Keresés

Részletes keresés

H_CS Creative Commons License 2023.09.01 -3 3 43232

Kedves Csordás Erika, amit itt összeírtál, az szégyen rád és a beruházásra nézve is. Bár gondolom ezeket nem te döntötted el, de a nevedet adtad hozzá.

 

A tervező annyit tud tenni, hogy megtervezi amit a megbízó kér tőle. Mert azért kapja a pénzt.

Gondolom ha te a házadat terveztetnéd meg egy építésszel, te se fizetnéd ki ha egy 100 m2-es házba rakna 10 szobát, de nem rakna egy fürdőszobát se?

Előzmény: trebront (43229)
General Specific Creative Commons License 2023.08.31 0 1 43231

Bájdövéj a cikk csak annyit mond, hogy az egész 2 év, de jótékonyan nem szól arról, hogy mikor kezdik.

Ahogy az államkasszát nézem, nem mostanában, tehát inkább jövő téli vágányzár a reális...

General Specific Creative Commons License 2023.08.31 0 4 43230

Ilyenkor is "jó", hogy Alsóörst 2 vágányossá züllesztették, hogy ne lehessen ott körüljárni, ha odaért a személy és a gyors is...

Előzmény: Domi-V63-138 (43228)
trebront Creative Commons License 2023.08.31 -1 1 43229

van időpontja a vágányzárnak?

egyébként bullshit az egész:

az a 10 háztulaj simán kerülhetne füred felé, nem kell a közúti átjárót az építés idejére is biztositani. (nyári főszezonban sem láttam még ott semmi mozgást).

még a 71-esből is simán le lehet zárni 1-2 sávot ideiglenesen, ha nem juli.-.aug.-ban építik.

 

"6 méter vastagságban mészkőtörmelékes sovány-közepes agyag feltöltés található, alacsony belső súrlódási szöggel. Ilyen jellegű feltöltés esetén − a hídprovizóriumok szokásos nyílástartományát figyelembe véve − csak a töltés szilárdításával lehetett volna biztosítani a provizóriumok beépítését."

már mérnökök sincsenek ott? csak propagandisták?

2 hónap vágányzár a töltésszilárdítás helyett?? egy rohadt családiház építésnél is használják a talajszilárdítást, nemhogy itt kellene.. megint csak a kocsihiány és a "leszarom az utast"  a helyes válasz.

Kedves Csordás Erika, amit itt összeírtál, az szégyen rád és a beruházásra nézve is. Bár gondolom ezeket nem te döntötted el, de a nevedet adtad hozzá.

Előzmény: Domi-V63-138 (43228)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2023.08.31 -1 3 43228

 

 

https://magyarepitok.hu/utepites/2023/08/forgalom-dinamikajahoz-igazodo-csomoponttal-ujul-meg-balatonfured-varoskapuja

 

2 hónap vágányzár???

előregyártott elemet oda betolni miért nem lehet (max 5nap alatt)?

 

"Tekintettel a töltés szilárdítás egyedi, magas költségű technológia igényére, és a provizórium rendelkezésre állásának kockázatára a híd terveket teljes forgalomzár melletti építéssel készítették el. Az organizációs tervek alapján a híd megépítése két hónapos teljes vágányzár mellett megvalósítható, mely intervallum a MÁV által kijelölt vágányzári lehetőségekkel összhangban volt. "

 

 

kihívást jelentett az építési fázisok megtervezése a közúti forgalom fenntartásával, valamint a vasúti híd és a körforgalom megépítésének összehangolásával. A vágányzári kötöttségek és a közúti forgalom torlódásmentes lebonyolításának biztosítását szem előtt tartva "

 

A vasúti forgalom fenntartása miért nincs szem előtt tartva?

dave_dömper Creative Commons License 2023.08.30 0 2 43227

"...ide sorolhatjuk a még viszonylag új Uzsgyikat és Desirokat melyeknél már komoly hanyatlás van."

 

Szerintem kiváltképp ezen dízel motorszerelvények esetében lesz meztelen a király, azaz bizonyosodik

be, hogy nem elég beszerezni őket, de folyamatosan és főként lelkismeretesen, mindenre - kiterjedően gondoskodni kell a rendszeres karbantartásukról. Szerintem leginkább éppen itt van a kutya elásva.

