"Na hát, a SpaceX miatt késik a NASA kisbolygó szondájának indulása.
Vajon hányszor fogja leírni még ezt a mondatot az Amerikai Űrkutatási Hivatal a jövőben?"
.
.
Hát, pont a NASA-tól (vagy pl a Boeingtől) csúszás miatt másokat kritizálni finoman szólva is furcsa lenne.... :) Szálka és gerenda, bagoly nagy fülekkel és hasonlók.... :)
NASA-nak azért valszeg kellemesebb az ilyen partnerségek óta kijelölni a felelős felet.
Artemis program esetében is igencsak esélyes majd ez a felelősség szétterítése. Kongresszus nem ad elég pénzt, SpaceX és társai nem tudják megugrani a vállalt kapcsolódó kötelezettségeiket, stb..
Az FH egy hetes csúszással kapcsolatban nekem ez jutott az eszembe: "Better scrub than RUD.". "Jobb egy kis eltolás, mint egy nagy robbanás." -na jó, ez magyarul elég béna. :D
Sztem a legnagyobb gond ezzel a bagázzsal, hogy állami szintre emelte a korrupciót. Se ügyészség, se bíróság nem független. Demokrácia kuka. Ezt jól látja az EU is, ugye.
Vmiért a mai napig nincs elszámoltatás, csak ujjal mutogatás.
volt már olyan, hogy a hűtőszekrényt se nézték ki az oroszokból, aztán durrantottak a szputnyikkal, stb.. persze nem azt állítom, hogy most is ez a helyzet.. csak arra utalok hogy mennyire végtelenül "bölcs" dolog ennyire russzofóbiásan lebecsülni az ellenfelet.. arról nem is beszélve hogy az űrversenynek se tesz jót.
szerintem is telitalálat, mindig is a reprezentáció és nagykövetség a világ felé a fő funkciója, amire ezerszer alkalmasabb, mint az összes eddigi elődje, és az is jó, hogy kegyelmet adott budaházyéknak. :) (egyébként meg, sose volt még olyan köztársasági elnök, aki semleges lett volna. de ez persze csak akkor nagy baj, ha a fidesz csinálja. ahogy lopni is csak egyedül a fidesz lopik persze.. se előtte, se utána nem fog más kormánypárt.. a korruptság csak és kizárólagosan fideszspecifikus dolog... :D )
Nyilvan ne itt, meg minden, de olyan szivhezszoloan szep vallomast irtal Katalin asszonyrol, hogy kijött belölem, mint reakcio. :) Anno Plagi bacsi is nagyon kedves ember volt egyebkent, es az Ader is nagyon szepeket beszelt a környezetvedelem fontossagarol. Söt en is nagyon jo köztarsasagi elnök lennek, mert mosolyogni tudok, helyeket meglatogatni tudok, elbeszelgetek barkivel megy nyelveken is, es ha eldöntöttem, hogy mindent alairok amit elem tesznek, es semmi ugyet, konfliktust nem vallalok fel, akkor nem bonyolult munka ez. :)
.
Na, de hagyjuk ez nem urhajozas, bar neha ugy erzem, hogy az egesz NER maffiat be kene tenni egy raketaba, es kuldeni öket a Voyager-2 utan ki a picsaba a Naprendszerböl is.
off: Warli, ez itt off, főleg ilyen részletességgel.
Ha magyar téma, akkor a HUNOR program. Most nem találom a forrást, de közeledik az Axiom-os szerződés aláírása ("egy hónapon belülre" emlékszem), valahol olvastam, vagy hallottam. (Szerintem Spacejunkie-n, de a cikkjeik közt nincs, lehet, hogy élő adásban hangzott el.)
Hiaba mosolyog, ugyanannak a tolvaj rendszernek a kiszolgaloja es haszonelvezöje. Ö is egy sima alairogep, es semmifele törvenyi gatat nem jelent ugyekben, se KATA, se tanarok statusza, semmi. Az ures pozitivitastol meg mar reg nem esek hasra senkinel, ennel mar többet eltem, es tapasztaltabb vagyok.
