Keresés

Részletes keresés

Lukács90 Creative Commons License 2022.03.20 -3 0 471928

Uram nyugodjan le. Nem kell ennyire komolyan venni ezt :D 

Előzmény: Tamás Gerencsér (471926)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2022.03.20 -2 1 471927

Upsz ez lemaradt....

 

 

Előzmény: Tamás Gerencsér (471926)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2022.03.20 -7 1 471926

PANTOGRÁFOSAT!!

Most ez komoly?


Nézem az április 3-tól érvényes 1.sz. pótlékkal egybeszerkesztett menetrendet.



Nem elég, hogy Pusztaszabolcson már „Iváncsa alsón” áll meg a vonat, legtöbbször nem is közös peronon biztosítja a gyors átszállást, no meg a testedzésnek szánt cca. 120-150 méter gyaloglást, most már időutazó ismeretekkel is kell rendelkeznie annak a szerencsétlen utasnak, aki reggel hamar szeretne Dunaújvárosból dél felé haladva, Dombóvár, vagy éppen Pécs vasútállomásra érkeznie.

 

Ki volt az- az életében vonaton soha nem utazó egységsugarú „OKOSKA” -, aki eltörölte az átszállás lehetőségét azzal, hogy a 8040 vonat a korábbi 6:04 órai indulás helyett 8 perccel korábban(!!)  5:56 órakor indul Dombóvárra, míg a korábbi átszállást biztosító 4209 (hétvégén 4239) vonat 5.58-ra ár Ab-re!!

 

NORMÁLIS?

Ps.:
persze kitolhatunk az utassal oly módon is, hogy reklamálás esetén megemlítjük a KORÁBBI utazás lehetőségét 5:12-kor Simontornyára, ott egy óra semmittevés, majd felszállhat arra a vonatra amelyik egyébként Pusztaszabolcsról indul.

Már látom lelki szemem előtt, hogy jön a következő megjegyzés is:


Kedves UTASUNK!

Ha Stornyán keresztül megy, akkor még anyagilag is jobban jár, mert:

Ad 1.  Mert 76  km helyett csak 42 kilométerre kell jegyet vennie, SŐT BINGÓ:
Ad 2.  Még annál is olcsóbb mert erre a vonatra a REGIONÁLIS jegy érvényes!!

FÖNYEREMÉNY!!!


Üdv


gertam

Előzmény: Tamás Gerencsér (471917)
benbe Creative Commons License 2022.03.20 -1 3 471925

Sokan, hisz akkor még nincs kánikula. Meg ami ötkor van Szolnokon, az hatkor Pesten, a szerelvénynek meg valahogy föl kell jutnia.

Előzmény: -Smiley- (471923)
mcg Creative Commons License 2022.03.20 -1 1 471924

sokkal unalmasabb... :D :D :D

Előzmény: 01016-25 (471914)
-Smiley- Creative Commons License 2022.03.19 -5 0 471923

Miért a hajnali Szolnok - Fonyód vonatot kinek szánták? Valaki hajnal 5-kor fog menni csomagokkal a Balatonra?  Ezek nem tudom mit szívnak ott de nagyon hülyék. 

Előzmény: _ZE (471919)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.03.19 -1 0 471922

Ugyanez pepitában a Budapest-Keleti-Pápa-Celldömölk, Győrben a deltán át, ha jól tudom rövid ideig létezett is a vonat... 

Előzmény: Atis57 (471920)
_ZE Creative Commons License 2022.03.19 -1 0 471921

Tudom :-) Mondjuk úgy, hogy elég sokat vonatoztam azon a környéken a '80-as-'90-es években :)

Előzmény: Atis57 (471920)
Atis57 Creative Commons License 2022.03.19 -1 0 471920

Szia!

 

Az 1983 -s villamositás utáni. 

Az akkori BVK felső vezetés nyomatta , hogy ez nélkülözhetetlen. 

 

Teljesen logikus, Kbarcikáról bejön a Gömöri pu -összekötő-Ms Rendező ---Bp felé.

Egy  Y kéne csinálnia a Tiszain +menetirányváltás.

 

Kb ugyanilyen volt Leninváros --Bp is. Azt meg a TVK-sok szerették volna.

