"Ismerősőmnek szétolvadt a csati ijesztő látvány volt." Én is jártam így, a régi kocsimmal. Autópályán elkezdtem nézelődni, hogy hol égetik a gazt, már kilométerek óta. Aztán egyszercsak megjelent valami füstféleség a középkonzol környékén. Gyorsan megálltam, az biztos :))) Szerencsére csak a hűtőtáska csatija kezdett olvadni, a kocsiban lévő elektromos rendszer még bírta volna pár amperig :)
Tegnap elkészült ceedecském motorja. Végre,hidegen,melegen csendben teszi a dolgát és az 1.6-os hoz mérten az ereje is megjött. 4-es henger 4 szelepemelőcsésze csere, vezérlés beállitása / pontosan 2 láncszemmel volt arréb rakva/ úgyhogy 2 hét izgalom és várakozás útán,újra itthon van a kicsike. A hűtőtáska témával kapcsolatban,én tavaly vettem egy 28 literes MOBICOOL nevű hűtőt, ami működik 240-ről és 12 voltról. eddig kifogástalanul,csak menetközben és hálózatról szoktam használni és időnként figyelem, nem melegszik e a csatlakozó. Ismerősőmnek szétolvadt a csati ijesztő látvány volt.
Tegnap végre kicserélték a kiugrott gombát a műszerfal jobb tetején...de sajnos most meg az egész műanyag hullámosan eláll végig a szélvédő tövében:( Azt mondták komplett műszerfalat kell cserélni,de nem tudom,hogy akarjam e?!
Én nem vennék külön átalakítót, hanem egyből olyan ládát vennék, ami tud 220-ról és szivargyújtóról is menni. Nekem is ilyen van. Így olcsóbb, mint a kettőt külön megvenni.
emlékkép, amikor benn voltam-láttam szétszedett állapotában kocsit -nem volt rajta lökös, és jobb oldalt lógott a ködlámpánál az izó a kábelen. persze lehet h rosszul emlékszem-ezek szerint :) és bal oldalt lógott, vagy vissza volt addig húzva...
Ezt honnan veszitek? 5 ajtósnál a lökhárító bal oldalán égő, jobb oldalán csak prizma. Az SW-nél pedig a lámpatestbe van integrálva a ködzárófény, és mindkét oldalon van izzó. Ez nem felszereltség függő!
Én indítottam ezta hűtőmizériát és igen hasznos infókat közöltél most. Akkor jól értem, hogy akár egy hétig is elüzemelteted az álló motorú autó aksijáról, úgy, hogy nem öli azt meg?
/ a hátsó ködlámpához, tleg kettőnek kéne égni az Ex felszereltségnél, de ezek szerint olyna hátsó lökőst raktak fel, amiben csak bal oldalt van égő.../ ez azért bosszantó kiváncsi lennék a másik kábelével mit tettek, levágták, bedugták vhova, lógva...
Látom dúl a téma a hűtőtáskákról, akkor én is hozzászólok:
MI kb 15 éve hazsnálunk ilyen 10-20ezer forintosat, most fogyasztjuk ezalatt az idő alatt a másodikat, úgy, hogy elég sokat gyúzzuk: nyáron szinte minden hétvégén velünk van amikor megyünk erre arra, telekre stb. illetve A nyaralásokon amikor lakósátorral megyünk campingbe ez a hűtőnk, akkor napi 24órán át megy minimum 2hétig max 1hóig. és ez áltlaábna mindne második év, ergo így bírt az előző kb 10 évet, ami meghalt benne az a motor, ami forgatja a venitillátorát. Nyilván nem olyna hatásfokú, mint egy normál hűtő, de mi a vajtól kezdve sajt felvágott tejföl mindig ebben tartjuk és 3-4napot simán kíbír, még a spanyol olosz "hidegekben is". Az pedig, hogy melegedig a dugalja, igen stimmel, nekünk is korábbi kocsikban /opel/ elolvadt, ezért le is cserétük két sarura a csatit, de a kiaban illetve a z előző fiatban nem volt ilyne probléma, illetve a 220-12 v os trafónál sem, és a biztosítékot sem csapkodja, mivel csak 4A kb amit felvesz. Szal ha vki nem mélhyűtőt akar, akkor szerintem tökéletes ennyiért, amire figyleni kell, hogy a venitije mindig kapjon felülről friss levegőt, ne legyen letakarva, illetve ki tudja fújni a bordákról a meleget. kb ennyi jah igen még annyi, hog ymivel ez is lecsapja a levegőbne lévő párát ajánlatos 1-2naponta kiszedni mindent belőle és kitörölni, mert különben jéghideg vízben fog minden úszkálni, és rosszabbul is hűt....
