Keresés

Részletes keresés

skyarts Creative Commons License 2005.01.26 0 0 464
Miért kéne a repülőtérnek azért fizetnie, hogy szolgáltatást nyújt? Teljesen logikus, hogy az fizet, akinek szolgáltatnak. A handling, a catering, és a duty free pedig teljesen más tészta.
Előzmény: istvan42 (463)
istvan42 Creative Commons License 2005.01.26 0 0 463
A napokban vettem 2 darab repülőjegyet Brüsszelbe. Megdöbbentem, mert a reptéri illeték közel 20 ezer forint fejenként. Szerintem pont fordítva történnek a dolgok, mint ahogy kellene. Ugyanis szerintem a repülőtereknek kellene fizetniük a legitársaságoknak azért, mert odaszállítanak nagy számban utasokat. Ezek az utasok a repülőtéren tartózkodásuk ideje alatt - ami lassan már 2 óra - esznek, isznak, vásárolnak, vagyis pénzt költenek, hasznot hozva a repülőtereket üzemeltető társaságnak. A duty free üzletekben állandó a vásárlók tömege. A gépeket kerozinnal töltik fel, nyilván szép haszonnal adják. A catering sincs ingyen. Akkor miért mi utasok fizetjük a reptéri liletéket? Ha ez nem lenne, és a repülőtér fizetne a légitársaságnak, szerintem ez lenne a jogos és sokkal olcsóbb lehetne a repülőjegy ára is.
ANitA Creative Commons License 2005.01.26 0 0 462
Sziasztok! Látom paprikás a hangulat :-) Honnan tudnék szerezni repülőtér térképet? Úgy értem a repülőtér teljes területéről. GPS-hez kellene. Előre is köszi, és bocsi a zavarásért!
k08 Creative Commons License 2005.01.26 0 0 461

> -sorbanállás az átvilágításhoz

 

Metya:

Mikor sor van, tudod mennyi utas megy át egy óra alatt??? Nem hiszem hogy szívesen utaznál úgy, ha látnád, hogy a mágneskapunál a jelzést figyelmen kívül hagyva, mindenki rohanna a tranzitba. Másképp nem lehet gyorsabban csinálni, de nem is hiszen, hogy erről kéne szólni a biztonságnak.

Megjegyzem, ha az utasbiztiknél sor van, akkor a határőrségnél is, őket biztos másik topicban fikázod.

 

Egyébként nem tudom voltál-e pl. Madridban, vagy az LHR-en, na ott van sorbanállás, meg genyázás (szó szerint!)!!

Előzmény: METYA (456)
version1 Creative Commons License 2005.01.26 0 0 460
Esik a hó. Jaj 'stenem mit csináljak, szaladjak-e vagy megálljak.
Na szóval sznómenek lehet imádkozni, mert itt más úgyse segít, esetleg vmi csoda, vagy a tavasz. Alig esett egy kis hó és máris kíváló fékhatások vannak. (poor) ennyire fussa.
Jago_ Creative Commons License 2005.01.25 0 0 459

Azert igy elnezve a ma ejjelre illetve a kovetkezo 2 napra szolo meteorban foglaltatott varhato 1-8 inch havat meg 10-20 kts szelet orulok neki, hogy nem Bp-rol indulok holnap reggel Amsterdamba...

 

Remelem valaki olyan is latta az elorejelzest akinek kell, es elokerulnek a silecek meg a szankok a repteren - es nem csak akkor amikor mar leesett a ho es megallt az elet... :)))

philozófika Creative Commons License 2005.01.25 0 0 458

valamiért úgy érzem, h ők nem csak beszélnek róla.

 

phf

Jago_ Creative Commons License 2005.01.24 0 0 457

Sziasztok ittis!

