Azt, hogy "nem volt extra felár a 16-os pótkerék" nem is értem, mikor az árlistában feketén-fehéren le is van írva, hogy 20.000 Ft-ba kerül. Azt hogy a kereskedő ajándékba adta, más tészta, de ilyen alapon akár a metál, a digit klíma, vagy a SkyDome sem feláras:-) Hidd el, a FAM ezt keményen kiszámlázza többi említettel egyetemben, úgyhogy nincsenek ingyen.
A virsli gumik "gyűlölete" elsősorban oda vezethető vissza, hogy sok kretén gyártó csak virsli vastagságú vályút hagyott a csomagtartó pótkerék-tartójában. Ezáltal, mikor kereket cserélt a pók, nem volt helye hova elhelyezni a normál vastagságú defektes gumit. (Értsd: Belelógott felfelé a csomagtérbe)
Szerencsére a Bravo-nál nincs így, ugyanaz a vályúmélység mind a kompresszorhoz, mind a gumikhoz.
Minden bizonnyal kellemesebb több 100km-t teljes pótkerékkel furikázni (kopp-kopp-kopp, velem ilyen még sosem történt!), de végülis nem old meg semmit. Végtére úgyis SOS a gumishoz mész és:
1, jobb esetben meg tudja javítani az eredeti gumit, ami rögtön megy vissza a helyére...
2, vagy úgyis venned kell egy újabb teljes értékű gumit, ami kompatibilis a másik hárommal, azaz a pótkerék teljesen átmeneti szerepet játszik a történetben.
Lehet, h igazad van, meg nem is értek hozzá, de 3 helyen is mm-es hézagokat ütött a festékemen, azaz, több helyen már nincs is festék (pl.: a kerék felől, a lökhárító szélén), csak az alapozó, de leginkább a lökhárító anyaga. Így is működne a polír?
Épp amire számítottam. Sztem ezt nem kell fényezni. Géppel, 3 lépcsős polírral mindenképp megpróbálkoznék a helyedben. Hogyha kézzel (vattával, vagy puha ronggyal) nekiesel egy nem a legfinomabb, hanem a mattab autókra való polírral, már sokkal jobb lesz. Nem a fényezés sérült, csak rákenődött a másik autó koptatója (hogyha jól emlékszem írtad, hogy volt rajta gumicsík). Hogyha betonnak, éles vasnak mész neki, akkor jön le a fényezés. Na jól van nem fontoskodom tovább, de a látottak alapján én 95%-ra mondom, hogy polírral orvosolható a probléma. Lehet, hogy utána maradnak apró karcok, de az elhanyagolható lesz.
Nekem pl.: még soha nem kellett kereket cserélnem defekt miatt, csak lassú defektjeim voltak, mindig maradt nyomás a kerékben (1-1,5 bar környékén), tehát el tudtam menni szervizbe. Viszont, ennek ellenére teljes pótkereket kértem, sztem jobb arra a pár km-re is, amíg találok gumist.
Egyébként, mondta a "szerelő", h szte a lökhárítóimat erősen felpolírozták, valószínűleg a színkülönbség miatt. Azt is közölte, h legalább így ők is le tudják festeni, fölrakni. Majd meglátjuk. :) Ja, szombaton még így nézett ki (bár, távolról most is így néz ki, 10 m-nél távolabbról már nem látszik a sérülés):
Nem is veszem át, csak a baj az, h bontani kell hozzá, s 3 napig autó nélkül vagyok. Viszont, ha a nyaralás idejére teszem, akkor meg folyamatosan aggódnék, h mi van a "drágámmal", nagy dilemma, majd meglátom. A jó hír, h tényleg nincs más baja, csak a horzsolások, egyébként, így néznek ki:
Nekem a Dynamic + sport csomaghoz feláras volt a 16-os pótkerék, de épp az itteni korábbi infók alapján kértem ezt a megoldást, mert el is kerülte a figyelmem, hogy a javítókészlet az alap. Igaz így kisebb a csomagtartó, de általában sokat szívok defektes kerekekkel.
Én is úgy tudom, hogy azonos váltóméret esetén nagy baj nem lehet. De a mintázat valóban eltér, míg a normál 17-es kerekeken Pirelli gumi van, addig a 16-os pótkeréken Continental. Mondjuk ez télen még érdekesebb lehet, 3 téli és 1 nyári gumival menni vész esetén. Volt már síeléskor is csavar a jobb hátsóban Olaszországban, élmény volt az is...
Annyiban vitatkoznék veled,hogy amennyiben a pótkerék pontos váltóméret,abban az esetben nincs jelentős eltérés a viselkedésben.(Normál használatra gondolok) Számomra nem volt extra felár a 16-os pótkerék,viszont a virsligumis tapasztalataim nagyon rosszak az előző autóimmal kapcsolatban. Ha nem a fővárosban kap el a defekt,akkor inkább 16-os,eltérő mintázatú,de azonos összméretű gumival megyek párszáz km-t,mint a virslivel...
Na, igen, ez az igazi tragédia, én meg itt sipákolok holmi "karcolásokon"... Nem az "itteni" fehér sport volt?! Ha jól emlékszem, annak is LC-s rendszáma volt.
