Itt a 125 és 350 közé eső jawa és cz, vagy cz jawa motorokról lenne szó... legtöbb fórum a 350-esekkel foglalkozik, pedig készült pár 250-es 125-ös is, Pl 488-as, 475-ös széria, amikről elég keveset tudni, nemsok leírás található meg hozzájuk. Itt lehet tapasztalat és adat csere.
Hát a fő gond az, hogy 15 évet állt és összerozsdásodott belül az összes fogaskerék. Nem tudom, hogy meg lehet-e javítani, de ha nem találok ilyen blokkot, akkor kénytelen leszek kitalálni valamit. Egyelőre a fogalmam sincs mi lesz... :(
Annyira nem értek ezekhez a dolgokhoz, nagyon nem merek hozzányúlni, lehet elviszem egy profihoz a környéken, gondolom sokba fog kerülni ha van valami nagyobb cserélni való mint egy hajtókar vagy berúgótengelyt vagy primerláncot de valamit valamiért. Pár rugóbab biztos belekerül majd.
Attól függ milyen állapotban vannak, enyémek hibátlanok voltak, nem érte volna meg kiszedni. Ha már bontod hajtókart nézd meg, nekem azt le kellett cserélnem.
Hát 488 nál voltak azért meglepik, nem volt feszítési pont kialakítva a blokkon, 559em nem szedtem szét, de azon se láttam. Van sok hülye megoldás is, de valóban nem bonyolult. Én arra vigyáztam blokk széthúzásnál hogy váltó fogosaok egyben maradjanak, hogy ne legyen velük gond, egyébként nem igazán lehet alkatrészeket felcserélni vagy rosszul felrakni, nem kell félni tőle. Szimeringet meg mindneképp cserélj, én nem tettem meg aztán most jól megszívtam, szedhetem szét megint. Csak 488 nál főtengely bal oldalán 2 csapágy közt is van szimering, amit így nem kellemes cserélni.
Lesz vele mit csinálnod, de ne ijedj meg! Nagyon jól és gyorsan szerelhető mocik ezek. Szerencsére elég egyszerű megoldásokat alkalmaztak bennük, legalábbis a 488-nál egészbiztos...
Nagyjából az van vele, amit Powerslawe írt. Nálam a berúgótengelyt, és a primerláncot (ezt most mondta a barátom, hogy így hívják :) Arról a kis láncról van szó a blokkban :D ) kell kicserélni. Lehet, kap még egy fúrást is, de gyűrűket egész biztos. Amit ilyenkor nem árt kicserélni még, azok a szimeringgyűrűk. Azok sok állás után elfáradhatnak és engedhetik az olajat. Ezt még a simsonos korszakomból tudom. Ilyen motornál nekem is ez az első. Annyi még, hogy mi nem mertük széthúzni a blokkot, elvittük egy szakihoz. Majd ő megmutogatja, hogy is állnak benne a cuccok. :)
Hosszú állás után érdemes szétszedni megnézni? Vagy inkább máshogy kérdezem, kötelezően berohad egy hosszabb állás után vagy csak esélyes? Most a napokban kerül hozzám egy 65-ös 250.559 es ami cirka 28 éve nem járt már de a blokkja nem szorul teljesen normálisan forog. :-)
Sajnos a motoron sok munka lesz mert elég romos állapotban van de bízok a jóban, egyébként sose csináltam még ilyet ez lesz az első:
Simán menthető minden ilyen blokk. 488 am is így nézet ki, szétszed, kipucol, enyém új hajtókart kapott aztán ment össze. Igazából nem sok minden tud ezekben az egyszerű gépekben véglegesen elromlani.
igen, megvan a komplett felfüggesztés, azonban, jó ha tudod, hogy azok az alkatrészek, amelyek nálam vannak, persze nem újak, és azt sem tudom, hogy mennyire használhatók, nem vizsgáltam. annak idején "lábon" jött, aztán került szétszerelésre...
Nagyon köszi! Ha valami kell szólok. Egyelőre szerelőnél van a blokk, majd kiderül. Bár ahogy írtad a
blokkot már eladtad. Hátsó teleszkópok megvannak esetleg? Az enyémek elég ramatyok.
nekem van egy 485-ös, teljesen szétszedtem, egy csomó holmit sikerült már értékesítenem róla (pl. komplett blokk, kormány, kezelők, kipufogó, lábtartó...) de egy része a padlásra került, ha vmi szükséges, keress meg bátran,
üdv De van nagyon is bika van benne de 1est 2est nagyon szépen recsegés nélkülvesszi de de tóvább mint ha nem lenne sebeség benne. Egy párnap ja meg találtam vala hogy a harmadikat is de azota se sikerült belerakni.