Keresés

Részletes keresés

Quetzalcoatlus Creative Commons License 2023.03.04 0 0 14672

Üdvözletem!

 

Tanácsot szeretnék kérni. Megelégedéssel használunk a párommal öt vagy hat éve egy 180x200-as RelaXx Signum Dual Hard matracot.

A matrac egy Boxspring-es ágykeretre van fektetve, és nagyon jól kiegészítik egymást.

A kérdésem az lenne, hogy ha szeretnénk lecserélni a jelenlegi matracot, akkor melyiket ajánlanák, hogy a jelenlegi tulajdonságoktól ne nagyon térjünk el, és megmaradjon a keménység illetve feszesség, ne süppedjen?

Levital? Signum Infinity? Vagy valami más?

Alváskultúra Creative Commons License 2023.03.04 0 0 14671

Kedves Mónika,

 

hát ez nagyszerű:-)) Csodálatosan szép hétvégét kívánok mindenkinek!!!

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: zeherfoltan (14663)
GIGAMATRAC (X) 2023.03.04 0 0 14670

Kedves Never Man,

 

A kókusz réteget alapvetően a latex anyaggal kombinálták, ahol a latex sűrűsége: 90 kg/m3 környékén volt, kaucsuk tartalommal. Ha a szakmai részét nézzük, 25 kg nagyon messze van az elöbbi számtól.

 

Egy rossz mozdulattól, könyöklés támaszkodás stb., már a kókusz deformitását segíti elő, ezért szoktunk értetlenül állni, hogy mi értelme van a kókusznak, de természetesen egy stabil, kemény, feszes, bárhogy is nevezzük felületet kapunk, de meddig. Persze beszélhetünk a hideghabról is kifeküdtük, nem jó, felpuhult.

 

Kihagyva a kereskedelmi attitűdöket, a hideghab matracok lesznek az időtállóbbak. Ebben az esetben sem fekete-fehér a történet, viszont itt már elég egy sűrűség és egy vastagság adatot nézni. Említette a levehető huzatot, amennyiben fix a huzat akkor egy matracvédővel ezt a kérdést is meg tudjuk oldani. Sokkal egyszerübb a matracvédő kezelése.

Reméljük jól fog dönteni. :-)

Tisztelettel:

 

Gigamatrac online szaktanácsadás

www.gigamatrac.hu

Előzmény: Never Man (14669)
Never Man Creative Commons License 2023.03.03 0 0 14669

Nagyon köszönöm a tanácsokat, végignéztem a mutatott alternatívákat is és még fogom is böngészni - 80-85kg szoktam lenni a 178cm-hez (úgy látom ezt azért kibírják a matracok) és nem üldögélek az ágyon, se xxx, csak csak alvás, valamint nem ez lesz a "fő-ágyam", kb 20%-os időbeli kihasználásra tippelek, ami remélhetőleg ezzel fordított arányban megnöveli az élettartamot.

 

A kókusz-rétegről én nem sokat tudok, korábban valahogy úgy jött le a hirdetésekből hogy az valami nagyon jó (ennek még utána olvasok), de igazából nem ragaszkodok hozzá, valószinűleg tökéletes egy hideghab réteg is különösebb komfortelemek nélkül - az egyszerűség és tartósság a fő szempontom és a tisztíthatóság.  De most már legalább tudom mit jelent a T25 - mit összekerestem, azt hittem valami műanyag típus!  :-)   

 

Azt hiszem el kell mennem valami közelebbi matracboltba (Miskolc)  testközelből IRL megtapasztalni milyen az a hideghab, mert a leírások és foto alapján csak elképzeléseim vannak róla, nincs saját élmény - mégiscsak tapintva és  ráfeküdve lenne jobb megtudni mi a különbség a 8, 10 és a 15 centi közt és a különféle sűrűségek közt.  Lehetőleg még mielőtt elhamarkodottan vásárlok valamit.

 

Szép hétvégét ! :-)

 

 

Előzmény: GIGAMATRAC (14668)
GIGAMATRAC (X) 2023.03.03 0 0 14668

Kedves Never Man,

 

Szerintünk nincs semmi  kivetni való a kérdésében. Tök jól meg lett fogalmazva mit szeretne.

A fa priccs nagyon jó :-), amit visszaad az az élmény, hogy "kihalásos" alapon lehet megörökölni az ajtólapot ami alatt és felett a matracnak hívott valami és a jól kifeküdt fém háló volt. Aki volt katona, tudja miről beszélünk.

 

No, a linken a csatolt matraccal két fenntartás lehet, a magasság és a kókusz: hogy miért, egyrészről mire használjuk, hány kilós az illető, ülünk-e rajta, illetve minden életszerű használat. Másrészről, ha a kókusz megtörik deformálódhat és az kényelmetlen lesz. Mi hasonló magasságú matracot gyerekmatracoknak soroljuk be.

 

A 25kg/m3 sűrűség, ideiglenes használat mellett, amennyiben meg van a kellő magasság kókusz nélkül, akár jó is lehet.

Így összeségében nem a céggel kapcsolatban, hanem a termék választást javasoljuk egy picit újra gondolni.

A méretre igazítás, házilag biztos, hogy megoldható, lesznek nyomai, de, ahogy olvastam az is tolerálható.

 

Küldenék két linket amit érdemes lenne megnézni:

Ceriflex Classic Hard Vákuummatrac - GigaMatrac Factory&Outlet. Matrac, ágykeret, ágyrács outlet

SwissDream Allegra hideghab matrac - GigaMatrac Factory&Outlet. Matrac, ágykeret, ágyrács outlet

 

Tudom, lényeges az árkülönbség, de a második terméket kizárólag amiatt küldtük, mert méretre is rendelhető.

 

Tisztelettel:

 

Gigamatrac online szaktanácsadás

www.gigamatrac.hu

 

 

 

Előzmény: Never Man (14666)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.03 0 1 14667

Nekem rugósszivacsos van.

Never Man Creative Commons License 2023.03.02 0 0 14666

Sziasztok, remélem nem kerülök Dev0-ba az igénytelen minimalizmusomért - régóta rendszeres de csendes olvasója vagyok a topiknak, most csak érdeklődnék ...

 

Építettem egy hobbyszobát hobby ággyal és matracot szeretnék venni bele az én izlésemnek megfelelőt, ami elég rémisztő az átlagembernek. Az alap egy fa priccs, 200x100 cm méretű, ekkora matrac kéne rá.  Tulajdonképpen régi katonai matracokra gondoltam amiket a 80-as években használtunk a seregben, a méretükre nem emlékszem, de talán kettő volt egy vaságyon - én hármat fantáziáltam keresztbe fordítva hogy a méret kábé kijöjjön - pár centi nem számít. Ezekben belül valami rugalmas fűféle volt de nem tudom mi. Nagyanyámtól még emlékszem az "afrik" kifejezésre ezzel kapcsolatban, de nem tudom ide passzol-e (ő ugye majdnem 120 éve született :-))

 

Az első kérdésem, hogy lehet-e még ilyen katonai(?) matracokat kapni valahol?    Ha beírom hogy military ez-az, akkor mindenféle feltekerhető kempingműanyagokat dob ki horribilis áron, de nem az kéne. Végső esetben elfogadható állapotú (70-80%) használt régi típusú is megfelelne.

 

A másik, hogy kinéztem egy lengyel matracot, remélem nem gond itt a link, más is rakott már be:

https://butorline.hu/5604-matracok-100x200/matrac-100x200-katia-kokusz?utm_source=criteo&utm_medium=retargeting&utm_campaign=lowerfunnel

Találtam benne olyan kifejezéseket, hogy hideghab, T25hab(?) meg kókusz réteg meg owata - ezeknek utána olvastam, nagyjából tudom mit jelentenek.

Értem én azt hogy kemény meg igénytelen, de aludtam már betonon is hálózsákban és azt is túl lehet élni, ez attól csak jobb lehet és nagyjából bele is fér a költségvetésbe, ráadásul számomra ideálisnak tűnik.

 

Ezzel kapcsolatban érdeklődnék a cégről hogy nincsenek-e rossz tapasztalatok vele, mert a vevői

visszajelzéseknél semmit sem találok, én csak most találtam őket a neten és tök naív vagyok.

 

A másik, hogy ez a hideghab réteg illetve a kókuszlap  vágható-e valahogy házilag, ugyanis a hely pár centivel szűkebb mint 200cm és picit paralelogramma alakú.  Ha esetleg vágható, akkor  a huzat kicsit eltérő méretével képes lennék kiegyezni, úgyis letakarom egy pokróccal - oszt jónapot.

 

(elnézést a légrúgózásos, vízágyas és magnetolevitációs ... stb matracok kedvtelőitől, ez itt a dolog másik vége :-)

 

 

 

 

 

 

zeherfoltan Creative Commons License 2023.03.02 0 1 14663

Tisztelt Fórumtársak!

