A Suzukisok Klubja (vagyis mi) szervezzük Visegrádra. Valszinüleg kolbászsütés, foci tollas, sörözés lesz Október 1.-én. Klubtagoknak ingyen kolbász - sör. Örülnék ha minnél több Lianás találkozna egymással. MINDENKI JÖJJÖN!!!! Én ott leszek. :-)))Ha eljöttök láthattok egy első generációs Lianát. bővebben www.suzukiklub.hu
Egyébként szerintem azért a Lianából nem lesz népautó, mert nem mindenkinek tetszik, azért a presztizse nem olyan mint a Toyotáé, nincs agyonreklámozva.Lényeg hogy mi szeretjük.
Most, hogy így felhívtad rá a figyelmet ... hogy keveredhetett Mo-ra? (Ez valószínüleg az amerikai piacra készült automata váltóval - az ausztrál piacon 2,3-as motorral láttam hirdetni, az amerikain meg 2,0-as motorral)
Úgy látszik, szaporodnak a Lianák. Újra láttam azt a Sedant, ezúton a posta előtt parkolni, amit pár napja. Ezek szerint errefelé van egy 5 ajtós és egy szedán.
Kezd tömegautóvá lenni! (Még a végén átíratkozom egy Tata-ra - Indiában készül, s a múlt évben csak 4 darabot adtak el belőle Mo-on. - Lianából meg már csak én tudok a környékemen kettőről.)
A hangszóró ami a régi lianában van nem egy nagy szám, és sajnos a beépítőkeret nagyon speciális, így ha átlag feletti igényei vannak az embernek akkor nehéz helyzetben van......ha valakit érdekel leírom én hogyan oldottam meg
Én nagy mérgesen állapítottam meg valamelyik nap, hogy a kis városban, ahol lakom, egy ugyan olyan színű (bézsmetál) és felszereltségű Liana áll a parkolóban mellettem, mint az enyém. Ráadásul az is két hetes körüli. Ez Szarvason van.
Ma voltam Mezőcsáton, és mit látok a parkolóban a fürdőnél: detto olyan Lianát, mint az enyém. Borzalom :-))).
Egy év alatt sokat fordult a világ az autóeladások terén. Az az érzésem, mostanra jött le az egyszerű vásárlók szintjére az EU belépés itteni előnye. Így nem hasonlítható össze a két helyzet. Noha nem figyeltem akkorban az autóárakat, csak az EU csatlakozással öszefüggő ármozgásokat figyeltem (egy kicist vártam, hogy reálisabb árakat szabnak majd a kereskedők, noha eleinte csak az árfelhajtó tényezőket hangsúlyozták), de azt hiszem, nem lett volna reális akkor igazi árkedvezményeket elérni. Megadták az árakat, s nem is volt kedvezőtlen a többi hasonló felszereltségű autókhoz képest. Nem volt rossz választás. (Én is rutintalan vagyok az adás-vételben (nem is olyan könnyű az, mint gondolná az ember), igaz, elég sok autót vettem használtan, de az azért más. Ez lesz a második új autóm amúgy, de az első még MERKUR-os volt, s ott aztán nem volt helye okoskodásnak!)
(Igazából miért a Lianát választottad?)
Szerintem most az egész autóiparnak rosszul megy, s a kereskedőknek sem könnyű a dolguk. Részint jobbak az autók, nem kell okvetlenül 4 éves korukban lecserélni őket (ugye a híres 3 éves Lada, ami új árában ment el, sosem lesz már ilyen jó világ a kocsit eladni akarókra!), részint a világ gazdagabb felében is csökkent a vásárlóerő. Részint kezd nálunk is annyi autó lenni, ahány család, s a második autó még Európában sem tömegjeneség, s ha van is, az egy kisautó legfeljebb.
Többen mondják, hogy a Lianát Indiában gyártják. Többen meg azt, hogy Japánban. Nem tudom eldönteni.
