Keresés

Részletes keresés

Újbuda-busz Creative Commons License 2004.02.10 0 0 484
A Belváros garázs bezárásának ideje: 2000. július 1.

Üdv. Újbuda

Blöky Creative Commons License 2004.02.10 0 0 483
ad 70)

1967: a Bosnyák tér - Sípos D.u. közötti 25Y jelzését 70-re változtatták.

Blöky Creative Commons License 2004.02.10 0 0 482
ad 65)

1915: Központi városháza (= Madách tér) - Rákóczi út - Thököly út - Mexikói út - Erzsbéet kné. útja (Öv u.)

1918: Óbuda, körforgalom (az 5-össel megegyező irányban) - Margit híd - Szabadság tér - Károly krt. - tovább a fenti útvonal.

1919 őszétől a forgalom szünetel.

1928: Zsigmond tér - Erzsébet kné. útja

"?
A 65A jelzésű villamosjárat megszűnt"
Ez is 1970.04.03-án történt.
(lett helyette 67A Keleti pu. - MÁV-tp.)

Előzmény: BPO-700 (473)
Blöky Creative Commons License 2004.02.10 0 0 481
ad 3)

1910: Nyugati pu. - Újpest, vasúti híd

1915-19:
Körtér - Budai Dunapart - Margit híd - Váci út - Újpest, v.h.

1919 őszétől néhány hónapig (vagy évig?) a forgalom szünetel.

1928: Nyugati pu. - Újpest, vasúti híd

Előzmény: BPO-700 (472)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.09 0 0 480
...bár a 470# hozzászólásban megtudhattuk!
Előzmény: BPO-700 (479)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.09 0 0 479
Tévedésből a Mezőt írtam...

A Belváros bezárásának idejét pillanatnyilag nem tudom!

Előzmény: BPO-700 (478)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.09 0 0 478
A Mező Autóbuszüzem záróállománya:
Ik260 - 72
Ik405 - 39
Ik415 - 84

A járművek átcsoportosítása két ütemben zajlott!

I. ütem: 1996.06.30.

Belváros - 20 (Ik415)
Cinkota - 12 (Ik405)
Délpest - 9 (Ik260) és 14 (Ik415)
Kelenföld - 24 (Ik415)
Óbuda - 9 (Ik405) és 14 (Ik415)

II. ütem: 1996.07.31.

Belváros - 0
Cinkota - 36 (Ik260)
Délpest - 27 (Ik260)
Kelenföld - 18 (Ik405) és 12 (Ik415)
Óbuda - 0

A mozgássérülteket szállító 2 db Ik405-ös buszok a Belvárosba kerültek, míg a munkásokat szállító autóbusz Cinkotára került.

Az intézkedés oka: TAKARÉKOSSÁG!!!

Előzmény: v86 (469)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.09 0 0 477
...na meg 70-es autóbusz "adataival"!
Előzmény: BPO-700 (476)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.09 0 0 476
EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ NÉHÁNY KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNET IS (ZÁRÓJELBEN A HOZZÁSZÓLÁS SZÁMA)

Az adatok 13-as, autóbuszok és 3-as, 62-es, 65-ös villamosok történetével bővültek!

Az adatok száma eddig: 123.

Autóbuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)/

1 (20); 2 (47); 3 (255); 4 (375); 5 (106); 7 (347); 8 (107);
12 (133); 13 (471); 14 (138); 15 (302); 16 (383); 19 (332);
20 (166); 24 (222); 25 (121); 27 (245); 28 (320); 29 (376);
30 (73); 31 (7); 32 (444); 33 (136); 39 (42);
40 (53); 41 (198); 42 (379); 43 (70); 44 (148); 45 (445); 46 (446); 47 (200); 48 (202);
52 (36); 53 (242); 54 (33); 55 (104); 56 (392); 59 (350);
60 (431); 61 (278); 62 (279); 63 (197); 66 (247); 67 (291); 68 (372); 69 (59);
70 (475); 73 (9); 77 (43); 79 (250);
80 (393); 81 (335); 84 (342); 86 (204);
92 (251); 93 (199); 94 (203); 95 (397); 99 (79).

