Keresés

Részletes keresés

SnailSims Creative Commons License 2008.07.24 0 0 6709
A tőrvény szerint már be kellett volna vezetni a tűzoltóságokon az EDR rádiórendszert. Ennek az az előnye, hogy teljesen digitális és a központban egy csoportba rendezik azokat, akik ugyanazon a káreseten vannak.
Tehát mást nem hallok, és nem zavarok.
Gondolom az EDR rádiótok nem lesz nektek.

Persze nálunk még nincs, ezért marad az [1]!! frekvencia +1 tartalék.
Röhely 2008-at írunk!!! Emberek!
A beszédhez és halgatáshoz 1 csatorna?!
A mentőknél is párhuzamosítva van, és több csatornán.

A rendörök már használnak EDR-t.
Előzmény: educator (6702)
aruzsi Creative Commons License 2008.07.24 0 0 6708
Hát szép feladat lesz!
Előzmény: Infós (6706)
aruzsi Creative Commons License 2008.07.24 0 0 6707
...a kommunikáció mikéntjét legalább két szinttel feljebb kell kitalálni.
Viszont a próbálkozás díjazandó, ill. az, hogy ez valakinek eszébe jutott és próbál tenni valamit.
A vasút tiszta káosz. Nehéz lesz.
Előzmény: educator (6699)
Infós Creative Commons License 2008.07.24 0 0 6706
Neem, a kütyü csupán söntöl, nem ad ki jelet.
Rárakod, megkeresi az ütem elejét, aztán a megfelelő időpontban söntöl. Ennyi, nem több.
Előzmény: aruzsi (6698)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.24 0 0 6705

Minket még úgy tanítottak annó,ha ilyen van pár másodpercig,akkor fék

 

???

Előzmény: Törölt nick (6673)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.24 0 0 6704

Ez a probléma a GSM-R (majdani - mikori?) bevezetésével tán megoldódik

 

Különös tekintettel arra, ha a GSM-R feltétfüzeteket a pályaüzemeltető csak egyes pályahasználóknak bocsátja rendelkezésére.

Előzmény: educator (6702)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.24 0 0 6703

 területi mozdonyirányítók száma is meg legyen adva, mert ők (ha jól működik a rádió) közvetlenül tudnak szólni a mozdonyvezetőnek

 

A mozdonyrángató Trakciós. Magánvasúti vonatok mozdonyvezetőinek így nem igen tud szólni. A tárgyban a pályaüzemeltetőnek kellene lépnie.

Előzmény: D55 (6651)
educator Creative Commons License 2008.07.24 0 0 6702
Ez a probléma a GSM-R (majdani - mikori?) bevezetésével tán megoldódik.
Előzmény: SnailSims (6683)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.24 0 0 6701

Ha én mv lennék, szerintem akkor is gyorsfékeznék, ha fehérre váltana a vezetőállásjelző, mert lehet, hogy térköz megállj!-t nyomtak.

 

Hiba lenne, mert a legtöbb TM-nél még a folyamatos sárga jön be, és a sok jelfeladási hiba miatt igen sűrűn állnál meg.

Előzmény: D55 (6651)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.24 0 0 6700

Talán Vendégsín tudja, hogy így a kívánt módon működhet-e a mozdonyoldali berendezés.

 

Ha volt korábban értelmes, vagy valamilyen zavaró jel legalább 7,5. másodpercig, akkor bármilyen, kettő 9 másodpercnél nem hosszabb 75 Hz-s jelet, amit 0,5 másodpercnél nem rövidebb és 2,5 másodpercnél nem hosszabb szünet választ el egymástól, 1-es ütemként értékel a mozdonyberendezés. Ennek kiértékelését követően, a jelek megszüntétől 2,5  másodperc után bejön a vörös.

Előzmény: Infós (6645)
educator Creative Commons License 2008.07.24 0 0 6699
Jó, hogy az utolsó mondatot leírtad; így nem nekem kell.

