Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2022.03.26 -2 0 471958
Abymot Creative Commons License 2022.03.25 -1 0 471957

„A 36-oson is meg lehetett volna oldani azt, hogy az egészes szimmetriát részben elengedve amikor még szaladós vonat jön Dombóvárról, az elérhesse az IR-t”

 

Arra gondolsz, hogy pl. a Fonyódról 12.46-kor induló IR megállás nélkül lerohant volna Kaposvárra kb. 13.31-kor érkezve (előtte úgyis ott van a 8835, ami a 36-os vonali településekről bevisz Kaposvárra) és csatlakozva a tavaly Dombóvár felé még 13.35-kor induló 8205-höz, vagy másik irányban pl. a tavaly Dombóvár felől még 10.25-kor érkező 8202-höz csatlakozva 10.28-kor megállás nélkül ment volna a Fonyódra 11.12-kor érkező IR (de ennek közelében nincs másik, a 36-oson megállós vonat)?

Előzmény: mcg (471939)
Abymot Creative Commons License 2022.03.25 -1 0 471956

„Ekkortájt amúgy egy kiskorpádi és csurgói kereszt mellett lehetett volna azt csinálni még, hogy a személyvonatok mindegyike felmegy Kanizsáig, s ott még el tudta volna érni az anno nagyrécsei kereszttel közlekedő budapesti gyorsokat is, egyúttal kiszolgálva minden megállót.”

 

Ezt számolgattam én is annak idején, páros óra.45 körül lehetett volna felérni Kanizsára és páratlan óra.15 körül indulni vissza. A csurgóiak választhattak volna ha Pestre mennek, hogy Dombóvár vagy Kanizsa felé induljanak – egy átszállás lett volna mindkét irányban :) (bár az előbbi irány valamivel gyorsabb lett volna).

 

„Aztán közben a 30-as vonali átépítés során már lehetett látni, hogy a budapesti gyorsok elérik Kanizsán a pécsi vonatokat is, így nem nagyon látszódott akarás arra, hogy mi legyen a továbbiakban .... akár már egész körül ott lehetne a vonat Gyékényesen, ahonnan viszont ekkor azt lenne jó mondani, hogy elmehet már Kanizsáig is, még ha nem is ez adja a csatlakozást a 30-as felé, de lehet akkor nem kellett volna a Pannonia-któl várni a megoldást mindenre …”

 

A Pannónia IR-ek menetrendjének kilazítása után most van tartózkodási idejük Gyékényesen, ezért ha szükséges, akár meg is állhatna mindegyik Őrtiloson és (feltételesen) Zákányban, ezzel a Gyékényes-Nagykanizsa szakasz teljes kiszolgálása most megoldható lenne, a 41-es vonali személyek továbbvitele nélkül is - bár Csurgó felől továbbra is maradna a kb. 20 perc várakozás.

 

„meg ha úgy adódna, hogy Somogyszobon fél körül lennének a vonatok, akkor merjük azt mondani, hogy az atádi Bz inkább pörögjön minden órában, megadva minden csatlakozást.”

 

Arra jutottam, hogy ez most is megoldás lenne, legalábbis a topiktárs által felvetett problémákra, viszonylag kevés plusz költséggel, ha úgyis ott van a Bz és az mv.  Somogyszobról 10.23 és 12.23-kor (utóbbi csak hétvégén, ha munkanapokon ragaszkodnak a jelenlegi 13.02-es induláshoz – nem tudom ennek van-e valami speciális indoka), és este 18.30-kor kellene egy-egy plusz járat Nagyatádra, és akkor oda szinte bármikor bármelyik irányból el lehetne jutni.

 

„Vagy lehet azt mondani, hogy lazítsuk vissza egységesen a kaposvári és somogyszobi egészes keresztekhez, de akkor meg ne panaszkodjon senki…”

 

Ehhez akkor tartanám vállalhatónak, ha össze lehetne forgatni a Budapest felől érkező közvetlen Bp-kaposvári IC-kel, tehát azok a pécsi IC-vel Szakály helyett Kurdon keresztezve 9.22 és 15.22 helyett 9 és 15 óra után kevéssel érkeznének Kaposvárra, és mindjárt indulnának is tovább somogyszobi kereszttel Gyékényesre. (De ahhoz, hogy Kurdig lemenjen a kereszthez, alig negyed órával a Pécsre menő IC után kellene indulnia a Déliből, és a másik IC keresztjére kellene várnia Szabadegyházán és a személyére Sárbogárdon is, tehát jelenleg ez így igen lassú lenne. Ha esetleg változik a 40-es vonal menetrendje, pl. visszakerül a pécsi IC-k vásárosdombói keresztje Sásdra, akkor talán újra neki lehet futni a kérdésnek).

