jart meg szabadon,rugasra olyan volt mintha gyertya se lett volna benne,de ha elkezdte forgatni a vegtelensegig akart porogni vegre jol mennt csak forgatni kellett!! Most nekem lesz hasonlitasi alap mert motoroztam 2gyuruvel is es most kivancsi leszek ugyanaz minden h milyen lesz 3al!! :-) majd megirom!!!

darusferi Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1708

Természetesen ez csak a kis hengerürtartalmu motorokra érvényes .

darusferi Creative Commons License 2020.02.23 0 0 1707

Üdv Dandy30 !

Látom otthon vagy a Riga motorfelulújitásban . Nem volt még 3 gyürüs motorom , de én is ugy gondolom hogy a plusz surlódás miatt nem jobb , sőt van aki a főtengelyszimering esetében ha dupla ajku , annál is az egyiket egyszerüen ki vágja mert ott is a dupla  surlódás következtében csökken a motor ereje .

dandy30 Creative Commons License 2020.02.22 0 0 1706

Nekem még soha nem sikerült két blokkot egyforma jóra felújítani .Valami nagyon jó erős lesz ,valamelyik meg az elmegy kategória .. Egy biztos ,egy frissen összerakott blokknak kell egy ezer km kb mire minden újra "könnyen" jár benne .Aztán ott kiderül milyen lett ...Én megszakítósnál jobban szeretem ha inkább nyomatékosra sikerül ..úgyse szeretem nagyon pörgetni a mekszást… 3 gyűrűs blokkra nem vágyom,az inkább csak elvesz a teljesítményből a plusz súrlódás miatt,mint hozzáad véleményem szerint .

Előzmény: Katonka Balázs (1702)
dandy30 Creative Commons License 2020.02.22 0 0 1705

Ez az R3 gyári telikék amúgy ,viszont  valaki átpacsmagolta egyszer...de alatta ott a gyári telikék szín :) Ezt anno donornak vettem ,de mostanra már összeszedtem hozzá minden hiányzó alkatrészt, úgyhogy a feltámadást várja..Szerencsére van egy teljesen egész működőképes szintén telikék 33 ezer km el az órájában :) Azért a gyári metálkék Verho5 ritkább, de szerencsére már ebből is akad egy itthon :) 

Előzmény: vermestibi2 (1601)
darusferi Creative Commons License 2020.02.22 0 0 1704

Üdv Mopedrally !

Tőled is elnézést kérek a technikai problémák miatti   késői reagálásomért .

Valóban nagyon szép teljesítményeket produkáltok e régi kismotorokkal , nékem volt Riga  , Verhovina , java  mustang  , napiszinten motoroztam velük , de ilyen távokat nem mentem soha . Te fiatalon ibecsülöd e Szocialista motorokat , ezért felnézek rád és gratulálok !Így tovább  Itt a helyed közöttünk !

darusferi Creative Commons License 2020.02.22 0 0 1703

Üdv Verho4 !

Kezdetnek először is elnézésedet kérem a válaszodra való késői reagálásomra , láttam hogy irtál időközben  , de átmenetileg hétközben nem , csak hétvégén tudok az indexen hozzászólni .  ( sajnálatos módon az index Kidobott )

Köszönöm a henger tuningolásáról való részletes leírást egyszerü  és könnyen kivitelezhetőnek tartom, ezt szeretném is  megcsinálni , az időközben felmerülő kérdés esetén , még fogom kérni a tanácsodat . Egyuttal kérdezném  , miért tettél felülre Simson gyürüt ?

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.02.22 0 0 1702

Nem olyan rossz az.   Indulj ki abbol h van olyan amelyik ha 20 ala esik kettesbe mar nem bír visszagyorsulni.  Kb jo 25 ig ki kell huzatni h felvegye a fordulatot kettesbe de erdekesmod pont ezek a fajta "gyenge" motorok azok amik ha lassan is de a megszokott kb 55 helyett egy eros 60 nal birnak menni. Nekem a 72 es R 4 em volt ilyen. Ki volt kopva mint allat es lustan lassan porgott ki. De bemertuk kb 62 korul ment vegsebessegre.  Fel lett ujitva a blokkja. Teljesen hibatlan lett mindene tokeletes volt maximalisan de tenyleg. De egy fix soha tobbet nem ment 55 tol tobbet. 😁😊Hat errol ennyit. 😊Neha ez a Rigas valosag. 😊

Előzmény: Verho4 (1701)
Verho4 Creative Commons License 2020.02.21 0 0 1701

No belenyomtam a verho 6ba mar kozel 80 km,es ara jutottam h vasarnap henger le es 3 gyuru kol neki...abbol gondolom h 10,15os sebessegnel 2ben igen csak lomha,meg gyari atettel is a 4hez kepest,viszont fordulaton fasza!! Majd teszek kepeket a modositasokrol!! Addigis szeles utat mindenkinek!! :-) 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!