Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2022.01.03 0 0 55133

A jelenlegi árakat kell megnézni és összehasonlítani, mert csak azokat ismerjük. Az útfelújítások táblázatban bruttó árak vannak, míg az általam mutatott esztergomi M100-as esetében netto 10,7 milliárd a kilométerköltség. Tehát teljesen fals az összehasonlításod.

Előzmény: dimelo (55130)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.03 -1 0 55132

Szerintem még a NIF szavait is félreértelmezed, bár ők valóban valami ilyesmit próbálnak prezentálni.

 

Amúgy elég kemény érdekellentétek vannak az M0NY körül, és az OTrT. eléggé magasra teszi a lécet a tervezéssel kapcsolatban, egyelőre nyomát nem látom annak, hogy a léc közelébe sikerülne ugorni.

A csomópontok megléte, nem léte, terveinek részletei szerény véleményem szerint önmagukban kemény menetnek ígérkeznek a környezetvédelmi engedélyezési eljárásban, akkor is, ha amúgy minden kritikus szakasz alagútban menne.

Nekem a 2040-es becslés M0NY-ra emiatt nem tűnik légbőlkapottnak addig, amíg nincs jogerős környezetvédelmi engedély, addig meg nem csodálkoznék egy szépen elhúzódó bírósági eljáráson.

 

Ami egy nagy kérdés, hogy menetközben az M0NY hatástanulmány közben esetleges részteljesítés után pontosan milyen szerződésmódosítás történhetett, ami milyen kihatással van az egész projektre, nyomvonalra. Ez egyelőre tudtommal nem publikus, és ennek híján az eredeti közbeszerzési kiírásra alapozni eléggé vakmerő szerintem.

Előzmény: . kata31 (55127)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.01.03 -1 0 55131

Nagyon nem 3 kistelepülésről van szó.

Akkor lehetne erről szó legfeljebb, ha Budapest pontszerű lenne, de eléggé kierjedt.

Előzmény: . kata31 (55128)
dimelo Creative Commons License 2022.01.03 0 1 55130

Nem gondolom, hogy félreérthető voltam: Átlagos gyorsforgalmi utak kivitelezésére

jelenleg 5 milliárd /km jó megközelítő számítás. 

M100 és az M2 növeli az átlagot de az M49, M34, M44, M4 csökkentheti.

 

Az útfelújítások árdrágulása 2 táblázatban jól követhetők:

A Magyar Közút 2021. évről még nem számolt be, ezért átnéztem a Megyei Önkormányzatok tájékoztatásait,

sajnos csak 4 megyében találtam 2021-re vonatkozó adatokat.

De ezek között is óriási különbségek vannak:

Hajdú-Biharban          133,5 millió Ft/km  (2021)

Bács-Kiskun                193,1 Millió Ft/km  (2021)

Komárom-Esztergom: 226,5 Millió Ft/ km költséggel tervezik a 2022-es felújításokat.

 

Az adathalmazból kiderül az is, hogy a 2016-2020 évek átlagköltsége 100-106 millió Ft/km volt (de 2020-ban már 123 MFt/km)

 

Szerintem 200 millió/km-rel már nem is tanácsos tervezni a következő 5 évben. (talán 250 Mft/km)

 

Így összehasonlítva: 1 km gyorsforgalmi út 5 milliárd Ft = 20 km útfelújítás x 250 Millió Ft.

Átlagszorzó 20, tehát 1200 km gyorsforgalmi út költségéből megvalósítható 24 000 km fő- és mellékút felújítása (mert a többi már megújult az elmúlt években.)

 

Ez jobb és gyorsabban realizálható üzlet ezeken a száguldó árakon.

 

Előzmény: Törölt nick (55107)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 55129

Persze ha így kell, ami 2029-ben lesz kész, azt 2026-ban kezdik-M0É

 

Az M0 nyugat akár február 07-e megszerzett környezetvédelmivel, azon a nyomvonalon engedélyes kiviteli tervvel rendelkezhet 2025-re. - lehetséges az északkal egy időben a megépítése!