 

„úgy, hogy közben azért a pályaállapotok állandósága még az elvben átépítgetett részeken is hagy maguk után kívánnivalót. És láthatóan mivel nincsenek is beszorítva a pályások, megy is az a romlás szépen mindenhol a térségben...”

 

Az szerintem nem csak itt hagy kívánnivalót maga után (finoman szólva) :(

Nem volna szabad hagyni a romlást itt se, meg sok helyen másutt se.

 

----

 

Ha Nagyatád bekapcsolásának hiányosságai az említett többletjáratokkal, illetve a Gyékényes-Nagykanizsa szakasz (ha szükséges) néhány IR többletmegállás beiktatásával kezelhető, akkor lehet hogy most nem érdemes a jelenlegi struktúrához alapjaiban hozzányúlni, még ha ez egy erősen kompromisszumos megoldás is, de bármelyik másik se lenne tökéletes.

(Más lenne a helyzet, ha a Pannónia IR-ek keresztje visszakerülne Szigetvárról Szentlőrincre - és újra feszes lenne a menetrendjük - , vagy ha a 40-esen le lehetne hozni a kaposvári IC-ket úgy, hogy egész körül érkezzenek Kaposvárra).

 

Még az jutott eszembe, hogy kell-e munkanapokon kora reggel félóránként vonat Gyékényesről Kaposvárra, vagy esetleg ha a Somogy IC Kaposvárig mindenütt megállna (kb. 6-10 perccel korábban indulva Gyékényesről), akkor 8229 helyett nem volna-e jobb munkanapokon egy olyan vonat, ami Gyékényesről kb. 6.30-kor indul, Somogyszobon van kb. 7.00 körül (ahol csatlakozása lenne Nagyatád felé a 38969-re és Nagyatád felől a 38950-ről), és 7.55 körül érkezne Kaposvárra.

Előzmény: mcg (471939)
rm40 Creative Commons License 2022.03.25 -2 2 471955
jwkllr Creative Commons License 2022.03.25 -1 1 471954
Előzmény: Lukács90 (471953)
Lukács90 Creative Commons License 2022.03.24 -1 2 471953

Azért az durva, hogy a nagyatádiaknak 2-szer is át kell szállni Budapest fele és még így is vonattal utaznak.

Előzmény: kozma555 (471950)
Lukács90 Creative Commons License 2022.03.24 -1 0 471952

Köszi a választ :)

Előzmény: kozma555 (471950)
rm40 Creative Commons License 2022.03.24 -1 0 471951
kozma555 Creative Commons License 2022.03.24 -1 0 471950

Csurgóról, Nagyatádról és Kaposvárról mennek az IC-hez, de ugye a Csurgóis és Nagyatádi utasok örülnének ha a vonatok nem dekkolnának feleslegesen sehol. Ami "erős" még az Kutas és Jákó-Nagybajom ilyen szempontból.

Előzmény: Lukács90 (471949)
Lukács90 Creative Commons License 2022.03.24 -1 0 471949

Az érdekelne egyébként, hogy a távolsági forgalom milyen a 41-esen? Pécsi IC-kre honnan szoktak gyűlni az emberek?

Előzmény: kozma555 (471942)
Panzerbear Creative Commons License 2022.03.24 -1 3 471948

Egyzser sikerült vele mennünk, akkor is sokan voltak és egyszer nem amikor még többen lettek volna...Üzemeltetni pénzbe kerül, így az nem érdek...A pénzt elköltötték, leesett itt-ott aminek le kellett esni, jöhet az idö vas foga...

Előzmény: _nyunyuka (471947)
_nyunyuka Creative Commons License 2022.03.24 -3 1 471947

Használják azt, Kaszó a HM üdülő-szórakoztató komplexuma, van rengeteg különvonat. A korábbi menetrend is csak alibiből volt, hogy a MÁV menetrend-könyvébe bekerüljenek. 

 

Arra hivatkoztak mindig, nincs utasigény Szentáról/ra. Az ismert menetrend alapján tényleg. (Biztos vonzó célpont egy kiszáradt tómeder...) 

