Semmi baj, csak Budapest másik felén egyes tűo-k nem így látják. :)) Ők megvárják, amíg _biztosan_ feszültségmentes, addig csak szerelnek, utána kezdik meg a lényegi beavatkozást. Szóval az a gáz, hogy a hőhatástól a felsővezeték kilágyulhat, és szerencsés esetben mindkét oldalról súly húzza, tehát feszítve van és az így elpattanó, feszültség alatt álló vezeték igen nagyokat tud ugrani. Hévéknél egyszer az 1000 V egyenáramú felsővezeték szakadt el és pattogott a jeges peronon éjjel igen tisztes távolságokat átugorva... Az alállomás meg 3. visszakapcsol, csak utána kapcsolja le róla a feszültséget.
Nem várjuk meg az áramtalaítást. Próbáljuk nem eltalálni a vezetéket. Azonkívül ha 6 bár (vagy felett) a tömlőben a nyomás nem vezeti az áramot. Dolgoztam már szikrák között. bocs
Az ezzel a probléma, hogy nagyon sok mozdonyvezetőt ott és akkor nem érdekelne a dolog. Nehéz érdekessé tenni azt, ami kötelező. :-( Persze az ötlet jó, sőt! Én személy szerint örülnék neki, ha minden hónapban lenne kötelező szimulátoros és hibakeresés gyakorlat, valamint kéthavonta ezen felül ismeretfelújító-ismeretbővítő oktatás. :-) Persze ehhez csak pénz kell, semmi más.
A BM OKF és a Tűzoltóság két külön szervezet, bár megpróbálják egybemosni. A tűzoltóság önkormányzati, az OKF állami szervezet. Az első kiérkezők a tűzoltó és soha nem vártuk meg, hogy visszaszoljanak mehet a mentés, első az emberélet és ha volt személy (élő) a kocsiban gk-ban akkor azt mentettük. Soha senkit nem érdekelt a forgalom. Ezen akarok változtatni. Mert eddig a szerencsének köszönhettük ...
Nem igaz ,hogy a m.vezetőt nem érdekli ha elmegy a jel!Minket még úgy tanítottak annó,ha ilyen van pár másodpercig,akkor fék,főleg ha akövetkező jelzőt még nem látni/ függetlenül az előjelzéstől/,vagy a pályát.Az sem ártana,ha mozdonyvezetői oktatásokra lejönne egy biztberes szakember,biztos lenne használható információ mindegyik féltől.
Van a MÁV-nál egy Műszaki Mentési és Segélynyújtási utasítás. Annak vagyon egy 1. sz. melléklete:
BM ORSZÁGOS KATASZTRÓFAVÉDELMI FŐIGAZGATÓSÁG és a MAGYAR ÁLLAMVASUTAK ZRt VEZÉRIGAZGATÓSÁGA együttműködési megállapodást köt.
Ebben rögtön az első pont rögzíti a kommunikáció formáját a MÁV és az OKF között:
1. Általános – mindkét félre vonatkozó rendelkezések 1.1 A területi (helyi) értesítési, riasztási és intézkedési kötelezettségeken túlmenően a BM OKF Főügyelete és a MÁV ZRt Üzemirányító Központ hálózati főüzemirányítója kölcsönösen tájékoztatja egymást a MÁV ZRt területén bekövetkezett mindazon – területi szerveik által jelentett – rendkívüli eseményekről, melyek következtében - az életmentési feladatok, - a tüzek oltása, - a jelentős vagyoni kár felszámolása, a további veszélyek megelőzése, illetve a helyreállítás segítése, - a veszélyes áruk (RID szerinti) ellenőrizetlen szabadba jutása a katasztrófavédelem polgári védelmi szervezeteinek, a hivatásos önkormányzati-, az önkéntes és létesítményi tűzoltóságok erőinek, eszközeinek igénybevételét szükségessé teszik, illetve – a MÁV ZRt területén kívüli esetben – a mentéshez a MÁV ZRt segélynyújtó és elhárító egységeinek a közreműködése szükséges.
Innen fogva a vágányelzárással járó műveletek esetén adott a feladat. MÁV főüz. ir. értesítése, meg kell várni a visszaigazolást a vágány lezárásáról, és mehet a munka. Ez a jelen.
Vagy lenne a tűzoltóknak mozdonyrádiójuk és közvetlenül tudnának szólni az mv-nek, hogy álljon meg. Meg kell nekik adni, hogy hol melyik frekvencia van és lehetne használni, nem?
Talán megoldás lehetne, ha a tűzoltóknál lenne pályatelefon (mézga), így tudnának értekezni a vonalon az illetékesekkel. (Remélem nem eretnekség az ötletem, de néha leegyszerűsítené a dolgokat).