 

Az M10-nek nincs prioritása és ha nem veszti el a környezetvédelmi engedélyét 2024-ig, akkoriban kezdődhet a tervezése és 2028 táján lehet engedélyes kivitelije.. Az Egomi hídtól függően fogják megépíteni, ami 2030-ra kész lehet. Így az M10, 2030 előtt nem lehetséges.

 

Mindez választás utáni téma lesz, bárki is nyeri azt! EU forrásokról szól, amit addigra fel kell szabadítsanak Brüsszelből, a Macroni időszak lejártával.  - részemről ennyi.

Előzmény: . kata31 (55127)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.03 -1 0 55128

Amúgy igen az a tét, hogy bezárt M0 és M100 mellett 3 kis településnek kel-e egyáltalán M10..de a Duna híd EU forrásossá teheti és akkor az is meglesz. - alig 15 ezer embert kiszolgálva.

 

Mindenképpen a társadalmi igények okán utolsó az M10!

Előzmény: Aladár46 (55126)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.03 -2 0 55127

Pontosabban

M0 észak 2029-ig

M0 nyugat 2034 előtt

M10 2030-körül kezdődően..  - ha a szerintemet némi szövegértéssel kívánod megállapítani. De bízd inkább rám.

 

Az M10 nem csak az M100-al, vagy az M0 északkal egy időben épülhet meg emellett, sőt azok sem feltétlen csak egymás után. Van ám EU forrás is némelyik úthoz kevesebb alaptőke igénnyel, mint egy harmadik saját zsebből.

 

Az ovis realitásodnak viszont semmi adat alapja.

 

A hitvita meg engem nem érdekel. Idén az M0 nyugat lesz téma és kapja meg a környezetvédelmit, ami az M10-en két éven belül lejár. - ez is elhangzott Pilisvörösön és Szántó mellett Csabán is ott a tiltakozás két éve folyamatosan  !

Előzmény: Aladár46 (55126)
Aladár46 Creative Commons License 2022.01.02 -1 1 55126

kata.31 szerint:

 

M100 - 2030-ig

M0É - 2030-ig

M0Ny - 2030-ig

M10 - 2030-ig

 

 

Realitás:

M100:

I. ütem: 2021 december + 44 hónap

II. ütem: 2021. december + 84 hónap

 

M0É: 2027-2029

 

M10: 2035-ig

 

M0 Nyugat: 2040 után.

Előzmény: Törölt nick (55122)
Aladár46 Creative Commons License 2022.01.02 -1 1 55125

Van itt rendesen kavarás és némi tárgyi tévedés is. De mindegy. Meggyőzni nem akarlak - az nem az én stílusom - csak információ jelleggel osztottam meg Vitézy szavait, hogy 20 év múlva is legyen mire emlékezni, amikor még mindig az M0 Nyugatot tervezik. :)

Előzmény: . kata31 (55124)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 -2 0 55124

Az M0 nyugat pedig 2034 eredetileg,de lehet utoléri az M0 északot, amit senki nem akart megépíteni a tenderen foglaltak szerint és eredménytelen lett a pályázata. Arról a pilisvörösvári találkozón a 2026-29 építési dátum hangzott el.

Előzmény: Törölt nick (55122)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 -1 0 55123

Eredetileg 2054, de a szlovákok elkezdtek egyeztetni az új Egomi Duna hídról, amivel EU forrása is lehet. - akkor már 2030 nagyjából. 

 

Az M100 előtt nem akarták a hidat engedni a 68-as gyorsforgalmijuk terhelésétől tartva.

Előzmény: Törölt nick (55122)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.02 0 0 55122

M10 re mikor fog épülni?

Előzmény: . kata31 (55120)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 -1 0 55121

ITM..pardon, nem IMF.. :D 

Előzmény: . kata31 (55119)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 -1 0 55120
. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 -2 1 55119

Persze, hogy összecseng, hiszen arról van szó.

 

Viszont nem cseng össze amit Vitézy mondott:

 

- a területrendezési Tv.-el

 

- az M0 nyugat friss közbeszerzésével

 

- a legutóbbi Pilisi polgármesterek és a NIf találkozóján elhangzottakkal

 

- Vitézy hatáskörével, ami csak a MÁV és BKK ügyeivel kompetens, de az M0 az IMF alá tartozik.

