Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.01.27 0 0 484
Azért pl. a 6X6 egy normális taxi és fix 3400es transzferdíjért elnyom bárhová.
Előzmény: METYA (483)
METYA Creative Commons License 2005.01.27 0 0 483

Igazad van.

 

Amúgy sem értem, miért csak ilyen harmatgyenge szolgáltatásra tellik BUD RT-nek.

A sok maffia miatt már millió újságcikk látott napvilágot, és láthatóan senkit nem érdekel. A nagypofájú taxisok meg csak a városban mernek megállni bárhol órákra - akadályozandó a forgalmat - a reptérre nem mernek menni csak rendelésre.

 

Láthatóan nem érdeke a fejlesztés senkinek, így legalább tovább tudják lenyúlni a mindenféle mellékest.

 

Közlekedés a reptérre:

- BKV Minusz

A busz KöKI-n a rohadt hidegben nem a megállóban áll, hanem 20 méterrel előtte. Bezárt ajtókkal megvárta az indulási időt, majd beállt a megállóba és szinte azonnal indult. A busz automata váltója xar volt, úgy rángatott, hogy az utasok majdnem elestek. Hazafelé vasárnap este a sofőr az orrunk előtt zárta be az ajtót, és ment el az üres busszal. A buszmegállótól max. 5 méterre voltunk, és futottunk. Thanx to BKV. (francér' lakunk Kőbányán, közel a buszhoz...)

- Minibusz

Miután legutóbb 55 percet vártam a reptéren az indulásra, majd ezt követően egy kedélyes városnéző túrán vehettem részt. A díjszabása olyan, hogy ha egynél többen utazunk, akkor már olcsóbb a taxi...

- Maffiataxi

Na erről, meg a fix díjszabásaikról órákat lehet mesélni. Utálom őket, elvből nem használom, és minden ismerősömet lebeszélem.

- Taxirendelés

ez az utolsó maradt mint épkézláb megoldás. Egy külföldi esetében persze ez kiesett.

- Parkolás

Na, a parkolás csak kicsit drágább, mint bárhol Európában.

 

A hihetetlen profi biztonsági ellenörzés tényleg abból áll, hogy 5 ember téblábol, ebből kettő dolgozik. Nyelvtudásuk és stílusuk valahol a pincében.   

Előzmény: IL-96 (472)
skyarts Creative Commons License 2005.01.27 0 0 482
Köszi ismét.
Előzmény: Törölt nick (481)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.26 0 0 481
Egy útra simán. Csak a budapesti tax nagyon sok, alapból 3600+900+1100 . A külföldi taxok lehetnek persze magasak, ahol mindent beszednek (pl. Schiphol, Heathrow) de lehetnek nagyon alacsonyak, ahl akár semmit sem szednek be szabadjegyre (pl. Ruzyne vagy Stockholm, ha SASel utazol, akkor csak biztonsági illeték van plusz 1100 Ft).
Előzmény: skyarts (480)
skyarts Creative Commons License 2005.01.26 0 0 480
Előfordul néha. Az AF-es TAX-ra onnan emlékeztem, hogy kint volt vele ügyintéznivaló, mert lejárt. Azt nem tudom, hogy ha a TAX télleg a reptéri illeték, akkor tippem sincs (nem értek hozzá), hogy hogy jött ki az 5400HUF.
Előzmény: Törölt nick (479)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.26 0 0 479
Szabad jegyed volt Neked tán'?
Előzmény: skyarts (477)
B735 Creative Commons License 2005.01.26 0 0 478
Látom, 1esek asztaláról elfogyott a karácsonyi mákos beigli. Kár. Amíg tartott a készlet, legalább nem írtak annyi sületlenséget. Csak elvétve. De most?
skyarts Creative Commons License 2005.01.26 0 0 477
Ehhez nem nagyon értek, de úgy emléxem, hogy a jegyen FARE és TAX tétel van feltüntetve. Ezek szerint a TAX csak és kizárólag a reptéri illeték?