 

Ahogyan ígértem megosztom a tapasztalatomat a Gigamatrac Kft-vel kapcsolatos jótállási eljárás vonatkozásában. Örömteli hírrel számolhatok be, Pálinkás Úr ígéretének megfelelően segített a problémám megoldásában. Külön szeretném kiemelni Kovács Tamás kimagasló szakértelmét és jogi ismereteit. Az üzletben (Róbert K. krt) volt lehetőségünk személyesen is találkozni, majd egy szenzoros mérés alapján arra jutottunk, hogy egy másik gyártó matraca lesz számunkra az ideális választás. Hangsúlyozni szeretném, hogy a kifogásom mindvégig tényekre alapult és mivel több egyenként is értékelendő hiba a vásárláshoz igen közeli időpontban jelentkezett, ezért helyt adtak kérelmemnek. Tehát speciális eset volt, nem csak arról volt szó, hogy kicsit puhább, kényelmetlen stb. Márkaneveket szándékosan nem írok, mert a legvalószínűbb, hogy egyedi szériahiba okozta a problémát. Az ügyemmel javítottam a cég korábban közölt statisztikai adatait, kérem feljegyezni a probléma megoldódott, a vásárló elégedett rovatba:-) Én bátran ajánlom mindenkinek Gigamatrac Kft.-t, különösképpen ha van lehetőség akkor Kovács urat megkeresni, akár úgy is ha egyeztetni kell előre időpontot. A sors iróniája, hogy hamarosan megyek és veszek egy másik matracot a fiamnak is a cégtől.

 

Utalni szeretnék újra arra, hogy a bejegyzésem valóságon, önkéntesen írtam, pszichés és testi:-) fenyegetés, akaratot megtörő kényszerítés nélkül (ezt muszáj volt leírnom, mivel én alapvetően jókat mosolygom Pálinkás úr néha pikírt de nem sértő humorán)

 

Üdvözlettel:

 

Farkas Mónika

Alváskultúra Creative Commons License 2023.02.27 0 0 14661

Szia,

 

egy-két jótanács:

 

- ezt a matracot én nem ismerem

- olyat sem ismerek, ahol ennél gyengébb, alacsonyabb tömegsűrűségű emlékezőhab lenne egy matracban (tényleg vicc)

- a matrac magassága nem alkalmas hosszú távú használatra

- a 12 cm memoryfoam (most a minőségtől tekintsünk el) nagyon SOK

 

Szóval:

 

- kellene egy legalább 20cm de még inkább ennél vastagabb matrac

- ha ragaszkodunk a memoryfoam-hoz, akkor MINIMUM 50kg/m3. Ez az alja!!!

- emlékezőhabból én max 4-5 cm-t választanék, az ennél vastagabbaknál már fennállhat a gipszágy effektus, beleragadsz, nehéz forgolódni benne...

- a csillivilli-nasa-ion-ezüst-atom-blabla szövegekkel nem érdemes nagyon foglalkozni... 

- legyen 5-15 év gari

 

Üdvözlettel:

 

pálinkás László

Előzmény: Kreash (14658)
Alváskultúra Creative Commons License 2023.02.27 0 0 14660

Kedves Diána,

 

mail ment basic, de fontos információkkal, bármi kérdés merülne fel, írjon továbbra is bátran:-)

 

Üdvözlettel:

 

pálinkás lászló

Előzmény: Munkácsi-Miseta Diána (14659)
Munkácsi-Miseta Diána Creative Commons License 2023.02.26 0 0 14659

Tisztelt Alváskultúra!

Férjemmel ágyat szeretnénk cserélni. Mindkettőnknek derék problémái vannak.

Az a matrac keménység, ami a férjemnek megfelelő, számomra sajnos túl kemény. Szeretném a segítségét kérni milyen ágyat/ matracot javasolna számunkra? Lehetséges-e olyan matrac, melynek az egyik oldala amelyiken a férjem alszik más mint amelyik felén én alszom, egy 160x200 matracról lenne szó.

Előre is nagyon szépen köszönöm a segítségét!

Előzmény: Alváskultúra (14657)
Kreash Creative Commons License 2023.02.26 0 0 14658

Sziasztok.
Matrac vásárlás előtt állok.
A jelenlegi matracom 1 év után felpuhult, hiába volt így-úgy forgatva. Újra előjöttek az ébredés utáni derékfájdalmaim..
Jelenlegi matracom:
Ezüst Medical Matrac Super Ortopéd Ezüst Ionos Antisztatikus Hatású Anyag, Antibakteriális, 80 x 200

Felső réteg: 12 cm-es poliuretán memória hab – HD-High Resilience (sűrűség 38 kg/mc)

Hőmérséklet-szabályozó felső réteg: izzadásgátló és antiallergén tulajdonsággal a matrac mindkét oldalán (300 gr/mp). 30 gr-os T.N.T réteg mindkét oldalon.

 

Matrac magassága: 15 cm (+/- 1 cm)

Keménységi szint: kemény

Maximális ajánlott testsúly / fő: 110 kg

Testsúlyom 100kg, főleg oldalt fekszek,de szoktam háton is, illetve hason is szeretnék, de úgy hamarabb szokott előjönni a derékfájdalom, de míg új volt a matrac, míg volt kellő tartása hason is feküdtem :D
Ebben kérném a segítségeteket :)

Alváskultúra Creative Commons License 2023.02.20 -1 1 14657

Kedves Tasitneipas,

 

majdnem tökéletesen igaza van. Alapvetően néha demagóg vagyok. Van egy-két közepes vagy annál szerényebb képességem, ezek közül az egyik ilyen "skill" az igazságérzetem, a másik meg, hogy tenyérbemászó stílusommal rettentően fel tudok bosszantani szinte bárkit, akit szeretnék. Persze egy láthatatlan köpenynek jobban örülnék. Nem szeretnék személyeskedni, nem titok, ez az első 30 évben ez nem sok jóra vezetett. Persze az emberek nem változnak legfeljebb annyit, hogy 50 fölött már nem ereszti ki a körmét a kivénhedt oroszlán, ha csak nem nagyon szükséges.-) De. Egy-két dolgon szerintem fussunk át együtt gyorsan. Pici szakma. Nincs olyan, hogy Gigamatracos termék vagy Matrackirályos termék vagy Lutzxxl vagy Matracguru termék. Minden azért van, mert amiket ezek a vállalkozások forgalmaznak -eltekintve egy-egy vállalkozás saját márkás termékeitől vagy szabadalmaitól-, azok más országokban gyártott márkatermékek, amik a világ több országában is általában ugyanilyen vagy hasonló változatban kaphatók. Persze vannak Jyskes és Ikea-s matracok, hiszen a Jysk esetében a Dreamzone egy saját márka (private label) és az Ikea esetében is private label termékről van szó, hiszen túlnyomó részét ezeknek a matracoknak bérgyártásban gyártják, pl a Hilding Anders gyártja Murovana Goslinában (hiteles: voltam itt többször, láttam.-). Na ezen túl vagyunk:-)

 

Más. Sok esetben (jysk pl.) a kötelező 1-2 év garancián túl szavatosság van. Persze 10 év. 15 év. 100 év. Ez annyit jelent, hogy a kötelező garin túl (1-2 év) a bizonyítási kényszer a VÁSÁRLÓNÁL van. Rossz a matracod? Köszi az infót: bizonyítsd be! Aki garanciát vállal, rendes garanciát vállal, ott a kereskedőnek kell bizonyítani, hogy nem rendeltetésszerű használat vagy nem áll fent a probléma vagy nem olyan mértékben, hogy az garanciális esemény legyen.

 

Persze nem szeretném ismételni magam, egy picit kíváncsivá tett, hogy mit is jelenthet ez:  "töltsek ki rahedli iratot" (a rahedli sajnos nem SI mértékegység, nem tudom hány inch vagy pontosan hány darab 1 rahedli (gyerekkoromban a pillanatról azt gondoltam valamiért, hogy 12 mp és amikor édasanyám azt mondta, hogy: fél pillanat, akkor én elszámoltam 6-ig. Persze nem történt semmi 6 után. Ennyit a fél pillanatról:-) , de ha esetleg 6-8 vagy akárcsak 3-4 vagy 2-3 vagy legyen akár csak 1-2, de legyen akár 1db (ami nyelvérzékem szerint ugyan biztosan kevesebb lehet, mint a rahedli) ilyen iratot bekopizna ide, az bizonyára mindenkinek látványos és tanulságos lenne), hogy: lám-lám...

 

Még egy pici szakma, ha megengedik a fórum olvasók. Egy dolgot lássunk be: az alváskultúránk hagy némi kívánnivalót. Itt nem bántani szeretnék senkit. Yatas Blue Star, Dunlopillo Aerial Senso Premium, Curem Haeven és a mostani ágyunk. Nekünk négy matracunk volt életünkben az elmúlt 53 évben úgy, hogy (hát elég régóta) matracokkal foglalkozom. Sokunknak még soha nem volt matraca, másoknak volt 1-2 félresikerült multis és valami végre normális, amitől mindent (is) elvárunk. Szóval nincs tapasztalat, fogalmunk nincs, hogy mennyit puhul természetesen egy matrac, nem tudjuk, hogy miért ne legyen betonkemény -egy sor dologban egyszerűen le vagyunk maradva tapasztalásban pl. egy Hästens matrac-tulajdonos leszármazottjaihoz képest, aki ugyanis 1850-ben vette az első matracát vagy bármelyik európai (nyugatabbra bökő orral: feljebb-balra-arrébb-európai) vásárló, akik a 60-as 70-es évektől vásárolnak matracot. Ez persze nem a mi hibánk, nem állítom.

 

Egy normális vállalkozás esetében egy garanciális bejelentéshez a következő dolgok kellenek:

 

- a vásárlást hitelt érdemlő dokumentuma (blokk, számla, szállítólevél, bármi, ami arra enged következtetni, hogy Ön azt a terméket akkor, annyiért és ott vásárolta) Szerintem ez ok. Remélem egyet ért, vettem egy fényképezőgépet a Saturnban, garis, elküldöm és kiderül, hogy Photo Porst-ban vásároltam...

