Miért kéne a repülőtérnek azért fizetnie, hogy szolgáltatást nyújt? Teljesen logikus, hogy az fizet, akinek szolgáltatnak. A handling, a catering, és a duty free pedig teljesen más tészta.
A napokban vettem 2 darab repülőjegyet Brüsszelbe. Megdöbbentem, mert a reptéri illeték közel 20 ezer forint fejenként. Szerintem pont fordítva történnek a dolgok, mint ahogy kellene. Ugyanis szerintem a repülőtereknek kellene fizetniük a legitársaságoknak azért, mert odaszállítanak nagy számban utasokat. Ezek az utasok a repülőtéren tartózkodásuk ideje alatt - ami lassan már 2 óra - esznek, isznak, vásárolnak, vagyis pénzt költenek, hasznot hozva a repülőtereket üzemeltető társaságnak. A duty free üzletekben állandó a vásárlók tömege. A gépeket kerozinnal töltik fel, nyilván szép haszonnal adják. A catering sincs ingyen. Akkor miért mi utasok fizetjük a reptéri liletéket? Ha ez nem lenne, és a repülőtér fizetne a légitársaságnak, szerintem ez lenne a jogos és sokkal olcsóbb lehetne a repülőjegy ára is.
Sziasztok! Látom paprikás a hangulat :-) Honnan tudnék szerezni repülőtér térképet? Úgy értem a repülőtér teljes területéről. GPS-hez kellene. Előre is köszi, és bocsi a zavarásért!
Mikor sor van, tudod mennyi utas megy át egy óra alatt??? Nem hiszem hogy szívesen utaznál úgy, ha látnád, hogy a mágneskapunál a jelzést figyelmen kívül hagyva, mindenki rohanna a tranzitba. Másképp nem lehet gyorsabban csinálni, de nem is hiszen, hogy erről kéne szólni a biztonságnak.
Megjegyzem, ha az utasbiztiknél sor van, akkor a határőrségnél is, őket biztos másik topicban fikázod.
Egyébként nem tudom voltál-e pl. Madridban, vagy az LHR-en, na ott van sorbanállás, meg genyázás (szó szerint!)!!
Esik a hó. Jaj 'stenem mit csináljak, szaladjak-e vagy megálljak. Na szóval sznómenek lehet imádkozni, mert itt más úgyse segít, esetleg vmi csoda, vagy a tavasz. Alig esett egy kis hó és máris kíváló fékhatások vannak. (poor) ennyire fussa.
Azert igy elnezve a ma ejjelre illetve a kovetkezo 2 napra szolo meteorban foglaltatott varhato 1-8 inch havat meg 10-20 kts szelet orulok neki, hogy nem Bp-rol indulok holnap reggel Amsterdamba...
Remelem valaki olyan is latta az elorejelzest akinek kell, es elokerulnek a silecek meg a szankok a repteren - es nem csak akkor amikor mar leesett a ho es megallt az elet... :)))
Elsosorban a szakmabeli kollegakhoz inteznem a kovetkezo par kerdest - amiket a diplomavedesre kene megvalaszolnom par napon belul :) Kerlek ha tudtok segitsetek! A diplomamunka egyebkent a gyorsan romlo elelmiszerek legi szallitasarol szolt. :)
1. Bar a repulogepek fedelzeten, a szemelyzettel kapcsolatban tobbszor emlitesre kerult a szarazjeggel valo fokozott ovatossag szuksegessege, a szallitando termekek foldon torteno be- és kicsomagolasakor vannak-e kulonleges biztonsagi eloirasok a parolgo szarazjegbol szarmazo szendioxid miatt?
2. Milyen homerseklet erzekelok hasznalhatok az egysegrakomanyokban? Milyen elven mukodnek?
3. Hogyan valtozhat a legi fuvarozas a kozeljovoben Magyarorszag szamara?
Évek óta csalnak a prágai taxisok. A cseh főváros polgármestere - egy újság felkérésére - saját maga győződhetett meg a főként turistákat érintő csalásokról. Az újság tesztjén a 15 taxis közül csak három volt korrekt.
Pavel Bém, polgármestert is meglopták a csalásokról elhíresült gátlástalan prágai taxisok, amikor a cseh főváros első embere olasz turistának álcázva magát személyesen próbált meggyőződni a taxisok világában uralkodó állapotokról.