Előzmény: Panzerbear (471946)
Panzerbear Creative Commons License 2022.03.24 -1 3 471946

Kaszót igazán szépre felépítették, talán két éve voltunk ott húsvétkor. Csodálatos napsütés, rengeteg ember, persze minden zárva és a vonat sem ment....

A támogatásokat felszedték, megépült ami megépült, használni viszont nem szeretnék, mert az pénzt visz.

Előzmény: kozma555 (471944)
zjakabfi Creative Commons License 2022.03.23 -2 0 471945

Különvonat rendelhető.

Előzmény: extrémgörkoris (471943)
kozma555 Creative Commons License 2022.03.23 -2 2 471944

Január 3 óta menetrend szerint nem közlekedik. :-( ( Indoklás nincs..)

Na ott is igazi tolvaj banda működik... Minden pénz kell, de hogy hova tűnik rejtély...Mondjuk itt helyben tudjuk,/látjuk!Érdekes, mert pl. Szentán látni, hogy egészen rendbe rakták a pályát.Nem értem. Talán 1 éve, hogy velem jött egy csoport Dombóvártól és kérdezték, hogyan jutnak el Kaszóba kisvasutazni, mert Sszobig volt jegyük. Mondom Szentáról. Az hol van? Mondom Sszob után két falu. Jegykiegészítés stb és Szentáról vonatoztak Kaszóba. Sajnos rettenetes a kisvasút "hirdetése". 

Előzmény: extrémgörkoris (471943)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.03.23 -1 0 471943

Szenta-Kaszó üzemel még a kisvasút? 

Előzmény: kozma555 (471942)
kozma555 Creative Commons License 2022.03.23 -2 2 471942

Pontosan!

A sok éves tapasztalatom... Aki jön Szombathely irányából, minél gyorsabban akar Csurgóra, Nagyatádra, Kaposvárra eljutni a Gyékényesi átszállással. A végpont felőli vonatok Somogyszobtól kezdenek telni főként Nagyatád felől Kaposvárig, ott szinte ürülés teljesen, kivéve elszánt utasokat. Aki Dombóvárról, Kaposvárról utazik végpont felé, főleg Somogyszobi átszállással Nagyatára illetve Csurgóra minél hamarabb akar érni. Érdekes amúgy, hogy pl. Kaposvár és Nagyatád közt sokkal több utas van, mint Kapovár Csurgó Gyékényes közt. Ilyen alapon a Bz-nek Gyékényes és Somogyszob közt kellene járnia, mert egy vonat kivételével minden vonatra elég lenne a Bz.

Tehát a prioritásokat át kellene gondolni, inkább a Nagyatád-Kaposvár viszonylatot karolnám fel, mert jelentős forgalmat lehetne generálni a közeli településekről Nagyatád felé/felől. Kutas, Beleg,,Ötvöskónyi, Bolhás,Szenta, Csurgó go in to Nagyatád vonattal. Jobb lenne. Aki egyszer busszal elutazik Nagyatádról Bolhásra megtér. Jah, busszal sokkal olcsóbb, akkor nem. :-((( Az a baj, hogy helyi szinten kellene ezekért kiállni. Nem lehet a Startot, vagy az államot ezért leszólni igazából, mert ugye a menetrend tervezet megérkezik minden önkormányzathiz elvileg, de minden önkormányzat szinte kivétel nélkül szarik bele. Amikor meg egy-egy vonal bezár, könnyes szemű polgármesterek vannak a tv-ben. Jó példa erre sok éve Segesd, amikor bezárt a 37-es vonal. Polgi kiverte a hisztit, hogy a falu el lett zárva a fővárostól, mert nincs buszcsalakozás Somogyszobon a SomogyIC-hez. Az nem is tűnt fel neki, hogy a vonat évek óta nem csatlakozott hozzá... Amikor ég a ház, könnyebb kiabálni, amíg csak a parász izzik a padlón, az jól van.

Ez országosan igaz! Persze vannak irigylésre méltó dolgok, mint a Bakony-vasút vagy a Debrecen-Nagykereki. Így kellene mindenhol....