Előzmény: _ZE (471919)
_ZE Creative Commons License 2022.03.19 -1 0 471919

"Vasárnaponként új 15403 sz. vonat közlekedik Kazincbarcika – Budapest-Keleti viszonylatban, Miskolc-Tiszai pályaudvar érintése nélkül (Kazincbarcika indul: 16.35 - Keleti érk. 19.05)" - Ezt a csodát... Nem is tudom, mikori maga az ötlet, de hogy nem friss (nagyon nem...), az biztos...

Előzmény: Abymot (471915)
kozma555 Creative Commons License 2022.03.19 -5 1 471918

A probléma nem ennyire összetett! Meg kell nézni egy kb 5 évvel korábbi menetrendet. Az sem volt jó, de sookal jobb! Az hittük , hogy annál nincs lejjeb. A MÁV bebizonyította, hogy van... Régebben minden kereszt Kaposváron és Somogyszobon volt. Most nagy többségben Somogyszobról csak Kaposvárra és Kaposvárról van normális csalakozás Nagyatádra/Nagyatádról. Azért volt némi lincshangulat a 8205sz. Vonaton pár éve a menetrend váltás utáni hetekben, mikor közöltem azzal a15-20 emberrel akik pl. Ausztriából, Szombathelyről jöttek Nagyatádra megszokottan szombaton, hogy az eddigi 2 perces csatlakozás Nagyatádra 1 ÓRA 40 PERC lesz. El is tűntek az utasok. Az IR vonatok után miért majd fél órával indulnak Gyék3nyesről a vonatok Ud felé? Azért, hogy álljon Csurgón a kereszt miatt, ami eddig Sszobon volt. A Kaposvári keresztek elcsúsztak Kaposmérőbe és Kiskorpádra. Mi lett az eredmény? Szar csatlakozás Somogyszobon, valamit Kaposváron. Érzékelhetően kevesebb utas. Mióta a Somogy megáll majd mindenhol reggel, felesleges a 8229... Megy üresen, nem baj. A Somogy meg személyvonat lett... Kb 5 éve szétbarmolták a menetrendet eere, nem tudom kinek jó ez... Az utasoknak nem. A Stratnak nem. Akkor kinek jó? Valaki megfejthetné, mert itt utazni tömény szopás, annak tekintetében, hogy lehetne normális menetrend is ami a nagy többségnek jó. Egyszer egy unalmas két vonat közti időmben 4 vonat menetrendjét írtam át úgy, hogy jó legyen. Minden technológiai szart figyelembe véve. Hatalmas dolog lenne nyilván rendes menetrendet készíteni.

Előzmény: Abymot (471913)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2022.03.19 -2 1 471917

Remek ötlet !!!

Brrrrrr

Dunából 5:58 ra ér be a vonat

Dombóvár felé az átszállás megszűnt, mert a 8040

5:56-kor elmegy!

 

NORMÁLIS????

Előzmény: sosiforda (471905)
radio100jozsi Creative Commons License 2022.03.19 -2 0 471916

Csévharasztra is elért a vasút, ja nem, csak az út menti árokpatra a mai szemétszedésnél előkerült zárjelző tárcsák formájában.  :-(

 

 

Abymot Creative Commons License 2022.03.19 -1 12 471915

Megpróbálkozom egy tartalmi összefoglalóval:

 

1-es vonal:

 

A forda szerint emeletes vonatból kiállított, a Keletiből munkanapokon 17.01-kor induló G10-es vonat Győrből továbbmegy 18.46-kor Hegyeshalomig, a Győrben eddig csatlakozó vonat munkanapokon új időpontban 18.21-kor sűrítő járatként fog indulni Győrből.


A Győrön át Szombathelyre közlekedő IC-k elnevezése egységesen Savaria lesz (a nemzetközi Mura és Dráva IC kivételével).


4-es vonal:


A hétvégi 32956 sz. vonat várakozás nélkül tovább fog indulni Almásfüzitőről, és 16.15-kor, a Győr felé közlekedő IC936 előtt fog érkezni Komáromba.


A 32936, 32918, 32928, 32923, 32911 és 32951 sz. vonatok a jelenleginél fél órával később fognak közlekedni.

 

20-25-ös vonal:


Hétköznapokon 4.45-kor új Göcsej IC közlekedik a Déliből Zalaegerszegre (ami a szembe irány reggeli sűrítése miatt Ajkáig sajnos az ütemtől letérő menetrenddel közlekedik).