 

Elsosorban a szakmabeli kollegakhoz inteznem a kovetkezo par kerdest - amiket a diplomavedesre kene megvalaszolnom par napon belul :) Kerlek ha tudtok segitsetek! A diplomamunka egyebkent a gyorsan romlo elelmiszerek legi szallitasarol szolt. :)

 

1. Bar a repulogepek fedelzeten, a szemelyzettel kapcsolatban tobbszor emlitesre kerult a szarazjeggel valo fokozott ovatossag szuksegessege, a szallitando termekek foldon torteno be- és kicsomagolasakor vannak-e kulonleges biztonsagi eloirasok a parolgo szarazjegbol szarmazo szendioxid miatt?

2. Milyen homerseklet erzekelok hasznalhatok az egysegrakomanyokban? Milyen elven mukodnek?

3. Hogyan valtozhat a legi fuvarozas a kozeljovoben Magyarorszag szamara?

Koszi szepen!

Jago

METYA Creative Commons License 2005.01.24 0 0 456

Ismét volt szerencsém igénybe venni a BUD Rt. szolgáltatásait.

Siralmas.

Egyetlen javulást bírtunk felfedezni, hogy a pogyószállító tologatós kocsik immár ingyenesek, nem kell 100-ast bedobni a használatához.

 

De:

-sorbanállás az átvilágításhoz

-hihetetlen drága éttermi árak

-kevés személyzet (check-in)

-taxismaffia

-rossz tömegközlekedés

-kosz, szemét a környéken

 

 

Gregor83 Creative Commons License 2005.01.21 0 0 455
Ne is mondd! Láttam az előrejelzést (már ha megint nem hazudnak össze-vissza..).
Előzmény: version1 (454)
version1 Creative Commons License 2005.01.21 0 0 454
korcsolyákat élesíteni! síléceket előásni!
jön a tél, illetve a jég meg hó, ÉBRESZTŐ!!!!
IL-96 Creative Commons License 2005.01.19 0 0 453
http://www.planes.cz/foto1.asp?mode=detail&id=FADPJPMI&jazyk=cz
Hupipipi Creative Commons License 2005.01.18 0 0 452

SL lemondása az újévi ajándék !

Tényleg lemondott ?

Rosszab nála nincs, és rosszabb emberekkel sem tudja kisámfázni magát más !

pbence2345 Creative Commons License 2005.01.16 0 0 451

Kicsit OFF, de a helyzet ismeros:

 

 

Átverték a taxisok az álruhába bújt polgármestert
  • MTI
  • 2005. január 14., péntek 13:25

    Évek óta csalnak a prágai taxisok. A cseh főváros polgármestere - egy újság felkérésére - saját maga győződhetett meg a főként turistákat érintő csalásokról. Az újság tesztjén a 15 taxis közül csak három volt korrekt.

     

     

    Pavel Bém, polgármestert is meglopták a csalásokról elhíresült gátlástalan prágai taxisok, amikor a cseh főváros első embere olasz turistának álcázva magát személyesen próbált meggyőződni a taxisok világában uralkodó állapotokról.

    Szégyent hoznak Prágára

    A polgármestert erre az akcióra a legolvasottabb cseh napilap, a Mladá Fronta Dnes kérte fel, amely már hosszabb ideje rendszeresen foglalkozik a taxisok csalásaival, akik - mint az újság írja - csak szégyent hoznak Prágára és Csehországra. A cseh fővárost évente mintegy négymillió külföldi turista keresi fel, többségük nem ismeri ki magát a városban, s ezért gyakran könnyű prédái a csaló taxisoknak. A város vezetése évek óta különféle módon próbálja megoldani a problémát, eddig nem nagy sikerrel.

    Az álruhás próba során a polgármestert és a lap riporterét már az első útjukon meglopták: a három kilométeres útért a szabályok szerint mintegy 130 koronát (körülbelül ezer forint) kellett volna kérnie a taxisnak, de ő 785 koronáról (körülbelül 6200 forint) állított ki számlát. Ráadásul a számla is hamis volt, s valótlan adatokat tartalmazott.

