Bizony. De nem baj, ez ám a tuti hely, itt lesz ám csak a kánaán. És ebben még a prágai új terminál meg a gyorsvasút a városba (ott, Prágában természetesen) sem fog minket megállítani. Ugye?
Azt írja, hogy európai átlag 9%. Hát tudjátok, nem nehéz úgy 30%ot elérni, hogy a járatok száma megduplázódik. Szerintem a 30% még kevés is... Majd jövőre meglátjuk mennyi lesz a növekmény 2004hez képest...
Ezektől a hurrá-kommunikéktől mindig felfordul a gyomrom - pláne akkor, ha nyilvánvalóan öncélúan használják fel a statisztikai adatokat és azt hiszik, hogy az utas csak Ferihegyen fordul nem. Ezúton üzenem, hogy Ferihegyen kívül is van élet, nem is akármilyen.....
Méghogy "kiemelkedően teljesített"..... Nevetséges hazudozás. Nincs emögött semmilyen "különleges teljesítmény". Csak dolgozni kellett egy picit. Vagy már ez is különleges élménynek számít az eltékozolt és ellébecolt évek után?
Rekordévet zárt a Budapest Airport
A Ferihegyi repülőtéren 2004-ben 28,6 százalékkal nőtt az utas-, és több mint 20 százalékkal a cargoforgalom az előző évhez képest - derül ki a Budapest Airport [origo]-hoz eljuttatott közleményéből.
2004-ben rekordszámú, összesen 6 456 983 utas fordult meg Ferihegyen. Ez az előző évhez képest közel 30 százalékos növekedést jelent (az európai átlag 9 százalék volt), melyben a reptéri utasforgalom világszerte tapasztalható növekedése, és a diszkont társaságok magyarországi térnyerése is jelentős szerepet játszott.
Az előzetes várakozást meghaladó mértékben nőtt ugyanis a fapados társaságok forgalma: a 2003-ban regisztrált közel 90 000-es utas szám több, mind tízszeresére, mintegy 1 000 000 főre nőtt.
A Budapest Airport Rt. kiemelkedően teljesített a légiáru-forgalom terén is; az európai 8,5 százalékos átlagos növekedéshez képest a Ferihegyi repülőtér forgalma több mint 20 százalékkal nőtt.
[origo]
2004-ben rekordszámú, összesen 6 456 983 utas fordult meg Ferihegyen. Ez az előző évhez képest közel 30 százalékos növekedést jelent (az európai átlag 9 százalék volt), melyben a reptéri utasforgalom világszerte tapasztalható növekedése, és a diszkont társaságok magyarországi térnyerése is jelentős szerepet játszott.
Az előzetes várakozást meghaladó mértékben nőtt ugyanis a fapados társaságok forgalma: a 2003-ban regisztrált közel 90 000-es utas szám több, mind tízszeresére, mintegy 1 000 000 főre nőtt.
A Budapest Airport Rt. kiemelkedően teljesített a légiáru-forgalom terén is; az európai 8,5 százalékos átlagos növekedéshez képest a Ferihegyi repülőtér forgalma több mint 20 százalékkal nőtt.
A jegyeladókról nem tudok nyilatkozni, csak annyit, hogy bónuszpontos jegyeken mindig ott a tax (amiket én látok) , illetve még 2002ben mikor én is bónuszjeggyel utaztam csak, bizony nekem is ki kellett csengetni a taxot.
Az IDs jegy Bónuszpont viszonyáról meg annyit, hogy erre direkt oda van figyelve (okos magyarosan :D ), hogy az nehogy összekeveredjen. Van aki check inben IDsként veszi fel a bónuszjegyest (én nem ;) ), holott az FQTR bejegyzés is bőven elég arra, hogy automatikus helyfoglalása legyen az illetőnek még OVB járaton is, de a supervisorok aztán ezt korrigálják. Ugyanakkor: az elszámolás kérdése a NEO dolga, a NEOnak ömlesztve mennek a jegyek, inf, id, upg, dng, c,d,y,m,x, avih, petc,mco,xbag minden. Aztán hogy ő hogyan számol el az már az ő szuverén dolga, és az, hogy egy FS az FS papírra mit vés fel az megint egy másik kérdés. Ennyi amit én hozzátudok tenni, nagyon csekély rálátással a kérdésre :) U.i.: Bár az tény, hogy utólag az airport tax listára már van különbség IDs, INFes, átszálló nem átszálló, hogy mi kerül fel, a végső elszámolás szerintem továbbra is a NEO kompetenciája.
Az IDsként kiadott bónuszjegyek esetében a atxot amúgy is az utasok fizették meg. Nem hinném, hogy e miatt nem szedtek volna be taxokat. Hacsak a hozzáértő lányok a jegyeladásban nem úgy kezelték mint egy effektív IDs jegyet.
Van egy olyan pletyka, hogy mivel a Malév code share járatok kezelését a 2Bn megszüntettük, ezzel 150 M Ft bevételkiesést okozva BA Rt. nek, ez a döntés azért született hogy eme bevételkiesést pótolják. Állítólag.
Az a szitu, hogy ha a Malévnak fizetném az adott tax tételt, akkor azt nekem mint Malév alkalmazottnak nem kell befizetnem. Sajna most nincs elöttem épp ilyen jegy, mert csak egy SK meg egy MA van, de abban pont nincs ilyen tétel ... hm hm :)
Webberke, az 1100-et a Malévnak fizeted, az Airportnak csak a HU3600 és FE900 megy, de ha az utas átszálló, akkor csak HU900 FE400 kerül kifizetésre részéről.
(nem vagyok BPA Rt. fan, de legyünk tárgyilagosak!)
Tudjátok mit kéne? Kéne csinálni egy civil szerveződést arra, hogy csináljon a BKV színvonalas, jó helyre menő tömegközlekedést a reptérre. Én lennék a vezetője , bevállalom :) Na? Vélemény?