Nem bírtam rávenni magam. Ez nem az én kategóriám. (arról nem is beszélve, hogy ha legyártja a lapátokat és a szélnek nem tettszik az alakja, akkor mi van-fizessek aztán kenjem a hajamra?)
Üvegszövet és műgyanta ügyben a lökhárító javító- spoiler készítőket kell piszkálni. (nekem nem mondták neg hogy honnan szerzik be, de 20.000/db ért csinálnának lapátokat-ja meg a sablon 80.000)
Tényleg nem egyedi megoldás, nemrég vettem egy könyvet a cser-kiadótól, szélgenerátor építéséről, abban is ezt a fajtát építették meg.
Az a lényege, hogy a szélirányba állító lapát felfogatása nem fix, és egy rugóval van kiakasztva. Minél erősebben nyomja a szél a lapátokat, annál inkább kényszeriri rá hogy kiforduljon a szélből. Szerintem ötletes, csak a méretezésnél kell nagyon ott lenni a szeren!
Ez csak barkácsmunka, így egyszerűbben tudta megoldani házilag. Szemmel láthatóan nem egy átgondolt profi megoldás. Ez alapján nem szabad általánosítani!
Ha kiviszi a középvonalból, egyensúlyi problémái is lesznek, a szél is állandóan el akarja fordítani, nagyobb irányban tartó lapátfelület kell.
Még eddig nem figyeltem, hogy gyakori lenne a nem központos felszerelés. Általában a két tengelyvonal pontosan keresztezi egymást, csak néhány aszimmetrikusat láttam.
Az alternatív böngészők nem csak biztonságosabbak, ebben is jobbak, mint a IE. Mozilla, firefox... Megjegyzik a nevet, jelszót, hozzászólásnál elég csak a szöveget írni.
Semmit sem érsz a vastagabb átdrótozással. A képződő elektromos energiát a fizikai paraméterek behatárolják, elsősorban a mágneses gerjesztés és a fordulatszám. Minimális mértékben lehetne javítani rajta a tekercselési tér maximális kitöltésével, hogy az vastagabb huzallal vagy több menettel történik, csak a leadott teljesítmény feszültség/áram viszonyát változtatja. Azért a 10-15% megnyerhető +ért érdemes annyit dolgozni? A levehető teljesítményt hatékonyan CSAK a fordulatszám növelésével fokozhatod.
Hi! Éppen ellenkezni akartam, h a 100-200 wattnál azér' többet tud. Én még mindig a vastagabb átdrótozás mellett vagyok, mert az áttétel elég bonyolult lenne emellett a külső malomkerék átmérőjű dobnál.
A tárgyalt direkt drive motor a mosógépben is alkalmazott maximális fordulatszámán a tekercselőhuzal terhelhetőségét és 220 Volt fázisonkénti kimenő feszültséget számolva akár 2 KW tartós teljesítmény leadására is képes lenne. Ha már ennyit rákölt valaki 1 ilyen motorra, nem érné meg + 1 áttétel?
Ha ilyen szépen tudnék rajzolni, már én is feltettem volna! Így csak "szövegelek". Phroteus A legtöbb böngésző meg tudja jegyezni a jelszót. Használj mást!
Ahogy korábban fényképen szerepelt: állórész és forgórész. A tengely, csapágyak, rögzítés, KÖZPONTOSÍTÁS már legyen a szélkerékgyártó feladata. Biztos vagyok benne, olyan kicsi a légrés, hogy a nagybetűs szöveg nem ok nélküli! Szerintem bármely MO-i háztartásigép szerviz hasonló áron tudja beszerezni, esetleg néhány kört futva ki lehet választani a legkedvezőbbet. A várt 120-200 watthoz képest nem egy olcsó mulatság.
Miért van távolabb a szélkerék a tengelytől? A tartóváz előtt elsuhanó lapát minél közelebb van a rúdhoz, annál nagyobb zajt kelt. Szerintem ez az elsődleges szempont.
Gondolom a szerző így akarta jelezni a diódákból és a hídból kialakított lehetőséget, természetesen mindkér verzió mehet csillag és delta tekercselésű generátorral is.
Szia! Milyen magasra teszed ezt a gigantot? Ha 6 méternél több, hol kell intézni az építési engedélyt? Az indítónyomatékot sztem egyszerű iskolai erőmérővel mérheted (vagy halmérleggel és beszorzod a kilókat 10-zel ). Ennyi Newton. Ha beszorzod az erőkarral akkor nyomatékot kapsz (Nm). Mivel nincs szélkerék fékpad forgás közben nem naon lehet mérni.
