Amíg le nem ég, nem érdemes hozzányúlni, az eredetije biztos jobb, mint amit te házilag meg tudnál valósítani (hacsak nem szakképzett tekercslő vagy, és beégetőkemencéd is van). Ha sok a termelt feszültség, trafóval a kívánt érték közelébe tudod hozni. Onnan mindenképpen célszerű (vagy már a nagyobb fesz-ről) kapcsolóüzemű töltővel az akku feszülségéhez igazítani, a veszteségek csökkentése érdekében. Egyébként gratulálok, ennél jobbat nem nagyon lehetne találni!
Ha szélgenerátorral akksit töltök, mi a jobb megoldás? Összekötöm az akksikat az azonos pólusainál, és igy töltöm, vagy egy elektronikával (conrad) az első akksi feltöltése után automatán átkapcsol egy másikra.
Mi lehet a jobb, két félig feltöltött vagy egy teli egy üres?
Sziasztok! Sikerült beszereznem egy direct-drive motort. 36 pólus, 12 szegmens mágnes, 0.8 mm tekercselés. Mit szóltok hozzá? Érdemes áttekerni 1 mm-es vezetékkel? .
Ja, kimaradt egy másik kísérletből pár neo mágnes. érdekel vkit?
A légrésre jutó gerjesztéssel, mint olyannal magam is tisztában vagyok. Azzal is, hogy egy szélgenerátor működéséhez alapvető elem a szél.:)) Az ipari precizítás elérése valóban nem sufni-barkács lehetőség, de egy házi készítésű eszköz elkészítése az alkotás élményén (és rengeteg kínlódáson) túl a kisebb hatásfokot figyelembe véve is rentábilis lehet. Ezt már előttem jópáran leírták már. Itt van a lehető legjobb például sztgyi sörmester (hajrá!!): Az általa elkövetett készülék eredetije ha jól emlékszem több ezer dollár. Számít itt, hogy a hatásfok 30 vagy 20 százalék? Szerintem nem. Egy néhány kilovattos generátor biztosan 6 számjegyű összeg minimum. Ezen összeg töredékére csökkentése nekem megér néhány százalék hatásfok csökkenést.
A PMG által termelt villamos energia (viz)fűtésen túli felhasználása mindenképpen felvet szabályozási kérdéseket, de megoldhatók szerintem.
Ha a motorod megforgatva generátorként tud működni, akkor igen. Vagy gerjeszteni kell külső áramforrásról vagy állandó mágneses és akkor termel magától is. A kérdés az, hogy egy 12 V-os motortól mit várhatunk.Szerintem nem sokat. Az interneten publikált DIY szélgenerátorok java alkalmatlan ebben a méretben víz melegítésre.Egy jó megoldás lehet a néhány hozzászólással ezelőtt feltett mosógépmotor, bár szerintem át kellene tekercselni. Nagyon vékonykák azok a vezetékek.
Más: A korábban említett német mágneslelőhelyről megérkezett a megrendelt anyag. Az átutalástól számítva épp egy hét alatt. Korrekt.
Ha szerzek egy alacsony fordulatszámú 12V-os motort, és ezt megforgatom egy szélkerékkel, majd a motorhoz kötök egy 12V-os vízforralót, akkor semmi bonyolult dolog nem kell egy szélgenerátorhoz? Ez így képes nekem vizet melegíteni?
Szia Phroteus! A hidrogénbontás azért nagyon sok problémát vet fel: - Nagyon nagy a térfogat, igazából folyékony állapotban lenne érdemes tárolni, de ehhez nagy nyomás, hűtés stb. kell. Házilag igencsak macerás - Robbanásveszélyes, akár kis szivárgás esetén is (nem kell, hogy a közelben tárolt oxigén legyen, a levegőben levő éppen elég - lásd durranógáz).
Szerintem a felhasználásra 3 járható út van:
- Akkumlátoros tárolás (hátránya: sok aksi kell hozzá, azokat időnként cserélni kell stb.)
- Visszatáplálni a hálózatba (nem tudom mennyibe kerül az az elektornika, ami erre képes, plusz nyílván kellenek mindenféle engedélyek)
- Fűtesz vele egy puffertárolót (hátrány, nem tudod elektromos áramként hasznosítani, viszont a fűtés viszi el a legtöbb energiát. Igazából bármilyen fűtőszál megfelel ami bírja a terhelést, a megtermelt elektromosság mindenféleképpen hővé fog alakulni.