Villamosok és trolibuszok esetében a történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)/

1 (96); 3 (472); 5 (385); 6 (390); 7 (22);
10 (399); 11 (23); 16 (27); 17 (38); 18 (282); 19 (208);
21 (29); 22 (109);
30 (378); 31 (283); 32 (110); 34 (112); 39 (113);
41 (209); 43 (132); 44 (210); 45 (135);
56 (395); 57 (114); 58 (30);
62 (474); 65 (473); 67 (219); 68 (396); 69 (220);
70 (373); 71 (306); 72 (353); 73 (394); 74 (333); 75 (351); 76 (377); 77 (391); 78 (401); 79 (380);
80 (388); 81 (146); 82 (354); 83 (334); 84 (307); 85 (201); 86 (384);
96 (295); 97 (382); 100 (345).

Csepeli gyorsvasút (389);
Ráckevi HÉV (400);
Fogaskerekű vasút (299).

BPO-700

Előzmény: BPO-700 (449)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.09 0 0 475
A 70-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1970-ES ÉVEK ELSŐ FELÉTŐL NAPJAINKIG:

1970-es évek első felétől
A 70-es autóbuszok Bosnyák tér és Rákospalota, Sípos Dénes (Székely Elek) utca között közlekedtek.

1985.11.01.
A 170-es autóbuszok Rákospalota, Medimpex és Rákospalota, Compack Vállalat között közlekedtek.

1990.12.11.
A 170gy autóbuszok Újpest, Központ és Rákospalota, Sípos Dénes (Székely Elek) utca között közlekedtek.

1993.07.01.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 170-es autóbuszjárat megszűnt.
--- A 170gy autóbuszok Újpest, Központ és Rákospalota, Compack Vállalat között közlekedtek.

1996.03.01.
A 70-es autóbuszok Bosnyák tér és Rákospalota, Medimpex között közlekedtek.
/Az új szakaszon korábban 25-ös autóbuszok közlekedtek./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (466)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.09 0 0 474
A 62-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1953-TÓL NAPJAINKIG:

1953.03.29.
A 62-es villamosok Marx (Nyugati) tér és Rákospalota-Újpest, MÁV-állomás között közlekedtek.

1953.11.23.
A 62A jelzésű villamosok Marx (Nyugati) tér és Béke tér között közlekedtek.

1954.02.01.
A 62-es villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpest, Szilágyi utca között közlekedtek.

1954.03.22.
A 62A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1954.12.31.
A 62-es villamosok Marx (Nyugati) tér és Gyöngyösi utca között közlekedtek.
/A kieső szakaszon továbbiakban a 90A jelzésű villamosok közlekedtek./

1955.01.10.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 62-es villamosok ismét Marx (Nyugati) tér és Újpest, Szilágyi utca között közlekedtek.
--- A 62A jelzésű villamosok Marx (Nyugati) tér és Gyöngyösi utca között közlekedtek.

1956.04.23.
A 62A jelzésű villamosjárat viszonylatjelzése 16-osra módosult.

1961.09.04.
A 62-es villamosjárat viszonylatjelzését 12A jelzésre módosították.

1961.12.15.
A 62-es villamosok Örs vezér tere és Bosnyák tér között közlekedtek.

1964.05.11.
A 62-es villamosok Örs vezér tere és Rákospalota, MÁV-telep (Mézeskalács tér) között közlekedtek.

2001.10.03.
A 62-es villamosok Rákospalota, Mézeskalács tér és Kőbánya, Mázsa tér között közlekedtek.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (466)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.09 0 0 473
A 65-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1914-TŐL NAPJAINKIG (1980):

1914.
A 65-ös villamosok Rákóczi úton át közlekedtek.
/Sajnos a két végpontja számomra ismeretlen./

?
A 65-ös villamosjárat megszűnt.

1954.10.25.
A 65-ös villamosok Thököly út – Erzsébet királyné útja – Lenin útja – Rákospalota, Czabán Samu tér útvonalon közlekedtek.

1950-es évek második felében
A 65A jelzésű villamosok Rákospalota, MÁV-telep (Mézeskalács tér) és Thököly út között közlekedtek.

?
A 65A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1970.04.03.
A 65-ös villamosok Rákospalota, MÁV-telep (Mézeskalács tér) és Rákospalota, Czabán Samu tér között közlekedtek.

1980.01.13.
A 65-ös villamosjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (466)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.09 0 0 472
A 3-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:

1929.
A 3-as villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.

1944.
A 3-as villamosjárat megszűnt.

1945.04.17.
A 3-as villamosok ismét Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.

1954.09.06.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 3-as villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpest, Fóti út között közlekedtek.
--- A 3A jelzésű villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.