A Zalaegerszegről 19.49-kor induló, a Délibe 22.04-kor érkező, eddig csak iskolaidőszakban vasárnap közlekedő Göcsej IC szombat kivételével minden nap egész évben közlekedni fog.


Az előszezontól utószezonig Keszthely-Szombathely között közlekedő 19606 és 19608 sz. vonat celldömölki tartózkodási ideje megszűnik, korábban érkeznek Szombathelyre, ehhez kapcsolódóan néhány keresztező vonat menetrendje is módosul 4-6 perccel.


A Celldömölkről Szombathelyre munkanapokon 8 és 12 óra után induló 9052-es és 9044-es vonat menetrendje is változik, nem egészen értem miért, mert így lassabbak lesznek, és valahol Porpác-Szombathely között félreállnak a Savaria IC-k elől is.

 

23-as vonal:

 

A 39054 és 39055 sz. vonat IV.3 – XI.1-ig naponta fog közlekedni, visszafelé 24 perccel korábban a jelenleginél.


29-es vonal:


Elő- és utószezonban hétvégén (© napokon) a Székesfehérvár – Balatonfüred vonatok Katica IR vonatként Budapesttől indulnak 6:30-tól 18.30-ig, másik irányban 9:11-től 21:11-ig Balatonfüredről Budapestig közlekednek.


Szintén az elő-és utószezonban © napokon 8.44-kor új személyvonat indul Tapolcáról Révfülöpre a 19699 sz. vonathoz csatlakozva, illetve 18.36-kor Révfülöpről Tapolcára, a 19608 sz. vonathoz csatlakozóan.


A nyári szezonban a Bagolyvonatok elvágásra kerülnek Balatonfüreden.


30-as vonal:


Új távolsági vonat indul a Déliből 5.05-kor, amely Nagykanizsára a jelenlegi 8510 időpontjában érkezik 8.41-kor. Nem áll meg Székesfehérvár és Lepsény között, Lelle felsőn, és Fonyódligeten, illetve Fonyód és Balatonszentgyörgy között csak Fenyvesen és Máriafürdőn áll meg. Viszont az IR9690 Fonyód és Balatonszentgyörgy között mindenütt meg fog állni.


Munkanapokon megmarad a jelenlegi 8510-es is - megváltozott vonatszámon - a Déli pályaudvar és Siófok között (Székesfehérvárról 5.18 helyett kicsit korábban 5.13-kor indul tovább és Siófokra 6.05 helyett 5.56-kor érkezik, az S8609-cel való keresztje átkerül a Szabadifürdő utáni kétvágányú szakaszra).


Cserébe az este 20.52-kor Székesfehérvárról Siófokra induló személyvonat megszűnik.


A nyári főszezonban a Déli Parti vonatoknak kb. fele visszavágásra kerül Fonyódig (csak négyóránként fognak Balatonszentgyörgyig közlekedni).


A nyári szezonban hétvégén (© napokon) Panoráma expressz fog közlekedni (a nevéből adódóan vélhetően KISS-ből kiállítva) Nyíregyháza-Siófok-Nyíregyháza között: Nyíregyháza ind. 8.57 - Siófok érk. 13.35, visszafelé Siófok ind. 13.55 - Nyíregyháza érk. 18.32. Menetrend szerint csak Debrecenben, Hajdúszoboszlón, Szolnokon, Székesfehérváron, Balatonaligán, Szabadisóstón és Szabadifürdőn fog megállni.

 

A nyári szezonban hétvégére (© napokra) meghirdetett, Szolnok-Fonyód-Szolnok viszonylatú Napfürdő expressz Cegléd helyett a 120a vonalon Nagykátán át fog közlekedni, és az elnevezése Vitorlás expresszre változik. Szolnokról 5.40 helyett 4.59-kor fog indulni, és Szolnokra 22.20 helyett 22.54-kor fog visszaérkezni.


Napfürdő néven másik expresszvonat fog közlekedni a nyári szezonban hétvégén, ami 7.01-kor indul Szolnokról, de csak Siófokig, ahova 10.14-kor érkezik. Visszafelé Siófokról 16.29-kor indul és Szolnokra 19.50-kor érkezik.


40-41-36-30-as vonal:


V.16 – IX.11-ig naponta új Fenyves expressz vonat közlekedik Pécs – Keszthely-Pécs viszonylatban dízelgépes vontatással: Pécs ind. 8.10, Keszthely érk. 11.35, visszafelé Keszthely ind. 16.26, Pécs érk. 19.48. Megáll Szentlőrincen, Sásdon, Dombóvár-alsón, Kaposvár-Fonyód között sehol, Fonyód-Keszthely között Fenékpuszta kivételével mindenütt.


