Keresés

Részletes keresés

napocza Creative Commons License 2021.01.28 0 0 55759

Az első a Váci út a Lehel tér felé nézve, balra a Katona József u. torkolata.

Előzmény: 2fillér (55758)
2fillér Creative Commons License 2021.01.28 0 0 55758

Nem tudom, nem voltak-e már esetleg.

Én nem találom ezeket a helyeket, de szerintem nektek nem okozna gondot:

 

https://www.youtube.com/watch?v=V-n2ePqTGe4

 

https://www.youtube.com/watch?v=43me2U1ALjQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=XtybwsJpudY

 

Nincs kedvetek megfejteni?

Köszönöm!

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.01.19 0 0 55757

Erősen kétlem. Volna ugyanis több ehhez hasonló alaposan kiugró teljesítmény a club történetében, amiről elnevezhették volna.

Én azt hiszem, hogy - hasonlóan a mostani (majdnem jogutód) Zöld és fehér magazinhoz - színes hírekben tudósított az összes éppen létező szakosztály életéről. (Ha érdekel, az elmúlt 122 év publikációinak nevét és idejét itt lehet megnézni. A lista sajnos hiányos...)

Előzmény: andreas19 (55756)
andreas19 Creative Commons License 2021.01.19 0 0 55756

Amúgy a 100% az FTC -nek egy harmincas években volt ilyen arányú bajnokságára utal?

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55755)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.01.18 0 0 55755

OK, köszönöm. Hát bizti nem ezt kerestem. :-)

Közben annyit még megtudtam, hogy a Fradi Baráti Kör kiadványa volt ez a 100% Fradi és 9 évfolyamot ért meg a 2003. március 6. I/1 debütálása után...

Akkor majd náluk fogok kopogtatni... köszi még1x...

Előzmény: andreas19 (55754)
andreas19 Creative Commons License 2021.01.18 0 0 55754

1927-1930 között élt a 100 %, évente 10 x adták ki a KMP lapját.
más kiadvány nincsen ilyen címmel az ADT- n.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55753)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.01.18 0 0 55753

OFF

Megtenné nekem valaki arcanumos, hogy megnézné a 100% Fradi időszakos kiadvány előfordulási lehetőségét? Azt hiszem 2003-2011 között adták ki...

scsabi Creative Commons License 2021.01.18 0 0 55752

Köszönöm. Nem rossz cikk, csak kicsit összekeverednek benne a féldecik s kormányzatok.

 

Az elemzett vonalszakaszon három víz-/folyóshomok-betöréses baleset volt. Ebből a legelső a "Puskin-mozi baleset" 1952. december 7-én. (ezt valamiért '59-re datálja az indexes cikk) Ez tkp. nem a mozi, hanem a mozi épületének északkeleti sarka körül volt, ahol a jobb vonalalagút fut. A második volt a "Rókus kórház-baleset" 1960-ban a rosszul sikerült talajfagyasztással, ez viszonylag jól behatárolható, valahol a jobb alagút 52+55-52+70 szelvényei között lehetett, valahol a Márkus Emília utca és a Rókus-kápolna között. A harmadik baleset az Uránia-baleset, ez viszont már akkor történt, amikor az Astoria-Blaha szakaszt építették, a jelenlegi magassági vonalvezetésnek megfelelően, valamikor 63-64-ben.

 

 

Előzmény: Blindmouse (55751)
Blindmouse Creative Commons License 2021.01.18 0 0 55751
rezgaras Creative Commons License 2021.01.18 0 0 55750

Úgy tudom, megpróbálták elkerülni a túlnyomás alatti (keszonos) építést, ahol csak lehetett. Nem csak a technikai nehézségek miatt, de a munka végén a dekompresszió alaposan levett a munkaidőből (meg ha jól emlékszem, pótlékot is fizettek).

Előzmény: scsabi (55746)
tehtube Creative Commons License 2021.01.18 0 0 55749

Nagyon jó! Ez a homokbetörés zúdult a Nemzeti alól oda?

Előzmény: scsabi (55746)
Blindmouse Creative Commons License 2021.01.17 0 0 55748

1-2 évvel ezelőtt volt egy egész jó cikk az indexen az összes gondról amibe beleszaladtak építés közben az uránia mozi alatti homokbetörésig..  Az nem ad magyarázatot ezekre?  

