"Apropos: Kiváncs lennék mi lenne, ha ezzel hirdetnének egy új autótípust, hogy mennyire zöld - nincs benne semmi felesleges és nehéz extra, cserébe sokkal kisebb az ökológiai lábnyoma."
Nem kell sokat keresgélned a Dacia ezzel hirdeti (vagy csak tavaly volt ilyen nyilatkozat/hirdetés?) az autóit.
Amúgy meg: árnyék, garázs. Még akkor is ha többet kell emiatt gyalogolni.
És ez persze nem igazán szempont autóválasztásnál. Igazából még egyszer sem szembesültem egy ilyen döntéssel és úgy tűnik már nem is fogok, mert totál kihalt a tekerős ablak.
(Apropos: Kiváncs lennék mi lenne, ha ezzel hirdetnének egy új autótípust, hogy mennyire zöld - nincs benne semmi felesleges és nehéz extra, cserébe sokkal kisebb az ökológiai lábnyoma. Vs. minden nehéz és fölösleges luxus benne van, de a motoron is van még 22 bonyolult, drága és pár éven belül tuti letérdelő segédberendezés amitől fél literrel kevesebbet fogyaszt és teljesíti (laborban) az Euro XVIIIg normát)
Ha már Skoda, legyen Praktik! Olyanunk van hórukkolni (meg a környéken enyhén szólva nem is ajánlatos karcmentes autóval flangálni), a hátsó ablak be van lemezelve, de az ajtó nyitható.
"Tekintve, hogy az összes eddigi autómon a hátsóablak letekerések együttes száma 10 alatt van,"
Te sosem csináltál olyat, hogy miután egy-sok órát állt az autó a tűző napon, az összes abalakot lehúzod egy gyors kiszellőztetéshez, hogy kíméld a klímát é az egészséged? :P
Jelen :) Én simán kihagynám a hátsó villanyablakot, ha extra lenne. Tekintve, hogy az összes eddigi autómon a hátsóablak letekerések együttes száma 10 alatt van, az se lenne baj, ha egyáltalán nem lehetne a hátsó ablakot letekerni. Ehhez képest plusz súly, kábelezés, hibalehetőség, nein danke :)
Hallottam, hogy pl. a Mercedesnek pluszköltséget jelentett a kézi hátsó ablakemelő programban tartása; a külön alkatrész gyártását és készletezését nem ellensúlyozta az elektromosért beszedett felár. Azaz drágább volt, mintha minden autóba elektromosat tettek volna ugyanannyiért. De úgy vélték, hogy a piac igényli, hogy "ha nincs szükségem rá, nem veszem meg" alapon elutasíthassák a villanyablakot.
"Lehetett így, vagy lehetett másként, járjon utána ki nem hiszi el" :D
Én igazából tökre sajnálom ezt az idiótát, hogy nincsen igazi öröme az életben...
Pedig itt a tavasz, egyre többet van világos, csicseregnek a fák, a madarak szétklaffogják a fejüket.
Elő lehet venni a télen dugdosott, simogatott vasakat. Letekert ablakkal, kinyitott tetővel tekeregni a szerpentineken, nyalni egy jó fagyit a Rába parton ücsörögve.
Tippelek : német .....ne adj' Isten: osztrák piacra készült a jármű..... sz@rrágóföld lakói , képesek kimaXolni a fogtechnikát... ( takarékos ausztria?)
Igazából számomra azért hihetetlen, mert a hátsó elektromos is extra volt, illetve a bőr belső is. Kb 1:5 arányban költségileg. Namármost ki az a hülye aki az 50 ezer fabatkás autón berendeli 1000 juroért a bőr belsőt és nem költ el +200 dínárt az elektromos hátsó ablakra?
Ha minden "Nem is tudtam, hogy ilyen Alfa ilyen felszereltséggel létezik"-ért egy homokszemet kapnék, rég enyém lenne a Góbi-sivatag :D Amit Luigi talált a polcon, belerakta... az egyik Milanóm V6-osa az Istennek sem akart rendesen járni, pedig minden kört lefutottunk. Teljesen véletlenül derült ki, hogy anno Kaliforniában környezetvédelem címén kitaláltak valami abszolút marhaságot, holmi szabályozót a motorelektronikába, aminek köszönhetően a károsanyag-kibocsátás ugyan nem javult, de legalább szarul jár a motor. Javítás: kösd le a testről a lila-fehér kábelt a termosztátnál. Megnéztük, akkurátusan a helyén volt... levettük, a motor meggyógyult. De nem is ez az igazán érdekes, hanem hogy ezt csak pár évig kellett felszerelni, aztán Kalifornia észre tért és megszüntette az előírást, az Alfa pedig kivette ezt az állatságot a motorból. Nade le volt már gyártva egy csomó, úgyhogy egy idő után megint elkezdték beépíteni őket a Milanókba, ne csúfoskodjanak ott a polcon... Hihetetlen.
Na megnéztem a videót, kifejezetten szépen megőrzött/felújított autó. Maxirespect. Különösen tetszik a tulaj gumiválasztása, én is a Yokohama Advan Neova A08 gumit preferáltam ehhez az autóhoz. ;)
Mondjuk nem is tudtam, hogy létezik bőr belsős V6, kézi hátsó ablakemelővel.
OT-re felkészülő fiat származék érvényes? Esetleg a TBi? Vagy csak azok amik "valódi" Alfák? Még most sem tudom mi a "valódi" Alfa ha az új Giulia nem az.
(Nyilván ez paródia, lefutottuk már ezeket a köröket ezerszer, már a Giulietta sem volt igazi Alfa az ötvenes években, meg a 164 sem, az Alfasud sem, egy dízel sem, meg a... stb. sem, és Alfettából is csak a szivar monoposto a kóser ofkórsz.)
Nincs kizárva, hogy mondandód egy részével, egyet tudok / tudnék, érteni, de , még egymást régóta ismerő - baráti viszonyt ápoló emberek között is határeset, az a stílus/ nívó , ami leszűrődik a hozzászólásaidból.
Hagyjátok már ezt a nagy önérzeteskedést...rég elmúlt már a világ dicsősége, az a lényeg. Hogy kinek hol? Nekem pl. a '90-es években, amikor már minden elég jó volt, de még semmi nem volt elég szar. Úgy kompletten minden téren.