Néztem most egy le nem repült Malév BUD-BKK szakaszra vonatkozó kupont, de nem lettem okosabb, mert NO FARE a FARE és a TAX is.
Arra is emléxem, hogy a legutóbbi BUD-CDG-BUD Air France jegyemen a FARE 0HUF volt, a TAX meg 5400HUF. De nem létezik, hogy BUD+CDG reptéri illeték csak ennyi. Akkor ez hogy jön ki? És egy BUD-CDG-BUD-ra hogy alakul az illeték ha MA-ra veszem, és ha AF-re?
Előzmény: Flap (476)
Flap Creative Commons License 2005.01.26 0 0 476

Na azért ez nem teljesen így működik. Amiben egyetértünk, az a különböző biztonsági és fuel surcharge díjak, ami egy nagy átverés, nem olyan tökösök, hogy beépítsék a jegyárba.

Szerintem ez olyan lenne, mintha a pék nem emelné a zsemle árát amikor felmegy a gáz ára, hanem rányomna egy ún. gázpótlékot.

Ellenben a repülőtéri illeték teljesen más téma. A repülőjegyen tételesen megtalálható -persze nem kifejezetten a laikus számára érthetően- a reptéri illetékek összege. Ezen maga a légitársaság nem tud nyerészkedni, legfeljebb a jegyeladó vagy az utazási iroda tud többet kérni, de attól függetlenül a jegyben a korrekt összeg fog szerepelni.

Előzmény: skyarts (475)
skyarts Creative Commons License 2005.01.26 0 0 475
Kitalálják, hogy mennyi a jegy (vmi szép kerek,mondjuk 29,900), és a maradékot kinevezik reptéri illetéknek meg üzemanyagpótléknak. Csak azt nem értem, hogy miért pont ezeket számlázzák fel külön. Miért nem kell az utasoknak pl külön légtérhasználati díjat is fizetni? Ez nem lenne elég kézzelfogható?
Előzmény: Flap (474)
Flap Creative Commons License 2005.01.26 0 0 474

Kedves Vince!

Fejtsd ki légyszíves bővebben ezt az illeték és árpolitika összefüggést!

Szerintem te valamit nem jól értelmezel. 

Előzmény: vince (468)
Flap Creative Commons License 2005.01.26 0 0 473

Csak nem egy pocketmoneyhuszár vagy? :o))))

Becs'szóra nem szoktam más munkáját fikázni, de ami az UB-n megy az siralmas, kivéve egy-két felkészült szakembert, de ők sajnos kevesek ahhoz, hogy az átlagot pozitívba húzzák. :o(((( 

Előzmény: k08 (461)
IL-96 Creative Commons License 2005.01.26 0 0 472

Milyen érdekes...Hát ez ezek szerint nem csak nekem tűnt fel. Nálunk valóban igaz a 5/3 arány kieg. még az 5 embert őrző biztonsági őrrel, majd a biztonsági őrt őrző őrrel és így tovább.  BA Rt ÜRO-nél valahol Kádár J. bácsi környékén megállt az idő.

Ha már UB-ról is volt szó: multkor ugy ment át a csomagom az átvilágítón, hogy közben az ember rá se nézett mert épp a mellette álló leányzóval viccelődött. Visszafelé Angliában 3 tekintet nézte az átvilágítót (2 helyi meg egy indiai arc) és láss csodát, nem cigarettázni volt az egyik, és nem épp a szombat esti sörözést beszélték meg egymással...hanem dolgoztak 

Boltokkal kapcsolatban, a duty free-n kívül max újságost, postát látogatom meg. Ferihegyen a szolgáltatást még mindig a maffia birtokolja (Louis, taxi), nem hemzsegnek úgy a boltok mint mondjuk Schwehaton. Pedig helyük lenne mert a sok felesleges Malév és BA Rt iroda ott foglalja a helyet a főépületben...  

Előzmény: METYA (469)
skyarts Creative Commons License 2005.01.26 0 0 471
428 helyett 429, a számok már nekem se mennek, dzsoszer3 nagyon lehúz :-)
Előzmény: skyarts (470)
skyarts Creative Commons License 2005.01.26 0 0 470
428-cal és 431-gyel mélységesen egyetértek, most nem tennék hozzá semmit.
Előzmény: istvan42 (465)
METYA Creative Commons License 2005.01.26 0 0 469

Képzeld, voltam Madridban, Londonban, és még elég sok helyen.

De kevés helyen fordul elő, hogy az ottlévő 5 emberből csak kettő dolgozzon, a másik 3 laza beszélgetéssel üsse el a munkaidőt.