Előzmény: scsabi (55746)
Töck Jenő Creative Commons License 2021.01.17 0 0 55747

Az agyag - ha nem szerves - nem szokott rossz talaj lenni alapozásra (alagútépítésre se, gondolom). Továbbra is az a véleményem, hogy a pálya geometriája miatt lett olyan az Astoria állomás amilyen.

scsabi Creative Commons License 2021.01.17 0 0 55746

Megtaláltam a hossz-szelvény jelmagyarázatos változatát:

Ezen látható, hogy egy homoklencsét próbáltak kikerülni lefelé - mérsékelt sikerrel.

 

Számolgatva egy kicsit, a függőleges kerülő a Blaha felől kb. az 1960-as vízbetörés helyétől kezdődik, az Astoria oldalán az '53-ig kihajtott alagútszakasz végébe fut bele. Felülnézet:

 

1. Astoria állomás vége

2. kezdő lejttörés

3. fenék-lejttörés

4. vég-lejttörés

 

Tulajdonképpen hiába akarták kikerülni a homokot, az Uránia alatti csak sikerült belefúrni - az eredeti nyomvonal alatt vagy öt méterrel.

 

Hossz-szelvény:

 

A szürke szakasz jelöli a hatvanas évewkbeli új építést.

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55744)
Töck Jenő Creative Commons License 2021.01.17 0 0 55745

Minden állomásnak máshova esik a lejárata, hogy az utasok a szerelvényt egyenletesebben vegyék igénybe. Legalább is így tanultuk alagút építésből. Ettől még lehetett talajmechanikai oka is, de nem hiszem, hogy jelentősen eltért a többitől. További oka lehet, hogy a Deák tér felől Ívben érkezik a vonal és egy állomás ívben az nagyon nem szerencsés. Lásd London. A Lehel téri az nagyon enyhe ívben van, még belátható.

Előzmény: rezgaras (55743)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.01.15 0 0 55744

"esetleg geológiai oka van"

 

A belinkelt ábra alapján könnyen elképzelhető. Lusta vagyok most egy részletesebb hosszmetszetet keresgélni, ahol a geológia is pontosabban látszik, de "valami" ott tényleg lenyúlik...

Előzmény: rezgaras (55742)
rezgaras Creative Commons License 2021.01.15 0 0 55743

Az Astoria "rossz helye" abból is látszik, hogy ennek az állomásnak van legjobban elhúzva a kijárata (ahogy írtad, az egyenes szakaszra került, ami elég messze kezdődik az útkereszteződéstől). Minden gyakori utas tudja, hogy az Astoriánál az utolsó (keleti irányban első) kocsi legutolsó ajtaja van legközelebb a mozgólépcsőhöz.

Előzmény: scsabi (55741)
rezgaras Creative Commons License 2021.01.15 0 0 55742

Az ábra alapján ilyen "indító-fékező lejtő" egyetlen egy van a 2-es metró vonalán, az Astoria és a Blaha között. Nem zárnám ki, hogy ez nam erre a célra készült, hanem más, esetleg geológiai oka van.

Előzmény: scsabi (55741)
scsabi Creative Commons License 2021.01.14 0 0 55741

Ezt nem tudom. Kicsit utánanézegetve, az Astoria állomás tulképpen. a Deák tér - Astoria bal ívet követő egyenes alagútszakaszban épült. Az első építési ütemben a Deák tér után a jobb vonalalagút a 48+48, a bal 48+44 szelvényig épült meg, ez kb. 80 m a mai Astoria állomás után. Szemből az alagutak a az 54+03j 52+27b szelvényig épültek meg. Az indító-fékező lejtők ezekszerint vélhetően már az újraindítás után '65-66-ban épültek, amikor már döntöttek az Astoria állomás megépítéséről.

 

http://metros.hu/images/gal/abrak/kiadv/knymetro_05_melysegmetszet.jpg

 

 

Előzmény: Divrotcé (55740)
Divrotcé Creative Commons License 2021.01.14 0 0 55740

Így van,

 

Csak éppen az eredeti felvetés marad megválaszolatlan. (Ha nem terveztek állomást, a hosszelvény miért felel meg mégis egy állomásnak?)

Előzmény: scsabi (55739)
scsabi Creative Commons License 2021.01.12 0 0 55739

Így van, bár a híradóban mutatott nyomvonal is megtévesztő; ugyanis a jelenlegi nyomvonalon épült volna végig a metró, de az Astoria állomás nélkül. Az '52 decemberi vízbetöréses baleset kb. a Semmelweis utca sarka alatt volt, ami egyértelműen a jelenlegi nyomvonalat erősíti, lévén a Dohány utcai vonalvezetésnél nem kellett volna ennyire sem délre, sem nyugatra elhozni az alagutat.

Előzmény: UBUL81 (55738)
UBUL81 Creative Commons License 2021.01.12 0 1 55738

Udvozlet minden topiclakonak.

