Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.08.03 0 0 216

Még kiderül, hogy a te autódat tesztelték!

 

(Nem néztem meg jobban, de az újabbaknak nem csak a hátsó lámpája változott, hanem a hátsó ajtó és karosszéria vonalvezetése is? Nekem ez fel sem tűnt!)

 

Azért csak jó lenne, ha a Lina is bepróbálna egy Ncap törésteszet, hogy jobban lehessen összahsonlítást tenni.

 

Most van egy kis időm, s bogarászom tovább az amerikai tesztet, hátha okosabb leszek.

Előzmény: mikhazij (215)
mikhazij Creative Commons License 2005.08.03 0 0 215

Igen ez az! Sot a szine is egyezik!:)

Az uj is ugyanilyen kialakitasu, csak Mazda6 stilusu!:)

 

Az Ncapnal a csillagok szama mindig az adott kategoriara vonatkozik. Az uj Swift 4 csillaga eggyel feljebb lehet, hogy csak 3-at er. Azert a hosszabb test, nagyobb suly biztonsagosabb, mint a kisebbek. Ez nem a Forma1, hogy olyan anyagokat tudjanak hasznalni, ami lehetove teszi a kis suly mellett a nagy biztonsagot!

Előzmény: Törölt nick (203)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.03 0 0 214

Ebben teljesen igazad van. Ezzel együtt van hajlamom a filozofálgatásra, s most lábadozóként időm is.

 

Nem olyan rossz az a Swift. 90 kilométeres sebességig, 2 méteres megállásban és frontális ütközésben egy középkategóriás VW Golf ellenében tesztelve átment a vizsgán, s túl lehet élni. Más kisautó sem tenne meg sokkal többet érted, gondolom én itt és most, de nincs kedvem kipróbálva megtudni!

Előzmény: Törölt nick (213)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.03 0 0 213

Szerintem ez nagyon összetett. Ha a fa a motorháztető közepét kapja el, szerintem mindennél rosszabb. Egyszerűen megállit egy motorháztetőnyi úton kb. Ha félátfedéssel a szembejövővel ütközöl, akkor mindkét autó kivágódik, pördül, és lassabban állsz meg, kisebb a lassulás, nem sérülsz annyira. Persze ha a kamion szemből átgázol, akkor mindegy, annál a fa is jobb, mert nem akar tovább haladni rajtad keresztül. Szerintem egy nagy tömegű magasabb autó ami igazán biztonságos, ha a kamionokat kivesszük a szembejövő lehetőségek közül. Pl egy Opel Sintra. Az 1700 kg. Az autók 95%-ával szemben nem nagyon lenne vesztett helyzete. Igaz, itt is jöhet egy Toyota Land Cruiser és akkor vesztettél. Ahány helyyet annyi féle. Egy tégla is a fejedre eshet a járdán sétálva, meg ott lehetsz egy terrortámadásnál, vagy bármi. Én ezen -lehet rosszul- de nem filozofálok. Azzal a kocsival járok ami tetszik, amire lehetőségem van. Most pl még ugye a koporsó régi stifttel.

Előzmény: Törölt nick (212)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.03 0 0 212

Tényleg érdekes.

 

S mi van az erőbehatással? Nem kell összeadni a két sebességet, minusz az energiaelnyelés, s így mégis nagyobb terhelés érné az embert, ha valaki ugyannyival nekimegy, mintha megállna valamiben?

 

Mindig azt hallottam, még a fáank is jobb ütközni, mint egy szembejövő autónak, mert az legalább áll. Tévedés lenne ez így?

Előzmény: Törölt nick (211)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.03 0 0 211
A 65km/h egy nem deformálódó álló akadálynak ütközve ugyanaz, mintha két egymással szemben 65km/h-val közlekedő autó ütközne. Én sem nagyon értettem, de egy fizikus megmagyarázta. Mindkét esetben ugyanannyi idő alatt állsz meg.
Előzmény: Törölt nick (209)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.03 0 1 210

Valóban, az árkategóriájában a 2003.évben az Aerio kapta a legtöbbet a 200 pontos értékelésből, s így az első lett.

 

Az Aerio és a Liana ugyanaz lenne, csak a motorja lenne az Aerio-nak nagyobb? 2 liter, vagy inkább 2,3 litert lehet az otttani hirdetésekben látni.

Előzmény: simongab (205)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.03 0 1 209

Nos, átnéztem az első linket, amit adtál, s egy kicist nyugodtabb vagyok, habár vegyes a kép.

