persze ertem hogy nem kell a fogyasztast nezni 330i nel de aztan meg megis szuksegszeru. megnovekedett fogyasztas utalhat valami valami mas problemara is es mivel gyari adatai 5,5-7,2-10,3 es tenyleg ovatosan oromautozassal sem tudtam 10 litervala szoritani kozuton ezrt lettem volna kivancsi. e65 el dpf tosztitas elott 12 alatt nem ment varosban most tiszta dpf el 9.8 varosban es ha nem kell sokat elozgatni csak lehet haladni 140-160 kozt gyakran 8.5:korul produkal. de itt volt egy koszos dpf em sokaig. na ilyne problemakat sgerenek kiszurni.
Szia! nekem a 25i normális használatban, dinamikusan autózva simán 11,5-12 öt eszik Pesten. Lehet vele jobbat produkálni, lásd előző postom... de ez az autó nem arra van igazából:)
Sziasztok! Én is akartam már írni a fogyasztásról, legyen már benzines is:) Most, hogy a júliusi Bpesti forgalom beállt, nekem is egész jó fogyasztásaim vannak. Most csak Budapest, 180km et mentem és még 500at ír ki megtehető távnak, 325i automata n52b25 motor, könyv szerint 63 literes , tehát 9,2 es fogyasztást produkálok a félig üres városban, igaz most oda is figyeltem, hogy gazdaságosabban közlekedjek. Nem sokáig lesz így, csak kiváncsi voltam mit lehet kihozni belőle...
Valaki tudna valós adatokkal szolgálni E90-92 330i VALÓS fogyasztási adatairól?
Nemrég került hozzám az autó. Van egy NOX szűrő telitettség hiba elvileg ez okozhatja a magas fogyasztást, de 11,2 alá nem megy le városban. Országúton 10,2-10,5. Feleségem vezeti gyerekkel tehát nem használja ki a kocsi lehetőségeit. Automata váltóval....
NOX szűrő ez gondolom olyan mint a DPF a dízelbe. Ezt lehet regenerálni manuálisan vagy hogy működik ennek a kiégetése?
Az én dízelembe miután kimostam a DPF et (4 napig tartott mire azt mondtam hogy na most jó) 1,5-1,6 L -t jelentett. Azért vettem benzineset mert ezt városban használjuk és ki akatam küszöbölni ezt a DPF mizériát erre tessék ebben meg NOX van. Vagy valamit félreértettem?
Nekem stabilan 5,7 körül eszik az autóm (autópálya+város) és a hatótávomra mindig 1140-70 körül jön ki. Ekkora fogyasztás mellett jóval nagyobb hatótávot kellene kalkulálnia szerintem.
E szerint a videó szerint az agyonajnározott AMS OIL-od nem is annyira tutijó mint amennyire itt és máshol is nyomod, de nem aszeretnék sem egyik, sem másik termék felett pálcát törni, mivel nem értek hozzá, nem szakmám, csak szerettem volna felhívni a figyelmet a tájékoztatás egyoldalúságára.
Még ha csal a fedélzeti és plusz egy liter az is jó. Kivételesen nem én mentem a sor elején, éjszaka volt tele minden korlátozó táblákkal gondoltam betartok mindent most az egyszer.. 400 km-en spóroltam kb 10.ezret.. M6 párhuzamos a régi hatossal így matricát sem kellett vennem. Nem szoktam nézegetni az ilyesmit de eléggé meglepődtem. Itthon városok közötti ingázásnál visszaállt 5.6-ra)
garantálom hogy nem lenne fekete de sajnos a BMW-k hez az újakhoz nincs AMSOIL olajszűrő , a hagyományos szűrő miatt van amit írsz, amit írsz a cserélgetésről annak meg nincs alapja mert a márkás olaj azért drága mert az adalékok drágák amik védik a motort a kopás ellen ,hiába cserélgetsz olcsóbb olajat sűrűn azzal nem lesz jobb csak max azt hiszed.