Nekiáltam a szélkeréknek három lapátos 4.42 méter átmérőjű lessz.Proba képen akarom felállítani. A fordulatszámát kerékpárra szerelhető kilométer órával mérném ,de a nyomatékot mivel tudnám mérni ?
Ha a három tekercscsoportot sorbakötnéd, 0-át kapnál, mert úgy összegződnek. Deltába úgy kell kötni, hogy egyik kezdetét a másik végével kötöd össze, ez a kötés az első fázis, és így körbe. 3 fázisú hídegyenirányító: minden végpontra kötsz 2-2 diódát, egyiket anóddal, másikat katóddal a fázis felé. A kilógó 3-3 diódavéget összekötöd, a 3 anód a mínusz, a 3 katód a plusz. Erre már csak azért is szükség van, mert ha fűteni akarnál vele, 3 fűtőbetét kellene. Egyenirányítás után két vezeték - egy fűtőbetét. Feszültségviszonyok: egyenirányítás után a mért váltakozófeszültség x 1,41 - 2 V (a diódákon eső feszültség). 13 volt mért fesz. esetén a kimenő egyenfesz. kb. 16,33 V.
247: "Tudni kellene hozzá a motor eredeti specifikációit, mert frekvenciaváltóval, három fázissal hajtják meg a kívánt fordulatszámok függvényében."
A meghajtó feszültség üzem közben a fordulatszám függvényében változik. Konkrét adatot a gyártó tudna mondani, vagy mérni lehetne a legalacsonyabb és legmagasabb fordulatnál.
Hi! Az a háromszor akárhány tekercs tulajdonképpen 3 szál "drót". Csillagnál a három drót kezdetét összekötöd, 3 vége a 3 fázis. Deltánál képzelj el egy szabályos háromszöget. Az oldalak a tekercsek, a csúcsok a 3 fázis.
Sorba ne kapcsold, mert akkor egy fázist kapsz és lehet, h 6-7 száz volt helyett semmít, mert a mágneses pólusok kioltják az indukciót. Ahogy erbe mondta egyszerűen hagyd csillagba, v kösd át deltába. Én úgy számoltam, h így csiilagnál kb 24 V lesz, deltánál kb 14 (stabil 100-as fordulaton)
Igen erre gondoltam. A Fisher & Paykel motoron (vagyis a tiéden) fázisonként 14 tekercs van. Ezeket kettessével párhuzamosította és mind a hetet csillagba rakta. Ne mondja nekem senki, h ez 100-as fordulaton pár voltnál (4-5) többet termel. Bár amper azlehet elég sok. De inkább nagy fesz kis amperrel mint fordítva. Drága a kisujj vastagságú rézdrózt.
Nem én mondtam, hogy hülyeség, de tényleg az. Egyébként a Direkt drive motor oldal készítője komoly munkát végzett, csak helyenként kicsit átgondolatlanul. Ő 14 pólusú motorról ír, a korábbinál a képen számoltam meg a 12 mágnest (annyi pólus). Egyébként attól, hogy ő odaírta a képbe, hogy "14 pole star" vagy "2 pole star", attól az még továbbra is 14 pólusú motor, csak párhuzamos tekercseléssel. Hogy melyik bekötés jó? Ehhez tudni kell, mekkora lesz az akkumulátorod és mekkora lesz a várható fordulat. Sőt, még az is kell, milyen feszültségre méretezed a kapcsolóüzemű töltődet! Ezek nélkül csak hülyeséget (használhatatlan általánosságokat) lehet mondani.
A csillag elrendezéshez képest a delta gyök3 = 1,73 x alacsonyabb feszültséget ad. Az áttekercselés buktatóiról már korábban írtam. Szerintem sok értelme nincs variálni vele, ekkora méretekben és várható fordulatnál nem fog megszakadni a tekercs a teljesítésben. 150-200 wattig az eredeti elegendő. +- t egyenirányítóval lehet csinálni belőle, de itt még nem áll meg a dolog.
Sziasztok! Tehát még egyszer. Mikor rátaláltam pár óra után a smart driver-a, megkérdeztem pár mosógépszerelőt és azt mondták, h az LG direct drive mosógépekben van ilyen.
1: beszerzése: LG márkaszervízben megrendelik neked. Én egy maszektól szereztem (volt neki zacsiba 1). 2: a három fázisból az autógenerátor mintájára háromfázisú Graetz híddal lehet egyenirányítani. 3: nem értek hozzá csak kezdem átlátni (ez is nagyrészt erbe és BXD érdeme)