    Kemény büntetést ígérnek

    "Ez a taxis a lehető legkeményebb büntetést érdemli. Az ügyet haladéktalanul átadom az illetékes ellenőrző szerveknek" - mondta Bém. A maximális büntetés a taxisengedély bevonásán kívül csalásért egymillió korona, míg a hamis számláért további 250 ezret róhat ki a főváros illetékes ellenőrző szerve. A néhány további próbaút többségénél szintén csaltak a taxisok, de már kisebb mértékben. Egy tavaly kirobbant botrány után a Mladá Fronta Dnes riporterei 15 utat tettek meg taxival külföldi turistának álcázva magukat. Kiderült, hogy 12 esetben ismét átvágták őket, s csak három taxis volt korrekt.

    A cseh főváros vezetése azt is tervezi, hogy a taxikban márciustól kezdve kötelezően ki lesz függesztve a leggyakrabban használt útvonalak ára, hogy az utasok azonnal tájékozódni tudjanak, hogy nagyjából mibe fog kerülni az útjuk

     

     

     

    www.index.hu

    kolozsvari Creative Commons License 2005.01.16 0 0 450

    "Mit szóltok eSeL (SanyiLaci) lemondásához?"

     

    Hagy hulljon a férgese.Csak azon lennék meglepődve,ha valaki hozzáértő kerülne a helyére.Tudom,h ez szép álom,de jó lenne.Vagy most a hajózástól hozzák a köv. vez.iget?:(

    Előzmény: k08 (449)
    k08 Creative Commons License 2005.01.15 0 0 449

    > Úgy hallottam a Malev közös járatok átkerülnek a 2A-ra...

     

    Igen, ha lesz még a nyáron Malev. :-(

     

    Mit szóltok eSeL (SanyiLaci) lemondásához?

    Előzmény: k08 (446)
    skyarts Creative Commons License 2005.01.15 0 0 448
    Repülőtérkapacitás => slot

    Előzmény: Gregor83 (447)
    Gregor83 Creative Commons License 2005.01.11 0 0 447
    Tegnap voltam kint, jó negyed órán keresztül foglalt volt az összes állóhely a 2A-n és a 2B-n. Még jó, hogy nem érkezett semmi, mert akkor megint az lett volna, hogy várnia kell, míg felszabadul állóhely. De kérdezem én, mi lesz, ha már a T1, 2A és 2B összesen sem lesz már elég?
    Előzmény: k08 (446)
    k08 Creative Commons License 2005.01.11 0 0 446

    A 2B terminál már most túl van terhelve. Kétszer annyi utas indul onnan, és érkezik oda. Meg lehet nézni, milyen tömeg szokott lenni a check-in pultoknál, határőrségnél, biztonságiaknál, és a tranzitban. A 2A-n azért nem látszik annyira, mert az induló utasok egy jelentős része átszálló. Mondjuk 16-18 között ott is szokott néha tömeg lenni, de a 2B-n ez napi 8-9 óra!

    A nyári menetrendben heti 600 fapados járatra lehet számítani!!! Az napi 85! Kb.: napi 6000-7000 utas óvatosan számolva. És ez csak a fapad!

    Mi lesz ott áprilistól?

     

    Úgy hallottam a Malev közös járatok átkerülnek a 2A-ra, de az nagyon karcsú!

    Ha nem adják át az 1-est május 31.-vel, akkor nagyon zsúfolt lesz a 2B!

     

    üdv,

    K08

    Előzmény: Gregor83 (445)
    Gregor83 Creative Commons License 2005.01.10 0 0 445

    Jut eszembe még egy szebbnél szebb gondolat...

     

    Ebben az évben 7,5-7,6 millió utas várható a három terminálon összesen (2A, 2B és a felújított T1). Jövőre már 8,5-9 millió. Ha ez így megy tovább 2008-ra elérjük az évi 10-11 milliót. A T2 maximális kapacitása kb. 7 millió utas évente (Javítsatok ki, ha rosszul tudom!), az T1-é 2-2,5 millió lesz. Lehet, hogy már többen megkérdezték, de nem kéne elkezdeni jövőre (de legkésőbb 2007-ben) a 2C építését? Van erről valami hír?

