Miért nem tudnak róla? Mert a menetrendben csak a zöld részben szerepel, hogy van a Báthory-n drezdai kocsi, de menetrendi mezőben pedig csak utalás, hogy közvetlen kocsi, de hogy hová, merre, semmi utalás. Először a DB katalógusában olvastam erről a viszonylatról, kinyitom az 1-esnél a menetrendet, Báthory indul abban az időben, semmi utalás a drezdai stokkra, mint már írtam. De legalább a zöld részben volt rá utalás. Amúgy írtam már valahol, hogy miért nincs egy éjszakai vonathálózata a Mávnak? Nem érné meg úgy, hogy 18-20 órakor indul, és 7-8 órakor érkezik meg a célállomásra....
Igazad van, most nézem, több, mint 2 órát áll Pozsonyban! Vicc. Jobb lett volna, ha az egész vonat Pestről indul, már innen Galileo Galilei néven, EuroNight-ként, a most Pozsonyból induló két Beer kocsival együtt. A négy kocsit úgy 7 felé felvitte volna egy Gorilla, mint az EC-ket, onnantól kezdve pedig a mostani forgatókönyv szerint járhatott volna, Breclavban és Prágában hozzákpacsolva amit most is hozzákapcsolnak.
Amicusról jut eszembe, hát az sem semmi, a gyorsított személy megállási rendjével.
Szob felé mehetne a 16:55-össel, ahhoz van csatlakozás Pozsony felé. Ha a 1874-es gyors naponta járna Párkánytól, akkor mehetne csak 18:55-kor a Nyugatiból (ami igazi nyereség).
Visszafele Párkány felé az első csatlakozás az Amicus, tehát ismét nem sikerült semmit nyerni.
Másrészt el van szúrva a menetrendje (A Báthoryval együtt) 16.45 túl kora egy budapesti induláshoz. A drezdai kocsi pl. lazán mehetne este nyolc felé.
A gond inkább a hogyan. Szob felé jobb lenne Pzsonyba menni: fél órával rövidebb. Zónázó vonathoz csatolva este megoldahtó lenne, párkányi akadással. Reggel befelé viszont szintén csak valamelyik érsekújvári vonattal, vagy az Amicussal jöhetne be, hely a 70-es vonalon befelé egy gyorsnak reggel nincsen.
Nem is értem, hogy gondolhatják komolyan, hogy lesz valaha így kocsinként egynél több utas rajta. Talán kellene valami promó neki, hogy van ez a járat Drezdába, esetleg nemzetközi célállomásokat, utazási lehetőségeket, árakkal és nyújtott szolgáltatásokkal együtt tartalmazó plakátokat kellene kirakni a pályaudvarokon, vagy valami. Netán valami SparNight akciót hirdetni erre a járatra, együttműködve a szlovákokkal, mert a Pozsonyból utazó is csak ezt a hálót tudja igénybevenni ezen a vonaton. Ebben a járatban lenne fantázia, de szinte senki sem tud a létezéséről!
Jogos. A drezdai kocsikban még nem sok utas fordult meg! Ezért írtad, hogy mindegy? Én magamból indultam ki, ugyan még nem utaztam hálókocsiban, de egy WLAB-ban nem szívesen utaznék, kívülről ránézve. A WLABmz pedig nem néz ki olyan lepra módon legalább! Egyébként milyen fülkék vannak a WLAB-okon és WLABmz-ken? (Hány három, kettő illetve egyszemélyes?)
Mekyik részére gondolsz? Varsóba tavaly járt WLABmz, de lengyel kocsival váltva, idén elvileg WLAB jár. A Bcmz és a WLABmz Drezdába megy, de láttam már WLAB kocsit is benne, ami igen szomorú, Németország felé nem ilyennek kellene közlekedni. De ez van, nincs elég CAF háló.
Nem tudom, hogy ma mi történt vele... Wien Westről az ÖBB pontosnak jelezte, MÁV szakaszra elvileg pontosan érkezett... A keletibe viszont már +20-al gurult be vágány9-re... A Wien-Westről érkező szerelvény utolsó két kocsija MÁV -os Bvmz volt, de azokat a Keletiben lekapcsolták.
Ismét vacakoltak valamit, mert vagy +40-el indult tovább a szerelvény...
Kereszt az Avala344-el Kun.miklóson volt, az Avala 344 14:52 -kor ca. +20 -al indult tovább Bp - Wien-West irányába K.miklósról...
A globáldíj úgytudom helybiztosítással egybekötött menetjegy. Nagyából minden nyugateurópai EC / EN és még sok más vonat Globáldíjas lett "Globalpreis". Ezekre a vonatokra általában csak 1 féle kedvezmény szokott lenni a "Sparshine" jegyek, amik elég olcsóak és kortól nemtől függetlenül igénybevehetők, de csak a kontingens erejéig. Nincs rá sem 26 éven aluli sem csoportos kedvezmény és még miegymás. A Sparshinén felül egyedül a FIP 100%-al lehet vele utazni 5 Euró felárért, ami magában foglalja a helybizosítás árát. A FIP szabadjegyeseknek is minden országra megkell lenni a szabadjegynek amin a vonat áthalad, más különben nincs részarányos kedvezmény csak 50%-os. Tehát lefordítva ezt 1 példára, Hiába van meg a Szlovén, Horvár, Magyar részre a szabadjegyed a Venezie EN-ra, ettől függetlenül csak 50%-os kedvezményt tudnak adni a globál rából. Akkor tudnának 100%-ot adni ha meglenne Magyar, Szlo, Horvát, Olaszra. Magyarországon, a Kálmán Imre, a Venezia, és a Wiener Walzer globáldíjas.
Én igazából a cseheknél, a Pannóniára meghirdetett (Budapest - Prága) viszonylatba közlekedő CD Wlabmz-t várom, de úgy látom csehek erről a dologról megfeletkeztek és hűen csak Wlab-ot küldenek. :S
A Venezia EN a belföldi mezők szerint nemzetközi forgalomban is csak helyjeggyel vehető igénybe, míg a nemzetközi menetrend szerint ez nem kötelező. Gondolom ez a 2. a helyes. Mit jelent amúgy az, hogy a vonat globáláras?
A Wlab mellett sokszor van Bcmz, de pl múltkor Drezdába ment AcBC sőt egy ideig Zürichbe járt egy sittes Bc. Ezt nem is értem, hogy hogy fogadhatták Svájcban..... :)))
Érdekes... Bécs felől nem szokás ennyit késni. Lehet hogy gép döglött, vagy sógorék magas pályaszámú Taurust tettek rá, netán 1016-ost. De ha piros géppel érkezett, akkor bukott a teória.
Sokat filóztam azon, hogy hogy lehet kiadni mindhárom vonatpárt (Venezia, Kálmán Imre, Báthory/Galilei) WLABmz-kocsikkal, amikor én úgy tudtam, hogy a MÁV-nak csak öt ilyen kocsija van. Aztán valaki múltkor felhomályosított, hogy hat példányt vettünk egykoron, de azokból csak ötöt használtak eleddig, a hatodikat csak most akarták gatyába rázni. Hát úgy látszik, ebből nem lett semmi...
habár nem nemzetközi szóval kissé OFF bocsánat, de állítólag a 30a- vonalon volt valami baleset Sv- Martonvásár között. (Salgótarján felől az átlós gyors kb. +50-el érkezett Sv-re.) Nem tudom milyen balesett lehetett.
ez érdekes, mert Székesfehérvárra kb. +50-el érkezett! Láttam is befutni az állomásra. Szóval az a ki irás amit láttál, a kijelző hibája miatt lehetett.