Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/
A 70-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1970-ES ÉVEK ELSŐ FELÉTŐL NAPJAINKIG:
1970-es évek első felétől
A 70-es autóbuszok Bosnyák tér és Rákospalota, Sípos Dénes (Székely Elek) utca között közlekedtek.
1985.11.01.
A 170-es autóbuszok Rákospalota, Medimpex és Rákospalota, Compack Vállalat között közlekedtek.
1990.12.11.
A 170gy autóbuszok Újpest, Központ és Rákospalota, Sípos Dénes (Székely Elek) utca között közlekedtek.
1993.07.01.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 170-es autóbuszjárat megszűnt.
--- A 170gy autóbuszok Újpest, Központ és Rákospalota, Compack Vállalat között közlekedtek.
1996.03.01.
A 70-es autóbuszok Bosnyák tér és Rákospalota, Medimpex között közlekedtek.
/Az új szakaszon korábban 25-ös autóbuszok közlekedtek./
A 62-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1953-TÓL NAPJAINKIG:
1953.03.29.
A 62-es villamosok Marx (Nyugati) tér és Rákospalota-Újpest, MÁV-állomás között közlekedtek.
1953.11.23.
A 62A jelzésű villamosok Marx (Nyugati) tér és Béke tér között közlekedtek.
1954.02.01.
A 62-es villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpest, Szilágyi utca között közlekedtek.
1954.03.22.
A 62A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1954.12.31.
A 62-es villamosok Marx (Nyugati) tér és Gyöngyösi utca között közlekedtek.
/A kieső szakaszon továbbiakban a 90A jelzésű villamosok közlekedtek./
1955.01.10.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 62-es villamosok ismét Marx (Nyugati) tér és Újpest, Szilágyi utca között közlekedtek.
--- A 62A jelzésű villamosok Marx (Nyugati) tér és Gyöngyösi utca között közlekedtek.
1956.04.23.
A 62A jelzésű villamosjárat viszonylatjelzése 16-osra módosult.
1961.09.04.
A 62-es villamosjárat viszonylatjelzését 12A jelzésre módosították.
1961.12.15.
A 62-es villamosok Örs vezér tere és Bosnyák tér között közlekedtek.
1964.05.11.
A 62-es villamosok Örs vezér tere és Rákospalota, MÁV-telep (Mézeskalács tér) között közlekedtek.
2001.10.03.
A 62-es villamosok Rákospalota, Mézeskalács tér és Kőbánya, Mázsa tér között közlekedtek.
A 3-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:
1929.
A 3-as villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.
1944.
A 3-as villamosjárat megszűnt.
1945.04.17.
A 3-as villamosok ismét Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.
1954.09.06.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 3-as villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpest, Fóti út között közlekedtek.
--- A 3A jelzésű villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.
1954.
A 3A jelzésű villamosjárat viszonylatjelzését 1-esre módosították.
1961.
A 3A jelzésű villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.
?
A 3A jelzésű villamosjárat megszűnt.
1981.03.01.
A 3-as villamosok Árpád híd és Újpest, fóti út között közlekedtek.
1982.
A 3-as villamosjárat megszűnt.
***
1982.
A 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Élmunkás (Lehel) tér és Újpest, Árpád út között közlekedtek.
1984.11.06.
Az Észak-Déli (3-as) metró Élmunkás [Lehel] tér - Árpád híd közötti szakaszának átadásával a 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Árpád híd, metróállomás és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.
/A metró újabb szakaszának építése miatt az autóbuszok Kruzslák Béla (Gömb) utca - Vágó Béla (Lomb) utca - Madarász Viktor utca - Fövény utca útvonalon közlekedtek./
1985.06.01.
A 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Újpest, Szilágyi utcáig közlekedtek.
1990.12.10.
A 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszjárat megszűnt.
***
2001.10.03.
A 3-as villamosok Mexikói út – Örs vezér tere – Pestszenterzsébet, Gubacsi út útvonalon közlekedtek.
/A 13-as és a 63-as villamosvonalak összevonásával./
A 13-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:
1948.11.22.
A 13-as autóbuszok Nagyvárad tér – Ecseri út – Ceglédi út – Bihari út – Liget tér útvonalon közlekedtek.
