Kedves Csordás Erika, amit itt összeírtál, az szégyen rád és a beruházásra nézve is. Bár gondolom ezeket nem te döntötted el, de a nevedet adtad hozzá.
A tervező annyit tud tenni, hogy megtervezi amit a megbízó kér tőle. Mert azért kapja a pénzt.
Gondolom ha te a házadat terveztetnéd meg egy építésszel, te se fizetnéd ki ha egy 100 m2-es házba rakna 10 szobát, de nem rakna egy fürdőszobát se?
az a 10 háztulaj simán kerülhetne füred felé, nem kell a közúti átjárót az építés idejére is biztositani. (nyári főszezonban sem láttam még ott semmi mozgást).
még a 71-esből is simán le lehet zárni 1-2 sávot ideiglenesen, ha nem juli.-.aug.-ban építik.
"6 méter vastagságban mészkőtörmelékes sovány-közepes agyag feltöltés található, alacsony belső súrlódási szöggel. Ilyen jellegű feltöltés esetén − a hídprovizóriumok szokásos nyílástartományát figyelembe véve − csak a töltés szilárdításával lehetett volna biztosítani a provizóriumok beépítését."
már mérnökök sincsenek ott? csak propagandisták?
2 hónap vágányzár a töltésszilárdítás helyett?? egy rohadt családiház építésnél is használják a talajszilárdítást, nemhogy itt kellene.. megint csak a kocsihiány és a "leszarom az utast" a helyes válasz.
Kedves Csordás Erika, amit itt összeírtál, az szégyen rád és a beruházásra nézve is. Bár gondolom ezeket nem te döntötted el, de a nevedet adtad hozzá.
előregyártott elemet oda betolni miért nem lehet (max 5nap alatt)?
"Tekintettel a töltés szilárdítás egyedi, magas költségű technológia igényére, és a provizórium rendelkezésre állásának kockázatára a híd terveket teljes forgalomzár melletti építéssel készítették el. Az organizációs tervek alapján a híd megépítése két hónapos teljes vágányzár mellett megvalósítható, mely intervallum a MÁV által kijelölt vágányzári lehetőségekkel összhangban volt. "
" kihívást jelentett az építési fázisok megtervezése a közúti forgalom fenntartásával, valamint a vasúti híd és a körforgalom megépítésének összehangolásával. A vágányzári kötöttségek és a közúti forgalom torlódásmentes lebonyolításának biztosítását szem előtt tartva "
A vasúti forgalom fenntartása miért nincs szem előtt tartva?
"...ide sorolhatjuk a még viszonylag új Uzsgyikat és Desirokat melyeknél már komoly hanyatlás van."
Szerintem kiváltképp ezen dízel motorszerelvények esetében lesz meztelen a király, azaz bizonyosodik
be, hogy nem elég beszerezni őket, de folyamatosan és főként lelkismeretesen, mindenre - kiterjedően gondoskodni kell a rendszeres karbantartásukról. Szerintem leginkább éppen itt van a kutya elásva.
Körülbelül. Voltak fellendülések de sosem elég. A 30-as, 40-es években is jöttek korszerű járművek, de akkor is kevés. Aztán a 68-as koncepció nem csak a hálózat ezer kilométer számra végrehajtott kurtítását hozta hanem a gőzvontatás kiváltását, a személykocsipark szinte teljes megújítását. És milyen régen volt mára ez aztán egy részük még ma is közlekedik ide értve azt a nagyszámú 2G IC kocsit és fecske Bhv-t amiket ugyan korszerűsítettek de már azokat is cserélni illene. Az elmúlt évek motorvonat és IC+ beszerzései, a pályakorszerűsítések megint egy fellendülés de ugyanúgy mint a korábbi ilyenek- megint csak nem elegendő. Sőt ide sorolhatjuk a még viszonylag új Uzsgyikat és Desirokat melyeknél már komoly hanyatlás van.