Az Isaszeg és Pécel közötti balesetnél én is ott voltam. http://www.tuzoltosagbp.hu/reszlet.php?mit=2829&tabla=hirek
Ott beszéltem egy "vasúti metővel" aki elmondta, hogy nekik nem adtak pontos címet és végig kellett jönni a pálya mellett Rákostól. Nekik nem mondtak pontos címet. Érdekes!?
Az irányítók telefonszámát viszont szerintem minden tűzoltóegységnek jó lenne megadni, esetleg egy kis térkép is jól jöhetne, hogy az ország mely részén melyik igazgatóság irányítóinak kell szólni.
Látom eljutottunk a "lehetetlen végigcsinálni" oldalhoz. A rendszer túl bonyolúlt és valószínűleg a két sín összekötéséről is egy tetemes mennyiségű engedélyre lesz szükségünk. De ne feledjük a semmitől messze jutottunk (elméletben)!!! :)) Azt hiszem az oktatásra való felkészülés lesz az első lépés. Majd ha oda jutottunk, hogy tudják mi a sín, jöhet a többi. :) A hírközpontnál kezdem. A sín összekötést meg majd a MÁV-al lelevelezem, valahogy.
"Ez a kütyü pedig, ha nincs engedély a használatára, közlekedésbiztonság-veszélyeztetés, nem?" Egy hatóság emberei használnák. :)))) Igazából a fene tudja.. + 1 kör... :P
Szerintem rögzíteni kéne az utasításban, hogy ha jelfeladásra kiépített pályán, 3 másodpercnél hosszabb ideig fehér a sátorjelző (illetve három vízszintes csík van rajta), gyorsfékezni kell.
Ez a kütyü pedig, ha nincs engedély a használatára, közlekedésbiztonság-veszélyeztetés, nem? Szerintem egyszerűbb lenne hamis foglaltságot létrehozni, az mv pedig megállna.
Elméletben még én is el tudom készíteni. :) Az a helyzet, hogy ezen áramköröket szabályozzák, és igen széles határok között működnek (a 75 Hz közel konstans az országban de), a jelek és a szünetek hossza túl tág határok között változik az azt létrehozó áramkör fajtájától, korától és a beszabályozás pontosságától, idejétől függően. Ez igaz a vevőberendezésekre is. Nem szabad elfeledni, hogy egy hálózati szintű lehetőségről beszélünk, egy jól sikerült kísérlet esetén egyáltalán nem biztos, hogy minden esetben működne is; visszajelzés pedig nem nagyon lenne arról, hogy a mozdonyon ténylegesen mi jelent meg... :-(
A jelek milyen sűrűn mennek? Gondolom, kézzel nem lehet előállítani, csak ilyen vacakkal.
Ha én mv lennék, szerintem akkor is gyorsfékeznék, ha fehérre váltana a vezetőállásjelző, mert lehet, hogy térköz megállj!-t nyomtak.
Ha pedig telefonszám, szerintem nem (csak) a Startos irányító zöld számát kéne megadni, mert ott gombynomással kell kiválasztani, hogy melyik területi igazgatósággal akarsz beszélni. A tűzoltók nem biztos, hogy tudni fogják, hogy mi, melyik igazgatósághoz tartozik, pl. Mosonmagyaróváron szerintem a legtöbbnek eszébe sem fog jutni, hogy az nem Szombathelyhez, hanem Budapesthez tartozik, mert honnan tudnák? Aztán, mire végre sikerült értesíteni őket (némelyik Startos irányító munkamoráljáról most ne nyissunk vitát), megint eltelhet több perc, aztán mire ő szól a menet-, vagy mozdonyirányítónak és az rádión megpróbálja leállítani a vonatforgalmat, jó eséllyel valamelyik irányból odaér egy vonat (főleg Budapesten).
Úgyhogy, én azt javasolnám, hogy a területi mozdonyirányítók száma is meg legyen adva, mert ők (ha jól működik a rádió) közvetlenül tudnak szólni a mozdonyvezetőnek. Persze az a probléma fennáll, hogy a tűzoltók nem biztos, hogy tudni fogják, melyik átjáró melyik igazgatóság területén van. Lehet, hogy érdemes lenne egy egyszerű vonalhálózati térképet adni nekik, feltüntetve rajta a szükséges adatokat.
Most már mindent értek! Már csak az a kérdésem, hogy ezt a kütyüt el tudja készíteni valaki nekünk elméletben? Vagy kit kell felkeresnem? Van a MÁV-nak bizberes fejlesztő csapata? (valami hasonló)?
Elküldöd nekem az xls-t, és a zöld számot? A zöld számot csak is teljesen hivatalos formában és a megfelelő engedélyekkel hívnám fel. Sőt nekem elég lenne, ha a városi vonalat adnád meg, vagy a nagyfőnöknek a nevét.