Előzmény: mcg (471939)
PLACI Creative Commons License 2022.03.23 -1 7 471941

Egy kis nosztalgia:

 

 

1962. március 23., péntek

 

Havat evett a mozdony Nagykállóban

 

Két és félméteres hótorlasz zárta el a tehervonat útját 16-án Nagykálló és Nyíregyháza között. A hóakadályban rekedt vonat tehetetlenül vesztegelt, az utána haladó személyvonat már nem hagyhatta el a kállói állomást. A hóorkán besöpörte a sínpárokat, kis híján megbénította a személyvonat mozdonyát is. A gőz fogytán volt, egyre kevesebb áramlott a mozdony belsejében. 322 utas tartózkodott a vonaton. 
Weszely András főmozdonyvezető és Karóczkay János fűtő - mindketten a nyíregyházi fűtőház dolgozói - nem estek kétségbe. Felváltva hordták a vizet a kútból vödrönként, majd pedig havat adtak a mozdonynak. Így a hó, amely tétlenségre kényszerítette a vonatot, gőzzé változott és meleget, majd energiát adott, miután szabaddá vált az út 17 órás álldogálás után. A hóorkánban nem fázott meg a 322 utas, egész éjjel meleget árasztottak a fűtőtestek. Weszely András és Karóczkay János az emberekre és a rájuk bízott vonatra a rendkívüli időjárás közepette vasutasmódra vigyáztak.

IST Creative Commons License 2022.03.22 -1 0 471940

Velem. Nem most volt.

Előzmény: sssey (471933)
mcg Creative Commons License 2022.03.22 -3 9 471939

A 41-essel kapcsolatban igazából el kellene dönteni, hogy milyen szerepet is szánnak neki...és mondjuk ez alapján (kellett volna) csinálni bármiféle átépítgetést rajta.

 

Anno amikor még 2008-ban elvben megkezdődött az ütemes menetrend kiterjesztése, az akkori pályán ugye úgy volt megoldva Kaposvár gyors elérése BP felől, hogy a délkörök a sásdi keresztes pécsi IC-k mellől dobóvár-alsói kereszttel leszaladtak Kaposvárig, s mellettük az egészes pókból indult a lassú mindenhol megállós személy Kaposvár-Somogyszob keresztekkel, 40 körüli gyékényesi érkezéssel (s vissza szimmetrikusan).

Ez "alul" jól tudott csatlakozni az akkor még 4 óránként járó mai Pannonia IR elődjéhez. (Meg a kétórás ütemhez is tud ma is.)

Ebben a menetrendben a prioritási sor végén a BP felől Kaposváron túlra utazók voltak, nekik volt 15-25 percnyi feleleges várakozásuk a rendszerbe építve...persze hogy követelgették a Somogy IC meghosszabbítását, sőt több pár vonatot is..:(

 

Aztán jött a fűnyíró itt is, s először a Dombóvár-Kaposvár szakasz duplikálásait vonták össze. Természetesen nem alágazatok közötti összehangolással - az ma se nagyon megy - hanem hol maradhatott a gyors menetvonal, hol a lassú, mondván a "hivatásforgalom" (aminek döntő többsége akkor is és ma is a buszokon van a szakasz kismegállóiból, talán még a vasutas dolgozók közül is)... , ami mindig jó ürügy volt bármiféle hosszútávú koncepció hiányára való takarózáshoz. Közben a pécsi IC-k be lettek lassítva - bár a 40-esen folyamatosan vágányzáraztak, s miután kiszáradt a Kapos-völgyben az alépítmény még lehetett is vígan tartani a sásdi keresztet -, így egyúttal a dobóvári pókkal épp az ott legnagyobb számban meglévő BP-Kaposvár irányú átszálló utasoknak kellett 15 perc felett is várnia (miközben alig 25 percre voltak már az úticéljuktól), de mellette a kaposvári átutazások is továbbra is néha bevásárlásra is alkalmas időpufferrel rendelkeztek.

 

Majd jött a politikának megfelelni akaró MÁV-os pályafelújítás, legalább 3 nyári pótlózással Dombóvár és Kaposvár között (meg ugyanekkor a Pécs-Balaton forgalomban is egyúttal), s lám átépítettünk 23 km-t kb., hogy csökkenjen a menetidő. Jah, csak ez egyúttal azt is jelentette, hogyha nem akarunk a vonal nyugati felén eltolni a keresztek rendszerén, akkor amit itt megnyerünk, majd annyival még többet fognak a vonatok állni Kaposváron, aki átutazik - én ekkortájt volt, hogy ezt csináltam - az meg így járt...:)

Ekkortájt amúgy egy kiskorpádi és csurgói kereszt mellett lehetett volna azt csinálni még, hogy a személyvonatok mindegyike felmegy Kanizsáig, s ott még el tudta volna érni az anno nagyrécsei kereszttel közlekedő budapesti gyorsokat is, egyúttal kiszolgálva minden megállót.