Ez a tendencia - sajnálatos módon - egyáltalában nem új. A magyar vasúti közlekedés már jó 100 év óta ebben a cipóben jár, vagyis éppen az I. világháború lezárásától kezdve-számítva legfeljebb csak a lyukak foltozására-betömésére jutott pénz - energia. Azaz, csupáncsak, a meglévő kabáthoz / gatyához - gomb- felvarrásra jutott, ahelyett, hogy - ahol szükség lett volna új kabátra is, kellett volna teljen. Sőt - Trianon eredményeként, még több helyen, még abból is vissza kellett bontani, amit az utódállamok meghagytak.
1. Eleve szegyen, amit retro hetvege cimen mar masodszor eloadnak. Volt ugye masfel Nohab (mert a balatoni retrohetvege neven adjuk egyet Pecsnek is), ket csicsas, meg egy kommersz Szergej (amibol a ket csicsas meg is doglott), az MD, a gozos, meg ket olyan Csorgo, amivel barmelyik nap utazhatok a 142-n. Ha megnezzuk mondjuk a ket evvel ezelotti programot, haaat. (Bar azt meg kell hagyni, most legalabb vasarnapra is maradt nosztalgia gep, ellentetben juliussal.)
2. Nem nagyon volt olyan vonat, ami ne kesett volna 15-20p-nel kevesebbet, teljesen esetlegesse teve mindent. Es ugye vannak a vasutbuzik, akik azt mondjak, ez belefer, de van rajtuk kivul un. utas is, aki teljes joggal duhong.
3. Es amit el lehetett szurni, azt el is szurtak. 1+1 konkret pelda: volt ugye az ominozus 1 orat keso Hullam. A gepcsere kb. 10 perccel azutanra lett kesz, h a (ket) Szergejes szemelynek el kellett volna mennie. De nem am elinditottak volna a szemelyt pontosan, hanem az megvarta a Hullamot. Igy mar eleve egy helyett ket keso vonatunk lett. De mivel a Hullam megall Uttorovarosban, a szemely meg nem, az szep lassan totymorgott ezalatt, majd Zankara kb. 5-tel gurult be, ami meg plusz 5 perc. Ezzel a szembejovo, pesti vonatot is sikerult 15 perccel elverni, illetve Tomajon a gozost majdnem fel oraval. (Kegyetlen lehetett az a tuzo napon egy fullon levo vonatban.) (Vasarnap az OFF 26-on is jol megszivattak a nepet. Sokan gondoltak azt, h gozosoznek egyet Sumegig, ott van fel ora a szembe Bz-ig. Hat a gozos (ami ugye egyebkent az utolso, arrafele meno vonat is, tehat volt jo sok "rendes" utasa is) mar +40-nel indult Tapolcarol, majd mig lassitott Sumegen, szep csendben elinditottak a szembe-Bz-t. Igy maradt ott kb. egy kocsinyi utas, rengeteg kisgyerekkel, akik varhattak papiron 1 orat, a valosagban masfelet a Helikonra. A csatlakozo furedi Bz-t (talan a nap folyaman egyetlenkent) pontosan elinditottak - 10p-et kellett volna varnia- hogy aztan kesobb varhasson 20 percet a keso szembevonatara. Azaz plusz meg egy ora a Bagolyig. Igy sikerult a jonep Keszthely fele meno reszet masfel, Fured fele meno reszet majd ket es fel oraval megszivatniuk.)
Szoval, szerintem az idei retro hetvegek kritikan aluliak voltak, a menetiranyitas ugy szar, ahogy van, es ez a nyari menetrend eleve betarthatatlan.
Szombat este Akarattyáról jöttem haza a Délibe 19721 Vízipókkal. Gondoltuk, hogy ez pont nem az az idő, amikor sokan szeretnének Pest felé menni. Ezzel szemben végig álltunk a tömött vonaton, ami három Halbiból és egy pakliból állt. A Gigant tisztességgel és pontosan jött, Székesfehérvárra 3 perccel előbb ért, majd a Délibe időben befutott. Szerencsére a lehúzott ablak és az éjszakai utazás kombó túlélhető volt a folyosón állva is, de azért ez a három halbis kapacitás elég kevés...
1 (egy) vonat lerohadt, és egyébként típusazonos mozdonnyal pótolták, plusz a Nagytétényi jelzőmeghaladás miatt arra is voltak késések. Igazából szerintem az utóbbi években most volt a legkevesebb probléma.