- jótállási jegy egy kitöltött példánya (szerintem ez is ok, fontos lesz a garancia bejelentése és a vásárlás ideje közötti eltelt időmegállapítására) Biztosan nem kell magyarázni, de ha Ön 366 nappal a vásárlás után jelenti be az egy év garis termék meghibásodását, akkor tényleg csak a kereskedő jóindulatában bízhat...

- sok esetben egy használati útmutató, amelyet ugye kötelező jelleggel minden termék mellé kap a Vásárló (ennek tartalma majd a nem rendeltetésszerű használat bizonyítása esetén lesz érdekes)

(ugye nem felejtjük el, hogy idióta módon sok műszaki termék esetében meg kellene őrizni még a csomagolást is a gari érvényesítéséhez?)

- egyre több esetben normális módon regisztrálni kell a kötelező jótáláson túli jótálláshoz -kezd gyakorlattá válni.

 

Szerintem ennyi. A többit már leírtam. Bejelenti, segít-nem segít kivizsgáljuk, és lesz valami eredmény persze a végén. Ha segít gyorsabb mindenkinek, ha nem segít -így-úgy úgyis is megoldódik.

 

Lábjegyzet. Ez egy nyilvános felület és valóban mindenki írhat azt amit akar. Egészen addig, amíg az nem sérti ebben az esetben egy vállalkozás jó hírnevét. Amennyiben egy ilyen vállalkozás büntetőfeljelentést tesz, úgy Önnek kell a bíróság előtt bizonyítania, hogy minden tételben igazat állított (többek között a rahedli papír bemutatásával is), egyetlen utalásában sem állított valótlant, minden szóról szóra megfelel a valóságnak. Mert mindig ez a lényeg: az igazság.

 

Azt gondolom, hogy a Mercedes egy jó autó. Ez ízlés dolga. De amikor jocopuki97 folyamatosan fröcsög a mercedes-topikban, hogy a Mercedes szar és soha ne vegyél Mercedes autót mert rossz, drága, átvernek, stb. Egy Mercedes (vagy akár a Pappas Magyarország) esetében igazából jocopuki97 nincs a látóterükben, nincs is a térképen, nem is létezik annyira kicsi, sőt: adott esetben még pozitív reklám is lehet, hogy jocopuki97 a neten fröcsög ahelyett, hogy csinálna valami olyat, amiből vehetne egy normális, rendes Mercedest -ha egyáltalán akar. Én megnéztem a Mercedes Benz topikot 1., nem nagyon fröcsögnek az emberek. 2., nem láttam, hogy bármelyik userrel Olla Kaellenius beszélgetett volna. Persze messze nem vagyok Olla Kaellenius (megint csak egy durva analógia):-) Viszont velem lehet értelmesen beszélgetni. Persze sokszor értelmetlenül is, de lássuk be: annyira fárasztó ez mindenkinek...

 

Félreértés ne essék és nézze el nekem. Én eddig mindenkinek segítettem az elmúlt közel 20 évben matrackeresési tanácsban, vásárlási tanácsokkal, véleményekkel, fórummal, blogokkal, telefonokkal, emailekkel, kivétel nélkül mindenkinek megoldottam a jogos problémáját, aki a segítségemet kérte, mert adott esetben elakadt (nálunk vagy más gyártónál). 

 

És jön Ön és azt mondja, hogy: "szar"

 

amúgy persze én vagyok a hibás, hogy egyáltalán elolvasom, egyáltalán érdekel, egyáltalán válaszolok, egyáltalán vitába szállok egy user-rel. Én már csak ilyen vagyok. Az egyetlen dolog, amiért talán még nem állították ki az elmegyógyintézeti beutalómat viszonylag egyszerű és csak pár gondolatból áll:

 

1., Számomra az Ön problémája tulajdonképpen nem létezik, eddig nincs nyoma, nincs eredete, nincs semmi tény

2., Az Ön -vélt vagy valós- problémája másoknak esetleg tanulsággal szolgálhat

3., Kicsit szakmázgathatok és rávilágíthatok olyan gondolatokra, amikről amúgy nem írna az emberfia

4., Talán minden ilyen bejegyzésnek -álszentségeskedés nélkül- van olyan értéke, hogy egy kicsit elgondolkodunk valamin, átértékelünk dolgokat, legközelebb egy kicsit máshogyan állunk talán egy hasonló -látszólag semerre nem tartó- szituációhoz

5., Amúgy jól esik írni kb értelmes dolgokat

 

Nagyon remélem, hogy nem veszi (és más sem) fenyegetésnek, amit írok. Legyen inkább egy enyhe figyelmeztetés, hogy nem illik a semmiből jogalap, bizonyíték és az állítások alátámasztása nélkül beletaposni valakinek az arcába, nem illik nagy nyilvánosság előtt rágalmazni és bármely vállalkozás jó hírnevét megsérteni. Valahogy nem illik. Persze akárhogy sem illik...

 

Ez itt az internet világa. Lehet, hogy Ön nem is létezik. Lehet, hogy én sem. Miért ne lehetne egymás mellett békességben, barátságban létezni vagy  "nem létezni" egy ilyen nem is létező világban?

 

U.i.: tényleg csak a margó szélére: minden elérhetőségem publikus, email a profilban, szerintem a telefonszám sem kinyomozhatatlan. Ennyi betű, ennyi fáradság, ennyi méreg, ennyi keserűség, düh és elkeseredettség helyett ugyan miért nem dob egy mail, hogy: hali, lenne egy problémám, hátha tud segíteni...

 

Persze itt vagyok és ugyan a végtelenségig érthető okokból nem, de egy darabig egészen biztosan el  tudunk polemizálni még az átkozott kereskedőkön és a "rahedli" pontos mértékegységesítésén. 

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

 

Előzmény: tasitneipas (14656)
tasitneipas Creative Commons License 2023.02.20 0 1 14656

Ebben a posztmodern világban nagyon sokszor fordítva ülnek a lovon az emberek.

 

Ez egy nyilvános felület, ahova az ember szabadon leírhatja a véleményét - a vélemény kinyilvánításának szabadsága érvényesül Magyarországon, ezt alaptörvény garantálja, és ezt egy üzleti vállalkozás is el kell ezt viselje - bár nagyon sok ellenpéldát látunk a világban, ahogy az embereket a cégek próbálják elhallgattatni. 

 

Egy hölgy lentebb írta, hogy kíváncsi kinek volt panasza Gigamatrac-os termékkel - arra reagáltam. Ha az általam leírtak igazságtartalmával kapcsolatosan merülnek fel kételyek - az nem az én problémám.

 

A termékbevizsgálással kapcsolatosan nekem vannak negatív tapasztalataim. Önmagát függetlennek kiadó intézetek jöttek vissza azzal a véleménnyel, hogy én vagyok hibás, mikor egyértelműen a termék volt a rossz. Magyarországon a fogyasztóvédelem tulajdonképpen megszűnt. Egy normális világban érvényesülne az, hogy nekem panaszom van, a gyártó/kereskedő meg intézkedik, hogy a kellemetlenség megszűnjön, nem kényszerít arra, hogy méricskéljek, keressek pótló terméket, töltsek ki rahedli iratot, stb.

 

Alváskultúra Creative Commons License 2023.02.17 -1 0 14655

Kedves Fórumtársak,

 

tényleg bocsi: még egy gondolat -csak úgy (bár idevágóan, de) általánosan.

 

Olyan 2015 óta van részem (olyan 10-20 márka mellett) az Isbir matracok disztribúciójában Magyarországon és mint minden általam is képviselt márka olyan, mint bármelyik gyermekem: kritizáld nyugodtan, ha az érdekét kívánod; ha azt szeretnéd, hogy még jobb legyen, de ne merj rosszat mondani róla ha csak a kárát szeretnéd. 2004 óta vagyok a szakmában, ez kb. lassan húsz év. Ca. ezzel egy időben is kezdtem itt a fórumot -bár eleinte más nick név alatt (ha valakit érdekel, megírom azokat is). De ez mindegy is. Azt gondolom, hogy egy szakmában és Magyarország -talán- legolvasottabb topikjában közel 20 évet eltölteni óvatosan, de mondhatjuk hitelesnek. Szerintem mindenki tudja: én egy kereskedő vagyok annak minden előnyével és minden hátrányával. Persze a kereskedő lop, csal, hazudik. Elég sok Vásárlót ismerek személyesen, nem gondolnám, hogy bárkinek is lehetne rám panaszra oka. Loptak el tőlem matrac típusokat és pereltek be érte, hogy azt írtam a blog oldalamon. Négy év, sok tárgyalás, érdekes bírók és sok millió Forint, de nem bánom. Csak mert igazam volt. Csak mert igazam lett. Loptak el tőlem pénzt, matracot, üzletet, know-how-t is az évek során. Nem fontos. Az igazság a fontos. A többi jön-megy.