 

Aztán közben a 30-as vonali átépítés során már lehetett látni, hogy a budapesti gyorsok elérik Kanizsán a pécsi vonatokat is, így nem nagyon látszódott akarás arra, hogy mi legyen a továbbiakban. 

 

Most kb ott vagyunk, hogy vagy van egy laza, de nem mindenhol csatlakozó menetrend a vonalon, vagy lehetne azt is mondani, hogy akkor döntsük el mit is akarunk, s igen, ahol átépítettünk, ott gyorsítsunk, s ha nem passzolunk mindenben a szentnek vélt hivatásforgalomhoz, akkor inkább tegyünk be órás sűrítést a kétórás ütembe (érdekes, van ahol ezt meg tudták oldani), meg ha úgy adódna, hogy Somogyszobon fél körül lennének a vonatok, akkor merjük azt mondani, hogy az atádi Bz inkább pörögjön minden órában, megadva minden csatlakozást. Ekkor valóban akár már egész körül ott lehetne a vonat Gyékényesen, ahonnan viszont ekkor azt lenne jó mondani, hogy elmehet már Kanizsáig is, mégha nem is ez adja a csatlakozást a 30-as felé, de lehet akkor nem kellett volna a Pannonia-któl várni a megoldást mindenre úgy, hogy közben azért a pályaállapotok állandósága ég az elvben átépítgetett részeken is hagy maguk után kívánnivalót. És láthatóan mivel nincsenek is beszorítva a pályások, megy is az a romlás szépen mindenhol a térségben...

 

Vagy lehet azt mondani, hogy lazítsuk vissza egységesen a kaposvári és somogyszobi egészes keresztekhez, de akkor meg ne panaszkodjon senki sem azért, hogy vagy a Kaposváron átutazók tudnak berúgni a restiben a tartózkodási idő alatt, vagy a fővárosba tartóknak lesz az indokoltnál sokkal több idejük átszállni Dobóváron. Döntés kérdése, de olyat meg senki nem vállal fel.

 

A 36-oson is meg lehetett volna oldani azt, hogy az egészes szimmetriát részben elengedve amikor még szaladós vonat jön Dombóvárról, az elérhesse az IR-t, de inkább a "felújítottuk a pályát -> csökkenne a menetidő -> tegyünk bele többlet megállást, mert belefér -> úgysincs csatlakozás útvonalat" járjuk be :)

 

 

Előzmény: Abymot (471931)
mcg Creative Commons License 2022.03.21 -2 0 471938

"A 4019-es és 8040-es vonat mellett a 8027-es vonat menetrendje is módosul Sárbogárd-Pusztaszabolcs között: néhány perccel korábban fog közlekedni és Pusztaszabolcson 6.59-kor csatlakozni fog a Dunaújváros felől a Déli pályaudvarra közlekedő munkanapi gyorsított vonathoz."

 

Ennek viszont részbeni ára a 6 órás pókban az egyik csatlakozás kinyírása is...(ami már itt is kifogásolva lett) nem túl elegánsan kivitelezve...

Előzmény: Abymot (471935)
mcg Creative Commons License 2022.03.21 -1 0 471937

"A 38341 sz. vonat Siófokról 22.10 helyett 21.10-kor fog indulni.

(Ez talán összefügg a Fehérvárról Siófokra 21.44-kor érkező 8728 sz. vonat megszűnésével, de ebben nem vagyok biztos, mert a 22 óra körüli indulása régebbre datálódik, amikor még nem volt Fehérvárról ilyen vonat.)"

 

Igazából ez régen szerintem azért ment 22h után, mert a klasszik 8511-et várta, míg BP felől akkor is már 21 óra körül volt az utolsó vonat.

Gondolom most arra jö(he)ttek rá, hogy ott a 201-es is, így a 21 órás pók teljes értékű, tud abból is menni a tabi.

 

 

Előzmény: Abymot (471935)
kozma555 Creative Commons License 2022.03.20 -3 1 471936

Látom eléggé átlátod a helyzetet. Köszönöm! Innentől kezdve nem érzem reménytelennek a dolgot. Az előzményekhez csak annyit, hogy bocsánat, de a balfaszozás kijön az emberből, amikor jelzel valamit feljebbre és szarabb lesz a végeredmény. A legvégén pedig te hallgatod az utasoktól. Jogosan.