 

(Van: fej/nyak, törzs/mellkas, láb és fej védelem, és 40 mp/ó (kb 70 km/ó) tempó -  azt nem sikerült kibogarásznom, hogy ezt az értéket össze kell-e adni a balesetben résztvevő másik autó hasonló sebességével, vagy azek álló ütközések statisztikái, mármint beleáll az auót ebból a sebességből egy álló tárgyban.)

 

 - Frontális ütközésnél 65 km/ó-ig minden testrész jó minősítést kapott, mind a fej/nyak, a törzs, a láb és maga a fej is (alig kocintotta oda az ajtókeretehez a jámbor bábú a fejét mint vezető), így ebből jól ki lehet jönni, akár vezető a dolgozó, akár utas.

 

- Oldalütközésnél már sokkal rosszabb a helyzet. A vezető védelme bizony gyenge a fej/nyakra, lábra és fejre, így komoly belső sérülésekkel kell számolni, habár a törzs védelme elfogadható, a vezető mögött lévő utas helyzete kedvezőbb, itt csak a fej védelme gyenge, a többi testrészé jó. (Gondolom, ha a karambol az autót az anyósülés oldaláról éri, s az elhelyezkedés hasonló, mint az előbbi esetben, a szerepek felcserélődnek!)

Általában gyenge a védelem a személyekre, magát az utasteret azonban elfogadhatóan védi a Liana

Itt sajnos az oldallégzsákok sem sokat segítenek elől a két ölés és az ajtó között, mert a fejmagassághoz nem nyúlnak fel, csak a mellkast védik.

 - Hátulról: álatlában a védelem elmegy, az utasfülke dinamikus védelme elmegy, viszont az ülés/fej megtartás jó minősítést kapott. (Itt ez a legfőbb szempont, hiszen egy nyaktörés akár 30 km/ó magasságában is elég meghalni!)

Ezzel együtt ebben az ütközésmódban nem annyira megnyugtató a helyzet, hbaár jobb, mint az oldalvédelem.

 

****

 

 - Városi koccanásos baleset 10 km/ó-ra, hogy a lökhárítók mennyire védik a kasznit. Ez is gyengére sikeredett. (Kár, mert lehet kocogni a lakatolásokra ilyen kis sebesség után is, de ez azért nem olyan vészes az életre nézvést!)

 

 

 

*****

 

Aggasztó az oldalvédelem gyengesége. Írják, hogy a halálozás a frontális ütközéskor 61%-ról 43%-ra csökkent, ha 1980/81-et és 2000/01-et vesszük, míg a halálozás ugyanezen két időpontra vetítve az oldalütközéskor 31%-ról felment 51%-ra. Irja az okokat is, de ez most nem érdekes. Bizony, itt lehetne a Liana jobb is, ha már ilyen veszélyes ez az utközési mód.

 

A többi technika adat is érdekel, de ahhoz több idő kell, míg átrágom magam rajta. Helyett emgnézem a másik linket.

 

*****

Megfeleltetés kb.:

good = jó

acceptable = elfogadható

marginal = elmegy

poor = gyenge

Előzmény: simongab (205)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.03 0 0 208

Köszönöm az infót.

 

Tényleg rossz hír, be kell vallanom. Egy baleset után nem öröm ilyenről értesülni, hiszen ha valami fontos, akkor a biztonság az. Meni sem kell az autónak, de megállni és az uatsokat védeni csak kéne.

 

Persze tudok arányokat tartani. Tudom, más egy kisautó, vagy egy középkategóriás kompakt utasvédelme (ez lenne ugye a Liana), s az is biztos a középkategóriás, vagy pláne egy felső-közép, netán egy Luxus kategóriás autó másként védi az utasokat.

 

Éppen a biztonság miatt nem vettem kisautót, noha a célomnak, a városi közlekedésnek az új Swift II. nagyon megfelelne, s tetszett a 4 csillag is a törésteszten, de a család inkább szavazott a középkategóriára. S az is igaz, egy ponton túl belehalnak a nagy autókban is, ha eljön ez élet végének ideje, s azt is megtapasztaltam, hogy a kiskategóriás Swfit I Sedán megetszi úgy 90 kilométerig. Ha a Liana tesz hozzá, még 30 kilométer védelmet, talán elég, mert nem száguldozásra veszem, kamionnak meg vehetnék akármekkorát.

 

De azért nem örülök, ez az igazság.