Akiknek folyamatban volt gumi rendelése az már mind megérkezett, vagy holnap megérkezik. Aki még nem rendelte meg máig, kérem várjon 1 hetet, ha tőlem vinne gumit, mert júl. 24-től 31-ig szabadságon leszek. Utána természetesen 100%-ban elérhető leszek és minden megy tovább ahogy idáig. Aki meg nyaral, annak szintén jó pihit! :)
Csak úgy érdekességként: túl vagyok egy kb. 2000 km-es túrán utánfutóval úgy, hogy ebből kb. 300 km-t szűk hegyi szakaszon teljesítettem. A gép egy xdrive automata, és kereken 7,5 litert evett. Szerintem szép. Autópályán 115 km/h-ás tempomattal, a hegyi szakaszokon pedig ahogy adta. Volt, ahol már a sport mód nem is volt elég, és kézi üzemmódban kellett közlekedni.
ha semmi mást nem változtattál meg /pl , hűtő folyadék stb. / akkor csak az olaj hővezetési tulajdonsága, sebessége miatt lehet, a mostani lassabban vezeti el a hőt , ez nem biztos hogy jó jel ,lehet az elején jó de működés közben meg nem ,én az előző olajat használnám és abból sem a 0-at ,a 0-ás konvenzionális olajok a másnapi indításnál már teljesen lefojtak a kenési pontokról így biztos a kenés nélküli első pillanat , ezeket tesztekkel bizonyították ,sokkal több fém volt egy 0-s olajjal használt olajban mint az 5-tel kezdődőben, meg itthon nálunk nincs -35 fok :) mindíg olyan viszkozitású olajat kell használni amit a gyártó elő ír.
Akármilyen olajat töltöttem is egy D motorba, a szép áttetsző zöld vagy sárga folyadék hamar fekete lett... tehát az olaj elszennyeződik, hiába öntöm bele a TOP PREMIUM ŰBER olajat, azzal se mehetek többet :((
Akkor már inkább cserélem gyakrabban az "olcsót" (ami 3-4000 Ft)
Nem akarok én vitatkozni, de az hogy "semmit nem tudok az olajról hiába van ráírva" rá van gravírozva a gyári BMW olajbetöltőre is a Castrol kétlem hogy akkora kókler MLM cég lenne hogy ne lehetne bízni benne. Ha beülök a kocsiba általában 5-600 km-et megyek vele egyszerre. Nem a városban forralom klíma mellett hónapokig pirostól pirosig. 10ezrenként cserélem és én úgy vettem észre meg is hálája. Ha elküldeném az olajat kétlem hogy ez a csereperiódus kevesebbre jönne ki. Nem Tescos újrahasznosított cuccok ezek. Évente 4X cserélek így is olajat ha a bevizsgálás során kevesebb jönne ki mint 10ezer km-es periódus összegyűjteném az olajat és a Castrol székház előtt gyújtanám fel. Nem a NASCAR-ban versenyzek hogy minden indítás előtt olajat cseréljek)
természetesen mindenkinek a saját motor állapotának megfelelően kell eljárni ,
valamint azt írtam még hogy egy általad mondott közepes minőséggel még 15ekm -sem lehet menni rizikó nélkül , és szerinted mit jelent az hogy közepes minőség? az olajokat nem így rangsorolják hogy jó közepes meg legjobb :) nagyon sok olajra ráírják hogy LL04 és mégsem felel meg annak ,és ha lehet én másképpen fogalmaznék ,nekem nincs csoda olajam ,csak forgalmazunk egy olajat aminek jó tesztjei vannak ,semmi más .
mindenkinek saját döntése hogy mit csinál, de amit leírtál az nem utal szakszerű hozzá állásra :)
Ne hasonlítsunk össze egy "közepes minőségű /amit írtál/" olajat ami egy hidrokrakkolt grup 3-as finomított ásványi olaj egy 100% PAO szintetikus grup 4-es olajjal !
Tudod mi lesz az eredménye, ha egy külföldről behozott 100-170E km-en keresztül longlife szervizelt motorba (a többség ilyet használ) beleöntik a csodaolajadat és 40E km-t mennek vele? Egy dolog: motorcsere.
5.5L olaj csobog a 20d-ben. Más gyártók 1.6D motorjaiban csak 3.8L.
Szerinted miért esnek szét a turbók és a motorok sorozatban?
Mert kevés az olaj és minél hosszabb terhelésnek van kitéve annál hajlamosabb beleégni a motorba.
A legkímélőbb és leggazdaságosabb megoldás közepes minőségű belevaló olajjal használni felezett csereperiódussal (15Ekm LL4-nél) és semmi gond nem lesz.