 

Az előbbiekben már említettem, hogy 1 db perünk van. Ez megy már vagy 5 éve. Vásárló vett egy 120k matracot és fél év múlva elkezdett neki penészedni. Állítólag nálunk lett vizes és fél év múlva nála kezdett el penészedni. Szerintem ezt a paradoxont minimális biológiai ismeretekkel bárki összerakja fejben. Bíróság, tárgyalás (mikrobiológus) gazságügyi szakértő kirendelése. Első fokon a Bíróság nem adott igazat a Vásárlónak (miért is adott volna?), másodfokon sem. Most jött egy levél, hogy a Vásárló perújrafelvételt kér. Én tényleg megértek mindent, talán a jazz meg az operett lehet kivétel:-)

 

Jön egy újabb probléma, amit elkerülhetetlenül a jellegéből adódóan az internet világa szül. A névtelen rágalmazás és a jó hírnév nick-név mögüli megsértése. Persze lehet, hogy egy sor panasz jogos. Lehet, de általában ezek megoldódnak. Azért néha vannak fenntartásaim. És ez nem lehet állandósultan a 21. század gyakorlata.

 

Én úgy gondolom, hogy a leírt szónak súlya van, a kimondott gondolatoknak pedig következményei. Ez eddig is így volt annyi különbséggel, hogy a kimondott gondolat vagy a leírt szó alá oda volt írva, hogy Jókai Mór, Radnóti Miklós, Hemingway vagy József Attila. A "baktafitty26 vagy a "ne itass pasi" nick-kel a topikon tett első bejegyzésével viszont nehezen tudok mit kezdeni. Illetve ez nem teljesen igaz. Megkérem a Moderátorokat, hogy töröljék. Általában jogos, általában megteszik nekem. Persze jön a felháborodás, hogy nem lehet kritizálni. Dehogynem lehet! Csak nem baktafitty26 nick alatt.

 

Minden Vásárlónak van egy terméke, egy számlája vagy annak egy sorszáma, egy szállítólevél száma vagy egy árukísérő okmány száma és egy garanciajegye. Nem sok. ennyi lenne a minimum a hitelességhez. És ez még mindig nem azt jelenti, hogy a Vásárlónak igaza van (lásd: lejjebb)

 

Minden Vásárlónak joga van azt kapni amit megvett és olyan minőségben, ahogyan azt a kereskedésben ígérték neki. Minden vásárlónak joga van panasszal élni, amennyiben ez nem teljesül vagy amennyiben a vállalt garancia során -a rendeltetésszerű használatból eredő minőségvesztésen kívül- meghibásodást, vélt vagy valós panaszt észlel. Ez természetes. Na de egy fórumon? Tényleg ezért járnak ide a fórumolvasók?

 

Nem természetes viszont, hogy zsírúj nick nevekkel, pihentetett régebbi nickek mögé bújva rossz hírnevét keltjük egy vállalkozásnak. Legyen az bármelyik is. És nem a legutóbbi esetre gondolok, simán lehetséges, hogy Vásárlónknak 100% mértékben igaza van, csak valahol elkeveredett a garanciális ügyintézés kötelező formai kliséi között (és most tekintsünk el problémarendezést vélt vagy valós részleteitől). Lehet. Szóljon, írjon, segítek, megoldjuk. Más is szólt, más is írt, mást is megoldottunk már eddig is (amire ráhatással voltam -néha olyat is, amire nem)

 

Szóval nem erre gondolok. És még egyszer: az nem lehet, hogy 20 év munkáját, ugyanennyi szakma alázatát, tudását, sikerét és tapasztalatát valaki a semmiből jötten egy nick névvel beledöngölje a Fórumolvasók előtt földbe. Egyszerűen nem. Nem és pont. 

 

Én még soha nem pereltem be senkit semmiért, soha nem jelentettem fel senkit semmiért. Nem az én stílusom. Nem ilyen vagyok. Viszont változom. Nem unatkozom- talán csak öregszem (ugye az öregedés szó szép formája a változás:-).-)

 

És egyre inkább érzek kényszeredetten vágyat arra, hogy egyszer egy ilyen (amolyan vagy másmilyen, bármilyen) nick vagy ál-nick bejegyzés-párbeszédet, rágalmazást, jó hírnév nagy nyilvánosság előtti  megrontását "futó lép D3 matt lépésig" végig kell játszanom. És ha az ember fejébe egyszer befészkeli magát egy gondolat... Persze itt vannak még presztízsveszteség, elmaradt forgalom, kiesett nyereség -meg amit még ugye az ügyvédek kitalálnak a pénzükért... Még egyszer: nem unalomból. Önbecsülésből. A szakma szeretetéből. Ha már, akkor persze amúgy rendesen, olyan pálinkás-módra: pénzt, paripát, időt, energiát, fegyvert nem kímélve. Nem tudom hogy hogy megy ez, erre vannak az ügyvédek. Gondolom ugye ügyvéd, megbízás, rendőrség, ismeretlen tettes, ügyvéd megint Inda Media felszólítás, rágalmazás, becsületsértés, jó hírnév megrontása, stb.... szerverek, nyomozás, Ip cím azonosítás, vád-per-ítélet-fellebbezés, első fok-másod fok-évek-milliók. Csak a gondviselés óvja, hogy ne egy kereskedés vagy egy kereskedéshez kapcsolható személy legyen a nick vagy az IP-cím mögött, mert az csak további problémákat szül (védjegybitorlás, GVH, stb). Mármint nem fenyegetésként, inkább csak tény-szerűen. Ez régen sem volt olcsó móka, most sem lesz az. De mind1, valaki majd csak kifizeti a cekket és ahogy Torrente mondta: ha meg kell b*szódni, akkor meg kell b*szódni... Azt sem tudom különben, hogy lehet-e ilyet egyáltalán (mint Üvegtigrisben. "-feljelentelek! -Ahhoz Te hülye vagy. - De megpróbálom:-) de olyan Jason Bourn-triológiásan hihetően hangzik.-) és kizártnak tartom, hogy ha ez így megy tovább, akkor bármi áron is, de ne fussak neki egyszer valakinek. Vagy valakiknek:-)

 

És még egyszer: semmi személyeskedés nincs ebben, még az is lehet, hogy minden bejegyzésben minden panasz, minden poszt, minden mondat, minden szó, minden betű igaz. Lehet...

 

 

 

Bocsi, ha unalmas és hosszú voltam, az elején még azt gondoltam, hogy: jobb így mindenkinek:-)))

 

Jó éjszakát!

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

 

 

Alváskultúra Creative Commons License 2023.02.17 0 0 14654

Kedves Tasitneipas,

 

alapvetően nem bagatelizálni szeretném a dolgot. Sőt. 6. éve (én itt tegeződni szoktam általában: elnézést érte) vagy a fórumon, összesen három bejegyzéssel. Ebből kettő azzal foglalkozik, hogy egy Rhodes Mark I hangszert kellene felújítani, egy meg azzal, hogy a Gigamatrac... Alapvetően egy részről örülök. És ne essen félreértés, annak örülök, hogy hat év alatt mindössze (és még egyszer- de ez később kiderül-: nem bagatelizálom) ennyi probléma adódott az életben, amit az internet népével és a kedves Fórumtársakkal meg kellett osztani, pl. hogy a Cool Flow matrac felpuhult és senki nem foglalkozik a problémáddal. Nem biztos, hogy igazam van, mégis valahogy úgy gondolom, hogy akinek egy ilyen hangszer van a birtokában (mégha nem is a 60-as évek elejéről- mégis csak egy igényes ember lehet és továbbra is így gondolom. Szóval játszunk el a gondolattal, hogy veszünk egy Rhodes Mark I. billentyűs hangszert. Most mindegy is, hogy 70-es vagy 80-as évekbelit. Bár kicsit sántít az analógia, de ugye használt (főleg vintage) termékekre is van 6-12 hónap gari, de lehet akár új is. (mint az említett matrac) Na most a F# (fisz) billentyű nem működik. (felpuhult/kigödrösödött a matrac) Mondhatnánk, hogy nem akkora gáz, de egy D dur-nak pl nagyon szüksége van egy F# hangra. (a pihenésnek meg egy ép matracra)  Írunk a kereskedésnek, hogy: hallo, ez a billentyű nem szól. (a matracunk kigödrösödött) Ha már az analógia sántít egy kicsit, akkor túlozzuk is tovább. A chicagoi kereskedő (akitől a Mark I-et rendelted) mondhatná, hogy ugorj ki vele és megcsinálja gariba. Vagy segíts neki légyszi, hogy megspóróljuk azt a gyenge 7 447 km távolságot Chicago-Budapest viszonylatban. (kb. hasonlóan jár el egy pesti kereskedő is egy távolabbi garanciálisnak bejelentett matraccal) Bekéri tőled az adásvételi szerződést mailben, messengeren, whatsup-on, ahogyan Neked kényelmes (itthoni vásárlás esetén egy blokkot, számlát, a szavatossági/jótállási papírt és megkér, hogy pl. egy videóval vagy Facetime.on, Zoom-ban vagy bárhogyan mutasd már meg légyszi, hogy kb. mi a gond. Végigklampírozod a billentyűzetet, kivehetően nem szólal meg a fisz. (matrac esetében ráteszel egy seprűt vagy bármi egyeneset és csinálsz egy fényképet). A garanciális ügyekkel foglalkozó kolléga elküldi a gyártónak, aki vagy azt mondja, hogy ok csere vagy azt hogy nem. Innentől a kereskedő még mindig dönthet úgy, hogy ő másképpen látja -és kicserélheti bizonyos esetekben. Ha minden nem sikerül, akkor ott a Fogyasztóvádelem, a Békéltető Testület (akár helyi), a Bíróság és még egy sor jogorvoslati lehetőség. 