Szégyent hoznak Prágára
A polgármestert erre az akcióra a legolvasottabb cseh napilap, a Mladá Fronta Dnes kérte fel, amely már hosszabb ideje rendszeresen foglalkozik a taxisok csalásaival, akik - mint az újság írja - csak szégyent hoznak Prágára és Csehországra. A cseh fővárost évente mintegy négymillió külföldi turista keresi fel, többségük nem ismeri ki magát a városban, s ezért gyakran könnyű prédái a csaló taxisoknak. A város vezetése évek óta különféle módon próbálja megoldani a problémát, eddig nem nagy sikerrel.
Az álruhás próba során a polgármestert és a lap riporterét már az első útjukon meglopták: a három kilométeres útért a szabályok szerint mintegy 130 koronát (körülbelül ezer forint) kellett volna kérnie a taxisnak, de ő 785 koronáról (körülbelül 6200 forint) állított ki számlát. Ráadásul a számla is hamis volt, s valótlan adatokat tartalmazott.
Kemény büntetést ígérnek
"Ez a taxis a lehető legkeményebb büntetést érdemli. Az ügyet haladéktalanul átadom az illetékes ellenőrző szerveknek" - mondta Bém. A maximális büntetés a taxisengedély bevonásán kívül csalásért egymillió korona, míg a hamis számláért további 250 ezret róhat ki a főváros illetékes ellenőrző szerve. A néhány további próbaút többségénél szintén csaltak a taxisok, de már kisebb mértékben. Egy tavaly kirobbant botrány után a Mladá Fronta Dnes riporterei 15 utat tettek meg taxival külföldi turistának álcázva magukat. Kiderült, hogy 12 esetben ismét átvágták őket, s csak három taxis volt korrekt.
A cseh főváros vezetése azt is tervezi, hogy a taxikban márciustól kezdve kötelezően ki lesz függesztve a leggyakrabban használt útvonalak ára, hogy az utasok azonnal tájékozódni tudjanak, hogy nagyjából mibe fog kerülni az útjuk
Hagy hulljon a férgese.Csak azon lennék meglepődve,ha valaki hozzáértő kerülne a helyére.Tudom,h ez szép álom,de jó lenne.Vagy most a hajózástól hozzák a köv. vez.iget?:(
Tegnap voltam kint, jó negyed órán keresztül foglalt volt az összes állóhely a 2A-n és a 2B-n. Még jó, hogy nem érkezett semmi, mert akkor megint az lett volna, hogy várnia kell, míg felszabadul állóhely. De kérdezem én, mi lesz, ha már a T1, 2A és 2B összesen sem lesz már elég?
A 2B terminál már most túl van terhelve. Kétszer annyi utas indul onnan, és érkezik oda. Meg lehet nézni, milyen tömeg szokott lenni a check-in pultoknál, határőrségnél, biztonságiaknál, és a tranzitban. A 2A-n azért nem látszik annyira, mert az induló utasok egy jelentős része átszálló. Mondjuk 16-18 között ott is szokott néha tömeg lenni, de a 2B-n ez napi 8-9 óra!
A nyári menetrendben heti 600 fapados járatra lehet számítani!!! Az napi 85! Kb.: napi 6000-7000 utas óvatosan számolva. És ez csak a fapad!
Mi lesz ott áprilistól?
Úgy hallottam a Malev közös járatok átkerülnek a 2A-ra, de az nagyon karcsú!
Ha nem adják át az 1-est május 31.-vel, akkor nagyon zsúfolt lesz a 2B!
Ebben az évben 7,5-7,6 millió utas várható a három terminálon összesen (2A, 2B és a felújított T1). Jövőre már 8,5-9 millió. Ha ez így megy tovább 2008-ra elérjük az évi 10-11 milliót. A T2 maximális kapacitása kb. 7 millió utas évente (Javítsatok ki, ha rosszul tudom!), az T1-é 2-2,5 millió lesz. Lehet, hogy már többen megkérdezték, de nem kéne elkezdeni jövőre (de legkésőbb 2007-ben) a 2C építését? Van erről valami hír?
Gergő vagyok, friss hús vagyok még itt. Lenne egy pár kérdésem, remélem tudtok rá választ adni.
1.
Milyen légitársaságok indítanak járatot Ferihegyre 2005-ben? Amikről én tudok: Sterling, Malmö Aviation, EUJet, Meridiana, Orient Thai (One-Two-Go) és meg nem erősített hírek szerint az Air Canada. Tudtok-e többről?
2.
Tényleg készen lesz az új cargobázis 2006-ban?
3.
Mennyi igaz abból, hogy új EasyJet központ lesz Budapest?
Egyébként nem értek egyet a cikk írójával. Ugyanis nem kell Nyugat-Európába menni egy normálisabb reptérért. Akad egyre nagyobb számban a keleti félen is olyan, amely a dicső Ferihegy Nemzetközi Repülőteret beelőzte.