     

    Köszi!

    version1 Creative Commons License 2005.01.09 0 0 444
    " Akad egyre nagyobb számban a keleti félen is olyan, amely a dicső Ferihegy Nemzetközi Repülőteret beelőzte."

    Megfordítanám a kérdést: Van olyan, amelyik még nem előzte be ferihegyet????
    - nagyon keresni kell...
    Előzmény: Utas2 (442)
    Gregor83 Creative Commons License 2005.01.09 0 0 443

    Sziasztok!

     

    Gergő vagyok, friss hús vagyok még itt. Lenne egy pár kérdésem, remélem tudtok rá választ adni.

     

     

    1.

    Milyen légitársaságok indítanak járatot Ferihegyre 2005-ben? Amikről én tudok: Sterling, Malmö Aviation, EUJet, Meridiana, Orient Thai (One-Two-Go) és meg nem erősített hírek szerint az Air Canada. Tudtok-e többről?

     

    2.

    Tényleg készen lesz az új cargobázis 2006-ban?

     

    3.

    Mennyi igaz abból, hogy új EasyJet központ lesz Budapest?

     

    Bocs, hogy így mindent ide zúdítottam egyszerre!

     

     

     

    Utas2 Creative Commons License 2005.01.08 0 0 442
    Nehogy véletlenül elkerülje a figyelmeteket:

    http://index.hu/politika/belfold/budapest/reptbusz0107/

    Egyébként nem értek egyet a cikk írójával. Ugyanis nem kell Nyugat-Európába menni egy normálisabb reptérért. Akad egyre nagyobb számban a keleti félen is olyan, amely a dicső Ferihegy Nemzetközi Repülőteret beelőzte.
    pbence2345 Creative Commons License 2005.01.05 0 0 441
    Száztízmilliárdos EU-támogatás közlekedésfejlesztésre

    2005. január 5., szerda, 17:13|Utolsó módosítás: 2005. január 5., szerda, 17:26

    A cikk betűmérete : kisebb nagyobb

    Magyarország 110 milliárd forintnyi támogatást nyert el az Európai Unió kohéziós alapjából, amellyel jelentős közlekedési infrastruktúrafejlesztést tud végrehajtani - jelentette be a gazdasági és közlekedési miniszter.

    Ezt az összeget az M0 körgyűrű keleti szektorának megépítésére, a Budapest-Cegléd-Szolnok-Lökösháza vasútvonal felújítására, valamint a légi irányítási infrastruktúra modernizálására fordítjuk - közölte Kóka János. Hozzátette: a három projektre az uniós támogatással együtt összesen mintegy 180 milliárd forintot fordítanak.

    (MTI)

     

     

    Tudja valaki, hogy milyen modernizalasrol van szo???

    Utas2 Creative Commons License 2005.01.04 0 0 440
    He-he...

    Tudom, hogy többen szeretnék, ha inkább egy kicsi zöld békává változnék és egy befőttesüvegben a létrán kuporogva kuruttyolnám meg előre a meteo-t....
    :-))))))

    Holnap szél lesz. Most mondta a rádijó....

    Utána meg elutazom. És tuti, hogy jön utánam a zimankó. Majd figyeld meg...............
    ;-)
    Előzmény: k08 (439)
    k08 Creative Commons License 2005.01.04 0 0 439

    Én is, mikor egy szál ingben kellett a géphez kimennem. De másodszor mikor felvettem egy kabátot, már nem :-)

     

    Mikor fog esni a hó??? (csak hogy tudjunk készülni :-)))

    Előzmény: Utas2 (438)
    Utas2 Creative Commons License 2005.01.04 0 0 438
    Én ma már fáztam is....
    ;-)
    Előzmény: k08 (431)
    Utas2 Creative Commons License 2005.01.04 0 0 437
    Gratulálok az említett minisztériumnak és leváltott (másik topicon tett megjegyzésem értelmében nem kívánok ehhez jelzős szerkezetet csatolni...) vezetőjének a bölcs előrelátáshoz. Ilyen alapon egy struccra is bízhatnák a "fejleszési" kérdéseket. Valszeg előrébb tartanánk.