 

 

Ja..és én nem pártpolitizáló firkász vagyok, hogyne minősíthessem Vitézyt a felejthetetlen budaörsi buszsáv dugójával megörökítetten! :-) 

Előzmény: Aladár46 (55117)
Aladár46 Creative Commons License 2022.01.02 -2 1 55118

Vitézy-t lehülyézni? No comment. :(

Előzmény: . kata31 (55111)
Aladár46 Creative Commons License 2022.01.02 0 1 55117

Ez pont összecseng, amit a videóban mond, ezért itt is hagyom:

 

 

Előzmény: Aladár46 (55110)
Aladár46 Creative Commons License 2022.01.02 0 0 55116

Ezek aglós falvak és városok. Ne gondold azt, hogy bármiről is dönthetnek. Minimális beleszólásuk van a valódi döntéshozatalba, ha egyáltalán van.

Előzmény: . kata31 (55113)
Aladár46 Creative Commons License 2022.01.02 -1 1 55115

Miért süketelne? Ő a BFK vezérigazgatója igen nagy rálátása van a fejlesztésekre. :)

Előzmény: . kata31 (55114)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 -2 1 55114
Előzmény: Aladár46 (55110)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 -1 0 55113
Előzmény: . kata31 (55111)
. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 -1 0 55112

https://www.facebook.com/groups/316733755632885/posts/924730594833195/

 

 

Két adatos memoriter az M0 nyugatot 70km-re odébb keverni szándékozóknak!

 

20 km hossz és ebből 9.8km alagútban!

 

(a B.örsi CSP és Pilisborosjenő, Bécsi út közt)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160231997&t=9041887

. kata31 Creative Commons License 2022.01.02 -2 0 55111

Vitézy hülye és köze nincs az agglomerációhoz, ahol az ellenkezője hangzott el. Nála még a területrendezési Tv. 4/1 mellékletében sem létezik.

 

Informálatlan

 

Maradjunk a NIF kijelentésénél, mint forrás:

 

..a prioritás az M0 nyugaton van, tehát lehet, hogy csak a teljes gyűrű elkészülte után lesz lehetőség az M10 megvalósítására. Nem tekintik az M0 alternatívájának az M0 nyugat – M10 – M100 – M1 „gyűrűt”.

 

http://pilisjaszfalu.hu/beszamolo-az-m10-es-ut-egyeztetesrol/

Előzmény: Aladár46 (55110)
Aladár46 Creative Commons License 2021.12.31 -1 0 55110

Vitézy mondja:

"M100 az M0 Nyugat-ot pótolja..."

"és az M0 Nyugat nincs a belátható időn belül..."

 

Itt lehet megnézni, ha nem hiszed el, hogy mi a Kormány álláspontja: - 2:31:56-tól:

https://www.facebook.com/events/2020837544738342/

 

Előzmény: Aladár46 (55109)
Aladár46 Creative Commons License 2021.12.31 -1 3 55109

A Pilisvörösi találkozón elhangzott a lényeg: Az M0 nyugatnak van prioritása.

 

Nincs az M0Ny prioritása, max. a polgármesterek vitájában, afölött nincs.

Előzmény: . kata31 (55108)
. kata31 Creative Commons License 2021.12.31 -1 0 55108
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.31 0 0 55107

1-2 : Én nem érzek olyan nagy anomáliát a számításban, hiszen az M100-as kilométerköltsége bizony ennyi: "a nyertes ajánlattevő cégek 32,3 kilométer autóutat építhetnek meg nettó 345 milliárd forintból, azaz kilométerenként nettó 10,7 milliárdból." https://alfahir.hu/2021/11/29/m100_autout_utepites_rekord_nunkovics_tibor_schanda_tamas  Az elkövetkezendő építési költségek várhatóan még ezt az összeget is túl fogják szárnyalni, gondoljunk csak az M2-es autópálya hosszú alagutas és völgyhidas paramétereire.    

