Szia fanofano. Érdekesek a videok. De nem értem egészen. Az rendbe van, h a döntött tengely miatt a lapát súlypontja alapállapotban a faroklapátot a rotorra merőlegesen tartja. De hirtelen széllökésnél (indulásnál) nem lép fel az, h csak a farok fordul és a rotor nem követi? Esetleg vmilyen rugóval ellentartanak neki?
Nem tudjátok, hogyan kell kiszámolni a menetszámot, adott fesz.re, adott vezeték átmérőre, teljesítményre? Természetesen generátorhoz.Nagyon hálás lennék :)
Azonos méretben, hacsak nem alkalmaztak valami szuper vasmagot (bár biztos jobb a VW, mint a Zsiguli), a teljesítményt a gerjesztés, a vasmagkeresztmetszet, a tekercselés és a fordulatszám befolyásolja.
A tekercs számára rendelkezésre álló helyet jobban is ki lehet tölteni a mosógépmotornál, de pl. az autógenerátorokat elég tömören tele szokták tekerni. Ha a vasmag mérete megegyezik, ezen túl már csak a fordulattal lehet igazából operálni. A gerjesztésnek is vannak fizikai korlátai, állandó mágnesnél ezt nem is tudod befolyásolni.
Ha megméred, biztos vagyok benne, hogy a VW-é többet pörög, mint a Zs.
Aha! Megpróbálom más szemszögből tálalni. Ha ugyanezt az LG motort megtekerem 0,1 mm-es vezetékkel ugyanúgy létrejön az indukált feszültség, mint eddig. Csak éppen nem lesz teljesítménye.Tehát a zománchuzal átmérőjét addig növelhetem amíg elérem a gerjesztés határát (jelen esetben ez a mostani 0,8 mm), mivel állandó mágnesek vannak benne. Ez azonban maximális fordulaton igaz. Kisebb fordulaton arányosan kisebb teljesítmény indukálódik. Ha viszont megtekerem 1 milis dróttal, a kisebb forgulaton indukálódhat nagyobb tejesítmény, mert még nem vagyok határfordulatszámon. Így milyen?
A másik: Ha megtekerem a pólusokat ugyanolyan hosszúságú vastagabb dróttal nagyobb lesz a cséve átmérője. Így közelebb kerülnek egymáshoz a pólusok. Okozhat ez bajt nekem? Van vmilyen átgerjedés egyik pólusról a másikra? Ha igen , h hárítható el?
"A szélből kifordulást ilyen kisebb kerekeknél inkább hanyattbuktatással szokták megoldani. Ez az aszimmetria inkább csak zavart okoz. Rosszabb esetben időnként körbecsaphatja a szélkereket." Kitérítésről a videók, nincs 1 Mb-nyi a kettő: kitérítés1 ,kitérítés2
Nos, a maximális terhelőáramot éppen a tekercshuzal vastagsága határozza meg. Valószínű, hogy rövid időre le tudod terhelni jobban is a névlegesnél a generátort, de ha nem fáklya építése a célod akkor nem érdemes. A forgórész gerjesztésén múlik az armatúrában indukált feszültség, az áram pedig a terhelésen I=U/R alapján.
Szia erbe! Értelek és elfogadom a dolgot. Már kiagyaltam egy időtálló fordulatszám növelést. DE! Magyarázd már meg nekem légyszives, hogy van ez: Biguli generátor 14 V 55 A WV Passat 14 V 130 A.
Szabályzott fesz ua.,fordulat ugyanaz,pólusszám ua(14). A különbség a kétszer olyan vastag tekercselés. Ez pedig nem 10 % teljesítmény különbség.
Már igen :-), én is a tőlük vettem. Ha érdekel a műgyantázás, akkor a forum.rcmodell.hu oldalon több topicon is megtalálhatod, a vegyész nickkel. Onnan lehet tanulni!
Nem vita képpen,de szerintem nincs igazad. A kitérítés (furling sistem,ha jól írtam) a legegyszerűbb és hatékony módja a viharvédelemnek és a ford.számszabályzásnak. Pont az ausztrál oldalon van pár Mb.-nyi videó,az url-t nem tudom,az otthoni gépemen van.
Szia jeriko2!
Úgy tervezem hogy mind a három lapátot egybe dolgozom a tövénél plusz az orr kúppal is így erősítik egymást. Ha beválik a tesztek után kap egy üvegszálas műgyanta réteget. A csavaráson gondolkodom ,most 15 fokos szögben ál az egész hosszába , de 45 cm- röl 29 cm-re keskenyedik.
Szia recsiloz! A lapátok kialakításánál szerintem fontos, hogy a lapát tövénél a meredeksége sokkal nagyobb, mint a végeinél (aza fokozatosan elforul). Gyakorlatilag ahogy a szél "halad" mondjuk 10 cm-et, a lapátnak egyet kell forulnia, csak a tövénél ehhez 30 cm-nyi út tartozik, a végeinél pedig 10 méter. Persze ezt nem kötelező betartani, de szerintem lényeges szerepe van a szélkerék teljesítményében. Amúgy gratulálok a munkádhoz! Arra vigyázz, elég erős legyen a lapátok kialakítása, erős szzél esetén óriási nyomaték hat majd a tövénél - ezt a lapát hossz-léceinek el kell viselnie.
A szélből kifordulást ilyen kisebb kerekeknél inkább hanyattbuktatással szokták megoldani. Ez az aszimmetria inkább csak zavart okoz. Rosszabb esetben időnként körbecsaphatja a szélkereket. Erősebb műanyag hab hőszigetelőanyag forgalmazóknál kapható, extrudált polisztirol hab néven kell keresni. Egy példa: Műgyanta, üvegszövet jobb háztartási boltokban is kapható, de ma már annyiféle barkácsáruház van, mindegyikben megtalálni. Nálunk az egyik agyonreklámozottban (mindenre van 2 5lete) 7-8 féle üvegszövet van.