 

Én nem mondanék le sem egy Cool Flow matracról, sem annak a cseréjéről és végképp nem a bekerülési költségéről.

 

És csak hogy ismételjem önmagam és egy nem sokkal régebbi -de egészen idevonatkozó bejegyzésemet- nem tudom megállni, hogy ne illesszem be lábjegyzetként ismét. Bár lábjegyzetnek kicsit hosszú, de hátha elkerülte valakinek is a figyelmét:

 

"csak általánosságban egy-két gondolat. Olyan 16-17 éve vagyok jelen ebben szakmában és ebben a topikban több, mint 5000 választ adtam különböző itt különböző kérdésekre. Érdekes jelenség, ahogyan a vásárlói és a kereskedői attitűd változott az elmúlt másfél évtizedben. Ez persze valószínű, hogy az egész világra igaz, mindenki egyre nagyobb erővel támad és ezzel párhuzamban egyre nagyobb erővel is védekezik a másik oldal.

 

Feleségem vett egyszer egy csizmát. Mondja, hogy valami nyomja a sarkát. Belenézek a csizmába és belül a sarokrész szélénél kiáll egy csavar. Semmi gond, nem állt bele a lábába. Boltba vissza, mutatjuk eladónak, hogy nini -itt kiáll egy csavar. Azt mondja, hogy elküldi bevizsgálásra. Mondom értem, de kb milyen eredményre számíthatunk? Az ugye, hogy nem áll ki a csavar nem jöhet ki eredményként, az hogy kiáll belőle egy csavar -azt meg mindhárman látjuk most is. Ugye most van hideg, most kellene a csizma. Válasz: protokoll. Ez a protokoll.

 

Amit viszont nem egészen értek. Bemegyek a boltba, veszek egy matracot (cipőt, kanapét, bármit). Ha valami gyártási- vagy anyaghibás, az általában pár hónapon belül kiderül. Ha én úgy gondolom, hogy az én termékem hibás, akkor fellépek. A hibának láthatónak, mérhetőnek kell lennie, hiszen a hiba az, amikor egy termék a normálistól eltér (nem ide értve a természetes használódást). Matracok felpuhulásánál is van egy standard, de ez most nem érdekes.

 

Bejelentem a forgalmazónál. Forgalmazó jegyzőkönyvet vesz fel és megpróbálja kivizsgálni a problémát a lehető leggyorsabban. Egy pc-ket forgalmazó cég garanciális vevőszolgálatán az első kérdés, hogy be van-e dugva a hálózatba. Ez derogáló lehet, akár megalázó is, de a statisztika szerint elég nagy százalékban megoldja a problémát. Persze el is lehetne menni a 375 kilométerre fekvő Magosligetre szemrevételezni egy matracot, de mennyivel egyszerűbb és gyorsabb mindenkinek, ha megkérdezzük, hogy milyen ágyrács van a matrac alatt, bekérünk egy-két fényképet, hogy gyorsan, távolról is látható legyen a hiba. A bonyodalom ott kezdődik, amikor a hoba nem látható, otthoni eszközökkel nem mérhető, nem kimutatható. Az információkat megküldik a gyártónak, a gyártó vagy bólint egy cserére vagy úgy ítéli meg, hogy nem hibás a termék. Vásárló ezt nem fogadja el, ilyenkor jöhet a termék bevizsgálása.

 

És igen. Ha egy autó elromlik, akkor el kell vinni a szervizbe és ott kell hagyni akár még egy tízmilliós autót is. Persze jogosan merül fel a kérdés, hogy a forgalmazók miért nem adnak egy csere matracot erre az időszakra, ha valakit érdekel a válasz -kibontom ezt a témát is szívesen...

 

Szóval a termék bevizsgálásra kerül, a gyártó a saját standardjai alapján elutasítja. Lábjegyzet: a gyártónak sem érdeke elutasítani olyan panaszt, amit nem kellene, hiszen így hosszú távon a kereskedő bizalmát veszíti el, ami az érdekével ellentétes (persze ugyanez érvényes a kereskedő-Vásárló viszonyra is). Szóval elutasításra került. Vásárló megkapja az infót, jogosan vagy jogtalanul -felháborodik. Legyen ez így érthető is, hiszen Vásárló meg van győződve arról, hogy őt becsapták. Ilyenkor jön a jogorvoslat.

 

A békéltetőtestületeket (Fogyasztóvédelem) azért hozták létre, hogy egy lehetséges per előtt (tehermentesítve a bíróságokat) próbáljanak egyezséget létrehozni az adott ügyben Vásárló és kereskedő között. A békéltető ingyenes, a Vásárló érdekeit védi, nagyon gyorsan kitűznek egy tárgyalást és 60 perc alatt véget is ér. A békéltetőn a kereskedésnek lehetősége van nyilatkozni, hogy aláveti magát a Békéltető ajánlásának, azt kötelező jelleggel elfogadja, tehát ha az javasolják, hogy csere, akkor csere.

 

Amennyiben a Békéltetőtestület úgy dönt, hogy a Vásárló panasza nem jogos, akkor még mindig ott van a bíróság, ami ugyan nem egy olcsó sport, cserébe viszont nagyon lassú és kétes a kimenetel.

 

A 16-17 év alatt 100 000-nél is több matrac került ki tőlünk. A nagy számok több esetet is hoznak, mint minden terméknél a matracok esetében is előfordulhatnak garanciális meghibásodások. Nem tudok pontos statisztikát, de a 100 000 matracra vetítve az eddigi garanciális probléma 99%-a "házon belül" megoldódott, talán talán 0,0003% került a Békéltetőtestület elé és 1 db bírósági per történt szakértő bevonásával, ahol a Vásárlónak a bíróság nem adott igazat.

 

Persze a statisztika nem nyugtat meg senkit, de talán a fentiek rávilágítanak arra, hogy a kereskedő nem okvetlenül gonosz, hanem csak bizonyos protokollokat követ.

 

Annyi történetem lenne, de nem szeretnék untatni senkit -csak egyet engedjenek meg.  Egyik ősz elején bejött hozzánk egy úr egy Baranya megyei (bocsánat: vármegyei) városból. Egy sportszállót üzemeltet Ausztriában, a síszezonra vannak szakosodva. Megállapodtunk, vásárolt közel 50 db matracot abból egy olyan zsákrugós típusból, amit éveken keresztül szállítottunk pl a Hunguest Hotel részére is NULLA garanciális problémával. Eljött a tavasz. Elolvadt a hó. A tavasz már csak ilyen. Kapunk egy bejelentést, hogy az összes matrac hibás. Baranya megye, Pécs, békéltetőtestület, szerintem mindenki kitalálja a történet végét...

 

Egy utolsó gondolat. Én is töröltettem már posztot. Bár nem angolszász jogrendben élünk, mégis vannak normák. Egy cégről rosszat állítani a jó hírnév megrontása. Ez egyszerű. És egészen addig az, amíg nem bizonyosodik be, hogy valóban így van. Az internet egy arctalan világ, egy nick mögött valójában bárki lehet, akár egy kevésbé egyenes versenytárs is. Sokkal egyszerűbb (mindkét félnek) töröltetni egy rágalmazó bejegyzést, mintsem hogy a kereskedő a jogosnak vélt érdekét és jó hírnevét védve rendőrségi feljelentést tegyen nagy nyilvánosság előtt elkövetett blablabla...  Engem is pereltek már be az alváskultúra blog oldalam miatt jó hírnév megrontása, rágalmazás vétséggel. MatracGuru: Pálinkás László blogja: Matrac gyártók: itthon és nem (alvaskultura.blogspot.com) (egyébként tényleg akár 1-3 év szabadságvesztés) 4 éves tortúra, néhány millió forint.  Bíróság, Kúria, Alkotmánybíróság, Strasbourg emberi jogok bírósága. Ennyi tortúra kellet az igazsághoz.

 

Én annyit tapasztaltam, hogy még ha fel is vagyok háborodva olykor, kedves hozzáállással könnyebben intéződnek a dolgok. Ha nem, akkor persze indokolt, hogy ráüssünk az asztalra, berúgjuk az ajtót néha. Én ha egyből berúgom az ajtót, általában nem lesz sem jobb, sem könnyebb, sem gyorsabb semmi.

 

Olyan szép ez a világ. Persze lehet elsőre is rugdosni is az ajtót, püfölni az asztalt -nem vagyunk egyformák...

 

Ha bárkinek bármiben tudok segíteni, továbbra is készséggel:-)"

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: tasitneipas (14652)
Hooshee Creative Commons License 2023.02.17 0 0 14653

Mivel ennek a matracnak a deluxe verzióját hasnzálom már 5 éve megelégedéssel, kíváncsi lennék, mi az az adminisztatív tevékenység, ami ennyire vállalhatatlannak tűnik.

 

Mondjuk ezt így, a levegőben lógva idedobni, hát nem elegáns.

Előzmény: tasitneipas (14652)
tasitneipas Creative Commons License 2023.02.17 -1 1 14652

Gigamatractól vásároltunk 2020 februárban - Isbir Cool Flow matracot 450 ezer Ft-ért.

Másfél év múlva már elviselhetetlenül besüllyedt a matrac - garanciát akartunk érvényesíteni, erre mindenféle adminisztratív tevékenységet vártak tőlünk, az általunk előadott panasz az kevés - előre láttam ez csak egy veszett ügy lehet, feladtuk. Többet se a kereskedőtől, se a gyártótól nem vásárolunk, ennyi.

