a segítségeteket szeretném kérni a következő dilemma feloldásában:
Adott egy tetőteres családi ház, az alapterülete 80m2+tetőtér. Az alsó szintem ½ colos acélcső, a felsőm rézcsöves fűtés, lapradiátorokkal biztosítja a hő leadást. A hőtermelő egy cca. 20 éves FÉG C24 fali cirkó, ami a pince szinten van elhelyezve. A lakás szigetelt (így vettük, a szigetelés vastagságát nem tudom pontosan szerintem kb. 40mm), a falazat szilikát, az ablakok nem újak, viszont már a hőszigetelt üveg van benne. Két éve télen a mínusz 17 fokban külső hő kamerás felvételek készültek, és ahol a legnagyobb volt a disszipált energia, ott is max. mínusz 5-6 fok volt a külső felületen. Alulról, a pince szint plafonja 8cm nikecell-el van szigetelve. A padlás felől 12cm-es gyapot és egy alu hőtükör van fektetve
A problémám az, hogy nem tudom meghatározni, hogy a gázfogyasztásunk optimális-e, nekem nagyon soknak tűnik. Ha napközben, amikor nem vagyunk otthon 8-18óra között 16 fok, este 16-21óráig 18 fok, 21-06óráig 17 fok, akkor, amellett, hogy odakint nem fagy még éjjel sem, 10-15m3/nap gáz fogy, s közben majdnem megfagyunk.
Amit tudunk:
a napokban mértem a fogyasztást: 1perc alatt 38l-t használt el, ami kb. 2,3m3/h fogyasztás, ami megfelel a gépkönyvben lévő normának.
a következő folyamatot hajtottam végre: lezártam az emeleti ágat teljesen (a pincében a kazánnál) Így a rendszeren 2 db 2000*600, 2 db 1600*600, 1 db 1000*600, 1 db 400*600 kétlapos (nem ismerem a szakkifejezést) radiátor maradt a rendszerben, ami a 80 m2-t hivatott befűteni. A termosztátot beállítottam 18 fokra, megvártam, míg felfűt, majd ezt követően figyeltem a viselkedést, közben a kinti hőmérséklet plusz 3 fok volt. A fűtés a következőképpen működött: 20 percig ment a cirkó, majd 50 percet állt. majd megint ment, és így tovább. A termosztát kapcsolási dt-je a papírjai szerint 0,5 fok.
Ami a furcsa számomra (bár ennek lehet, hogy így kell lenni-e), hogy a cirkón lévő hőmérő a folyamat során max 55 fokot mutatott, úgy, hogy az alján lévő fekete gomb a legmagasabb értékre volt tekerve. Ha jól gondolom, a gázfogyasztásból következtetve, az előállított hőmennyiségnek elégnek kellene lenni ennél sokkal magasabb vízhőfokhoz is, hiszen a felső szint kizárásával gyakorlatilag a leadó felületet a felére csökkentettem.
Van egy néha jelentkező problémám a Demrad Solaris típusú kombi kazánunkkal. Fűtésre jelenleg nem használjuk, csak meleg víz előállításra. A gond az, hogy néha működés közben leáll hőfok probléma hibajellel. Ilyenkor várni kell vele kb. 1 percet, majd egy kis kattanás után, megint megy gond nélkül. Mitől lehet ez? Van konkrét oka a hibának, vagy több lehetséges verzió van? Hozzá kell tennem, hogy a kézi hőfokszabályozás, már új korától tökéletlen. Főleg a fűtési víz hőfok szabályozása katasztrofális.
Köszi.Jelenleg az enyém müködik rendesen.Ha szükségem lessz valamire megkereslek.Más használható információt nem találtam csak a neobase-t,onnan is sok mindent megtudtam.50-em sincs másikra jelenleg,úgyhogy ezt kell csinálni míg lehet.Szerintem jópáran vagyunk így ezzel.Meg amellé még jön a felszerelés és egyéb apróságok,és mindjárt nem annyinál járunk.Bár 50-böl inkább vennék egy cserépkájhát a jelenlegi gázárak mellett.
Ha szeretnél egy komoly, megbízható készüléket, akkor ezt a Novathermet (ZV20KD) felejtsd el! Ez csak ratyizgatás, ez egy betegágy. Ezzel (is) foglalkozik a cégünk.