Tavaly nyáron Szolnokon volt egy remek kezdeményezés: a tűzoltók megjelentek a fűtőházban, kaptak egy ~3 órás oktatást/fejtágítást a vasút területén előforduló veszélyekről. Aztán átvonultak a mozdonyszínbe, és megnézték az összes fajta bent levő mozdonyt, és megtanulták/megjegyezték, melyikre hol érdemes tömlőt húzni, hogy lehet a géptérbe bejutni légzőfelszereléssel (csak ha maga előtt tolja a palackot).
Szerintem minden fűtőház vevő lenne hasonló akcióra.

Visszatérve az alapproblémára - úgy gondolom, itt a fórumon nem fogunk végleges megoldást találni, a kommunikáció mikéntjét legalább két szinttel feljebb kell kitalálni.
Előzmény: SnailSims (6674)
aruzsi Creative Commons License 2008.07.24 0 0 6698
Elméletben még én is el tudom készíteni.
Gondolkoztam a dolgon.

Ha bármilyen külcő cuccot ráteszek a sinre, mi lesz a jelkeveredéssel? És kevert jelből mit fog kihámozni a vevő? És azt hogy fogja értékelni?
Nem lennék meglepve, ha csak fehér jönne ki belőle.
Előzmény: Infós (6652)
Chapadj Creative Commons License 2008.07.24 0 0 6697
Nem csak azért van több freki, mert mindenki egy vonalon lenne, hanem egy adott teljesítményű rádióadóval nem lehet végtelen távolságot áthidalni. Viszont azonos frekijű adók között bizonyos távolságot kell hagyni, hogy egymást ne zavarják (interferencia).
Előzmény: D55 (6689)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6696
"A vízben pedig jellemzően ionvezetés lép fel, nem pedig elektronvezetés."

Így van.

"Én úgy tudtam, hogy a szilárd víz a kötöttionjai lévén nem tud mit csinálni, és hiába vannak benne egyéb anyagok (mondjuk fémek), ha azok nem érintkeznek, az elektronjaikkal nem sokra mennek. Vagy nem?"

Még, ha érintkeznek, akkor sem lenne semmi, mert ugye az előbb is kifejtetted, hogy a vízben ionvezetés jön létre, namost önmagában a desztvíz az szigetelelő. Sőt ha megfagy, akkor a vízben aztán nem mozdulnak el az ionok.
Előzmény: Infós (6692)
aruzsi Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6695
Végig sárga (1-es ütem)?
Sose néztem.

De vegyük ki az 1-esvonalat, mint a gyevi bírót, mert ott minden más.
Előzmény: CKD Kombinát (6694)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6694
"Szerintem csak egy pillanatra megy el."

És a "pillanat" után milyen jel lesz a sínszálakban?
Előjelzés a megállj állású jelzőre?
Előzmény: aruzsi (6629)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6693
Ennyire nem vagyok szaki. Nekem nincs iskolám erről. De gyakorlat mindig más mint az elmélet. Én abbol indulok ki, hogy vezeti, akkor nem ér meglepetés.
Azonkívül a járdán levő jég nem ugyanaz mint a laborban.
Neked legyen igazad.
Előzmény: Infós (6692)
Infós Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6692
A jég attól jég, hogy szilárd. A vízben pedig jellemzően ionvezetés lép fel, nem pedig elektronvezetés. Én úgy tudtam, hogy a szilárd víz a kötöttionjai lévén nem tud mit csinálni, és hiába vannak benne egyéb anyagok (mondjuk fémek), ha azok nem érintkeznek, az elektronjaikkal nem sokra mennek. Vagy nem? :o
Előzmény: SnailSims (6687)
Infós Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6691
Az eddigi és a jelenlegi munkahelyemen nem, a suliban igen, elvégre közöm lesz hozzá.
Előzmény: SnailSims (6688)
aruzsi Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6690
Náluk nem tudom, de nálunk igen.
És a kábelköpenyes dolgot is. (25kV visszatérő)
Előzmény: SnailSims (6688)
D55 Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6689