Emiatt az IR19695 sz. vonat csak az V.15 előtti és IX.11. utáni vasárnapokon közlekedik Pécsig.


Szintén a Fenyves expressz beállítása miatt az Aranyhíd expressz Balatonszentgyörgy-Keszthely között nem fog közlekedni.

 

A Fenyves expressz közlekedésének időtartama alatt a Kaposvárról 16.53-kor Fonyódra induló (1)8846 sz. vonat menetrend szerint több mint 20 percet fog várakozni Osztopánban.


40a vonal:


A Budapestről Sárbogárdig, illetve a Dombóvártól/Pincehelytől Budapestig közlekedő, dunaújvárosi vonatrészt nem továbbító vonatok azonos vonatszámon fognak közlekedni a 40a és a 40-es vonalon.


40-es vonal:


A 4019-es vonat Sárbogárd-Pusztaszabolcs között néhány perccel később, másik irányban a 8040 néhány perccel korábban fog közlekedni.

 

42-es vonal:


Kérdésként vetődött fel novemberben, hogy Pusztaszabolcson a 8018-4218 között elég-e 1 perc a csatlakozáshoz – a módosítás életbe lépéstől a 4218 Pusztaszabolcstól 19.59 helyett 20.03-kor fog indulni Dunaújváros felé, így öt perc lesz az átszállásra.


47-es vonal:


Új 38620. sz. vonat közlekedik Sásdról 6:05-kor Komlóra.
Új 38617 sz. vonat fog indul Komlóról 6.39-kor, az eddigi 8097 sz. vonat meghosszabbításával.
A 38616 sz. vonat Dombóvárról 15.04 helyett 15.08-kor fog indulni és Godisán megvárja a Pécs felől érkező személyt (nem teljesen világos hogy miért, mert egyébként ilyen sarokcsatlakozsok nem biztosítottak).

 

60-as vonal:


Péterhida-Komlósdon néhány Pannónia IR meg fog állni (feltételesen).


80a vonal:


A Keletiből 20.35-kor és 21.35-kor induló vonatok Hatvan helyett csak Gödöllőig fognak közlekedni. Az IR558, az 5008 és a 3078 sz. vonat péceli és isaszegi megállása megszűnik, viszont utóbbi kettő is meg fog állni Máriabesnyőn és Bagon, a 3078 pedig naponta fog közlekedni (nem csak munkanapokon).


A Hatvanból 20.15-kor és 21.15-kor a Keletibe induló vonatok csak Gödöllőtől fognak közlekedni 20.44-kor és 21.44-kor.


Új vonat közlekedik a Keletiből Gödöllőre 20.05-kor.


Azt írja a pótlék, hogy technológiai okok miatt az 5009 sz. vonat menetrendje is változik a 401. oldalon, de nekem eddig még nem sikerült felfedeznem a változást.

 

70-es vonal:

 

A 18702 és 18703 sz. Jégmadár expressz elő-és utószezonban is közlekedni fog © napokon (IX.10-ig).


80-as vonal:


Vasárnaponként új 15403 sz. vonat közlekedik Kazincbarcika – Budapest-Keleti viszonylatban, Miskolc-Tiszai pályaudvar érintése nélkül (Kazincbarcika indul: 16.35 - Keleti érk. 19.05). Csak Sajószentpéteren, Sajóecsegen (ahol a 94-es vonalról csatlakozása lesz), Miskolc-Gömörin és Nyékládházán áll meg (ahol csatlakozása lesz a 89-es vonal 35026 sz. vonatáról „járványügyi” vonatpótló autóbuszáról).


Hajnalban az első vonat Sátoraljaújhelyről 4.01 helyett 3.51-kor indul és Miskolcra 5.24 helyett 5.14-kor érkezik. Emiatt korábban közlekedik az 5119 (öt perccel) és az 5210 vonat (tíz perccel) is.


A kör-IC-k elnevezése egységesen Tokaj IC lesz. Marad a Borsod, a Füzér és a Hámor IC elnevezése.