Áttétel = 11.57. Hát ennyi! Nem tudtam pontos értéket, javaslatnak szántam. Mivel tudsz ekkora méret és teljesítmény mellett ilyen hatásfokú áttételt megvalósítani? Ékszíjban 2 fokozat, láncban két fokozat. Kicsit erőltetve 1 fokozaton belül 4-5 is elérhető, bár már 7-est is csináltam lánccal. A kiskeréknek rendkívül gyors az elhasználódása.
Egy légmagos kialakítás és egy méretezett, minimális légréssel készült gyári motor között nem csupán az a különbség, hogy üresjáratban nehezebb hajtani (méret/teljesítmény - hatásfok). Ha autógenerátort meghajtasz, az sem fog, amíg rá nem kapcsolod a gerjesztést. De nem is termel! Ha nem elég a szél ereje, nem fog termelni, akár pörög üresjáratban, akár nem.
Hi! Pár sorral lejjebb (208) írtam erről a smart drive (v direct drive) mosógépmotorról? Annyit megtudtam, h LG be építik. Tudja vki esetleg hol lehetne ilyet beszerezni? Sok pólus (36-42), állandó mágnes, mi kell még? Austráliában olcsó, csa elhozatni gáz. És a motor átalakítása: http://www.watchtv.net/~rburmeister/smart.html
Szia Bazarghai! !
Sorba válaszolnék: igen érdemes én is ennek a megtervezésén dolgozom. Ha a kialakítás engedi szerintem, növelné a teljesítményt, viszont duplán fékezné a lapátokat. a vasmag alkalmazását nem tudom ,biztos megvan az oka, mért nem alkalmazzák . Az üvegszálas jobb lenne és drágább.
Mindkettő kiküszöböli a neo mágnesek kilószám bevásárlását. Az első autógenerátoros móka: http://www.mtmscientific.com/rewind.html A második még jobbnak tűnik, de honnan lehet beszerezni ilyen motort? http://www.watchtv.net/~rburmeister/smart.html
Szia! Van egy kis problémám a kismotor-sebváltó elgondolásoddal. Azt íratd, h 20-30-as áttétel kéne. Utánanéztem kicsit a dolgoknak. Példának az 1963-as Simson Suhl gépkönyvét vettem (ilyen van itthon 2). Erőátadás: első sbességfokozatban 26,2:1. Ez eddig szép, csak lebontva: főtengely-sebváltóház: 1:3,307, 1. fokozat 1:3,5 és végül sebváltó-kerék 1:2,265. Így mivel a hátsó láchajtás kiesik, marad 3,307×3,5=11.57. Ez szted elég ha 50-100 1/min lapátfordulatról beszélünk? Vagy van más ötleted is az áttételre?
A "sokpólusút" a szinkrongenerátor forgórészének pólusszámára (a mágnesek száma a tárcsán) értettem, amivel egyenesen arányos az indukált feszültség.
A "megbuherált" forgórésszel fenntartásaim vannak, amit néhány nappal korábban már beírtam ide. Ha egy öklömnyi léptetőmotort kézzel megpróbálsz elforgatni, már ott is érezhető a mágneses kölcsönhatás. Ugyanez a helyzet egy átalakított motor esetében is. Egy álló helyzetű, a mágneses erő által lefogott tengelyt kellene a szélkeréknek felpötgetni. A légmagos tekecslésnél ezen mágneses erő nem lép fel álló helyzetben.
Hát, azt a hat tekercset nem nagyon lehet "sokpólusúnak" nevezni! Az alkalmazott 1,7-es huzal meg az elég nagy méretű tekercsek még akár el is viselhették volna az alábbi teljesítményt, de a dilettáns kialakítás, hűtés nélkül, tömör műgyantába öntve egyenes következménye a leégés. Ennél már jobb eredménnyel bíztat egy nagyobb motor áttekercselése sokpólusúvá, a rövidrezárt forgórész megbuherálása mágnesekkel. Ott legalább rendelkezésre áll a megfelelő tekercshűtés. Bár nem értem, ha 180-200 W-ot terveztek levenni róla, minek kellett ilyen vastag huzal, vagy minek kellett ennyire túlhajtani?