1954.
A 3A jelzésű villamosjárat viszonylatjelzését 1-esre módosították.

1961.
A 3A jelzésű villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.

?
A 3A jelzésű villamosjárat megszűnt.

1981.03.01.
A 3-as villamosok Árpád híd és Újpest, fóti út között közlekedtek.

1982.
A 3-as villamosjárat megszűnt.

***
1982.
A 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Élmunkás (Lehel) tér és Újpest, Árpád út között közlekedtek.

1984.11.06.
Az Észak-Déli (3-as) metró Élmunkás [Lehel] tér - Árpád híd közötti szakaszának átadásával a 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Árpád híd, metróállomás és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.
/A metró újabb szakaszának építése miatt az autóbuszok Kruzslák Béla (Gömb) utca - Vágó Béla (Lomb) utca - Madarász Viktor utca - Fövény utca útvonalon közlekedtek./

1985.06.01.
A 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszok Újpest, Szilágyi utcáig közlekedtek.

1990.12.10.
A 3V jelzésű villamos-pótló autóbuszjárat megszűnt.
***

2001.10.03.
A 3-as villamosok Mexikói út – Örs vezér tere – Pestszenterzsébet, Gubacsi út útvonalon közlekedtek.
/A 13-as és a 63-as villamosvonalak összevonásával./

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (466)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.09 0 0 471
A 13-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1948-TÓL NAPJAINKIG:

1948.11.22.
A 13-as autóbuszok Nagyvárad tér – Ecseri út – Ceglédi út – Bihari út – Liget tér útvonalon közlekedtek.
/Korábban az Nagyvárad tér – Ecseri út szakaszon 36A jelzésű autóbuszok közlekedtek./

1949.03.14.
A 13-as autóbuszjáratot villamos-pótló járattá szervezték át, mely Üllői út – Liget tér útvonalon közlekedtek az autóbuszok.

1955.10.15.
A 13-as „villamos-pótló” járat megszűnt.
/Szerepét a 13-as villamos vette át./

1950-es évek második felében
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 13-as autóbuszok Nagytétény, Bányagyutacsgyár és Diósd, Csapágygyár között közlekedtek.
--- A 13A jelzésű autóbuszok Nagytétény, Bányagyutacsgyár és Mechanikai Művek között közlekedtek.

1960-as évek végén
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- 13: Nagytétényi út – Diósd, Csapágygyár
--- 13A: Nagytétényi út – Barackos út, körforgalom
--- 13B: Nagytétényi út – Bányagyutacsgyár
--- 13Y: Nagytétényi út – Mechanikai Művek

1970-es évek elején
A 13B jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzését 103-as jelzésre módosították.

1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám-változások történtek:
--- 13A -> 101
--- 13Y -> 113

?
A 113-as autóbuszok külön menetben Mechanikai Művek és Diósd, Csapágygyár között is közlekedtek.

1984.03.01.
A két útvonalú 113-as autóbuszjáratot átszervezték:
--- Mechanikai Művek – Nagytétény: 113.
--- Mechanikai Művek – Diósd: 115.

1995.12.01.
A 13A jelzésű autóbuszok Nagytétényi út és Balatoni út között közlekedtek.

2000.07.01.
Az alábbi forgalmi változások történtek:
--- A 13-as autóbuszok Budatétény, Campona és Diósd, Csapágygyár között közlekedtek.
--- A 13A jelzésű autóbuszok Budatétény, Campona és Nagytétény, Angeli utca között közlekedtek, a Balatoni út érintésével.
--- A 113-as autóbuszjárat megszűnt.

---

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

Köszönöm!

BPO-700

Előzmény: Újbuda-busz (451)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.02.08 0 0 470
Azt nem tudom, miért, de 2000. július 1-től lettek átcsoportosítva a járatok más garázsokba.

Üdv, Újbuda

v86 Creative Commons License 2004.02.08 0 0 469
Hello, azt tudod, hogy mikor és miért szűnt meg a Récsei (Belváros) garázs?
Előzmény: BPO-700 (468)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.08 0 0 468
Rendben, összegeztem!

Hamarosan olvashatjátok a 13-as és a 70-es autóbusz (és annak családi) közlekedés történetét, valamint a 3-as, 62-es és 65-ös villamos közlekedés történetét!