100a vonal:


A nyári szezonban hétvégén (© napokon) a Napfürdő expressz az eredetileg meghirdetettől eltérő időpontban és viszonylatban fog közlekedni: 7.01-kor indul Szolnokról, de csak Siófokig, ahova 10.14-kor érkezik. Visszafelé Siófokról 16.29-kor indul és Szolnokra 19.50-kor érkezik.


100-as vonal:


A Szolnokról 4.23-kor Nyíregyházára közlekedő vonat munkanapok helyett naponta fog közlekedni és összeforgatásra kerül a Nyugatiból 2.38-kor induló vonattal.


Az IC682 sz. vonat Szolnokról fog indulni 5.10-kor. A 6140 sz. vonat Szolnok – Püspökladány között nem fog közlekedni.


A 6012 sz. vonat meghosszabbított útvonalon Kisújszállásról indul 6.43-kor.


Iskolaidőszakban munkanapokon Záhonyból 6.19-kor új vonat közlekedik Nyíregyházára (érk. 7.30).


A Nyíregyháza( -Záhony) vég- illetve kiindulási állomású IC vonatok vonatneve egységesen nyírség IC lesz. Marad a nemzetközi Latorca és Hortobágy IC elnevezése.


103-as vonal:


Fejlesztés helyett nyugtalanító visszalépés, hogy a vonatokon a kerékpárszállítás megfelelő feltételei nem lesznek biztosítva, a kerékpárszállító kocsira utaló jeleket törlik.


108-as vonal:


A Tisza-tó expressz útvonala meghosszabbításra kerül, végállomás Tiszafüred helyett Balmazújváros lesz.


116-os vonal:


A 36022 és 36027 számú vonat szombaton is közlekedik.


120a vonal:


A nyári szezonban hétvégére (© napokra) meghirdetett, Szolnok-Fonyód-Szolnok viszonylatú Napfürdő expressz Cegléd helyett Nagykátán át fog közlekedni, az elnevezése Vitorlás expresszre változik. Szolnokról 4.59-kor fog indulni, Kőbánya felső 6.38/6.42, Fonyód érk. 9.23. Másik irányban Fonyód ind. 18.36, Kőbánya felső 21.14/21.16, Szolnokra érk. 22.54.


128-as vonal:


Új 37648 sz. vonat közlekedik Békéscsabáról 18.42-kor Kötegyánra, biztosítva a délutáni-esti órás ütem folyamatosságát.(Mivel a délutáni vonatokhoz hasonlóan nem áll meg Bicerén, ezért talány, hogy miért az ütem szerint 18.44 előtt indul 2 perccel).


145-ös vonal:


A 37129 sz. vonat hosszabb viszonylaton közlekedik. Lakitelek helyett Tiszakécskéről indul 4.57-kor (Kecskemét érk. 5.58).


155-ös vonal:


A 150-es vonali vágányzári menetrendben Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas között meghirdetett három plusz járatpár az alapmenetrendbe beépítésre kerül.

Előzmény: sosiforda (471905)
01016-25 Creative Commons License 2022.03.19 -2 5 471914

Mennyivel másabb így kielemezve, mint balfaszozva.

Előzmény: Abymot (471913)
Abymot Creative Commons License 2022.03.19 -2 1 471913

A 8207 esetében a problémát szerintem az okozza, hogy Kaposvár-Somogyszob között tavalyhoz képest két perccel megnövelték a menetidőt, illetve Kaposváron a Fonyód felől reggel hétkor érkező vonat is későbbre került tavaly év közben, ezért a 8307 a 8212 után indulva Somogyszobról nem tud visszaérni Kaposvárig a 8222 előtt.

 

Ezzel együtt is a somogyszobi fél órás várakozást reggel a megyeszékhely felé ki kellene küszöbölni, szerintem erre lehetne és kellene is megoldást találni (de ez több vonat menetrendjét is érintené).

 

A 8210-nél pedig szerintem az a fő probléma, hogy a Somogy IC-nek a tavalyinál korábban kell mennie Dombóvárig, ezért akkor lehetne a reggel 5 órás kaposvári pókhoz igazítani, ha a Somogy IC 17 percet várakozna Jákó-Nagybajomban, mivel vagy Belegen vagy ott tudnak keresztezni, és 8210-nek még 8259-cel is kereszteznie kell valahol, Gyékényesen pedig csatlakoznia kell a 8919-hez Nagykanizsa felé.

Előzmény: kozma555 (471910)
Atis57 Creative Commons License 2022.03.19 -2 0 471912

Szia!