 

Átnézem a linkeket, hátha jobb kedvem lesz tőle.

Előzmény: simongab (205)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.03 0 0 207

Köszi az infót. Minden felvetett kérdésre kérek majd hétfőn választ a márkakereskedőtől.

 

Ebben nem vagyok boztos, de mintha úgy hallottam volna harangozni, hogy nem lehet nettó árakat feltüntetni, csak a végeladási árakat, s ezen belül lehet feltüntetni az ÁFA-t, a vámot és egyéb közterheket. Vagyis azt nem lehet tenni, hogy kapsz egy árat, mondjuk 100 forint, s a végén még beszednek rajtad ÁFA-t, vámot, fogyasztási adót, miegyebet a 100 rúgón felül. Jobb azért elkerülni előre a félreértéseket.

 

Elállni semmiképp nem akarok, de a Balenó töréstesztje nem igazán tetszik.

 

Előzmény: Butt (206)
Butt Creative Commons License 2005.08.03 0 0 206
Szerintem a foglaló benne van az árban, mindenhol így van. Azért kérik, hogy ne állj el az üzlettől, mert ha mégis visszalépnél, úszna a foglaló.
Előzmény: Törölt nick (200)
simongab Creative Commons License 2005.08.03 0 1 205

Sziasztok!

 

Lehet hogy rossz hír, de a Lianát a Baleno padlólemezére építik. Ettől függetlenül van egy törésteszt egy USA társaságnál ami jó lett : http://www.hwysafety.org/vehicle_ratings/ce/html/0217.htm

 

És egy dij is az USA ban Az USA autoklub évi dija 15 e dolláros kategóriában 2003 ban:  http://www.aaanewsroom.net/

 

Kiemelték a kiváló irányíthatóságot (ez tényleg élmény) remek kilátás, és az utastér igényes kialakítását.

 

Én mostanában csak azt érzem, hogy élmény vezetni

 

Gábor

Előzmény: Törölt nick (204)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 204

Biztonság:

 

Azt tudom, hogy a Lianát 2001-től gyártják, és hogy a Balenót váltotta, ami 2002-ben futott ki.

 

Rákerestem a Balenóra, de nagyon rossz a töréstesztje, vagyis csak két csillagot kapott, abból is a második áthúzva. Ez bizony 1998-ban nagyon rossz eredmény volt.

 

Tudja valaki, hogy a Lianát milyen alapkarosszériára építik? Csak nem a Balenóéra? Mert ha igen, az azért elég siralmas.

 

(Szerintem igen, mert biztos oka van annak, hogy a Lianát nem vitte a gyár töréstesztre!) - Hamarabb is rálelhettem volna erre a cikkre, de hát nem Balenóban gondolkoztam ...!

Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 203
Talán most menni fog a kép is.
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 202

Azt hiszem megleltem a háromszög alakú hátsólámpát, amiről beszéltél. Igazán nem kellemetlen.

 

 

 

 

 

Nagyon kevés ismertetés van a Lianaról. Ha van is, a négykerékmeghatjtású ötajtósokról van teszt.

 

A Sedánosok el vannak nyomva!

Előzmény: mikhazij (199)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 201

Valami hasonló kariert futottma be én is.

 

Trabanttal kezdtem. Ez új volt, de ezt még a MERKUR intézte, itt aztán nem sok agyalni való volt a dolgon, vagy úgy ment, ahogy a MERKUR akarta, vagy sehogy.

 

Aztán egy Wartburgom lett, majd egy Skoda 120L, majd emellé egy Trabant méásodik autónak, majd mellé egy Pontiac Trans Sport második autónak, majd a swfit Sedan 1,6-os. Most, hogy a Swift elszállt, sezgény, lesz helyette a Liana.

 

Már tényleg várom, pedig sok még a másfél hónap.

 

Így egész prkatikus a két napi számláló! Nem is rossz ötlet.

 

Habár, mi lesz akkor a fejszámolásommal, meg az asszony bosszantásával, hogy ossszon/szorozzon mente közben, mennyibe jön 100 kilméter!

Előzmény: mikhazij (199)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 200

Egy Megrendelés nyomtatvány került kitöltésre. Rajta van az eladás ár, a márka, tipus és az, hogy  GS Sedán, majd ráírva, hogy foglaló 100 ezer forint, amibő a megrendeléskor letettünk 10 ezer pénzt, a többit pedig majd e hónap 8-án. Ennyi.