Előzmény: C50 (43226)
C50 Creative Commons License 2023.08.30 0 2 43226

Körülbelül. Voltak fellendülések de sosem elég. A 30-as, 40-es években is jöttek korszerű járművek, de akkor is kevés. Aztán a 68-as koncepció nem csak a hálózat ezer kilométer számra végrehajtott kurtítását hozta hanem a gőzvontatás kiváltását, a személykocsipark szinte teljes megújítását. És milyen régen volt mára ez aztán egy részük még ma is közlekedik ide értve azt a nagyszámú 2G IC kocsit és fecske Bhv-t amiket ugyan korszerűsítettek de már azokat is cserélni illene. Az elmúlt évek motorvonat és IC+ beszerzései, a pályakorszerűsítések megint egy fellendülés de ugyanúgy mint a korábbi ilyenek- megint csak nem elegendő. Sőt ide sorolhatjuk a még viszonylag új Uzsgyikat és Desirokat melyeknél már komoly hanyatlás van.

Előzmény: dave_dömper (43225)
dave_dömper Creative Commons License 2023.08.30 0 0 43225

Ez a tendencia - sajnálatos módon - egyáltalában nem új. A magyar vasúti közlekedés már jó 100 év óta ebben a cipóben jár, vagyis éppen az I. világháború lezárásától kezdve-számítva legfeljebb csak a lyukak foltozására-betömésére jutott pénz - energia. Azaz, csupáncsak, a meglévő kabáthoz / gatyához - gomb- felvarrásra jutott, ahelyett, hogy - ahol szükség lett volna új kabátra is, kellett volna teljen. Sőt - Trianon eredményeként, még több helyen, még abból is vissza kellett bontani, amit az utódállamok meghagytak.

Előzmény: C50 (43224)
C50 Creative Commons License 2023.08.30 -2 2 43224

Ne elégedetlenkedj, örülj hogy ennyi jutott. Lehet jövőre ez sem lesz.

Előzmény: Adamis Gusztáv (43220)
FOMA Creative Commons License 2023.08.30 0 0 43223

0431 234

Előzmény: HBweb hu (43222)
HBweb hu Creative Commons License 2023.08.30 0 0 43222

T. Szakértők!

 

Tudható, hogy 29-én, hajnalban Almádi környékén melyik mozdony ütközött gépmenetben kidőlt fának?

Előre is köszi!

Hans1987 Creative Commons License 2023.08.29 -1 3 43221

Vízipók jó járat, én kimondottan szeretem.

De a kapacitása abszurd módon kevés.

Ahogy a Kék hullámnál is észre vettem idén, de a Pókkal idén csak úgy tudtam utazni, hogy ácsorogtak az utasok. Alsó hangon 5 Halbi a minimum lenne.

Előzmény: Augusztusi Dusán (43216)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2023.08.29 -4 5 43220

1. Eleve szegyen, amit retro hetvege cimen mar masodszor eloadnak. Volt ugye masfel Nohab (mert a balatoni retrohetvege neven adjuk egyet Pecsnek is), ket csicsas, meg egy kommersz Szergej (amibol a ket csicsas meg is doglott), az MD, a gozos, meg ket olyan Csorgo, amivel barmelyik nap utazhatok a 142-n. Ha megnezzuk mondjuk a ket evvel ezelotti programot, haaat. (Bar azt meg kell hagyni, most legalabb vasarnapra is maradt nosztalgia gep, ellentetben juliussal.)

2. Nem nagyon volt olyan vonat, ami ne kesett volna 15-20p-nel kevesebbet, teljesen esetlegesse teve mindent. Es ugye vannak a vasutbuzik, akik azt mondjak, ez belefer, de van rajtuk kivul un. utas is, aki teljes joggal duhong.

3. Es amit el lehetett szurni, azt el is szurtak. 1+1 konkret pelda: volt ugye az ominozus 1 orat keso Hullam. A gepcsere kb. 10 perccel azutanra lett kesz, h a (ket) Szergejes szemelynek el kellett volna mennie. De nem am elinditottak volna a szemelyt pontosan, hanem az megvarta a Hullamot. Igy mar eleve egy helyett ket keso vonatunk lett. De mivel a Hullam megall Uttorovarosban, a szemely meg nem, az szep lassan totymorgott ezalatt, majd Zankara kb. 5-tel gurult be, ami meg plusz 5 perc. Ezzel a szembejovo, pesti vonatot is sikerult 15 perccel elverni, illetve Tomajon a gozost majdnem fel oraval. (Kegyetlen lehetett az a tuzo napon egy fullon levo vonatban.) (Vasarnap az OFF 26-on is jol megszivattak a nepet. Sokan gondoltak azt, h gozosoznek egyet Sumegig, ott van fel ora a szembe Bz-ig. Hat a gozos (ami ugye egyebkent az utolso, arrafele meno vonat is, tehat volt jo sok "rendes" utasa is) mar +40-nel indult Tapolcarol, majd mig lassitott Sumegen, szep csendben elinditottak a szembe-Bz-t. Igy maradt ott kb. egy kocsinyi utas, rengeteg kisgyerekkel, akik varhattak papiron 1 orat, a valosagban masfelet a Helikonra. A csatlakozo furedi Bz-t (talan a nap folyaman egyetlenkent) pontosan elinditottak - 10p-et kellett volna varnia- hogy aztan kesobb varhasson 20 percet a keso szembevonatara. Azaz plusz meg egy ora a Bagolyig. Igy sikerult a jonep Keszthely fele meno reszet masfel, Fured fele meno reszet majd ket es fel oraval megszivatniuk.)