 A fejlődés ?  egy 1946-s kiadvány szerint;

 

[18] A háború előtt a Hatvan–Miskolc vonalon 90, a Miskolc–Sátoraljaújhely vonalon 80 km/h volt a vonatok megengedett legnagyobb sebessége. A mellékvonalakon általában 40 km/h-ban maximalizálták a vonatok sebességét. Ehhez képest 1947 januárjában a Hatvan–Miskolc vonalon legfeljebb 60, a Miskolc–Sátoraljaújhely szakaszon 50 km/h-val közlekedhettek a vonatok, a vicinálisokon csak 30 km/h-val.

Előzmény: DJ. Bakter (471900)
1047 005-2 Creative Commons License 2022.03.18 -1 3 471911

"Alapvetően a "robosztus" pálya (felépítmény) nem a sebesség miatt kell, hanem a teherforgalom miatt.

A személyforgalomnak nem kellene 210 Kn tengelyterhelésű pálya."

 

 

86+ t-s mozdonyok esetén ez nem igaz.Ahogy a KISS-nél sem:

 

Legnagyobb tengelyterhelés: hajtott kerékpároknál, teljes ülőhely foglaltság mellett: maximum 21,0 t

Előzmény: bontomromt (471904)
kozma555 Creative Commons License 2022.03.18 -4 2 471910

Nem. Meg miért áll a 8207 Somogyszobon fél óránál többet? Miért nem várja be a 8210 reggel a siót, ami 2-3 perc, miért kerüli el a vásártérnél a fonyódit? Miért indul Dombóvárról 4:11-kor? Hogy a műszakosoknak se legyen jó? Nekik a régi 4:25 is korán volt. A 8210_áll Sszobon is 8 percet... Mi a f@sznak? A Csurgóra járó diákok Kaposújlak, Kiskorpád, Jákó, Kutas, Beleg, Sszob, Bolhás állomásokról negyed hétkor Csurgón vannak. Mit csinál az a gyerek fél 8ig míg nem tud bemenni az iskolába? Tudnám sorolni még hoosza a szar csatlakozásokat a 38-asra stb. Konkrétan utaselkergető a menetrend erre!!!

Előzmény: Lukács90 (471909)
Lukács90 Creative Commons License 2022.03.18 -1 0 471909

Miért állnak annyit a 41 vonali személyek Kaposváron? Lehet esetleg tudni az okot?

Előzmény: kozma555 (471908)
kozma555 Creative Commons License 2022.03.18 -3 2 471908

Sak gratulálni tudok a balfaszoknak továbbra is 41-es és 38-as ocsmány menetrendjéhez. Ha egy magáncégnél ilyen hibákat vétene valaki, lehet elásnák, nem csak kirúgnák...

Előzmény: sosiforda (471905)
benbe Creative Commons License 2022.03.18 -2 1 471907

Nem csak a fordulóidő a baj, hanem a vonatok szent fontossági sorrendje. Hányszor jártam úgy a személlyel, hogy ha 30 másodperccel hamarabb vagyunk Makláron, még beengednek Egerig minket, így meg buktunk több, mint negyed órát, nehogy akár egy másodpercet is késsen a gyors.

Előzmény: f_k (471893)
f_k Creative Commons License 2022.03.18 -1 0 471906

47 esen egy plusz reggeli járatpár, a 23 as vonalon a most csak szombaton  nyári menetrendben közlekedő vonatpár tavasztól őszig mindennap jár.

( Zalegerszeg ind. 10.15)

Előzmény: sosiforda (471905)
sosiforda Creative Commons License 2022.03.18 -1 3 471905

1-es módosítás:

 

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/2021-2022._evi_vasuti_menetrend_-_1._sz._modositas_0318.pdf

 

És a menetrend az 1-es módosítással:

 

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/2021-2022._evi_belfoldi_kozforgalmu_menetrend_v0318.pdf

 

PANORÁMA Ex. Nyíregyházáról Siófokra budapesti megállás nélkül, Kazincbarcika-Budapest vasárnapi vonat Miskolc-Tiszai érintése nélkül, csoportos IC vonatnevek újabb vonalakon és még sok minden más.

bontomromt Creative Commons License 2022.03.18 -2 1 471904

Alapvetően a "robosztus" pálya (felépítmény) nem a sebesség miatt kell, hanem a teherforgalom miatt.

A személyforgalomnak nem kellene 210 Kn tengelyterhelésű pálya.