 

A többi szóban történt.

 

Igazából úgy volt, hogy a nyakunkba vettük a várost, megnéztünk márkakereksedőket, a Hollós, Gérót, Tafákot, s így sorban, majd az egyikben azzal a felkiáltással, hogy napi ajánlat (zárás előtt 10 perccel voltunk benn a márkaszervízben), beajánlották a Sedánt az ötajtós árában, s elengedték a forgalombahelyezés díját. Volt 5 percünk a döntésre (nem igazán voltunk erre felkészülve, mert még másnapra tervben volt pár másik márkakereskedő véve). Elfogadtuk, odaadtunk 10 ezer pénzt, megkaptuk a megrendelésről a mondott igazolást, majd hétfőn visszük be a 90 ezer forintot mint a foglaló maradék öszegét.

 

Úgyhogy még pár napig agyalhatok, hogyan legyen: csak akkor fizessem ki a teljes öszeget, ha már itt az autó, vagy már a szállítás előtt is ki lehet fizetni. Ha a gyakorlat az, hogy előzőleg kell kifizetni, akkor én is el tudom fogadni. (Szeritnem igen, mert a banki hitelnél is csak akkor adják át az auót, ha a bank átutalta a pénzt, pedig az biztos fizető, ha már egyszer beválllata az ügyfelet. - De ezt sem tudom, csak gondolom.)

 

Nagy cég amúgy, szeritnem meg lehet benne bízni, legalábbis a kereskedése az egyik legnagyobb volt.

 

Arról nem volt szó, hogy a foglaló része vagy nem része az árnak, de erre 8-án külön kiéterek.

 

 

Előzmény: mikhazij (198)
mikhazij Creative Commons License 2005.08.02 0 0 199

Szerintem 999999-ig szamol.

 

Pl. Hosszabb utra indulsz. Egyiket minden tankolaskor nullazod (fogyasztas meres), a masikkal megmered, hogy az indulastol szamitva mennyi km-et tettel meg. Nem kell felirnod, hogy mennyirol indul a szamlalod.

A napi szamlalok azt hiszem 15000 km-nel fordulnak at.

 

 

En nem nezem le a regi szocialista kocsikat. Ladan tanultam vezetni, volt Izs szolgalati kocsink, majd egy kombi Lada 1300-as, majd egy Szamara.

Csaladban volt 3 2T Trabant, majd Skoda 120L.

Az en elso kocsim egy 2T-es Trabi volt, majd egy hasznalt 1.3 8V-es Swift GLX.

Persze a Liana azert mas!:)

Előzmény: Törölt nick (196)
mikhazij Creative Commons License 2005.08.02 0 0 198

Erdemes ekkor fizetni. De lehet, hogy a kedvezmenyt azert kaptad, hogy a ho vegen kifizeted elore a penzt. Miben allapodtatok meg? En nem fizetnek elore az biztos. Tul sok az a penz.

 

Barmelyik boltban elore fizetsz az aruert? Erre talaltak ki a foglalot!

 

A foglalot beleszamoltak a kocsi araba vagy azt plusszba kertek?

Előzmény: Törölt nick (195)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 197

Köszönöm a pollenszűrós infót. Ha ennyi pénzért bejön a pollenszűrő, biztos, hogy rendszeresen fogom használni.

 

Előzmény: mikhazij (194)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 196

Köszi az infót.

 

Egy kicsit sok a kilométer.

 

Tehát van egy kilométerszámláló, ami nulláról indul, s méri a megtett kilkométereket, gondolom, 100 ezerig, majd újra kezdi. (Ezt, gondolom, nem lehet állítani, pedig lenne rá igény.)

 

Van egy napi kilométerszámláló A

 

és van egy napi kilométeróra állás B

 

és ezen utóbbi kettőt lehet nullázni.

 

Mire jó a két nullázható napi kilométerszámláló?

 

Gondoltam, hogy fiatalabb vagy, de az csak nekem baj! Sajna, habár ez olyan tény, ami napról-napra javul majd nálad. Amúgy igazad van a 70-es évek autóival kapcsoaltban.

 

Előzmény: mikhazij (193)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 195

Már én sem vagyok fiatal (habár nem érzem magam öregnek sem).

 

Csak elvi szinten érdekel a visszaigénylés, s csak mint eshetőséget gondolom át, mi van akkor, ha nem adják át az autót, noha a kifizetése megtörtént. Nem akarom cégautónak, szeritnem sem jó ötlet most.