Előzmény: zeherfoltan (14634)
Alváskultúra Creative Commons License 2023.02.06 0 0 14651

Szia Mephisoft,

 

ha feszes, kemény habot keresel, ami csak pár centit nyomható be kézzel, akkor létezik egy (általában) kék színű normál hab 40/50. Ez szerintem visz mindent:-) A Signum Hard matracoknak (kb 15 éve futó termék) ez a keményebbik oldala és még úgy is kemény, hogy jelentős ergonómiai vágások vannak a habban. Ez a hab profilozás nélkül, simán lapra vágva ütős, megfelelően sűrű bordázaton vagy teli lapon hosszú-hosszú éveket kibír majd.... Olyan 45-50k körül lehet egy 90x200x15 cm vastagság huzat nélkül.

 

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: mephisoft (14649)
GIGAMATRAC (X) 2023.02.06 0 0 14650

Kedves Mephisoft,

 

Amennyiben a kényelemet és egyéb mást ami a komfort érzést biztosítja (pl: HR hab, memory hab, zónák) egy kissé a háttérbe szorítjuk egy megfelelő sűrűségű hab válasz lehet a kérdésére.

A "szivacs" vágás, mint termék: természetesen itt is már egy magasabb minőség látszik ami időtállóbb, és a a sűrűsége/keménysége már választható.

 

Nézzünk egy-két példát:

- N3543 - Az "N" a Normál hab, ezek mind feszes habok, de vannak a rugalmas habok, ezeknek a jelölés: "R", jelen esetben szerintünk nem ezt keresi. A számok: 35, ez a kg/m2 jelöli, ez már egy tartós anyag, megfelelő vastagságban már egy jelentős testsúlyt is képes megtartani (kb.: 20-21 cm esetén 140-150 kg), a 43: ez pedig a keménységre utal, ez már egy határozottan kemény matrac

- N3038 - Szintén normál hab, egy megfelelő sűrűséggel és kvázi félkemény-kemény komfort fokozattal, kb.: 20-21 cm vastagságban 130-140 kg a teherbírás.

 

Egy 90*200 méret 20 cm vastagság esetén a fenti habokból, huzattal együtt 80-85.000 Ft lenne az ár.

 

Tisztelettel:

 

Gigamatrac online szaktanácsadás

www.gigamatrac.hu

Előzmény: mephisoft (14649)
mephisoft Creative Commons License 2023.02.04 0 0 14649

Matrac kéne mind a két (nagy) gyerek ágyába, mert kinyúvadtak a matracok. 5-6 évet szolgálhattak, már horpadtak, kényelmetlenek. Már nem tudom, mennyibe kerültek – nem voltak túl drágák, de nem is a leggagyibbakat vettük.

 

Nem értek hozzá, de azokról a vastag, puha, rugalmas dolgokról, amiket manapság matrac néven árulnak, amit pár éve a gyerekeknek vettünk, és amikkel szállodákban is találkozom, azt gondolom, múló hóbort, divat, átverés; ezek nyilván pár év alatt tönkremennek, de igazából új korukban sem jók; túl puhák.

 

Ugyanakkor van nekünk egy 20 éves franciaágyunk. Nem volt drága, szerintem akkor is volt már csak matrac ennél drágábban. Nincs külön matrac, az ágy része az, amin fekszünk. Nem tudom mi van a kárpit alatt. Alákukkantva és tapogatva úgy sejtem, egy váz fölött egy tele forgácslap van, és azon van valami kb. 15 cm vastagságú akármi. Rugó egész biztos nincs benne. A felület viszonylag kemény, talán 3-4 centit tudom kézzel benyomni. A keménysége miatt mindketten tartottunk tőle, hogy kényelmes lesz-e: húsz éve tökéletes. Szerintem ez még legalább 20 évig jó lesz.

 

Na az a kérdés, hogy mi a szösz lehet ebben az ágyban, és lehet-e valami ilyesmit kapni a gyerekek ágyába?

vargap75 Creative Commons License 2023.01.31 0 1 14648

Üdv Mindenkinek!

Sajnos hasonló a probléma nálunk is. Ma azért elindítottam a garanciális igényt. Kíváncsi leszek a válaszra. Ha pozitív, ha negatív ide megírom röviden.

P.

Előzmény: Tibi47 (14642)
zeherfoltan Creative Commons License 2023.01.29 0 0 14647

Kedves László!

 

Kérésének megfelelően, ment az email.

 

Farkas Mónika

Előzmény: Alváskultúra (14646)
Alváskultúra Creative Commons License 2023.01.28 0 0 14646

Kedves Mónika,

 

szerintem engedjük el a számvitelinemistudom meg levelezések részt és próbáljunk meg a megoldása fókuszálni. Ki kellene derítenünk, hogy az Ön matraca hibás vagy sem. Hogyan tovább?

 

Üdvözlettel:

 

pálinkás László

barkimaslaszlo (kukac) gmail (com)

Előzmény: zeherfoltan (14645)
zeherfoltan Creative Commons License 2023.01.28 0 0 14645

Kedves László!

 

Az ön által leírt válaszok nem felelnek meg a valóságnak. Számviteli bizonylattal, levelezés tartalmával, egyéb okiratokkal tudom bizonyítani az általam leírtakat. DE! Pontosan tudom, hogy versenytársak is olvassák a fórumot, valamint adatvédelmi okból is aggályos az ön alkalmazottjával történő levelezés anonimizálás nélküli közzététele.A legdurvább, hogy van egy olyan érzésem olyan versenytársak kerestek meg akiknek én segíteni nem akarok. Ez eladó - vásárló között kialakult helyzet nem alakulhat egy oktalan "jó magyar" módjára kialakult sárdobálássá. Maradjunk mindvégig a tények mezején.

 

Viszont tényleg örömmel olvasom, hogy alapvetően ön is rendezni kívánja a kialakult vitás helyzetet, azonban mégis önnél pattog a labda, ezért kérem kollégáján keresztül kérje el e-mail címemet és írjon rám, válaszom tartalmazni fogja a tények alátámasztására vonatkozó adatokat, számviteli bizonylatszámokat. Ezt követően továbbléphetünk a megoldások irányába akár egyezség akár per is lesz a vége.

 

Mivel még nem vagyunk perben és haragban, még az is lehet, hogy megköszöni nekem, hogy lefolytattam cége ügyfélközpontúsági belső auditját.

 

Tisztelettel:

 

Farkas Mónika

Előzmény: Alváskultúra (14644)
Alváskultúra Creative Commons License 2023.01.28 0 0 14644

Kedves Mónika,

 

a probléma ott kezdődik, hogy nincs Magyarországon bevizsgálásra lehetőség. Habmatracok esetében megoldható, de ott is csak úgy lehet hiteles mérést végezni, hogy a franciaágy méretű matracot ketté kell vágni. Szóval ilyen lehetőség hiányában egyedi mérési módszerekhez folyamodik mindenki. Az esetek többségében egy alakváltozás látványos, egy keresztbe fektetett léccel fényképről is könnyen felismerhető, minden gyártó el is fogadja. A nem látható dolgokkal van a nagyobb gond, ilyenkor valahogyan meg kell határozni, hogy a felpuhulás mértéke a normálistól eltér-e. Budapesti viszonylatban ez nem gond, kolléga kimegy, jellemzően kézzel benyomással is lehet érezni, ha az a normálistól eltér. Vidék viszonylatban nem marad más lehetőség, mint:

 

1., a Vásárló elvégzi a mérést, ebben minden elméleti segítséget megadunk

2., természetesen ez nem a Vásárló feladata, így elhozatjuk a matracot és elvégezzük mi a vizsgálatot

 

1./ Létezhet-e, hogy a vásárlónak kell a NAV-on keresztül bizonyítania, hogy a vételár nem egyezik a számlán feltüntetett értékkel, tetőzve ezt a garanciális ügyintéző meghazudtolja a vásárlót?

Futottam egy kört ezzel. A vásárlást igazoló blokkot Ön megküldte a garanciális kollégának. Ön a vételárként 299 000 forintot írt, a blokkon a vételár (és ez a termék vételára) 289 900 Ft szerepel. Ebből adódott a kolléga további kérdése.

2./ Megtörténhet-e, hogy a garanciális ügyintézőt a vásárló értesíti arról, hogy telefonált egy ismeretlen  szállító aki közölte, hogy új matracot biztosít a cég ezért azonnal elszállítanák a terméket, majd ezt követően megtagadja a telefonos elérhetőségének megadását, egyben közli, hogy szó sincsen ilyenről!

Egy szállító cég nem tud új matracot biztosítani, ő csak szállít, megbízást teljesít, ilyet egy fuvarozó csak abban az esetben mondhat, ha a megbízó ezt a feladatot adja neki

3./ Titokban tarthatja-e a forgalmazó szakértői vélemény elkészítéséhez tartozó módszertant és felhasznált eszközöket?

Nem gondolom, hogy titkolózni kellene, de mivel Ön ezt a garanciális kollégától nem kérte, így nem is juthatott el Önhöz ez az információ

4./ Egyáltalán nem tartja-e elfogultnak az ilyen vizsgálatot?