Szomoruan olvastam hogy mi történt!Sajnálom!:( Ma láttam a határ uton egy fehér sportot LC....rendszámmal és össze volt törve az eleje!Szerintem beszaladt valami teherautó alá!
Ui:Bocs hogy mostanában nem irtam senkinek,de költözködés volt és még minden káosz,de majd a jövö héten!
Remélem, nekem tényleg semmi komoly, alig gurultunk mind a ketten, az ő kocsiján pl.: nagyon semmi nem látszik, mert van egy gumicsík a lökhárítón (régebbi Swift sedan), sztem azzal ütköztem, esetleg talán egy kicsit elmozdult az övé, de még "színt se cseréltünk".
Ha azt mondják majd, h mindenképp bontani kell, akkor sztem én is ragaszkodok majd a márkaszervízhez, nehogy aztán baj legyen a garanciával.
Már az is isteni szerencse lett volna, ha kicsit elbíbelődök a rádióval, vagy az övvel, mert akkor nem találkoztunk volna, vagy nem siettem volna focizni, maradtam volan még dolgozni, de nekem most nem jöttek ilyen segítségek, így kellett lennie... :)
Hát, kb. 3 pontban, egy-két milliméter helyen le is jött a festés, gondolom, ott már csak a festés a megoldás...
Bár nektek lenne igazatok, de én erősen tartok ettől a levételtől, mert ha épp nem úgy sikerül, akkor meg széttárják a kezüket, h hát csak így lehetett megoldani, a szememet meg mindig bántani fogja, talán jobban, mintha csak a karcolás maradna... Na, majd meglátjuk, mit mondanak rá. Mindenesetre, estefele dobok fel képet.
Hát, én is eléggé, elhiheted... Pedig mindig olyan rohadt óvatosan tolatok, többször is a tükröt vizslatva, fejforgatva, de arra nem számítottam, h onnan kitolat vki közben, így jártam.
Ó, ez igazán hízelgő, de talán most már tényleg le kéne cserélni egy sajátra, mert még megsértődik a járgányod. ;) Mindenesetre, legközelebb összefuthatnánk. :-))
Szerintem, ha nem biztosítóztok, akkor vidd el valami autókozmetikába. Nem a reklámozni akarok, de itt: (http://www.horpadasjavitas.hu/) nyom nélkül eltüntettek egy vonóhorgos karcolást a lökhárítóról, egy tenyérnyi horpadást a motorháztetőről (teherautó belémtolatott), egy kulccsal alapozóig lekarcolást a sárvédőről (remélem már valahol az elfekvőben van a kulcsos ember), és egy kutyafelugrálás nyomot az ajtóról. És nem is volt drága és fél óra alatt megvolt.
Ha biztosító fizeti, akkor meg szerintem márkaszerviz, mert akkor biztosan nem ugrálhat senki, hogy rozsdásodási garancia, így-meg-úgy, meg ki tudja mis sérülhetett még.
Az előző sztori folytatásaként aztán később egy néni is belémtolatott, gyakoraltilag semmi sem látszott a kaprcolásokon kívül, mégis egy-két patent és belső műanyag elem és a lámpa tarófüle mégis letört, és itt egyértelműen márkaszerviz volt a végeredmény, pont a garanciás kocsi miatt. A végszámla 300e fölött volt, igaz a lámpa csere miatt főleg! (másik fél biztosítója állta) Szóval a láthatalan sérülések miatt azért szerintem jobb, ha szakértő megnézni.
De ez még a szerencsésebb eset.Ha velem lenne ilyen biztos nem Fiat-ba vinném,és nem ba...kodnék betétlappal.Ha nem kell müanyagos az már jó.Ügyes,megbizható fényező ezt gyönyörüen megoldja.Lehet le kell venni hozzá a lököst,de azért az nem a világ közepe.
Soha senki nem fogja megmondani,hogy hozzá lett nyúlva,ne búslakodj!
U.i:Ha tudtam volna,hogy Orosházán keressem azt az embert akinek az autójának a fényképe ma is felvillan a telefonomon bekapcsoláskor :-) ,biztosan megtettem volna!!!!
Az autóra várakozás inséges heteiben sokat segitettek ezek a képek ;-)
De azért lehet lassan lecserélem a saját képeimre :-)
Én is az Általad virslinek :-) titulált altaernatívát választottam, saját kútfőböl. Sztem is ez a legjobb választás. Egyébként sport csomaghoz rendelhető más pótkerék is? Ennek utána sem jártam rendelésnél, úgygondoltam, nekem tök jó lesz a szükség pótkerék is.
Szerintem nem kell azonnal fényezésre gondolni. Hasonló esetekben le lehet polírozni a "találkozás" nyomát a lökösről. Általában olyasmi is lejön polírral, amit nem is gondolnál. Hogyha mégis fújni kell mindenképpen le kell szerelni, ködölni pedig nem szerencsés, mert állandóan visszajön a nyoma és folyton polírozni kell.
Jól tudod, hogy utólag nem mutatható ki egy lökhárító fényezés. dobj föl képet a sérülésről, akkor okosabbak leszünk.
Egyébként nemrég én is majdnem így törtem össze, de valami isteni szerencsének köszönhetően a másik kocsitól szó szerint 2 centire megálltam...lemértem (tolattam a parkolóban és elém tolatott)