Ahhaaa... Most látom. És így a válaszom: NEM ÉN. :) Az én donorom egy október-novemberi projekt volt, de nem Ócsáról. Viszont ugyanilyen és ugyanezen az áron, csak az őrlángot nem tartotta és még néhány apróbb hiábja volt. De ha csak alkatrész kell, szólj bátran! Egy dobozban figyelnek a tartalékok.
Elképzelhető, bár több nagyon hasonló futott egyszerre. De ha ez az, szívesen kooperálok, ha még fennáll a helyzet, ami miatt Neked is kellett volna. Nem Te kérdezted a főkapcsolójának az épségét? Mert azzal kapcsolatban pontosan addig a pillanatig bennem volt, hogy kiderítem a kérdező elérhetőségét valahogy és odaadom neki, amíg emberünk el nem törte véletlenül az enyémet is. (Addig egyébként elképzelhetetlen volt számomra, hogy hogyan lehet ezt a főkapcsolót leamortizálni.) :)
Viszont a szerelési útmutató elég rövidecske (ez az: http://dl.dropbox.com/u/7651954/szerelesi%20utmutato_zw20-kd.pdf), így nyoma sincs azoknak a rajzoknak, amiket leírtál, de mindjárt megpróbálok rákeresni. És egyúttal köszönöm az infókat és a segítséget. A kis fekete doboz egyébként így leírás alapján is aggasztó, mert szerintem eredetileg is az ment tönkre, de mindjárt megvizualizálom élőben is. Alkatrészügyileg pedig tényleg írj, ha valamire szükséged van, mert meg tudjuk dumálni és hátha még megvan belőle.
Szóval te vetted meg elölem a Vaterán a cirkót? :)
Az alkatrész listában az 5-ös rajzon látható a víz armatúra,1-es számmal szerepel kompletten.a váltó szelep pedig a 28-as szerintem.A kazánon a szivattyú mellett van balra,fekete színü.Szerintem a membrán van átszakadva és össze dolgozik.5-ös számú a rajzon.A kis fekete dobozról,és a csavarról is van infó az oldalon.
De én csak egy mükedvelö vagyok,hátha jön erre valaki aki többet tud nálam.
Mindenkinek Békés, Boldog és Kellemes Élményekkel Tarkított Új Esztendőt kívánok!
A fórumot olvasva hasonló problémában szeretnék segítséget kérni, mint Sasszem9998. Nekem egy Junkers ZW20KD23 fali kombim van és a fűtési szezon elején krepált be először. Miszerint a készülék alatt kisebb tócsa gyűlt össze időről-időre. Nomenka szavaival leírva "az 1. Ember" cserélni akart tágulási tartályt, deflektort, kazántestet, vízmennyiségszabályzót. Az összeg, amit az árajánlatra ráírt sokkoló hatású volt.
Úgy döntöttem, megkérdezem más szakemberek véleményét is, így akadtam egy ismerős szerelőre. Vele egyeztettem le például azt a hirtelen támadt ötletemet, hogy egy Vaterán kinézett donorkazánnal (teljesen egyező típus) milyen esélyekkel orvosolhatnánk a helyzetet. Ebben a donorban frissen lett cserélve a kazántest vadonat újra és az egészet megkaptam kevesebbért, mint amit 1. ember csak a kazántest alkatrészárának felírt. Egyetlen problémája az volt, hogy az őrlángot nem tartotta meg.
Boldog tulajdonosa lettem a donornak, 2. ember jött, cserélte, amit kell azzal a nagyon szimpatikus ars poeticával, hogy beteszi, amit be kell és nem veszi ki, amit nem kell. (Tágulási tartály például hibátlan volt, így most van egy szintén hibátlan tartalékom is - ha esetleg kell valakinek jtányosan!) :) Nagyon nem berheltük szét az eredetimet, csak néhány jobb állapotban lévő alkatrészt kapott.
De az öröm csak pár napig tartott, amikor is Sasszem9998 által is leírt csörgés-zörgés, rezonálás kezdődött a használati melegvíz megnyitásakor. Először megijedtem, hogy szét fog esni, de aztán szép lassan kitapasztaltam és most ha már csak megklattyan, zárom el a vizet - ja, mert hogy nem minden alkalommal csinálja, csak az esetek felében.