Lehet, hogy elfogult, de nincs más módszertan. Egy vállalkozásnak sem érdeke, hogy a Vásárló rovására trükközzön/csaljon, hiszen jogos, mérhető panasz esetén a gyártó fogja a matracot cserélni/jóváírni

5./ Ön odaadná egy fentiekből következtethető "ügyfélközpontú" cégnek a saját 300eFt értékű matracát, lesz majd vele ami lesz alapon szakadó havasesőben? (maga a szállító is közölte, hogy ilyen értékű matraca lenne biztos, hogy ilyen időben ráadásul a teraszról leadva nem engedné elszállítani)

A világ nem áll meg esőben, esőben is szállítunk termékeket, miért is ne tennénk. Minden szállítónál van csomagolóanyag, minden körülmények között el lehet szállítani egy matracot

6./ Végezetül kérem olvasson vissza  itt is, ha nem emlékszik, nem tartja viccesnek, hogy terheletlen állapotban kell a vásárlónak bizonyítania azt, hogy sikerült megvennie élete első igazán gyorsan 3-4 hónap alatt kifeküdt, felpuhult ócska matracát? (segítség a Google értékelések közötti seprűnyeles mérés talán a legkiábrándítóbb)

Nem tartom viccesnek. Szomorúnak tartom, de mivel szerény kis országunkban nem működik sem matracokra szakosodott vizsgáló állomás, sem pedig szerviz, így valahogy mégis csak meg kell tudnunk közösen határozni, hogy egy matrac selejt vagy sem. Bármelyik magyarországi gyártó -megfelelő berendezések hiányában- ugyanilyen mérési metódusokat használ. Egyszerűen nincs más. Persze, hogy ultra-proli megoldás a seprűnyél vagy egy bármilyen egyenes léc, viszont minden háztartásban rendelkezésre áll, "működik", gyors és bárki számára véghez vihető gyors megoldás egy probléma megállapítására. Persze ez nem a Vásárló feladata, de a közreműködés jelentősen felgyorsítja az esetleges probléma megoldását. Vagy ugye jön az elszállítás.

 

Nem tudom, hogy a terheletlen mérés és kerékpár analógia hogyan került elő, nem is értem. Nem gondolom, hogy bárki is azt javasolta volna Önnek, hogy terhelés nélkül végezzen mérést egy matracon.

 

Úgy gondolom, hogy a feladatát mindenki megcsinálta eddig Ön is, ügyintéző kolléga is, a szállítók is. Ha nem engedi, hogy elhozzuk a matracot, akkor nem tudjuk bevizsgálni. Ha Ön sem segít a probléma dokumentálásában, amit el tudnánk küldeni a gyártónak, akkor ez egy patthelyzet.

 

Ha már volt csizma is, kerékpár is, akkor még egy labda talán belefér. Tekintettel, hogy Önnél van a matrac, a szállítóknak nem adta át, hogy bevizsgálhassuk, így a labda most Önnél pattog. Garanciális kolléga készséggel segít, hogy hogyan készüljön 5 perc alatt méréssel együtt két-három olyan fénykép, amit meg tudunk küldeni a gyártónak panasza dokumentálására.

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

Előzmény: zeherfoltan (14641)
GeriSoft07 Creative Commons License 2023.01.28 0 1 14643

Üdv, csak pár gondolat, mert sok matracot kellett már reklamáljak (más gyártókét, a gigamatracos isbir 2021 novemberi, már puhul egyébként). Ott is az volt, hogy az eladónál jelentettük a hibát, és megjelent a gyártó, előbb elvitte javítani (2x) aztán cserélte (2x) aztán kidobtuk és vettük az isbirt

 

Szóval

1: nem lehet ilyen

2: igen, megtörténhet, más gyártó és kereskedő páros esetén is

3: kizárt, nem! A mérés pontos menetét, az alkalmazott műszert, a megfelelő értéket és a mért értéket tartalmazni kell, a méréshez használt eszköz ha hitelesíttendő, annak hitelesítési idejével, bármilyen terméket vizsgálnak be bárhol

4: ez az eredmény nem elfogadható, támadható

5: mindig kérik, hogy a csomagolást (fóliát) tartsa meg, vagy a vevő kell gondoskodjon hogy be legyen csomagolva, és vicc hogy az erkélyen kell leadni, ott is lett felvíve? 

6: én úgy csináltam, hogy fogtam 2db 2kg-os súlyzótárcsát, ami 2cm vastag, ráraktam a gödörre, fölé fektettem egy 1,5m-es alu cső felmosónyelet, és átnyúltam a 4cm-nyi 4kg-os súly felett tenéyrrel, elég egyértelmű volt, hogy egy átlagember feneke lényegesen több, mint 4kg terhelés, és már itt elvérzett :) 

 

Sajnos mindkét oldalról lesz itt kérdés bőven, a fentieket csak általánosságban írtam, múltbéli tapasztalatok után, és nem a gigamatraccal szemben, hanem a Li....x volt.

Előzmény: zeherfoltan (14641)
Tibi47 Creative Commons License 2023.01.27 0 1 14642

Sajnos én is pórul jártam a hiper-szuper L°vital Perfect Sense matracommal. Kábé három hónapig jó volt, de utána úgy felpuhult, hogy derék fájdalmakkal ébredtem minden nap. Nem gödrösödött, csak egyszerűen kegyetlen puhává vált, ahol feküdtem rajta. Először költöztem ide-oda (180X200-as méretű) de eljutottam oda, hogy már nem volt olyan rész, ami nem lett volna túl puha. Végső elkeseredésemben egyszerűen megfordítottam és a hátulján aludtam, illetve alszom jelenleg is. Ez a megoldás is csak ideig-óráig volt jó, de ez a fele is felpuhult. Pedig csak 75 kiló vagyok. Most nézem, 330 ezer forint egy ilyen matrac.....

Előzmény: zeherfoltan (14641)
zeherfoltan Creative Commons License 2023.01.27 0 0 14641

Tisztelt Pálinkás László!

 

Először is köszönöm szépen a terjedelmes okfejtését.Magam is a kulturált vita híve vagyok, sárdobálásnak semmi értelme nincsen. Nem tudom, hogy kapcsolatban áll-e még a Gigamatrac Kft-vel, amennyiben igen kérem válaszolni szíveskedjen az alábbi kérésekre, előrebocsátva, hogy szóba sem kerülhet rendőrségi feljelentés, netán 10 év fegyház mivel ezek tényállítások.

 

1./ Létezhet-e, hogy a vásárlónak kell a NAV-on keresztül bizonyítania, hogy a vételár nem egyezik a számlán feltüntetett értékkel, tetőzve ezt a garanciális ügyintéző meghazudtolja a vásárlót?

2./ Megtörténhet-e, hogy a garanciális ügyintézőt a vásárló értesíti arról, hogy telefonált egy ismeretlen  szállító aki közölte, hogy új matracot biztosít a cég ezért azonnal elszállítanák a terméket, majd ezt követően megtagadja a telefonos elérhetőségének megadását, egyben közli, hogy szó sincsen ilyenről!

3./ Titokban tarthatja-e a forgalmazó szakértői vélemény elkészítéséhez tartozó módszertant és felhasznált eszközöket?

4./ Egyáltalán nem tartja-e elfogultnak az ilyen vizsgálatot?

5./ Ön odaadná egy fentiekből következtethető "ügyfélközpontú" cégnek a saját 300eFt értékű matracát, lesz majd vele ami lesz alapon szakadó havasesőben? (maga a szállító is közölte, hogy ilyen értékű matraca lenne biztos, hogy ilyen időben ráadásul a teraszról leadva nem engedné elszállítani)

6./ Végezetül kérem olvasson vissza  itt is, ha nem emlékszik, nem tartja viccesnek, hogy terheletlen állapotban kell a vásárlónak bizonyítania azt, hogy sikerült megvennie élete első igazán gyorsan 3-4 hónap alatt kifeküdt, felpuhult ócska matracát? (segítség a Google értékelések közötti seprűnyeles mérés talán a legkiábrándítóbb)

 

És mivel nagyon szép hasonlatokon keresztül írt, ahol még a felesége cipőjéről is tanulságot vonhattunk le, képzelje el kedves László, hogy vásárol egy kerékpárt ha ráül és teker akkor annyira rázza a kormányt és hangos berregő hangot ad, hogy alkarja elfárad és nem tud vele tovább haladni. Erre közli az eladó cég, hogy küldjön egy olyan videót amelyen tolja a kerékpárt. Visszaírnak, hogy megvizsgálták a panaszomat de olvassam el garanciális feltételeket amelyet tudomásul vettem, benne szerepel, hogy csak akkor minősül a termék hibásnak, ha a kerékpár terheletlenül mellettünk tolva is rázkódik és berreg. Nem marad más mint, hogy azt mondják menjek békélteni vagy pereskedni, de egyébként tájékoztatnak, hogy nagyon sok vásárlójuk kizárólag tolja a kerékpárt és úgyis nagyon elégedett.

 

Kérem, higgyen nekem Pálinkás úr ha lenne olyan képességem, hogy a matrac felett lebegve aludjak nem pazarolnám erre a bejegyzésre sem az időmet.

 

A cég belső statisztikái irrelevánsak akár a itt akár a google értékelések figyelembevételével, szerintem én ha igazán jó céget szeretnék magamnak akkor 1 csalódott vásárló is kudarc lehet. Tudja miért? Mert én a saját problémám esetében a jogszabályi keretek között mindvégig együttműködő voltam, nem tudom kizárni, hogy a török gyártó hibázott és egy szériát totál silány rugószerkezettel szerelt össze, magyarán lehet, hogy semmi köze a Gigamatrac Kft.-nek az egészhez, ehelyett a tények: meghazudtolnak a vételár vonatkozásában, telefonos elérhetőséget nem adnak a bizalom jegyében.