A határőrségnél 5-6 pult volt nyitva, ehhez képest az 1 db átvilágító működtetése kicsit kevés. A 3 nemdolgozó szakember látványos semmittevése viszont kifejezetten irritáló.

 

Ne keverjük a repbiztonságot a hanyag munkavégzéssel.

A szigorú átvilágításra szükség van, ez egyáltalán nem genyázás.

Az, hogy néhányan csak ott dumálnak, és a teljes társulat nyelvtudása szinte nulla, az viszont a BUD Rt. érdeme?

:-(

 

 

Amúgy pár évig a reptéren dolgoztam, és tisztában vagyok az alapvető dolgokkal.

Sajnos A BUD Rt látványos helybenjárása az ország szégyene.

Az okokat már kifejtettem pár napja.

Tisztelet azoknak az alkalmazottaknak, akik a nehéz munkakörülmények és az idióta hozzánemértő vezetés ellenére lelkiismerettel ellátják a munkájukat.

Előzmény: k08 (461)
vince Creative Commons License 2005.01.26 0 0 468

Amennyire én tudom, igyekeznek a repterek és a légitársoságok a kialkudott összeget nem nagy dobra verni.

 

Ami viszont tuti: a jegyben illeték néven feltüntetett számnak semmi, de semmi köze nincs a reptér és légitársoság által kialkudott összeghez. Az biza a kedves légitársoság árpolitikájának része :((((

Előzmény: Briko (467)
Briko Creative Commons License 2005.01.26 0 0 467

Sziasztok!

 

Létezik valahol egy összehasonlító táblázat, hogy melyik reptér mennyi illetéket ró ki pl. a Malév-re? Azaz a Malévvel utazó utasra?

 

De az is érdekelne, nálunk ki mennyi illetéket fizet? Tudom, a fapadosok kaptak kedvezményt, de egy LH utasnak több, vagy kevesebb az illetéke, mint mondjuk egy Malév utasnak?

 

Brikó

vince Creative Commons License 2005.01.26 0 0 466

Azért mert vannak olyan dolgok, amiket te nem látsz azért azok még baromi sokba tudnak kerülni  (sajna).

 

A reptér fentart egy igen komoly építményt? úgy hívják leszálló pálya. Ferihegyen pl mindjárt 2. Ez állandó karbantartásra szorul: fények rádió navigációs berendezések, beton stb, stb. Tényleg rohadt sokat kell költeni rá. Amit az utas lát: a terminál épület, és annak takarítása felügyelete stb sem olcsó, ez kb kijöhetne az általad említettekből. De van még millió apró, de drága szolgáltatás:repgépet jégteleníteni, vontatni, ütyüm pütyümölni, rakodni, őrizni, stb. Ez sincs ingyen. Az illeték mértékét vitathatod, de jogosságát nem kéne.

Előzmény: istvan42 (465)
istvan42 Creative Commons License 2005.01.26 0 0 465
Azért, mert a légitársaság viszi oda a pénzt költő utasokat. Szerintem a repülőtereknek éppen elég hasznuk van az utasok pénz költéséből a reptéri illeték nélkül is.
Előzmény: skyarts (464)
skyarts Creative Commons License 2005.01.26 0 0 464
Miért kéne a repülőtérnek azért fizetnie, hogy szolgáltatást nyújt? Teljesen logikus, hogy az fizet, akinek szolgáltatnak. A handling, a catering, és a duty free pedig teljesen más tészta.
Előzmény: istvan42 (463)
istvan42 Creative Commons License 2005.01.26 0 0 463
A napokban vettem 2 darab repülőjegyet Brüsszelbe. Megdöbbentem, mert a reptéri illeték közel 20 ezer forint fejenként. Szerintem pont fordítva történnek a dolgok, mint ahogy kellene. Ugyanis szerintem a repülőtereknek kellene fizetniük a legitársaságoknak azért, mert odaszállítanak nagy számban utasokat. Ezek az utasok a repülőtéren tartózkodásuk ideje alatt - ami lassan már 2 óra - esznek, isznak, vásárolnak, vagyis pénzt költenek, hasznot hozva a repülőtereket üzemeltető társaságnak. A duty free üzletekben állandó a vásárlók tömege. A gépeket kerozinnal töltik fel, nyilván szép haszonnal adják. A catering sincs ingyen. Akkor miért mi utasok fizetjük a reptéri liletéket? Ha ez nem lenne, és a repülőtér fizetne a légitársaságnak, szerintem ez lenne a jogos és sokkal olcsóbb lehetne a repülőjegy ára is.
ANitA Creative Commons License 2005.01.26 0 0 462
Sziasztok! Látom paprikás a hangulat :-) Honnan tudnék szerezni repülőtér térképet? Úgy értem a repülőtér teljes területéről. GPS-hez kellene. Előre is köszi, és bocsi a zavarásért!
k08 Creative Commons License 2005.01.26 0 0 461

