Keresés

Részletes keresés

schlumberger Creative Commons License 2021.12.22 -1 0 471046

November közepétől jártam gyógykezelésre Komáromba, vonattal. Ott láttam ezeket a gépeket, nem volt még pályaszám rajtuk. Eltűntek pár napra, majd előkerültek pályaszámmal. Nem látszottak húszévesnek. :-)

Előzmény: 1047 005-2 (471045)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.22 -1 0 471045

"490007, -008, -009, -010 szép, vadiúj mozdonyokat"

 

 

Bő 20 éves.

 

 

 

"Ők hová kerülnek?"

 

 

Ahova bérlik őket a tulajtól.Pld.:LTE.

Előzmény: schlumberger (471042)
K.O. Lompos Creative Commons License 2021.12.22 -1 5 471044

Ez meg a 490 - 053 !! :-P

Előzmény: schlumberger (471042)
D F T Creative Commons License 2021.12.22 -1 0 471043

Hétfőn kirándulni voltak Istvántelken. (mérlegelésen)

Előzmény: schlumberger (471042)
schlumberger Creative Commons License 2021.12.22 -1 0 471042

Komáromban láttam 490007, -008, -009, -010 szép, vadiúj mozdonyokat a múlt hetekben. Akkor kapták meg a pályaszámot. Most három ki van állítva egy oldalsó vágányra, a 007-es még ott áll a fűtőház (műhely?) előtt. Ők hová kerülnek?

Előzmény: 1047 005-2 (471041)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.22 -1 0 471041

Egy terv részei,de pld.:a 628 057 mozdulatlan több hónapja a honában.

Előzmény: koller andor (471040)
koller andor Creative Commons License 2021.12.22 -2 0 471040

628057, 089, 165, 178, 203, 272.

Előzmény: 1047 005-2 (471039)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.22 -1 1 471039

Pld.:

 

 

628 108,431 310,431 338 MÁV-Starttól.

 

Az angol villany gépek a Floyd-tól.

 

A Közgéptől átkerült 628 069.

 

 

Előzmény: nememlexemki (471038)
nememlexemki Creative Commons License 2021.12.22 -1 1 471038

esetleg egy bővebb listaféle mi került gazdurunk családi rozsdatemetőjébe, ha nem darázsfészek a téma

 

az ilyen magamfajta hülyéknek aki nem tud semmiről

 

bárkitől

Előzmény: Vendégsín (471002)
Godolloi HEV Creative Commons License 2021.12.21 -1 0 471037

Pl. a kerékprofilja más, emiatt a tengelyszámlálókkal lehet probléma (illetve nincs tanúsítvány):
https://youtu.be/Mk9eO8A8U9k?t=10277

Előzmény: névtelen (471028)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.21 -1 2 471036

Jelenleg az SzKT Csáky  és a Pulz utcai telepén laknak.

 

 

 

De a főhadiszállásuk ez lesz:

 

Előzmény: extrémgörkoris (471030)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.12.21 -2 1 471035

Budafokon is oltottak vele a Hárossal szemben levő gyár égett (90s vége valamikor) 

Előzmény: hmsoft (471034)
hmsoft Creative Commons License 2021.12.21 -1 1 471034

Asszem tűzoltóvonattal sem sűrűn vonulnak fel nem-vasúti objektumokhoz, de most pontosan ez történt. Tomszk városában lángra kapott egy bevásárlóközpont, és mivel Tomszk-1 állomástól 150 méterre található, a helyi erők hamar be tudtak szállni a kárelhárításba. Persze vízsugárral vagy egyéb sugárral nem tudnak közvetlenül "ellőni" a célpontig, de a személyi állomány és nagyrészt a felszerelés bevethető.

(A bevásárlóközpontot időközben eloltották, 200 embert evakuáltak, senki sem sérült meg. Kiderült, hogy az üzemeltető cég alvállalkozójának az egyik dolgozója gyújtotta fel az épületet. A rendőrök elkapták, az illető beismerte tettét, de egyelőre nem tudott rá értelmes magyarázatot adni.)

hm

nazareth Creative Commons License 2021.12.21 -1 3 471033

Érdekesség Kaufungenbenből. A nagyvasúti járművek és a villamosok azonos peronnál állnak meg. Mivel a villamosok lényegesen keskenyebb kocsiszekrénnyel rendelkeznek, az amúgy nem túl magas perontól is túl távol lennének. Hát így oldották meg:

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/29/Sechsschienengleis.JPG/1024px-Sechsschienengleis.JPG?1640093465098

 

A nagyvasúti járművek a középső vágányt használják, a villamosok a peronok előtt a középsőből elváló valamelyik oldalsót.

 

Nálunk nem lenne hasonló probléma?

Előzmény: névtelen (471028)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.21 -1 0 471032

Mert a specifikáció csak a Szeged-Kkfháza-Hmvhelyre számolt havaria esetén.

 

Fordulhatna csak túl drága megoldás lenne, ráadásul személyzet sincs korlátlan mennyiségben.

Előzmény: névtelen (471028)
D F T Creative Commons License 2021.12.21 -1 1 471031

Ott csak üzembe helyezték. A lakásuk Szeged rendelőben épülget.

Előzmény: extrémgörkoris (471030)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.12.21 -2 1 471030

Nem amugyis Szentesen laknak? 

