Keresés

Részletes keresés

3921 Creative Commons License 2006.02.17 0 0 325
Nem bírtam rávenni magam. Ez nem az én kategóriám. (arról nem is beszélve, hogy ha legyártja a lapátokat és a szélnek nem tettszik az alakja, akkor mi van-fizessek aztán kenjem a hajamra?)
Előzmény: Törölt nick (324)
3921 Creative Commons License 2006.02.17 0 0 323
Üvegszövet és műgyanta ügyben a lökhárító javító- spoiler készítőket kell piszkálni. (nekem nem mondták neg hogy honnan szerzik be, de 20.000/db ért csinálnának lapátokat-ja meg a sablon 80.000) 
Előzmény: Törölt nick (321)
3921 Creative Commons License 2006.02.17 0 0 322

Tényleg nem egyedi megoldás, nemrég vettem egy könyvet a cser-kiadótól, szélgenerátor építéséről, abban is ezt a fajtát építették meg.

Az a lényege, hogy a szélirányba állító lapát felfogatása nem fix, és egy rugóval van kiakasztva. Minél erősebben nyomja a szél a lapátokat, annál inkább kényszeriri rá hogy kiforduljon a szélből. Szerintem ötletes, csak a méretezésnél kell nagyon ott lenni a szeren!

Előzmény: Törölt nick (321)
BXD Creative Commons License 2006.02.17 0 0 320
Ez csak copy-paste, legfeljebb a forrás felleése miatt érint a dícséreted:))
Előzmény: erbe (312)
erbe Creative Commons License 2006.02.17 0 0 319
Ez csak barkácsmunka, így egyszerűbben tudta megoldani házilag.
Szemmel láthatóan nem egy átgondolt profi megoldás.
Ez alapján nem szabad általánosítani!

Ha kiviszi a középvonalból, egyensúlyi problémái is lesznek, a szél is állandóan el akarja fordítani, nagyobb irányban tartó lapátfelület kell.
Előzmény: Törölt nick (318)
erbe Creative Commons License 2006.02.17 0 0 317
Még eddig nem figyeltem, hogy gyakori lenne a nem központos felszerelés. Általában a két tengelyvonal pontosan keresztezi egymást, csak néhány aszimmetrikusat láttam.

Az alternatív böngészők nem csak biztonságosabbak, ebben is jobbak, mint a IE. Mozilla, firefox... Megjegyzik a nevet, jelszót, hozzászólásnál elég csak a szöveget írni.
Előzmény: Törölt nick (315)
erbe Creative Commons License 2006.02.17 0 0 316
Semmit sem érsz a vastagabb átdrótozással. A képződő elektromos energiát a fizikai paraméterek behatárolják, elsősorban a mágneses gerjesztés és a fordulatszám. Minimális mértékben lehetne javítani rajta a tekercselési tér maximális kitöltésével, hogy az vastagabb huzallal vagy több menettel történik, csak a leadott teljesítmény feszültség/áram viszonyát változtatja. Azért a 10-15% megnyerhető +ért érdemes annyit dolgozni? A levehető teljesítményt hatékonyan CSAK a fordulatszám növelésével fokozhatod.
Előzmény: Bazarghai (314)
Bazarghai Creative Commons License 2006.02.17 0 0 314
Hi!
Éppen ellenkezni akartam, h a 100-200 wattnál azér' többet tud.
Én még mindig a vastagabb átdrótozás mellett vagyok, mert az áttétel elég bonyolult lenne emellett a külső malomkerék átmérőjű dobnál.
Előzmény: erbe (313)
erbe Creative Commons License 2006.02.17 0 0 313
A tárgyalt direkt drive motor a mosógépben is alkalmazott maximális fordulatszámán a tekercselőhuzal terhelhetőségét és 220 Volt fázisonkénti kimenő feszültséget számolva akár 2 KW tartós teljesítmény leadására is képes lenne.
Ha már ennyit rákölt valaki 1 ilyen motorra, nem érné meg + 1 áttétel?
Előzmény: erbe (311)
erbe Creative Commons License 2006.02.17 0 0 312
Ha ilyen szépen tudnék rajzolni, már én is feltettem volna! Így csak "szövegelek".
Phroteus
A legtöbb böngésző meg tudja jegyezni a jelszót. Használj mást!
Előzmény: BXD (306)
erbe Creative Commons License 2006.02.17 0 0 311
Ahogy korábban fényképen szerepelt: állórész és forgórész. A tengely, csapágyak, rögzítés, KÖZPONTOSÍTÁS már legyen a szélkerékgyártó feladata.
Biztos vagyok benne, olyan kicsi a légrés, hogy a nagybetűs szöveg nem ok nélküli!
Szerintem bármely MO-i háztartásigép szerviz hasonló áron tudja beszerezni, esetleg néhány kört futva ki lehet választani a legkedvezőbbet. A várt 120-200 watthoz képest nem egy olcsó mulatság.