> -sorbanállás az átvilágításhoz

 

Metya:

Mikor sor van, tudod mennyi utas megy át egy óra alatt??? Nem hiszem hogy szívesen utaznál úgy, ha látnád, hogy a mágneskapunál a jelzést figyelmen kívül hagyva, mindenki rohanna a tranzitba. Másképp nem lehet gyorsabban csinálni, de nem is hiszen, hogy erről kéne szólni a biztonságnak.

Megjegyzem, ha az utasbiztiknél sor van, akkor a határőrségnél is, őket biztos másik topicban fikázod.

 

Egyébként nem tudom voltál-e pl. Madridban, vagy az LHR-en, na ott van sorbanállás, meg genyázás (szó szerint!)!!

Előzmény: METYA (456)
version1 Creative Commons License 2005.01.26 0 0 460
Esik a hó. Jaj 'stenem mit csináljak, szaladjak-e vagy megálljak.
Na szóval sznómenek lehet imádkozni, mert itt más úgyse segít, esetleg vmi csoda, vagy a tavasz. Alig esett egy kis hó és máris kíváló fékhatások vannak. (poor) ennyire fussa.
Jago_ Creative Commons License 2005.01.25 0 0 459

Azert igy elnezve a ma ejjelre illetve a kovetkezo 2 napra szolo meteorban foglaltatott varhato 1-8 inch havat meg 10-20 kts szelet orulok neki, hogy nem Bp-rol indulok holnap reggel Amsterdamba...

 

Remelem valaki olyan is latta az elorejelzest akinek kell, es elokerulnek a silecek meg a szankok a repteren - es nem csak akkor amikor mar leesett a ho es megallt az elet... :)))

philozófika Creative Commons License 2005.01.25 0 0 458

valamiért úgy érzem, h ők nem csak beszélnek róla.

 

phf

Jago_ Creative Commons License 2005.01.24 0 0 457

Sziasztok ittis!

 

Elsosorban a szakmabeli kollegakhoz inteznem a kovetkezo par kerdest - amiket a diplomavedesre kene megvalaszolnom par napon belul :) Kerlek ha tudtok segitsetek! A diplomamunka egyebkent a gyorsan romlo elelmiszerek legi szallitasarol szolt. :)

 

1. Bar a repulogepek fedelzeten, a szemelyzettel kapcsolatban tobbszor emlitesre kerult a szarazjeggel valo fokozott ovatossag szuksegessege, a szallitando termekek foldon torteno be- és kicsomagolasakor vannak-e kulonleges biztonsagi eloirasok a parolgo szarazjegbol szarmazo szendioxid miatt?

2. Milyen homerseklet erzekelok hasznalhatok az egysegrakomanyokban? Milyen elven mukodnek?

3. Hogyan valtozhat a legi fuvarozas a kozeljovoben Magyarorszag szamara?

Koszi szepen!

Jago

METYA Creative Commons License 2005.01.24 0 0 456

Ismét volt szerencsém igénybe venni a BUD Rt. szolgáltatásait.

Siralmas.

Egyetlen javulást bírtunk felfedezni, hogy a pogyószállító tologatós kocsik immár ingyenesek, nem kell 100-ast bedobni a használatához.

 

De:

-sorbanállás az átvilágításhoz

-hihetetlen drága éttermi árak

-kevés személyzet (check-in)

-taxismaffia

-rossz tömegközlekedés

-kosz, szemét a környéken

 

 

Gregor83 Creative Commons License 2005.01.21 0 0 455
Ne is mondd! Láttam az előrejelzést (már ha megint nem hazudnak össze-vissza..).
Előzmény: version1 (454)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!