Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

59th_Roy Creative Commons License 2020.06.10 0 0 149250
Előzmény: Mabi_ (149249)
Mabi_ Creative Commons License 2020.06.10 0 0 149249

Először lehülyézel, hogy miért nem olvasom el a gyári leírást, majd kifejted, hogy olyan már úgysincs, mást kell keresni. Fuck logic.

 

Ez a SAE, ezt sehol nem látom a dobozokon. Szintetikus, fél-szintetikus, leginkább ilyeneket. Az jó bele? Vagy milyen? Nem véletlenül kérdeztem pontos gyártót és típust, mert fogalmam sincs, hogy mit tegyek ebbe a 31 éves motorba.

Előzmény: Atomi (149248)
Atomi Creative Commons License 2020.06.10 0 0 149248

RTFM !

 

A gyártó valami régi MV244 ENV olajról ír, ami API SD/CC teljesítményszint és SAE 20W/40 viszkozitás. Tehát ennél jobbat tudsz csak bele tenni, mivel ilyen szart úgysem találsz. Mondjuk valami márkásabb API SJ vagy SL és 15W/40 mehet bele. Esetleg ha nagy a forróság, akkor 15W/50.

Előzmény: Mabi_ (149247)
Mabi_ Creative Commons License 2020.06.10 0 0 149247

Sziasztok!

 

Tudtok javasolni valamit az alábbira?

 

Köszönöm!

Előzmény: Mabi_ (149233)
Sihuhu Creative Commons License 2020.06.10 0 0 149246

A rossz trafokat ne dobd el. Ha nem kellenek, atveszem oket.

Előzmény: _smasszer_ (149242)
Sihuhu Creative Commons License 2020.06.10 0 0 149245

Katranyos gyari trafo szep lassan ment tonkre nalam anno. Egyre tobbet maradt ki a gyujtas. Nem volt kezdetben feltuno jelenseg.

Előzmény: Klementina1 (149243)
_smasszer_ Creative Commons License 2020.06.09 0 0 149244

Kimérve tökéletes, a primer kör is kisípol (néhány ohm),   azonban a szikra valszeg belül keletkezhet :) 

Előzmény: Klementina1 (149243)
Klementina1 Creative Commons License 2020.06.09 0 0 149243

No, gratulálok :)   Érdekes, ugyan nem mentem több tízezer kilométert Wartburggal, de eddig nekem egy gyári trafó se ment tönkre.

Előzmény: _smasszer_ (149242)
_smasszer_ Creative Commons License 2020.06.09 0 0 149242

Van szikra:

Kiszereltem a komplett gyújtásrendszert és bent próbapadon, bika labortáppal,  armatúrát satuba befogva összeraktam. A hibaforrás a trafók és a megszakítók is voltak.  Hiába mértem ki a trafókat,  puding próbája kellett. 26 db vegyes bontott trafóm van,  ebből összesen öt darab működőképes, szerencsére akkora szikrákkal, hogy ökröt lehet sütni rajta. Tartalékba még beszabályoztam plusz 2 db armatúrát. Egyszóval: lett bika gyújtásom, azonban kegyetlenül meg tudott szopatni ez az ósdi technika. 

Sihuhu Creative Commons License 2020.06.09 0 0 149241

Lehet, eleg mondjuk 5000Km-enkent utanallitani a mechanikusat, de az elektronikus alaplap uzembiztonsaga joval nagyobb, es allitgatast sem igenyel, csak egyszer, beszereleskor.

Sok hibaforras nem nagyon van. Multimeterrel es probalampaval, gyertya- es trafocserevel gyorsan lenyomozhato.

 

Előzmény: Klementina1 (149240)
Klementina1 Creative Commons License 2020.06.09 0 0 149240

Szerintem amíg nincs meg hogy mi a hiba, addig az elektronikus alaplappal csak több szívás lenne. Ha viszont kiderül, és működik, akkor a megszakítósat is elég sok ezer kilométerenként utánállítani :)

Előzmény: Sihuhu (149239)
Sihuhu Creative Commons License 2020.06.09 0 0 149239

Legcelszerubb lenne, ha a wartihoz valo kor alaku gyujtasalaplap kerulne bele a mechanikus helyett. Nem igenyel gondozast. Jobban es takarekosabban is menne vele a kocsi.