/Korábban az Nagyvárad tér – Ecseri út szakaszon 36A jelzésű autóbuszok közlekedtek./
1949.03.14.
A 13-as autóbuszjáratot villamos-pótló járattá szervezték át, mely Üllői út – Liget tér útvonalon közlekedtek az autóbuszok.
1955.10.15.
A 13-as „villamos-pótló” járat megszűnt.
/Szerepét a 13-as villamos vette át./
1950-es évek második felében
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 13-as autóbuszok Nagytétény, Bányagyutacsgyár és Diósd, Csapágygyár között közlekedtek.
--- A 13A jelzésű autóbuszok Nagytétény, Bányagyutacsgyár és Mechanikai Művek között közlekedtek.
1960-as évek végén
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- 13: Nagytétényi út – Diósd, Csapágygyár
--- 13A: Nagytétényi út – Barackos út, körforgalom
--- 13B: Nagytétényi út – Bányagyutacsgyár
--- 13Y: Nagytétényi út – Mechanikai Művek
1970-es évek elején
A 13B jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzését 103-as jelzésre módosították.
1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám-változások történtek:
--- 13A -> 101
--- 13Y -> 113
?
A 113-as autóbuszok külön menetben Mechanikai Művek és Diósd, Csapágygyár között is közlekedtek.
1984.03.01.
A két útvonalú 113-as autóbuszjáratot átszervezték:
--- Mechanikai Művek – Nagytétény: 113.
--- Mechanikai Művek – Diósd: 115.
1995.12.01.
A 13A jelzésű autóbuszok Nagytétényi út és Balatoni út között közlekedtek.
2000.07.01.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 13-as autóbuszok Budatétény, Campona és Diósd, Csapágygyár között közlekedtek.
--- A 13A jelzésű autóbuszok Budatétény, Campona és Nagytétény, Angeli utca között közlekedtek, a Balatoni út érintésével.
--- A 113-as autóbuszjárat megszűnt.
Hamarosan olvashatjátok a 13-as és a 70-es autóbusz (és annak családi) közlekedés történetét, valamint a 3-as, 62-es és 65-ös villamos közlekedés történetét!
A 105-ös autóbuszról a #106 hozzászólásban olvashatjátok, illetve a 66-os autóbuszokról a #247 hozzászólásban!
A 13-as buszon kivül kiváncsi vagyok a egykori 3-as,65-ös valamint a 62-es villamosok közlekedés történetére.
Valamint a 70-es és 105-ös buszra is.
egyenlőre ennyi!
Üdv:ARIBOY
A 101-es autóbusszal kapcsolatban a 20# hozzászólásban megtalálod, míg a 115-ös autóbuszét a 302# hozzászólásban!
Ismételten nem vagyok otthon, de továbbra is várom az igényeket!
a legközelebbi történeti beírásomban olvasható lesz többek között a 13-as, a 13A, a 13B, valamint a 113-as autóbusz is!
"1919.11.21.
A 15-ös villamosok Városliget – Rákóczi út – Margit híd – Déli pályaudvar – Erzsébet híd – Rákóczi út – Városliget útvonalon közlekedtek.
/Ellenkező irányban a 17-es villamosok közlekedtek./
1920-as években
A 15-ös villamosjárat megszűnt."
A fent leírt úrvonal már 1915-ben létezett. Érdemes még hozzátenni, hogy a Rottenbiller u. - Damjanich u. vonalon érte el a Városligetet.
A 20-as évekbeli megszűnés (ill. a 3kötetes szerint 1919 vége felé) minden bizonnyal ideiglenes volt, mert e villamos.budapest.hu-n található 1928-as menetrendben Városliget - Margit híd - Krisztina krt. volt az útvonal (meglehet, hogy számcserével tovább ment 71-esként).
1929-ben megszűnt.
"1970.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 15-ös villamosok Jászai Mari tér és Újpest, Forgalmi telep közöt közlekedtek.
--- A 15A jelzésű villamosok Jászai Mari tér és Váci út között közlekedtek."
Ez már korábban, legkésőbb 1966-ben bekövetkezett!