Ha elektromos, akkor tud hűteni. Az ugyanekkora gázos (kompresszoros) hűtők, minimum 100 ezer forint. Ez is hűt, a külső hőmérséklethez képest 15-20 fokot, a benne található elektromos szerkezet segítségével. Azért az nem rossz 30 fokban 10-15 fokra hűti az italt, tapasztalatból mondom. Nyílván nem fagyszt.
Nekem egy Ezetil márkanevű táskám van. Bevallom őszintén sose hallottam róla, de ha valami hideget, vagy fagyasztottat rakok bele, és bekapcsolom, akkor 1 napig biztos ugyanúgy megtartja. Nem gázos, úgyhogy hűteni nem tud.
Nekünk a CampingGaz 30 Eft-os modellje bírta két hetet. A kapcsolója amivel hűtés fűtés kikapcsolás között váltasz beolvadt. Tehát a hűtő működött és jól is nyomta, amennyire egy ilyen elven működő teheti, de a kapcsoló nem bírta a terhelést és beolvadt. Utána már nem tudta bekapcsolni, tehát nem működött. Metroban lett véve és oda is vittük vissza. Épp nem volt raktáron és mivel a nyár eleje leáldozóban volt, inkább visszáruztatuk a számlát. Így ingyen használtam 2-3 hétig egyet, de ez a darab éppen annyit bírt csak.
látom hűtőtáskáról megy a beszéd. nekem egy elektrotechnikus azt mondta, hogy a Campingaz a legjobb, leg megbízhatóbb, azt érdemes venni, nem vágja haza a kocsit.
Szasztok! Nekem van hűtőtáskám, bár az autóban nem használom, ott sokkal jobb a kesztyütartó, az vadabbúl hűt. Az a lényeg ezeknél, és ez jellemző adatuk, hogy a külső hőmérséklethez képest mennyit hűtenek. A 18-20 fok az már király. Én kempigben szoktam használni, a spárban vettem, ORION. Mrgvagyok elégedve. Kell minimum egy nap, hogy kialakuljon a hűtés benne. Az italokat alupalackban szoktam hűteni (texoban is vannak), ez nagy mértékben javítja a hatásfokot. Mértem hőmérővel, 12 fok volt benne, de mondom 1 nap mire eléri a teljes hatásfokot. Médimarktban sokféle szokott lenni. 10-20 ezer közt. A teteje levehető, az minnél nehezebb, annál jobb. Én olyat vettem, amin 220-as csatlakozo is van, ezt használom csak.
Miért lenne hülye? Attól, hogy megnősültél még nem kell folyamatosan úgy érezni magad! Bár megértelek, hidd el elmúlik és egyre kevesebbet fog eszedbe jutni:)
Nemrég jöttem haza egy túráról Karintiából, és a hátsó aljzatról tökéletesen működött a hűtőtáska, és a csatlakozója is csak nagyon minimálisan melegedett. Az előző autómban (OFF Suzuki Liana) melegedett a csatlakozó. Azt nem mertem kipróbálni, hogy mennyire bírja az akksi, de azt mesélték, hogy ezek az "olcsóbb" hűtőtáskák hamar lemerítik az akksit. A legtöbb amit álló helyzetben ment, az 1 óra volt.
Van valakinek tapasztalata hűtőtáska üzemeltetésével kapcsolatban a hátsó 12 V-os aljzatról?
Mennyit lehet rajta hagyni /elsősorban álló helyzetre gondolok/? Kibír mondjuk egy hétvégi horgászatot, esetleg egy heteset /ha már lúd legyen kövér/? Mennyire terheli az aksit?
Napokban néztem egy Cee'd-et alulról és volt alkatrész, amin felületi rozsda volt...festetelen fém. De ugye újak még. Mondjuk lehet nedves helyen állt sokat.