Igen, ez jó lenne. Jelenleg a vonali mozdonyrádióknak több (11?) frekvenciája van, ami adott szakaszon érvényes, megvan adva, hogy melyik állomáson kell áttekerni. Gondolom, ez azért van, hogy ne legyen mindenki egy vonalban, mert az zavaró lenne. Pedig, egyes mozdonyokon vannak már közvetlen összeköttetést bizosító rádiók is. Ahogy ezek terjednek, úgy csökken a régi szerepe. Szerintem, egyszer majd (ha megvalósul a GSM-rendszer) elég lesz egy frekvencia az egész országban, ami jó lesz a GSM meghibásodásakor, illetve ilyen helyzetekben.

Előzmény: SnailSims (6683)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6688
A lépésfeszültség veszélyesebb.
Nálatok oktatják?
Előzmény: Infós (6686)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6687
A jég nem szigetel, csak ha desztilált vízből van a jég. Az esővíz sókat tartalmaz (nemcsak konyhasót) tehát vezeti az áramot.
Voltam egy 3kv-os gödörtűznél, a gázcső begyulladt és elégedte a földkábeleket. Amikor a kábel a földhöz ért, földelt és kisülés keletkezett (szép kékes, és hangos) a kábel elindúlt az ellenkező irányba, valószínüleg a kisülés okozta "robbanás" miatt. Ott persze megint durr, és amíg nem áramtalanították addig dúrrogott. A vezeték lassan elfogyott, mint a hegesztőpálca.
Ott is használtunk vizet, de nem közvetlenül a vezetékre.
Előzmény: Infós (6684)
Infós Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6686
"Ez csak akkor lenne lehetséges, ha az összes mozdonyba beépítenének egy egységes egy x-hz működő rádiót."
Már az szép lenne, ha a Máv Trakció mozdonyai tudnák ezt, nemhogy a mindenféle magányvasúti jószágok...
Előzmény: SnailSims (6683)
D55 Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6685

Hát, ez tényleg eléggé érdekesen viselkedik :)

 

De ezek milyen erők? A drót hirtelen hőtágulása miatt?

Előzmény: Infós (6684)
Infós Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6684
Úgy, hogy a zárlati áram érdekesen viselkedik, és ilyen erők lépnek fel. Egy járművezető élőben nézte, egy forgalmista monitoron, egy külsős pedig hallgatta. Tehát gyanítom, hogy kb. így történhetett, ahogy leírtam. :)

(Nyilván sózva volt a peron, mert ugye a jég egyébként szigetelné.)
Előzmény: D55 (6682)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6683
Ez csak akkor lenne lehetséges, ha az összes mozdonyba beépítenének egy egységes egy x-hz működő rádiót. A kiérkező tű. beleordítana a rádióba, hogy az XY-os vonalon a xyz szelvénynél baleset. Persze ezt folyamatosan közölné addig amíg nincs visszajelzés, hogy áll a forgalom. Ezt a rádiót használhatá minden szervezet akinek közlendője lenne.
talán
A tűzoltó parancsnokoknak azt sem engedték meg, hogy a mentőrádióba belehalgassanak, nem hogy beleszoljanak.
Ungarise feeling!
Előzmény: D55 (6681)
D55 Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6682

Ugrál a vezeték? Hogyhogy?

Előzmény: Infós (6679)
D55 Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6681

Én nem járnám végig ezt a hosszú utat, amikor minden másodperc számít. Azt hiszem, tényleg az lenne a legjobb, ha a tűzoltók tudnának rádión közvetlenül kommunikálni a mozdonyvezetővel, így nem azt venné észre, hogy elmegy a jel, vagy akár működésbe lép a fék, hanem megtudná, milyen manőverre készüljön fel és ha kell, saját életét is menteni próbálja (menekülés a géptérbe).

Előzmény: educator (6672)
Infós Creative Commons License 2008.07.23 0 0 6680
"3." helyett "3-szor".
Bocsi.
Előzmény: Infós (6679)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!