    Hihetetlen ez a hozzá nem értés....
    Előzmény: Abeto (436)
    Abeto Creative Commons License 2005.01.04 0 0 436

    És még ez is a témához tartozik:

     

    A közlekedési tárca szándékai szerint állami pénzek felhasználása nélkül épült volna mcg a belvárost a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtérrel összekötő gyorsvasút. A kihasználatlan budapesti vasútvonalak bevonásával és korszerűsítésével elérhetővé vált volna a Nyugati pályaudvar és a Ferihegyi repülőtér közti menetidő negyedórára csökkentése. A beruházást a DEMJÁN SÁNDOR nevével fémjelzett TriGránit Rt. valósította volna meg. 2003-ban hirtelen fordulat következett be, mivel a CSILLAG ISTVÁN vezette Gazdasági és Közlekedési Minisztérium nem támogatta a projekt megvalósulását az adófizetők pénzének védelmére hivatkozva. Ferihegy és a belváros közvetlen összeköttetése azóta is megoldatlan, miközben a reptér forgalma dinamikusan növekszik, és 2009-re elérheti a 10 millió utast. Az összeköttetés szerepel a közlekedési tárca 2015-ig tartó fejlesztési koncepciójának tervezetében.

    Előzmény: Abeto (435)
    Abeto Creative Commons License 2005.01.04 0 0 435
    A privatizáció előtt álló Budapest Airport Rt. 2004-ben mind bevételben, mind nyereségben biztosan jóval meghaladta a 2003-as adatokat. Erre utal, hogy már szeptemberben elérte a tavalyi 25 milliárd forintos árbevételi szintet, és kilencmilliárd forintos adózás előtti eredményt rögzíthetett. Utóbbi az 2004 egész évére tervezettet közel 1,7 milliárd forinttal meghaladja. Hárskuti János vezérigazgató kifejtette: a bevételek négyszer annyira nőttek, mint a költségek. Ferihegyen egyébként folytatják az 1-es terminál felújítását, és további cégek megjelenésére számítanak.

     

    A prágai Ruzyne repülőteret üzemeltető cég, a CSL az utasforgalomban jóval előbbre tart, mint Ferihegy, és szeretné is megőrizni ezt az előnyt – mondta lapunknak a vezérigazgató. A társaság az idén legalább 9,6-9,8 millió utasra számít, és néhány éven belül szeretné megelőzni a bécsi Schwechatot, hogy a közép-európai régió legnagyobb repülőterévé válhasson. Schwechat az idén 14,7 millió utasra számít.

     

    Az Európai Unióhoz újonnan csatlakozott országok légikikötői közül a prágai Ruzyne jelentős előnnyel már most a legnagyobb és legfontosabb. 2003-ban például Ruzynén 7,5 millió utas fordult meg, ami az összes lengyel repülőtér együttes forgalmának felelt meg. A forgalom gyors növekedése ellen máris tiltakoznak a környék lakosai. Ugyanakkor a cseh főváros önkormányzata gyorsvasutat vagy metróvonalat akar létesíteni a város és a repülőtér között. Autóval már most könnyű az elérés, hiszen négy éve külön szakasz üzemel az országos autópálya-hálózatról kiindulva. A növekvő szükségleteknek megfelelően a ruzynei repülőteret fokozatosan korszerűsítik, erre hétmilliárd koronát tettek félre 2007 és 2009 között. (Világgazdaság)

    Előzmény: IL-96 (434)

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!