Előzmény: Abymot (471931)
Abymot Creative Commons License 2022.03.20 -1 0 471935

Kiegészítés a módosítások tartalmi összefoglalójához:

 

30-as vonal:

 

Nem jeleztem az összefoglalóban, hogy a Szabadbattyán-Lepsény közötti vágányzári munkák miatt itt a téli menetrendet (is) érintő módosítások csak egy héttel később, április 10-től lépnek érvénybe.

 

35-ös vonal:

 

A 38341 sz. vonat Siófokról 22.10 helyett 21.10-kor fog indulni.

(Ez talán összefügg a Fehérvárról Siófokra 21.44-kor érkező 8728 sz. vonat megszűnésével, de ebben nem vagyok biztos, mert a 22 óra körüli indulása régebbre datálódik, amikor még nem volt Fehérvárról ilyen vonat.)

 

40-es vonal:

 

A 4019-es és 8040-es vonat mellett a 8027-es vonat menetrendje is módosul Sárbogárd-Pusztaszabolcs között: néhány perccel korábban fog közlekedni és Pusztaszabolcson 6.59-kor csatlakozni fog a Dunaújváros felől a Déli pályaudvarra közlekedő munkanapi gyorsított vonathoz.

 

66-os vonal:

 

Jelezte egy topiktárs, hogy április 3-tól változik a vonal „járványügyi” menetrendje: munkanapokon 4 pár, hétvégén 3 pár vonat fog közlekedni, köztük a közvetlen Pécs-Mohács vonatok.

 

100-as vonal:

 

Munkanapokon Nyíregyházáról (ind. 7.10) Debrecenbe (érk. 7.53) is lesz egy új vonat.

Előzmény: Abymot (471915)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2022.03.20 -1 0 471934

:-)
:-)
:-)

Előzmény: sssey (471933)
sssey Creative Commons License 2022.03.20 -1 0 471933

Az a cikkben is szereplő 1073 km sem most volt... :-)))

 

Már arra sem emlékszem, hogy kivel utaztam végig. :-(((

 

sssey

Előzmény: Tamás Gerencsér (471932)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2022.03.20 -2 1 471932

Én viszont nem helybéli vagyok ...

Egyébként csak olvass bele a 2007 októberi Indóházba..

Aki nem enged az 1516-ból....

Ez volt az első - és nem utolsó!




Üdv

 

gertam

Előzmény: schlumberger (471930)
Abymot Creative Commons License 2022.03.20 -1 0 471931

Azért abban van valami, hogy egy olyan (korábbihoz hasonló) struktúra, amiben a vonatok pl. páratlan óra.08-kor indulnának Kaposvárról és páros óra.30-kor érkeznének Gyékényesre, másik irányban páratlan óra.25-kor indulnának Gyékényesről, Somogyszobon kereszteznének a másik iránnyal és Kaposvárra páros óra.50-kor érkeznének, sok szempontból előnyösebb lenne annak a területnek: rövidebb várakozás Gyékényesen az IR csatlakozásoknál, kétirányú csatlakozások Somogyszobon Nagyatádra, és megoldhatók lennének a nyomokban még meglévő páratlan órás pók csatlakozásai Kaposváron.

 

Csak ez a rendszer Kaposváron pont fél órával térne el az IC-khez csatlakozó dombóvári oldaltól, ráadásul a Helikon IR-ek a kettő közül egyikhez sem csatlakoznak Kaposváron.

 

Aztán itt vannak még a budapesti IC-k, amik úgy érkeznek Kaposvárra, hogy semmilyen irányba nincs hozzájuk csatlakozás.

 

Mint a dunántúli vonalak alapos ismerőjének, kíváncsi lennék a véleményedre.

Előzmény: mcg (471924)
schlumberger Creative Commons License 2022.03.20 -1 0 471930

kizárólag Vásárosnaményen keresztül szoktam menni!!

 

No, ezt nem hiszem, mert -bármilyen furcsa,de- a helybéliek úgy mondják, hogy Naményon át :-)))

Előzmény: Tamás Gerencsér (471929)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2022.03.20 -2 1 471929

Én -  a magam részéről tök nyugodt vagyok!!

Dunából Újvenyimre is kizárólag Vásárosnaményen keresztül szoktam menni!!
" akit az 500+ füstje megcsapott "

De az átlag utassal így kitolni....

 

Előzmény: Lukács90 (471928)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!