Előzmény: névtelen (471028)
névtelen Creative Commons License 2021.12.21 -1 0 471029

Kiegészítés: nem a mostanra gondoltam, hanem akkora, amikor már minden jármű itt lesz.

Előzmény: névtelen (471028)
névtelen Creative Commons License 2021.12.21 -2 0 471028

A specifikáció miatt miért nem?

Csak az adott vonalra van engedélyezve, van ott olyan spéci dolog, ami csak ott van?

 

Amúgy - gondolatkísérlet - hétvégén (ritkább menetrend, amikor kevesebb szerelvény kell) - elméletileg fordulhatna egyet-kettőt Hódmezővásárhely és Szentes között. Persze, más kérdés, hogy gyakorlatilag lenne-e rá igény, és a másik, hogy az adott műszaki-szabályozási környezetben megvalósítható-e? Csak mint érdekesség, kíváncsi vagyok..

Előzmény: 1047 005-2 (471027)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.21 -1 0 471027

A specifikáció szerint nem és realitása sincs.

Előzmény: Ashi Valkoinen (471026)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.21 -3 1 471026

A START a tramtrain jarmuveket dizeluzemben mas vasutvonalakon is bevethetne?

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.21 -1 1 471025

Ja-ja, tanfolyamra a Varga Jóska bá' könyveit örököltem meg, hát, nem volt épp up-to-date, egy napot elvitt, mire minden fécni, meg kézírásos javítás a helyére került.

 

Pedig már akkor is volt .pdf.

Előzmény: M63,008 (471024)
M63,008 Creative Commons License 2021.12.21 -2 1 471024

Kivagdalós-beragasztós, meg áthúzós-beírós.

2002-ben volt hozzá a 15-dik módosítás, akkoriban még így ment...

Előzmény: segélyvonókészülék (471023)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.21 -1 2 471023

Óóóó, még a kivagdalós-beragasztós korszak!

De jó is volt... 😂

Előzmény: M63,008 (471022)
M63,008 Creative Commons License 2021.12.21 -2 1 471022

Elég jól tudták ábrázolni:

 

Előzmény: manhattani (470984)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.21 -1 0 471021

Mindent is.

Előzmény: koller andor (471019)
manhattani Creative Commons License 2021.12.21 -2 0 471020

A vasúti sárga fény neve +Dr. Károly Imre, néhai közlekedési jogászd szerint brannt orange (ha jól írom), "égő narancs".

koller andor Creative Commons License 2021.12.21 -1 0 471019

V - Híd megvette az összeset.

Előzmény: r1232 (470998)
r1232 Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 471018

Speciel a sárga nálunk is közelebb van narancs(sárgá)hoz.. 🙄

Előzmény: nazareth (471013)
nazareth Creative Commons License 2021.12.20 -1 6 471017

Ez a fehér-dolog fura. A vasút és a jelzésrendszerek őskorában valamiért jó ötletnek tűnt, hogy a megállás jelzését különböztessék meg, a "szabad" meg csak úgy... van. A legelső karos jelző pl. anno közútra készült, és az volt az érdekessége, hogy a vízszintesen oldalra álló kar volt a "Megállj", míg szabad jelzés esetén a kar becsukódott a fából készült árbócba, nem volt látható. Tetézte a megbízhatóságot az a körülmény is, hogy a láthatatlan kar mellé fehér jelzés társult :)

 

A rendszer 1841-ben átköltözött a (brit) vasútra is, és ezzel az átgondolt mechanizmussal egészen szép karriert futott be.

 

Aztán persze hamar (úgy 20 év múlva) rájöttek, hogy a dolog nem optimális, törölték a "nincs kar" jelzésképet, és nem csukták be teljesen a kart. Így terjedt el kb. a dolog a "lower quadrant" jelzők személyében.

 

Persze a vasúton már nem állt fenn annyira a veszélye a kar letörésének, viszont arra igenis volt reális esély, hogy valamiféle műszaki meghibásodás, vagy pl. egy szimpla fagy következtében a kart nem tudják felhúzni (vagy az egy vonóvezetéket használó berendezéseknél "felereszteni") "Megállj!"-állásba... az angolok mégis elketyegtek a rendszerrel  egy darabig (az írek máig), és csak 1877-ben éreztek némi késztetést a rendszer felülvizsgálatára, amikor sikerült egy-két befagyott kar segítségével egy hármas balesetet, 13 halottat és 59 sérültet prezentálni.

 

Ekkor kezdtek el gondolkodni azon, hogy jó lenne, ha a karnak nem a stabilabbik pozíciója, a lámpának pedig nem a kitörtebbik színe jelentené a szabadot; és jelentek meg az angoloknál a zöld jelzések (meg az egyelőre még mindig lefelé elmozduló, de már egyensúlyban lévő, és jobban látható ú.n. Somersault jelzők).

 

Itt egyébként a jelzőt megalkotó mérnököt határozott dicséret illeti a proaktivitásáért: a fehéret tudtommal nem valami baleset következtében cserélte le, hanem mert 35 év után szöget ütött a fejében valami... ami a mi agyunkba feltehetőleg műszaki alapképzéseink és gondolkodásunk következtében készség-szinten beleivódik, olyannyira, hogy elképzelni sem tudjuk, miért nem volt nyilvánvaló már 150 évvel ezelőtt is :)

Előzmény: _Nyuszi (471015)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!