A mechanikus alaplap pedig jol mutat a vitrinben diszites formajaban. :-)

Előzmény: Klementina1 (149238)
Klementina1 Creative Commons License 2020.06.08 0 0 149238

A kocsi hol van? Ha nem Amerikában, hanem Pesten, akkor szívesen segítek megvizsgálni a dolgot.

Előzmény: _smasszer_ (149234)
Klementina1 Creative Commons License 2020.06.08 0 0 149237

Hát ez érdekes... És ha a trafó gyújtásházba menő vezetékét kézzel testelgeted, akkor se szikrázik? Biztos valami nagyon nevetséges hiba lesz, kérlek majd írd meg mindenképp ha meglett, mert kíváncsi vagyok most már :)

Előzmény: _smasszer_ (149234)
Atomi Creative Commons License 2020.06.08 0 0 149236

 

Forog egyáltalán a bütyköstengely a megszakítók közepében ? (Volt már, hogy kiesett  a meghajtócsap a szíjtárcsából)

 

Kösd össze a trafó pozitívot az akku pozitívval egy rendesebb vezetékkel. Ha úgy ad szikrát, akkor kontakthibás/beégett gyújtáskapcsoló - feszültség van, de áram nem sok.

 

Megszakító alaplapról kondenzátorokat lekötve sem ad szikrát ?  (Egyes felújítók a 0,22 helyett 2,2 mikrós kondikat sajtoltak bele, nem tudván, hogy az a generátor zavarszűrő kondenzátora - formára ugyanaz.)

 

Létezik olyan trafó (nem mindegyik), ami testet kér a külsejére.  Nem szakadt el a karburátortalp  és a trafótartó közötti vezeték ?

 

Milyen gyertyát használsz ? Ne legyenek 1000 évesek !

 

 

 

Előzmény: _smasszer_ (149234)
dj01 Creative Commons License 2020.06.08 0 0 149235

Üdv. Mindenkinek!

 

Watburg alkatrészek eladók. Eredeti gyári, nem utángyártott. Érdeklődni janoekany@gmail.com vagy 06-30-9325719. Köszönöm.

_smasszer_ Creative Commons License 2020.06.08 0 0 149234

Megtörtént, mindent lecseréltem, másik trafók, kábelek,  pipák,  előtte kimérve,  megszakítók 0.4-0.5mm-re beállítva,  becsiszolva, gyújtás ráadásakor +12 V kimegy a trafók 15-ös közösített pontjára. Szikra ohne továbbra is...

Előzmény: Klementina1 (149232)
Mabi_ Creative Commons License 2020.06.08 0 0 149233

Sziasztok!

 

1.3-as 4T  Wartimba milyen motorolajat javasoltok? Ha lehet, konkrét márkát és típust írjatok, ami bevált. Köszönöm!

Klementina1 Creative Commons License 2020.06.08 0 0 149232

Persze úgy értve hogy ha a szekunder zárlatos. A primer sose szokott zárlatos lenni, de ha lekötöd őket akkor könnyen kimérheted a biztonság kedvéért a multiméter legkisebb fokozatában, kb. 6 ohm-nak kell lennie a primer ellenállásnak.

Előzmény: Klementina1 (149231)
Klementina1 Creative Commons License 2020.06.08 0 0 149231

Igen, a villámjel csak a töltést mutatja. És jól gondolod, kéne lennie a többinél szikrának, ha egy zárlatos. A trafók a gyújtáskapcsolón keresztül nem biztosított tápot kapnak, szóval biztosíték probléma se lehet. Ha a villámjel ég a töltés ráadásakor, akkor maga a gyújtáskapcsoló valószínűleg jó.