A 105-ös autóbuszról a #106 hozzászólásban olvashatjátok, illetve a 66-os autóbuszokról a #247 hozzászólásban!

Üdv: BPO-700

Újbuda-busz Creative Commons License 2004.02.07 0 0 467
Irnál valamit a 66, 66gy. buszokról???

Üdv, Újbuda

ARIBOY Creative Commons License 2004.02.07 0 0 466
Szia BPO-700!

A 13-as buszon kivül kiváncsi vagyok a egykori 3-as,65-ös valamint a 62-es villamosok közlekedés történetére.
Valamint a 70-es és 105-ös buszra is.
egyenlőre ennyi!
Üdv:ARIBOY

Előzmény: BPO-700 (449)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.07 0 0 465
Kezembe került egy 1932-es (májusi) térkép!
Azon szerepel az 5A jelzésű autóbusz is!

5: Aréna út - Hadapród utca
5A: Aréna út - Széna tér

Előzmény: BPO-700 (106)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.07 0 0 464
Sziasztok!

Mire vagytok kiváncsiak a 13-as autóbuszon kívül?

BPO-700

Előzmény: ARIBOY (463)
ARIBOY Creative Commons License 2004.02.06 0 0 463
BPO-700:Várjuk a történeteket!
Előzmény: BPO-700 (457)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.02.06 0 0 462
Mi van veletek????
ARIBOY Creative Commons License 2004.02.04 0 0 461
BPO-700!:Én se tudom,hogy hol lehetett a Repülőverseny tér.
AB
Előzmény: BPO-700 (460)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.04 0 0 460
Szóval, hol is volt az a Repülőverseny tér?
Előzmény: BPO-700 (427)
SGábor Creative Commons License 2004.02.04 0 0 459
Sőt, még előbb, mert emlékszem a 15-ös villamos újpesti meghosszabítására még mielőtt elkerültem Magyarországról 1964-ben.

A http://villamos.budapest.hu/ szerint ez a meghosszabítás valamikor 1963-ban történt, a pontos dátumot viszont ott sem tudják.

Előzmény: Blöky (455)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.04 0 0 458
Köszönöm a 45-ös autóbusszal, illetve a 15-ös autóbusszal kapcsolatos észrevételeket!

BPO-700

Előzmény: Blöky (455)
BPO-700 Creative Commons License 2004.02.04 0 0 457
Így van!

A 101-es autóbusszal kapcsolatban a 20# hozzászólásban megtalálod, míg a 115-ös autóbuszét a 302# hozzászólásban!

Ismételten nem vagyok otthon, de továbbra is várom az igényeket!
a legközelebbi történeti beírásomban olvasható lesz többek között a 13-as, a 13A, a 13B, valamint a 113-as autóbusz is!

BPO-700

Előzmény: v86 (452)
Újbuda-busz Creative Commons License 2004.02.04 0 0 456
Kedves BPO-700!!

Olvasva a 20. hozzászólást, miszerint a 101-es busz megszűntetésének ideje ismeretlen, tájékoztatlak, hogy a járat 2000. július 1-jétől sznem jár.

Üdv, Újbuda

Blöky Creative Commons License 2004.02.04 0 0 455
"1919.11.21.
A 15-ös villamosok Városliget – Rákóczi út – Margit híd – Déli pályaudvar – Erzsébet híd – Rákóczi út – Városliget útvonalon közlekedtek.
/Ellenkező irányban a 17-es villamosok közlekedtek./

1920-as években
A 15-ös villamosjárat megszűnt."

A fent leírt úrvonal már 1915-ben létezett. Érdemes még hozzátenni, hogy a Rottenbiller u. - Damjanich u. vonalon érte el a Városligetet.

A 20-as évekbeli megszűnés (ill. a 3kötetes szerint 1919 vége felé) minden bizonnyal ideiglenes volt, mert e villamos.budapest.hu-n található 1928-as menetrendben Városliget - Margit híd - Krisztina krt. volt az útvonal (meglehet, hogy számcserével tovább ment 71-esként).
1929-ben megszűnt.

"1970.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 15-ös villamosok Jászai Mari tér és Újpest, Forgalmi telep közöt közlekedtek.
--- A 15A jelzésű villamosok Jászai Mari tér és Váci út között közlekedtek."

Ez már korábban, legkésőbb 1966-ben bekövetkezett!

Előzmény: BPO-700 (448)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!