A pálya sebességet sok minden meghatározza: vonalvezetés, alépítmény, felépítmény, Biztosító berendezés, felsővezeték....

....."Ha öreg, gyengébb, stb. akkor egy bizonyos sebesség fenntartása előbb-utóbb azért válik lehetetlenné, mert túl gyorsan "esik szét" a jó állapot, nem lehet tartani a szűkebb tűrést?....."

Alapvetően igaz. Sajnos eljutottunk arra a szintre, hogy nagygépes pályafenntartást sok vonalon csak korlátozottan lehet végezni a pálya állapota miatt.

Előzmény: névtelen (471901)
DJ. Bakter Creative Commons License 2022.03.18 -1 6 471903

Kb. igen. A vágányokon minden évben kétszer (és persze az új vágányokat átadás előtt) végigmegy a mérővonat.

A mérővonati adatokból nyert lokális hibák és az általános minősítés határértéke is sebességfüggő. Ha a kiértékelés során a határérték felett van, akkor vagy lassúmenetet vezetnek be (így nagyobb lesz a határérték, amibe már beleférnek a pályán található hibák), vagy megy az FKG.

 

Az FKG azonban olyan pályán, ami már elavult, lehet hogy ki sem tudja alakítani azt a hibanagyságot, ami még megengedhető, vagy ha ki tudja alakítani, akkor 2 hónap, 1 hónap, 10 vonat után ugyanolyan rossz lesz.

Gondolok itt az ágyazat elsárosodására, vagy az alépítmény állapotára (vízelvezetési hiányára), valamint a betonaljak fabetéteinek elkorhadására, illetve hevederes illesztésű pályán a sínvégek elverődésére.

 

Ilyenkor már csak a felújítás, átépítés, rostálás, stb. segíthet, a hiba nagyságától és a pénztől függően.

 

Egy robosztusabb pályán mindez eleve kevésbé jelentkezik, pl. egy nagyobb sín (60-as) nagyobb merevségű, a lokális hibák felett jobban megtartja a vágányt, mint egy 48-as sín. Az új aljaknál nincs fabetét, ezért kisebb a hibalehetőség. Az új aljak eleve nagyobbak, nehezebbek, ezért pl. nem annyira érzékenyek az ágyazatváll hiányára (ami sajnos hazánkban igen gyakori), és még lehetne sorolni.

És ami a legfontosabb, általában ma lényegesen jobban megépítik az alépítményt, mnit a 60-as/70-es években.

Előzmény: névtelen (471901)
zjakabfi Creative Commons License 2022.03.18 -2 0 471902

A 143-as milyen csatlakozasra vár a Keletiben?

névtelen Creative Commons License 2022.03.18 -1 0 471901

Ha jól értem, akkor pl, ha a pálya robusztusabb, újabb, jobb, erősebb, akkor kevéssé esik szét, és értelmes karbantartással el lehet érni a nagyobb sebességet. Ha öreg, gyengébb, stb. akkor egy bizonyos sebesség fenntartása előbb-utóbb azért válik lehetetlenné, mert túl gyorsan "esik szét" a jó állapot, nem lehet tartani a szűkebb tűrést?

Előzmény: DJ. Bakter (471900)
DJ. Bakter Creative Commons License 2022.03.18 -1 2 471900

Igen, van erre szabály: 80 km/h-nál valóban nagyobbak a tűrések. Nézd meg pl. a 30-as az átépítés előtt, jelenleg a 41-es vonalat, ugyanúgy 100-as, de 80 km/h állandó lassújellel. Ez pont azért is volt, mert már a 100-as tűréseket értelmes fenntartási ciklussal nem tudták tartani. Talán még sűrűbb ciklussal sem. (A 150-es a lezárása előtt már 60-ig jutott).

Azért nem értem ezt az Egri 80-at, mert jelenleg engedély szerint is 100-as a pálya (még a HŰSZ-ben is ez szerepel).

Előzmény: névtelen (471899)
névtelen Creative Commons License 2022.03.18 -3 2 471899

Nem az lehet, hogy a  100-as pályánál gyakoribb a felülvizsgálat, kisebbek a tűrések, ezért többször kell hozzányúlni?? Kérdés mennyire.. van erre valami szabály, hogy milyen sebességnél milyen fenntartási szabályok, szabványok, előírások vannak?

Előzmény: 1047 005-2 (471898)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!