Miért van távolabb a szélkerék a tengelytől?
A tartóváz előtt elsuhanó lapát minél közelebb van a rúdhoz, annál nagyobb zajt kelt.
Szerintem ez az elsődleges szempont.
Előzmény: Törölt nick (299)
recsiloz Creative Commons License 2006.02.16 0 0 309

Sziasztok!

 A 6 méter magasság próbára tökéletes mivel a domb tetelyére teszem .A burkolatot 0.8-as aluminium lemezzel oldom meg.

Bazarghai Creative Commons License 2006.02.16 0 0 308
Ezt muszály volt felraknom.
Vagy ne eszeljünk még ilyen nagyban? Veszélyes...
BXD Creative Commons License 2006.02.16 0 0 306


Gondolom a szerző így akarta jelezni a diódákból és a hídból kialakított lehetőséget, természetesen mindkér verzió mehet csillag és delta tekercselésű generátorral is.

Előzmény: BXD (304)
BXD Creative Commons License 2006.02.16 0 0 305
Tiszta modellező szakkör!
A lapátok palástja miből lesz?
Előzmény: recsiloz (301)
BXD Creative Commons License 2006.02.16 0 0 304
Ha még aktuális a háromfázisú egyenirányítás és némi magyarázat a háromfázis generátorok működéséről:
http://windstuffnow.com/main/3_phase_basics.htm


Bazarghai Creative Commons License 2006.02.16 0 0 303
Szia!
Milyen magasra teszed ezt a gigantot? Ha 6 méternél több, hol kell intézni az építési engedélyt? Az indítónyomatékot sztem egyszerű iskolai erőmérővel mérheted (vagy halmérleggel és beszorzod a kilókat 10-zel ). Ennyi Newton. Ha beszorzod az erőkarral akkor nyomatékot kapsz (Nm). Mivel nincs szélkerék fékpad forgás közben nem naon lehet mérni.
Előzmény: recsiloz (300)
Bazarghai Creative Commons License 2006.02.16 0 0 302
Ehe-ehe!
Nem egészen. Ha megnézed a 229-es hozzászólásomat, megláthatod, h csak az állórészt és a mágnesdobot kapod.
Előzmény: Törölt nick (299)
recsiloz Creative Commons License 2006.02.16 0 0 301

A kép itt tartok

 

 

recsiloz Creative Commons License 2006.02.16 0 0 300

Sziasztok!

 

Nekiáltam a szélkeréknek három lapátos 4.42 méter átmérőjű lessz.Proba képen akarom felállítani. A fordulatszámát kerékpárra szerelhető kilométer órával mérném ,de a nyomatékot mivel tudnám mérni ?

Bazarghai Creative Commons License 2006.02.16 0 0 298
Bruttósan? Hol?
Ha igen, akkor lehet gondolkozni dupla generátoros windmillen.
De szép is lenne...
Előzmény: erbe (297)
erbe Creative Commons License 2006.02.16 0 0 297
LG Direct drive motor, stator+rotor, szervizben 18000.-.
Előzmény: erbe (296)
erbe Creative Commons License 2006.02.16 0 0 296
Ha a három tekercscsoportot sorbakötnéd, 0-át kapnál, mert úgy összegződnek.
Deltába úgy kell kötni, hogy egyik kezdetét a másik végével kötöd össze, ez a kötés az első fázis, és így körbe.
3 fázisú hídegyenirányító: minden végpontra kötsz 2-2 diódát, egyiket anóddal, másikat katóddal a fázis felé. A kilógó 3-3 diódavéget összekötöd, a 3 anód a mínusz, a 3 katód a plusz.
Erre már csak azért is szükség van, mert ha fűteni akarnál vele, 3 fűtőbetét kellene. Egyenirányítás után két vezeték - egy fűtőbetét.
Feszültségviszonyok: egyenirányítás után a mért váltakozófeszültség x 1,41 - 2 V (a diódákon eső feszültség). 13 volt mért fesz. esetén a kimenő egyenfesz. kb. 16,33 V.