Magyarország 110 milliárd forintnyi támogatást nyert el az Európai Unió kohéziós alapjából, amellyel jelentős közlekedési infrastruktúrafejlesztést tud végrehajtani - jelentette be a gazdasági és közlekedési miniszter.
Ezt az összeget az M0 körgyűrű keleti szektorának megépítésére, a Budapest-Cegléd-Szolnok-Lökösháza vasútvonal felújítására, valamint a légi irányítási infrastruktúra modernizálására fordítjuk - közölte Kóka János. Hozzátette: a három projektre az uniós támogatással együtt összesen mintegy 180 milliárd forintot fordítanak.
(MTI)
Tudja valaki, hogy milyen modernizalasrol van szo???
Tudom, hogy többen szeretnék, ha inkább egy kicsi zöld békává változnék és egy befőttesüvegben a létrán kuporogva kuruttyolnám meg előre a meteo-t....
:-))))))
Holnap szél lesz. Most mondta a rádijó....
Utána meg elutazom. És tuti, hogy jön utánam a zimankó. Majd figyeld meg...............
;-)
Gratulálok az említett minisztériumnak és leváltott (másik topicon tett megjegyzésem értelmében nem kívánok ehhez jelzős szerkezetet csatolni...) vezetőjének a bölcs előrelátáshoz. Ilyen alapon egy struccra is bízhatnák a "fejleszési" kérdéseket. Valszeg előrébb tartanánk.
A közlekedési tárca szándékai szerint állami pénzek felhasználása nélkül épült volna mcg a belvárost a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtérrel összekötő gyorsvasút. A kihasználatlan budapesti vasútvonalak bevonásával és korszerűsítésével elérhetővé vált volna a Nyugati pályaudvar és a Ferihegyi repülőtér közti menetidő negyedórára csökkentése. A beruházást a DEMJÁN SÁNDOR nevével fémjelzett TriGránit Rt. valósította volna meg. 2003-ban hirtelen fordulat következett be, mivel a CSILLAG ISTVÁN vezette Gazdasági és Közlekedési Minisztérium nem támogatta a projekt megvalósulását az adófizetők pénzének védelmére hivatkozva. Ferihegy és a belváros közvetlen összeköttetése azóta is megoldatlan, miközben a reptér forgalma dinamikusan növekszik, és 2009-re elérheti a 10 millió utast. Az összeköttetés szerepel a közlekedési tárca 2015-ig tartó fejlesztési koncepciójának tervezetében.
A privatizáció előtt álló Budapest Airport Rt. 2004-ben mind bevételben, mind nyereségben biztosan jóval meghaladta a 2003-as adatokat. Erre utal, hogy már szeptemberben elérte a tavalyi 25 milliárd forintos árbevételi szintet, és kilencmilliárd forintos adózás előtti eredményt rögzíthetett. Utóbbi az 2004 egész évére tervezettet közel 1,7 milliárd forinttal meghaladja. Hárskuti János vezérigazgató kifejtette: a bevételek négyszer annyira nőttek, mint a költségek. Ferihegyen egyébként folytatják az 1-es terminál felújítását, és további cégek megjelenésére számítanak.
A prágai Ruzyne repülőteret üzemeltető cég, a CSL az utasforgalomban jóval előbbre tart, mint Ferihegy, és szeretné is megőrizni ezt az előnyt – mondta lapunknak a vezérigazgató. A társaság az idén legalább 9,6-9,8 millió utasra számít, és néhány éven belül szeretné megelőzni a bécsi Schwechatot, hogy a közép-európai régió legnagyobb repülőterévé válhasson. Schwechat az idén 14,7 millió utasra számít.
Az Európai Unióhoz újonnan csatlakozott országok légikikötői közül a prágai Ruzyne jelentős előnnyel már most a legnagyobb és legfontosabb. 2003-ban például Ruzynén 7,5 millió utas fordult meg, ami az összes lengyel repülőtér együttes forgalmának felelt meg. A forgalom gyors növekedése ellen máris tiltakoznak a környék lakosai. Ugyanakkor a cseh főváros önkormányzata gyorsvasutat vagy metróvonalat akar létesíteni a város és a repülőtér között. Autóval már most könnyű az elérés, hiszen négy éve külön szakasz üzemel az országos autópálya-hálózatról kiindulva. A növekvő szükségleteknek megfelelően a ruzynei repülőteret fokozatosan korszerűsítik, erre hétmilliárd koronát tettek félre 2007 és 2009 között. (Világgazdaság)