 

Elkeseredett vagyok, mert én nem az a vevő voltam aki életében is valaha visszaküldött volna valamit, de azért van egy olyan összeghatár ami jogos igényeket ébreszt bennem, főleg ha ehhez egy igazán bizalmi garanciális ügyintézés társul. Hivatkoznak a Békéltető testületre és a bíróságra állandóan ahelyett, hogy felvennék a kapcsolatot közvetlenül a vevővel és legalább próbát tennének megnyugtató módon kezelni az ilyen eseteket.

 

Remélem, hogy az 5001. válaszban kielégítő válaszokat kapok, de tudja mit, ha megkérdezi a garanciális ügyintézőt akkor még az elérhetőségemet is megkaphatja ha okirati bizonyítékokat szeretne látni az állításaim vonatkozásában.

 

Tisztelettel:

 

Farkas Mónika

Előzmény: Alváskultúra (14640)
Alváskultúra Creative Commons License 2023.01.27 0 0 14640

Kedves Fórumtársak,

 

csak általánosságban egy-két gondolat. Olyan 16-17 éve vagyok jelen ebben szakmában és ebben a topikban több, mint 5000 választ adtam különböző itt különböző kérdésekre. Érdekes jelenség, ahogyan a vásárlói és a kereskedői attitűd változott az elmúlt másfél évtizedben. Ez persze valószínű, hogy az egész világra igaz, mindenki egyre nagyobb erővel támad és ezzel párhuzamban egyre nagyobb erővel is védekezik a másik oldal.

 

Feleségem vett egyszer egy csizmát. Mondja, hogy valami nyomja a sarkát. Belenézek a csizmába és belül a sarokrész szélénél kiáll egy csavar. Semmi gond, nem állt bele a lábába. Boltba vissza, mutatjuk eladónak, hogy nini -itt kiáll egy csavar. Azt mondja, hogy elküldi bevizsgálásra. Mondom értem, de kb milyen eredményre számíthatunk? Az ugye, hogy nem áll ki a csavar nem jöhet ki eredményként, az hogy kiáll belőle egy csavar -azt meg mindhárman látjuk most is. Ugye most van hideg, most kellene a csizma. Válasz: protokoll. Ez a protokoll.

 

Amit viszont nem egészen értek. Bemegyek a boltba, veszek egy matracot (cipőt, kanapét, bármit). Ha valami gyártási- vagy anyaghibás, az általában pár hónapon belül kiderül. Ha én úgy gondolom, hogy az én termékem hibás, akkor fellépek. A hibának láthatónak, mérhetőnek kell lennie, hiszen a hiba az, amikor egy termék a normálistól eltér (nem ide értve a természetes használódást). Matracok felpuhulásánál is van egy standard, de ez most nem érdekes.

 

Bejelentem a forgalmazónál. Forgalmazó jegyzőkönyvet vesz fel és megpróbálja kivizsgálni a problémát a lehető leggyorsabban. Egy pc-ket forgalmazó cég garanciális vevőszolgálatán az első kérdés, hogy be van-e dugva a hálózatba. Ez derogáló lehet, akár megalázó is, de a statisztika szerint elég nagy százalékban megoldja a problémát. Persze el is lehetne menni a 375 kilométerre fekvő Magosligetre szemrevételezni egy matracot, de mennyivel egyszerűbb és gyorsabb mindenkinek, ha megkérdezzük, hogy milyen ágyrács van a matrac alatt, bekérünk egy-két fényképet, hogy gyorsan, távolról is látható legyen a hiba. A bonyodalom ott kezdődik, amikor a hoba nem látható, otthoni eszközökkel nem mérhető, nem kimutatható. Az információkat megküldik a gyártónak, a gyártó vagy bólint egy cserére vagy úgy ítéli meg, hogy nem hibás a termék. Vásárló ezt nem fogadja el, ilyenkor jöhet a termék bevizsgálása.

 

És igen. Ha egy autó elromlik, akkor el kell vinni a szervizbe és ott kell hagyni akár még egy tízmilliós autót is. Persze jogosan merül fel a kérdés, hogy a forgalmazók miért nem adnak egy csere matracot erre az időszakra, ha valakit érdekel a válasz -kibontom ezt a témát is szívesen...

 

Szóval a termék bevizsgálásra kerül, a gyártó a saját standardjai alapján elutasítja. Lábjegyzet: a gyártónak sem érdeke elutasítani olyan panaszt, amit nem kellene, hiszen így hosszú távon a kereskedő bizalmát veszíti el, ami az érdekével ellentétes (persze ugyanez érvényes a kereskedő-Vásárló viszonyra is). Szóval elutasításra került. Vásárló megkapja az infót, jogosan vagy jogtalanul -felháborodik. Legyen ez így érthető is, hiszen Vásárló meg van győződve arról, hogy őt becsapták. Ilyenkor jön a jogorvoslat.

 

A békéltetőtestületeket (Fogyasztóvédelem) azért hozták létre, hogy egy lehetséges per előtt (tehermentesítve a bíróságokat) próbáljanak egyezséget létrehozni az adott ügyben Vásárló és kereskedő között. A békéltető ingyenes, a Vásárló érdekeit védi, nagyon gyorsan kitűznek egy tárgyalást és 60 perc alatt véget is ér. A békéltetőn a kereskedésnek lehetősége van nyilatkozni, hogy aláveti magát a Békéltető ajánlásának, azt kötelező jelleggel elfogadja, tehát ha az javasolják, hogy csere, akkor csere.

 

Amennyiben a Békéltetőtestület úgy dönt, hogy a Vásárló panasza nem jogos, akkor még mindig ott van a bíróság, ami ugyan nem egy olcsó sport, cserébe viszont nagyon lassú és kétes a kimenetel.

 

A 16-17 év alatt 100 000-nél is több matrac került ki tőlünk. A nagy számok több esetet is hoznak, mint minden terméknél a matracok esetében is előfordulhatnak garanciális meghibásodások. Nem tudok pontos statisztikát, de a 100 000 matracra vetítve az eddigi garanciális probléma 99%-a "házon belül" megoldódott, talán talán 0,0003% került a Békéltetőtestület elé és 1 db bírósági per történt szakértő bevonásával, ahol a Vásárlónak a bíróság nem adott igazat.

 

Persze a statisztika nem nyugtat meg senkit, de talán a fentiek rávilágítanak arra, hogy a kereskedő nem okvetlenül gonosz, hanem csak bizonyos protokollokat követ.

 

Annyi történetem lenne, de nem szeretnék untatni senkit -csak egyet engedjenek meg.  Egyik ősz elején bejött hozzánk egy úr egy Baranya megyei (bocsánat: vármegyei) városból. Egy sportszállót üzemeltet Ausztriában, a síszezonra vannak szakosodva. Megállapodtunk, vásárolt közel 50 db matracot abból egy olyan zsákrugós típusból, amit éveken keresztül szállítottunk pl a Hunguest Hotel részére is NULLA garanciális problémával. Eljött a tavasz. Elolvadt a hó. A tavasz már csak ilyen. Kapunk egy bejelentést, hogy az összes matrac hibás. Baranya megye, Pécs, békéltetőtestület, szerintem mindenki kitalálja a történet végét...

 

Egy utolsó gondolat. Én is töröltettem már posztot. Bár nem angolszász jogrendben élünk, mégis vannak normák. Egy cégről rosszat állítani a jó hírnév megrontása. Ez egyszerű. És egészen addig az, amíg nem bizonyosodik be, hogy valóban így van. Az internet egy arctalan világ, egy nick mögött valójában bárki lehet, akár egy kevésbé egyenes versenytárs is. Sokkal egyszerűbb (mindkét félnek) töröltetni egy rágalmazó bejegyzést, mintsem hogy a kereskedő a jogosnak vélt érdekét és jó hírnevét védve rendőrségi feljelentést tegyen nagy nyilvánosság előtt elkövetett blablabla...  Engem is pereltek már be az alváskultúra blog oldalam miatt jó hírnév megrontása, rágalmazás vétséggel. MatracGuru: Pálinkás László blogja: Matrac gyártók: itthon és nem (alvaskultura.blogspot.com) (egyébként tényleg akár 1-3 év szabadságvesztés) 4 éves tortúra, néhány millió forint.  Bíróság, Kúria, Alkotmánybíróság, Strasbourg emberi jogok bírósága. Ennyi tortúra kellet az igazsághoz.

 

Én annyit tapasztaltam, hogy még ha fel is vagyok háborodva olykor, kedves hozzáállással könnyebben intéződnek a dolgok. Ha nem, akkor persze indokolt, hogy ráüssünk az asztalra, berúgjuk az ajtót néha. Én ha egyből berúgom az ajtót, általában nem lesz sem jobb, sem könnyebb, sem gyorsabb semmi.

 

Olyan szép ez a világ. Persze lehet elsőre is rugdosni is az ajtót, püfölni az asztalt -nem vagyunk egyformák...

 

Ha bárkinek bármiben tudok segíteni, továbbra is készséggel:-)

 

Üdvözlettel:

 

Pálinkás László

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!