 

Szerintem mérd ki, hogy a gyújtás ráadásakor megjelenik-e a trafók közösített primer részén a 12V. Gyanús hogy itt lehet valami, a leggagyibb kisipari utángyártott trafóknál se fordulhatna elő hogy mindhárom egyszerre rossz legyen.

Előzmény: _smasszer_ (149230)
_smasszer_ Creative Commons License 2020.06.08 0 0 149230

Szia, 

Sajnos egyiknél sem. Ha egy trafó zárlatos attól még a többinél kellene lennie szikrának? Már a harmadik komplett gyújtást tettem fel,  minden megszakító becsiszolva/hézag beállítva,  így biztosra veszem,  hogy fentebb lesz a gond. A műszerfalon a villám jel akkor jelenik meg, ha nincs töltés ugye?  Ergo semmi köze ahhoz,  hogy kapnak-e a trafók 12V-ot? Azt még nem mértem ki,  hogy kapnak-e. 

Előzmény: Klementina1 (149229)
Klementina1 Creative Commons License 2020.06.07 0 0 149229

Szia! Nincs értelme a gyertyapipától a megszakítóig mérni. Ebben az esetben ezt a vonalat méred:

gyertyapipa - gyújtókábel - a trafó szekundere - test - az éppen zárva lévő megszakító - az ehhez tartozó trafó primere - másik trafó primere - kondenzátor

Magyarul a trafók primerei kis ellenállással összekötik az összes megszakítót, pont ez a normális hogy mindegyiken majdnem ugyanazt kell mérned.

 

Mi a jelenség? Melyik hengernél nincs szikra? Egyiknél se?

Előzmény: _smasszer_ (149228)
_smasszer_ Creative Commons License 2020.06.07 0 0 149228

1980as wartyi.  Kimértem a gyertyapipától a megszakítóig mindegyik gyanúsan nagyon pontosan egyforma értéket mutat, kb 15.254 k ohm.  Természetesen nincs szikra,  illetve az egyik pipától mind a három megszakítóra rámérve is ugyanazok az értékek jönnek ki mindhárom kondi tetején, másik pipából mérve nyilván a pipa ellenállása kismértékben különbözik,  de megint ugyanazok az értékek mind a három kondi tetején. Hol lehet zárlat?

Előzmény: _smasszer_ (149225)
_smasszer_ Creative Commons License 2020.06.06 0 0 149227

Majdnem :)) 

Előzmény: Sihuhu (149226)
Sihuhu Creative Commons License 2020.06.06 0 0 149226

Kitalalom: szarazbabfozelek?

Előzmény: _smasszer_ (149225)
_smasszer_ Creative Commons License 2020.06.06 0 0 149225

:) Nálam is készül valami... 

Előzmény: Sihuhu (149224)
Sihuhu Creative Commons License 2020.06.06 0 0 149224

Mar ertem, miert kopik a festek oly gyorsan a motorhazteton. :-)

 

Most megjelent a kornyeken egy zold 2T trabi. Mar tobbszor lattam.

Előzmény: _smasszer_ (149223)
_smasszer_ Creative Commons License 2020.06.05 0 0 149223

Akárhányszor elmegyek a sárgaköves kis utcában ahol áll,  mindig meg szoktam simogatni :D Az elmúlt 15 évben kb 180 alkalommal :) 

Előzmény: Sihuhu (149069)
Mabi_ Creative Commons License 2020.06.05 0 0 149222

Köszi, sikerült! Végül a "többet ésszel, mint erővel" vezérelve segített :-)

Előzmény: dstr (149221)
dstr Creative Commons License 2020.06.03 0 0 149221

Vagy kampós végű a kar, ez esetben visszafelé, a szélvédő felé próbáld tolni. Vagy újabb rápattintós, ez esetben próbáld erősebben :o) 

Ha ráguglizol arra, hogy wartburg ablaktörlő kar és megnézed a képeket, rögtön látni fogod a lényeget. 

Előzmény: Mabi_ (149220)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!