20000.-ért lapátonként nem is volna túl drága, ha jó profilú a lapát és nem túl kicsi. Ha valaki ilyenre szakosodott, sablont gyártatott rá, remélem, hogy komoly tervezővel készíttette a mintát. Interneten lehet találni kész rajzokat, profiltervező programot is. Tartósságban, teherbírásban az sem mindegy, hogy hogyan rétegezi, keni, ebben egy profi szakember csodákat tud művelni.
Itt: http://www.otherpower.com/17page4.html látszik, hogyan oldották meg a szélből való kifordulást. A faroklapát egy ferde tengelyen keresztűl csatlakozik a turbinához, ami körül forogni is tud, de alapesetben úgy fordul, hogy minél alacsonyabban legyen (ekkor merőleges a rotor forgási síkjára. Ahogy nő a szél erőssége, egyre nagyobb nyomatékot képes kifejteni a kerékre, így az megemelve a faroklapátot, szépen elfordul. A folyamatot a faroklapát hosszával (ez talán az egyszerűbb) és a tengely dőlésszögével lehet szabályozni.
Szia! Szerintem elsősorban azért, mert pont tegelyhossz irányban felszerelni nem egyszerű (könnyebb oldalával a tengelyre szerelni). Másrészt több helyen használnak olyan viharos szél elleni védelmet, ami nagy szél esetén kifordítja a lapátot szélirányból. Ilyenkor szükség van arra, hogy oldalirányban is legyen nyomatéka.
Nem bírtam rávenni magam. Ez nem az én kategóriám. (arról nem is beszélve, hogy ha legyártja a lapátokat és a szélnek nem tettszik az alakja, akkor mi van-fizessek aztán kenjem a hajamra?)
Üvegszövet és műgyanta ügyben a lökhárító javító- spoiler készítőket kell piszkálni. (nekem nem mondták neg hogy honnan szerzik be, de 20.000/db ért csinálnának lapátokat-ja meg a sablon 80.000)
Tényleg nem egyedi megoldás, nemrég vettem egy könyvet a cser-kiadótól, szélgenerátor építéséről, abban is ezt a fajtát építették meg.
Az a lényege, hogy a szélirányba állító lapát felfogatása nem fix, és egy rugóval van kiakasztva. Minél erősebben nyomja a szél a lapátokat, annál inkább kényszeriri rá hogy kiforduljon a szélből. Szerintem ötletes, csak a méretezésnél kell nagyon ott lenni a szeren!
Ez csak barkácsmunka, így egyszerűbben tudta megoldani házilag. Szemmel láthatóan nem egy átgondolt profi megoldás. Ez alapján nem szabad általánosítani!
Ha kiviszi a középvonalból, egyensúlyi problémái is lesznek, a szél is állandóan el akarja fordítani, nagyobb irányban tartó lapátfelület kell.
Még eddig nem figyeltem, hogy gyakori lenne a nem központos felszerelés. Általában a két tengelyvonal pontosan keresztezi egymást, csak néhány aszimmetrikusat láttam.
Az alternatív böngészők nem csak biztonságosabbak, ebben is jobbak, mint a IE. Mozilla, firefox... Megjegyzik a nevet, jelszót, hozzászólásnál elég csak a szöveget írni.
Semmit sem érsz a vastagabb átdrótozással. A képződő elektromos energiát a fizikai paraméterek behatárolják, elsősorban a mágneses gerjesztés és a fordulatszám. Minimális mértékben lehetne javítani rajta a tekercselési tér maximális kitöltésével, hogy az vastagabb huzallal vagy több menettel történik, csak a leadott teljesítmény feszültség/áram viszonyát változtatja. Azért a 10-15% megnyerhető +ért érdemes annyit dolgozni? A levehető teljesítményt hatékonyan CSAK a fordulatszám növelésével fokozhatod.
Hi! Éppen ellenkezni akartam, h a 100-200 wattnál azér' többet tud. Én még mindig a vastagabb átdrótozás mellett vagyok, mert az áttétel elég bonyolult lenne emellett a külső malomkerék átmérőjű dobnál.
A tárgyalt direkt drive motor a mosógépben is alkalmazott maximális fordulatszámán a tekercselőhuzal terhelhetőségét és 220 Volt fázisonkénti kimenő feszültséget számolva akár 2 KW tartós teljesítmény leadására is képes lenne. Ha már ennyit rákölt valaki 1 ilyen motorra, nem érné meg + 1 áttétel?
Ha ilyen szépen tudnék rajzolni, már én is feltettem volna! Így csak "szövegelek". Phroteus A legtöbb böngésző meg tudja jegyezni a jelszót. Használj mást!
Ahogy korábban fényképen szerepelt: állórész és forgórész. A tengely, csapágyak, rögzítés, KÖZPONTOSÍTÁS már legyen a szélkerékgyártó feladata. Biztos vagyok benne, olyan kicsi a légrés, hogy a nagybetűs szöveg nem ok nélküli! Szerintem bármely MO-i háztartásigép szerviz hasonló áron tudja beszerezni, esetleg néhány kört futva ki lehet választani a legkedvezőbbet. A várt 120-200 watthoz képest nem egy olcsó mulatság.
Miért van távolabb a szélkerék a tengelytől? A tartóváz előtt elsuhanó lapát minél közelebb van a rúdhoz, annál nagyobb zajt kelt. Szerintem ez az elsődleges szempont.