247:
"Tudni kellene hozzá a motor eredeti specifikációit, mert frekvenciaváltóval, három fázissal hajtják meg a kívánt fordulatszámok függvényében."

A meghajtó feszültség üzem közben a fordulatszám függvényében változik. Konkrét adatot a gyártó tudna mondani, vagy mérni lehetne a legalacsonyabb és legmagasabb fordulatnál.
Bazarghai Creative Commons License 2006.02.16 0 0 294
Hi!
Az a háromszor akárhány tekercs tulajdonképpen 3 szál "drót".
Csillagnál a három drót kezdetét összekötöd, 3 vége a 3 fázis.
Deltánál képzelj el egy szabályos háromszöget. Az oldalak a tekercsek, a
csúcsok a 3 fázis.

Sorba ne kapcsold, mert akkor egy fázist kapsz és lehet, h 6-7 száz volt helyett semmít, mert a mágneses pólusok kioltják az indukciót.
Ahogy erbe mondta egyszerűen hagyd csillagba, v kösd át deltába.
Én úgy számoltam, h így csiilagnál kb 24 V lesz, deltánál kb 14 (stabil 100-as fordulaton)
Előzmény: Törölt nick (293)
erbe Creative Commons License 2006.02.16 0 0 292
Mondtam én, hogy semmit nem kell változtatni!
Legfeljebb deltába kötöd és kész!
Előzmény: Törölt nick (291)
Bazarghai Creative Commons License 2006.02.16 0 0 290
Igen erre gondoltam.
A Fisher & Paykel motoron (vagyis a tiéden) fázisonként 14 tekercs van.
Ezeket kettessével párhuzamosította és mind a hetet csillagba rakta.
Ne mondja nekem senki, h ez 100-as fordulaton pár voltnál (4-5) többet termel. Bár amper azlehet elég sok. De inkább nagy fesz kis amperrel mint fordítva. Drága a kisujj vastagságú rézdrózt.
Előzmény: Törölt nick (285)
erbe Creative Commons License 2006.02.16 0 0 289
Nem én mondtam, hogy hülyeség, de tényleg az.
Egyébként a Direkt drive motor oldal készítője komoly munkát végzett, csak helyenként kicsit átgondolatlanul. Ő 14 pólusú motorról ír, a korábbinál a képen számoltam meg a 12 mágnest (annyi pólus).
Egyébként attól, hogy ő odaírta a képbe, hogy "14 pole star" vagy "2 pole star", attól az még továbbra is 14 pólusú motor, csak párhuzamos tekercseléssel.
Hogy melyik bekötés jó?
Ehhez tudni kell, mekkora lesz az akkumulátorod és mekkora lesz a várható fordulat.
Sőt, még az is kell, milyen feszültségre méretezed a kapcsolóüzemű töltődet!
Ezek nélkül csak hülyeséget (használhatatlan általánosságokat) lehet mondani.
Előzmény: Törölt nick (285)
erbe Creative Commons License 2006.02.16 0 0 288
Igen.
257-es hozzászólás:
Ha a válasz szövegre kattintasz, akkor az is tudja, kinek szól, akitől kérdeznél.
Előzmény: Törölt nick (286)
erbe Creative Commons License 2006.02.16 0 0 284
A csillag elrendezéshez képest a delta gyök3 = 1,73 x alacsonyabb feszültséget ad.
Az áttekercselés buktatóiról már korábban írtam. Szerintem sok értelme nincs variálni vele, ekkora méretekben és várható fordulatnál nem fog megszakadni a tekercs a teljesítésben. 150-200 wattig az eredeti elegendő.
+- t egyenirányítóval lehet csinálni belőle, de itt még nem áll meg a dolog.
Előzmény: Törölt nick (272)
Bazarghai Creative Commons License 2006.02.16 0 0 283
Sziasztok!
Tehát még egyszer. Mikor rátaláltam pár óra után a smart driver-a, megkérdeztem pár mosógépszerelőt és azt mondták, h az LG direct drive mosógépekben van ilyen.

1: beszerzése: LG márkaszervízben megrendelik neked. Én egy maszektól szereztem
(volt neki zacsiba 1).
2: a három fázisból az autógenerátor mintájára háromfázisú Graetz híddal lehet egyenirányítani.
3: nem értek hozzá csak kezdem átlátni (ez is nagyrészt erbe és BXD érdeme)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!