2. emberünk azt mondta a telefonban, hogy első hallásra valami nyomásprobléma lesz, aztán kijött és első nézésre a csempeszelepben találta meg a bűnöst. Addigra könnyedén reprodukálható volt már a hibajelenség. A csempeszelep kivésésének rémálma előtt nekiláttam ismét a neten kutatni, illetve átnéztem a szerelési útmutatót is mégegyszer, amit még korábban töltöttem le. (Isten áldja az Internetet!)
Mivel a gond egyre sűrűbben jelentkezik, tehát jobbára most már csak hideg vizet merünk használni, valamint Sasszem hibaleírása kísértetiesen azonos, arra merek gyanakodni, hogy a váltószelep a gond és a fűtéskör átdolgozik. Egyébként jelentem, amikor égzengés van, a fűtési kör nyomása is lecsökken (mind a kazánon, mind pedig az egyik radiátor végére az ismerős (2.) szerelő által frissen szerelt nyomásmérőn is. Utóbbi egy biztonsági szeleppel csatlakozik a radiátorhoz és alkalomadtán be is pisil, így például olaj már nincs a rendszerben, azt mind kieresztette.
ÉS A KÉRDÉSEM a hosszú bevezető után:
A váltószelep az megegyezik a háromutas szeleppel? Mert a leírásban csak ilyet találtam és erre merek következtetni.
Illetve a kazánt alulról figyelve ismét megjelent egy vízcsepp egy kicsi, keskeny fekete doboz alján, amit a legelső hibánál is észrevettem és aggodalommal töltött el. Többek között ezt a kis fekete dobozkát is cseréltük, egy mikrokapcsoló volt benne.
Tavasszal 2. emberünk javaslatára is és a fórumon olvasottak alapján is meg fogunk ejteni egy komplett és alapos átmosást, a hőcserélő gépi tisztítását és valahogy megpróbálom desztillált vagy lágyított vízzel feltölteni a rendszert. (Erre egyébként nincsenek szakosodott cégek? Milyen pénz lehet pedig benne... A gépet csak egyszer kell megvenni.)
De addig is jó lenne kideríteni, hogy vajon ez a váltószelep okozza-e a világvége-hangokat, mert ha igen, akkor azt idejekorán szeretném még cserélni, hiszen így a fürödni is csak akkor mehetünk, amikor a kazán is úgy gondolja. :)
Esetleg ha meg tudnátok mondani, hogy a váltoszelep hogy néz ki, akkor meg tudnám nézni, hogy a tartalék alkatrészek között jelen van-e. Mert a szerelési manuálban csak sematikus rajz van és azt visszakövetve nem vagyok biztos a dolgomban.
Sziasztok!
Egy olyan problémám van, hogy a fűtőköri nyomás a cirkó szerint a fűtés üzemelése közben mondjuk 1.5 bar. Nos, ha lekapcsol/vagy lekapcsolom, akkor rá kb. 20 percre lemegy a nyomás kb. 0.9-re, de van olyan, hogy 0.6-ra, amikor viszont már nem tud magátol visszakapcsolni, csak ha növelem mesterségesen 0.1-gyel a nyomást. Viszont miután én növeltem a nyomást az üzemi nyomás már fel tud szökni akár 2 barra is.
A kazán kb. 4 hónapos, amúgy szépen teszi a dolgát. SD ThemaClassic C25.
A radiátorokból néha hallatszik elinduláskor víz kotyogás. Levegőt nem tudok többet kikergetni belőle. Esetleg a kazánban lehet több légtelenítő is?
Ha teljesen légtelen a rendszer, akkor előfordulhat ez a jelenség? Gondolok a nyomásingadozásra és a kotyogásr.
Köszi előre is a válaszokat és további Kellemes Ünnepeket kívánok.
Kedves mindenki!Bár engem valami vírus levert a lábamról és az ágyat nyomtam,megvan a megoldás.A kazándoboz 8.9. es pontja a megoldás,de akárhogy kötözgettem a termosztátba nem akart működni.Viszont túrtam a kamrában egy másik termosztátot,aminek csak 3 bekötési pontja volt és a két kábelt elsőre jól bekötöttem.Viszont gyanús,hogy akkor a képen lévő termosztát hibás.
Köszönöm mindenkinek az ötletelést és kellemes meg boldog meg csupa ilyesmit kívánok!
Persze,ott a megoldás a rajzokban csak nem értek a jelekhez.De ha nem megy másképp rászánom az időt és utánaolvasok.Csak reméltem valaki leír 6 számot,hogy mit hová azt megúsztam.