 

Most úgy néz ki, hogy letetem 100 ezer pénzt, amit foglalóként vettek át, s e hónap végén tudom kifizetni a teljes vételárat.

 

De a szállítást csak szeptember 20-ra vagy 21-re mondták.

 

Ezért gondolkodom rajta: nem lenne jobb akkor fizetni, amikor már fizikailag is átveszem az autót?

 

Vagy ez nem így van? Ki kell előre a teljes összeget fizetni, s csak utána jön a szállítás? (Mintha ez lenne a gyakorlat.)

 

Nem az Ász-tól, de ez is budapesti cég.

 

Nekem elengedték a forgalombahelyezést egy az egyben, s az ötajtós árában számították a szedánt. Ennyi kedvezményt értem el.

Előzmény: mikhazij (192)
mikhazij Creative Commons License 2005.08.02 0 0 194

Kerestem a neten es talaltam egy arat pollenszurore:

 

http://www.kelemen-muvek.hu

 

042/247 C901 POLLENSZÜRÕ / SUZUKI LIANA 1290 Ft

 

De tegnap jartam a boltosomnal es a Bardi / Unix listan nincs Lianahoz pollenszuro, de ma mentek Pestre es megkerdezik a dolgot. A napokban pedig a helyi Suzuki kereskedonel is erdeklodok.

mikhazij Creative Commons License 2005.08.02 0 0 193

71-es vagyok. Azert a szocialista kocsikat nem szabad peldanak hozni, mert a 70-es evekben mar elavultak voltak. Mar akkor nyugaton mas volt a trend, de ok el voltak maradva a fejlesztessel.

A sorrend egyeni dolog. Ezen nem is vitatkozom!:)

 

Az oracsoport baloldalan van egy fekete pocok / palcika. Ezzel a a muszerfalvilagitas fenyerejet tudod allitani. Az oracsoport jobboldalan is van egy ilyen. Ezzel tudsz valtani a kmszamlalo, napi kmszamlalo A, napi kmszamlalo B kozott (LCD-s) es amelyik napinal allsz es ha hosszan nyomvatartod, akkor azt allitja nullara.

Előzmény: Törölt nick (191)
mikhazij Creative Commons License 2005.08.02 0 0 192

Keves a Lianas es szerintem az idosebb generacio vette, ahogy en lattam idaig.

 

Nem kell bajlodnod semmivel. Ja de igen!:) Ki kell fizetned ezt az osszeget, ami azert csak baj!:)

Az en szamlam:

Gepjarmu vetelara: 2962400

25%: 740600

A brutto arban mindent megtalalsz.

 

AFAT szerintem nem lehet visszaigenyelni szemelykocsinal. Persze ezt nem szabad keszpenznek venni. AFA torveny biztos izgalmas olvasmany!:)

 

Tudtommal a regisztracios ado minden iranybol kivaltotta a fogyasztasi adot. Igy nem lehet visszaigenyelni.

 

Miert izgat, hogy milyen kozteher van rajta? Mindent ki kell fizetned es a vegosszeg mindent tartalmaz, kivetel a forgalomba helyezes koltsegei. Szerintem semmit nem igenyelhetsz vissza, meg ceg kent sem, de ezek csak homalyos emlekek!

 

Cegautonak veszed? Es maganhasznalatra is akarod hasznalni? Ezt jol at kell gondolni, mert a cegauto utan adozni kell, ha maganutakon is hasznalod es ez nem egyszeri dij.

Errol inkabb egy adotanacsadoval / konyvelovel kell konzultalnod.

 

En 14-en vettem at a kocsit. Kb ket nappal elotte szoltak, hogy mikor mehetek erte es ekkor utaltam at a penzt (van hitel is rajta). A szamlat es a papirokat egyszerre inteztem az atadaskor. Igaz a szamla 7-ere szol. Ha KP-ban akarod fizetni, akkor miert fizetsz elore? Nekem majdnem 3 honapot kellett varnom  a kocsira. En az utalas miatt kertem oket, hogy elotte par nappal szoljanak. Apamek pedig kp-ban fizettek, de en nem akartam a bankbol penzt kivenni es utana meg fuvarozni is par km-t. Igy azert biztonsagosabb. En csak eloleget fizettem. Altalaban 100000 Ft-ot kernek. En 50000-et adtam, amibol megoldottak az atiratast.

Milyen cegtol rendelted, hogy ennyire izgulsz a csod miatt? Csak nem az Asz?