 

Korabban szo volt itt az Astori metro allomas tervezett voltarol. Itt egy filmhirado ami szerintem eldonti a kerdest.

 

https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=10841

Goldman Emma Creative Commons License 2021.01.02 0 1 55737

A dán házgyár datálásához - a Képmentőhöz tartozó kép sajnos elveszett a Kesma gondos őrizete alatt. :-( 

 

http://nol.hu/kultura/dan_lakasok_a_ferencvarosi_prerirol-1204211

John Howard Creative Commons License 2020.12.31 0 0 55736

... mintha ez a rész kölyökkoromban Ifjúsági Lakótelep néven futott volna ... de lehet, hogy tévedek ...

Előzmény: John Howard (55735)
John Howard Creative Commons License 2020.12.31 0 0 55735

"Sőt állítólag a Havanna lakótelepen is van egy szem dán panel valahol."

 

És tényleg - bár azt a részt a guglimep már Szent Lőrinc-telepnek írja -, egészen a Méta utca felőli oldalon, a Vándor Sándor utcában egy K1-es. :-o

Előzmény: P.stephenson (55732)
Generic Jingle Creative Commons License 2020.12.31 0 0 55734

Az is érdekes, hogy míg az első újpesti ház, amit egy korlátos méretű területre húztak fel, csak egylépcsőházas, de az egyik oldalon aránylag hosszú folyosóval, addig pl. a szellemtelepen, ahol volt hely, felépült nem egy olyan, ami, bár szintén egylépcsőházas, de szintenként csak négylakásos. Viszont pl. Zuglóban simán felhúztak házakat három lépcsőházzal is ebből a típusból.

Előzmény: P.stephenson (55732)
Generic Jingle Creative Commons License 2020.12.31 0 0 55733

Rémlik, most hogy írod, hogy volt egy ilyen kalandod a kontentgyártó szakmunkásokkal. :-)

Előzmény: John Howard (55731)
P.stephenson Creative Commons License 2020.12.31 0 1 55732

Valamelyik index fórumon (talán pont itt?) írta valaki, hogy az első dán ház itt épült Újpesten egy másik típussal együtt, mintegy kísérletként. A ferencvárosi házgyár amúgy a 2. számú volt.

 

Érdekesség, hogy van a Róbert Károly körúton, a Honvéd Kórházzal szemben is egy szem dán panel, egy módosított K1, amiben mindkét oldalt nagy lakások vannak. Sőt állítólag a Havanna lakótelepen is van egy szem dán panel valahol. Amúgy jobban utánaolvasva egész meglepő milyen helyeken bukkantak fel ilyen panelek, persze nem a jól ismert K1-K2-KX típusok, hanem továbbfejlesztett változatuk, amiről meg se lehet elsőre mondani, hogy Larsen-Nielsen technológiával épültek.

Előzmény: John Howard (55728)
John Howard Creative Commons License 2020.12.31 0 0 55731

Igen, köszönöm, most már én is utánanéztem a Szellem-telepnek, hogy a "fő sodorvonal" idején épült. Valamiért kicsit későbbre emlékeztem...

 

(A Szellem-teleppel kapcsolatban: nemrég kutattam utána, hogy mit tud róla a net. No, több olyan honlapot is találtam, amik szinte szó szerint lehozzák az én egyik, jó húsz évvel ezelőtt beírt "urban legend"-emet. Amiben ráadásul olyan dolgokat is leírtam, amiket én tettem hozzá, mint "írói szabadság". Tény lett belőle mára. Hát így vigyázzunk a publikálással! :-) )

Előzmény: Generic Jingle (55730)
Generic Jingle Creative Commons License 2020.12.31 0 0 55730

Gyorsan megnéztem, 1974-ben úgy kötöttek még adásvételi szerződést a Füredi úti lakótelep lakásaira, hogy a szerződés szerint még nem birtokbavehető a lakás, mert még építés alatt áll.

 

Ehhez képest a képen látható építkezés hét évvel korábban (1967) zajlott, pontosabban akkor kezdődött, így könnyen lehetett ez a prototípus.

 

A szellemtelep a fészbúk csoportja szerint:

.

Ma Újpest-Városközponthoz tartozik az 1969 és 1972 között épült Pozsonyi (utcai) lakótelep (a népnyelveben Szellemtelep, ugyanis az 1964-ben felszámolt régi újpesti temető helyére épült) is Larsen-Nielsen típusú paneltömbjeivel, az ezzel együtt a 16 840 lakásból álló lakónegyednek hozzávetőlegesen 36 000 lakosa van.

Előzmény: John Howard (55728)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!