Az autók szerintem 2000-2010 között voltak a "csúcson", mert már kellően okosak voltak, viszont még nem voltak túlfejlesztve. A fejlesztőkön ott az állandó nyomás, hogy kell valami új funkció az új modellbe mert verseny van.
Így most BC-t csak az építésre tudják használni. Át kéne hajózni a kész fokozatokat Cape-ra*, de ott meg még sehogy sem áll a torony meg a többi. Mostanában elég nagy a csend arrafelé, nem tudom hogy haladnak...
*Fel tudnák egyáltalán rakodni egy uszályra valahol a közelben?
jól hallom hogy a következő orbitális teszt lehet hogy jövőre csúszik? ez környezetvédelmi területre építkezés elég rendesen kezd most visszanyalni.. :/
én az örökös sütikre figyelmeztetéstől mászok falra, ha naponta átlagban meglátogatsz 100 oldalt, mind a 100 különféle módokon baztat, évek óta,.. meg fogadjam el a feltételeket meg az adatkezelési tájékoztatót stb.. ilyen hozzájárulás, olyan személyreszabás, iratkozzak le hírlevélről, célzott reklámok stb.. meg regisztráljak mindenhova.. gyűjtik az adatokat mindenkiről és mindent megtesznek hogy pokollá tegyék az életed pedig csak egy nyamvadt cikket akarsz elolvasni.. de ha valami gebasz van, mert lenyúlják a pénzed netes vásárláskor, akkor az egész semmit nem ér, mert te vagy a hibás.. meg minek kell nevesíteni a mobilszámokat, meg bankszámlákat az átlagembernek, ha a hackerek simán kijátszák az egészet és milliárdokat nyúlnak le??? hogy nem tudják megoldani normálisan??
Érdekes, hogy hamis biztonságérzetet is adhat. Pl. a követés módot állandóan használom. Volt, hogy láttam, áll a lámpánál a sor, de nem reagáltam, vártam hogy majd fékez. Aztán satufékeznem kellett, mikor rájöttem, hogy nem fog... Korábban volt egy apró fékezésem, kilépett, és meg azt hittem, be van kapcsolva.
Szóval nem jó teljesen a gépre hagyatkozni, figyelni kell.
Jórészt off: ez az egyik nehezen megfogható baj a NASA-val régóta, meg lehet, az egész világgal is amúgy.... Az ember érzi, hogy gyakran túlzásba viszik a biztonságot, és a túlbiztositás túlbiztositását, de emiatt nehéz szót emelni, mert aki a "biztonság" ellen felszólal az nyilván felelőtlen, meg mi van ha és ne én legyek a felelős, mert akkor kirúgnak. Ettől a biztonságra törekvés nagyon elburjánzik.
De pl a saját autómban is nehezen tudom megszeretni, hogy állandóan figyelmeztet, csipog, pittyeg, valamilye mindig van, igyak egy kávét mert fáradt vagyok, ne hagyjam el a sávom közepét (miközben csak előzéshez készülök) és hasonlók idegesitő sokasága.
Lehet hogy inkább óvatosak, mint hogy a pár tíz (száz) millió USD projektet egy fatális Földi hiba miatt kelljen kukázni (aztán meg majd lehet hallgatni a laikus fanyalgókat, hogy ezt is jól elbaltázta a NASA).
Amúgy meg tudják már, hogy mennyi gram mintát gyűjtött.
és képzeld el, mennyi pénzért irt tanulmány, értekezlet, jó pénzért végrehajtott gyakorlatok, tanácsadócégek sokaságának munkája előzhette meg a nagy napot, hogy a cucc összeszedését kidolgozzák.
Mennyi idő kell, hogy azt a kis tartályt elvigyék valahova és kiboriccsák egy asztalra.
Már csak jó lenne megmérni, hogy mennyit gereblyéztek össze. Leszállás után is röhej volt, amit műveltek.Vagy egy órát fotózgatták, körbejárták jó párszor, aztán egy hálóba rakva elvitték, ami egy elég veszélyes műveletnek látszott, mert egy géphiba esetén először a pakk ment volna a levesbe.