Csod eseten kifizetik a nagy hitelezoket majd osszeg szerint elindulnak lefele. Igy nem nagy eselyed marad, hogy visszakapd a penzed.

Előzmény: Törölt nick (189)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 191

Biztos lényegesen fiatalabb lehetsz nálam, a 70-es évek végén, amikor eszméltem, a szedán és a kombi forma volt a szoc. relációban, a mai ötajtósokat nem is lehetet itthon látni akkoriban.

 

Talán azóta a szedán jelenti nekem az autót, a kombi meg mint olyan (Lada kombi, Wartburg kombi) sosem tetszett.

 

Csak ennyi. De a tetszés meg amúgy is nagyon ízlésfüggő, kár róla sokat vitatkozni. Ráadásul manapság ez az ötajtós forma a divatosabb és elterjedtebb.

 

Nekem amúgy tetszik a Liana formára is a  Sedan-ötajtós sorrendben.

 

A szín valóban inkább sárgáspiros a képen. A kormány takarásában a jobb oldalon is látszik valami szerkentyű, csak nem lehet kivenni, mi lehet az, mert takarja a kormányküllő.

 

Nem olyan fontos a cédétár. Egy lemezen is van majd egy órányi zene, az elégnek tűnik, hiszen itt nincsenek nagy távok, amit egyben, több órányi autózással kéne megtenni pihenés nélkül. De ha van benne ilyen opció, akkor még jobb, mert egy cédétár később is beszerezhető.

 

 

 

 

Előzmény: mikhazij (190)
mikhazij Creative Commons License 2005.08.02 0 0 190

Nekem a szedan nem tetszik, mert olyan mintha az otajtos ratolatott volna egy toldalekra!:) Nem tunik a kocsi reszenek. Olyan mint a Clio / Thalia vonulat!:)

Miota megvan, azota reszleteket azonositottam mas tipusokbol (Peugeot, Toyota stb.), de nem lett rossz! Annyira!:)

 

Na ez igy fejbol nem megy. Az ikonnak semmi koze a dologhoz. Inkabb a jobb oldalan van, de ezert most nem megyek le ket emeletet!:) Ott lesz. En gyengitettem a muszerfal villagitasan. Nem sarga. Az enyem meg piros szinu.

 

Ha az emlekem nem csal, akkor talan lehet, mert van egy gomb, amival a CD-ket tudod valtani.

Előzmény: Törölt nick (186)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 189

Vagy nagyon kevés lianás van, vagy nagyon sok a munka, s nem jönnek hozzá, hogy írjanak, vagy nincs miről írni.

 

Pedig nekem még sok kérdésem lenne. Egy itt a számlá(zás)ról:

 

- A kereskedők által adott ár a bruttó eladási ár, amiben benne van az ÁFA, a regisztrációs adó, egyáltalán minden adó vám, közteher, s ha kifizetem az autó árát, amit közöl a kereskedő, nem kell bajlódnia a fentiekkel?

 

- Milyen esetben lehet visszaigényelni az autó ÁFA-ját?

 

- A regisztrációs adót vissza lehet valamilyen formában igényelni (elviekben, mert a Lianára ez nem vonatkozik)?

 

- A Lianára, gondolom, nincs regisztrációs adó, mivel ez igazi import autó, s nem az EU-ból származik, de van

vám

forgalmi adó

ÁFA

termékdíj (van még valami más közteher rajta?):

 

ezek közül valamelyik visszaigényelhető valamilyen formában (cégautó, ilyesmi)?

 

Az igazság az, hogy igényléskor ezeket a kérdéseket nem tettem fel a kereskedőnek (a Citroen például kiírta a nettó árat, a regisztrációs adót, a forgalomba helyezés terheit, s a végén megadta az eladási árat, de a Suzukinál ilyen árlistát nem láttam, ott csak egy ár van feltünteve.

 

Mikor adja ki a márkaszerviz a számlát?

A teljes befizetéskor, az autó átvételekor?

 

Mi van akkor, ha az autót nem szállítja le a kereskedő, de már az öszes pénzt beszedte rá, mert becsődölt?

 

Ilyen kérdéseken gondolkodom.

Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 188
nehogy már iratlan legyen a mai topic :-)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.01 0 0 187
Sorry: mindez az ötajtós hátsó részére vonatkozik. A hátsó lámpák, a hátsó rész külső vonalvezetése, és a hátsó ajtó vonalvezetése.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!