3: A közutak felújításánál pedig nem a burkolt négyzetmétereket kell összevetni az autópályákkal, hanem a beruházási összegeket, a költségeket, hiszen az autópálya építéseknél a tetemes földmunka dobja meg az árat, illetve a drága műtárgyak.  Tehát  valóban igaz, hogy 500 kilométer autópálya árából az ország összes közútját fel lehetne újítani, akár még szélesíteni is, sőt sok helyen még elkerülők építése is beleférne ebbe az összegbe.                                                                                                                                                                                                                           

Előzmény: dimelo (55106)
dimelo Creative Commons License 2021.12.31 0 2 55106

Tisztelt Fórumtársak!

 

A 2021. év zárásaként és kitekintve a 2022. esztendőre észrevételezem, hogy eléggé nagy hullámokat keltett az M100, különösen az 1100 milliárd Ft-os megszorítással egyidőben.

Gondoljunk bele: a megkötött kiviteli szerződés után történt a más területeket fájdalmasan érintő elvonás.

 

Mivel ez a téma kitöltötte a "fórumkapacitást", ezért nem is írtam hozzá véleményt, ehelyett

olvastam az SSC-n kibontakozó gyorsforgalmi építés vs. 2x1 sávok felújítása ürügyén terebélyesedő vitát.

 

A vita egy pontján felkerült ezen állítás:

sumynona said:

Pedig csak józanul, higgadtan bele kell gondolni és könnyen belátható. 500 km gyorsforgalmi árából, kb. 5000 milliárd forintból 30 ezer kilométer közutat lehetne felújítani, itt-ott még elkerülő utak is épülhetnének. Ha ezt választanánk az elkövetkező 5-6 évben, akkor maradna a jelenlegi 1876 km gyorsforgalmi és cserébe olyan kiváló útjaink lennének mindenhol, mint Ausztriában.

 

Ha tényleg higgadtan belegondolunk, akkor ebben az állításban számítási anomália van:

1. Nagyvonalúan 10 milliárd Ft/km fajlagosan a gyorsforgalmi út! Azért itt még nem jár az átlag túlárazás...:(((

2. A jövőbeli inflációval is kalkulálva 5 milliárd/km-rel számítva "csak" 2500 milliárd Ft az 500 km 2x2 sáv költsége. (18 m szélesség átlagosan= 9 000 000 m2)

3. A 30000 km (150 000 000 m2) közútból levonandó az elmúlt években felújított mennyiség, (kb. 3000 km, azaz 15 000 000 m2)

4. Mert a mellékutak szélessége nem haladja meg az 5 métert (átlagosan).  kalkulált felújítandó: 135 000 000 m2

 

Érvelés az SSC-n:

hegyaljai

Ez egy elvi vita eldöntendő kérdésének tűnik, de sajnos nincs ilyen döntési helyzet. Magyarországon van egy útépítési kapacitás. 500 km autópálya építés leállítása esetén

hatvanszor hosszabb útfelújítást vizionálni ugyanolyan aszfaltkeverő, aszfalt terítő, egyéb útépítő gépállomány mellett badarság.

 

Mivel az eredeti felvetésben eltúlzott számok voltak, így nem valid a HATVANSZOR hosszabb útfelújítás sem, mintegy 15x a felújítandó útfelület.

 

De almát a körtével ne is hasonlítsunk. Számos részletkérdés miatt nem szabad a zöldmezős építést a felújításokkal összevetni.

 

Találtam konkrét adatokat a felújítások költségeire,

 

de ezt már csak jövőre írom le:))))

 

 

Boldogabb Újévet Kívánok Mindenkinek!

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.29 -1 0 55105

arra elég egy murvás útpadka is.

Előzmény: . kata31 (55104)
. kata31 Creative Commons License 2021.12.29 -2 0 55104

Nem csak teherautó robbanhat le 2x1 sávon, így azt sehogy nem szabad. - az nem elég jelentős megtakarítás ezen az áron.(30% mindössze)

A településeken is emiatt állandó a dugó a hálózaton

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (55097)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!