Szoval, szerintem az idei retro hetvegek kritikan aluliak voltak, a menetiranyitas ugy szar, ahogy van, es ez a nyari menetrend eleve betarthatatlan.

Előzmény: zjakabfi (43211)
M63,012 Creative Commons License 2023.08.27 0 1 43219

Talán Tp-n volt egy kis szerviz neki... ;-)

Előzmény: V43 - 1157 (43217)
zjakabfi Creative Commons License 2023.08.27 -1 0 43218

3 éve ugyanaez, uccsó Katka, legkondi nelkül. Erős az utolsó szombat.

Előzmény: Augusztusi Dusán (43216)
V43 - 1157 Creative Commons License 2023.08.27 -1 0 43217

Tegnap fekve maradt,  ma megy a 187-es szergej... Pedig nem volt műhelyben. 

Előzmény: nonick7 (43212)
Augusztusi Dusán Creative Commons License 2023.08.27 0 0 43216

Szombat este Akarattyáról jöttem haza a Délibe 19721 Vízipókkal. Gondoltuk, hogy ez pont nem az az idő, amikor sokan szeretnének Pest felé menni. Ezzel szemben végig álltunk a tömött vonaton, ami három Halbiból és egy pakliból állt. A Gigant tisztességgel és pontosan jött, Székesfehérvárra 3 perccel előbb ért, majd a Délibe időben befutott. Szerencsére a lehúzott ablak és az éjszakai utazás kombó túlélhető volt a folyosón állva is, de azért ez a három halbis kapacitás elég kevés...

M63,012 Creative Commons License 2023.08.27 -1 0 43215

Nem tudom, nem a retro hétvége dolgaira gondolhatott? Mert ott a "típusanozos" 304-es Szergej kettő hagyományos gép helyett is dolgozott.

Előzmény: nonick7 (43212)
gg72 Creative Commons License 2023.08.27 0 3 43214

Múlt és jelen tegnap este Almádiban.

 

zjakabfi Creative Commons License 2023.08.27 -2 1 43213

Akkor csak a szokásos sopankoadás,"minden szar".  

Én sem láttam semmi extrát, zavart a hírekben.

 

Előzmény: nonick7 (43212)
nonick7 Creative Commons License 2023.08.26 0 1 43212

1 (egy) vonat lerohadt, és egyébként típusazonos mozdonnyal pótolták, plusz a Nagytétényi jelzőmeghaladás miatt arra is voltak késések. Igazából szerintem az utóbbi években most volt a legkevesebb probléma.

Előzmény: zjakabfi (43211)
zjakabfi Creative Commons License 2023.08.26 -1 0 43211

Mi történt?

Előzmény: Adamis Gusztáv (43210)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2023.08.26 -4 1 43210

Az meg a tegnapi 😉 viccet felreteve, a MAV szegyene volt ez a nap, minden szempontbol.

Előzmény: V43 - 1157 (43209)
V43 - 1157 Creative Commons License 2023.08.26 -3 1 43209

Úristen,  19796 pontos Füredtől!!😱

C50 Creative Commons License 2023.08.23 0 1 43208

Nem.

Előzmény: tata6456 (43207)
tata6456 Creative Commons License 2023.08.23 0 1 43207

Ja vagy úgy :D Csak én érzem azt, hogy évről évre laposabb a felhozatal?

Előzmény: C50 (43206)
C50 Creative Commons License 2023.08.21 0 1 43206

Egyikre se. Irónia volt a múltkori remot hétvége után szabadon.

Előzmény: tata6456 (43205)
tata6456 Creative Commons License 2023.08.21 0 0 43205

Melyikre tervezik?

Előzmény: C50 (43200)
akóR Creative Commons License 2023.08.19 0 1 43204

A Gőzös vonatokat bogarásztam ki :
 - Szombaton délelőtt Celldömölkről Keszthelyre  /  " Tanúhegy " /, délután Tapolcáról  Balatonfüredre. / " Csabai Tekergő " /.
 - Vasárnap délelőtt Balatonfüredről Tapolcára, délután Keszthelyről Celldömölkre. / a nevek fordított sorrendben /.

 

Gondolom az éjszakát Székesfehérváron tölti a Bivaly :-)

Godolloi HEV Creative Commons License 2023.08.18 0 0 43203
Előzmény: Balatoni fiú (43199)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!