Igaz, út mellett nem lehet már autót javítani, mint én a Wartbrugommal tettem (ha úgy jött, útmellett kicseréltem a kuplungtárcsát benne - pedig azt szinte sose kellett ebben a tipusban, mert szabadonfutós volt, de nekem a kinyomócsapágy a szabdonfutó okán kajla volt, s rendre taccsra tette a tárcsát, de komplett meghajtó tengelyt meg nem lehetett szerezni. Mire szereztem egyet, el is adtam szegényt), de azért az elterjedtebb márkák esetében úgy a célszerszámok, mint a megfelelő szaktudás jobban rendelkezésre áll.
(Nekem van egy Pontiacom is, s tudom, hogy nem is lőnek hozzá még nagy szervizekben sem, nem tudnak egy kerékösszetartást állítani, mert nincs hozzá táblázatuk, célgépük, úgyhogy van egy szerviz itt nekem, s ha kell oda vitetem akárhonnan is, mert nincs rá más megoldás. Erre igaz, csak lelkiekben vagyok felkészülve, mert eddig kétszer hagyott az út mellett, mind a kétszer a gáz üzem miatt, már tudom, s mind a kétszer egész közel a szervízhez - 15 kilométeren belül, érdekes , de így volt.)
Valami ilyesmire számítok majd a Liana-val kapcsolatban is.
Hát, három évig nem szokott egy autónak baja lenni, még a Trabant is vígan hozta ezt a három évet. Én ezt az autót vagy 10 évre veszem, s a Suzuki Mester lejárta után is van élet.
Nem is tudom. Most az új Swiftekről csak jókat hallok, s sokan dicsérik a Suzukit. Habár engem ilyen presztizsszempontok nem érdekelnek. A Swfit telejsen megbízzhatóan múködött, s remélem, a Liana is így tesz majd.
Még nem is láttam tán 7 Lianát, még a szalonkban látottakkal együtt sem. 3-at láttam az utakon, s a bejárt szalonok közül 2-ben volt. Ez így összesen 5 darab.
2004 majus elejen rendeltem, 2004 julius 17-en vettem at.
kedvezmenyt nem kaptam. Az uzembehelyezes koltsege volt 50000 Ft. Plussz ajanlottak dolgokat, de par dolog nem kellett. Kaptam kotelezo tartozek csomagot, szonyeget. Akartak adni CD-s radiot!:) Elso uj vasarlasom volt. Rutintalan voltam!:)
Hasznaltban is csak ket kocsit vettem a sajat penzembol!:)
Az ar olyan dolog, hogy az akciozik, akinek szarul megy. A statisztikak szerint az altalad felsoroltak mindegyikenek csokkent az eladasa itthon es a vilagban. Van amelyiknek majdnem 30%-kal. Gondolom nem veletlenul. A VW-k is milyen arban voltak es ma mar levittek az araikat ok is! Azt ne felejtsd el, hogy a Liana 10% vam hatrannyal indul ezekkel a markakkal szemben es a nem olcso japan munkasok rakjak ossze.
Mert a tobbi kocsit is az ut mellett lehet javitani, mint regen a Trabantot!:)
Amugy nem valoszinu a hiba, de ha lenne, akkor is ott az ingyenesen hivhato Suzuki Mester:
Biztos mondtad, hogy mikor vetted a kocsit , de már arra nem emlékszem (arra igen, hogy nem régóta a tiéd), mikor. Csak azért kérdem, hogy kaptál-e valami kedvezményt a vásárláskor, s ha nem régen vetted, talán még érdemben összevethető, milyen kedvezményekkel mennek most az autók eladásra, s hogy amit én kaptam, az szokásos kedvezménye-e, vagy alatta marad a szokásosnak?
Ha jó a klíma, nincs nagy jelentősége az ablakok nyitogatásának, s engem nem zavar, hogy felfele nyomni kell, amig fel nem ér. Ilyen volt a Swift Sedanban is, s elvoltam vele.
(Több márkánál olvasom, hogy nem egyszer bosszúság forrása a túl sok ehhez hasonló kényelmi berendezés, mert hamar romlanak, s csak boszankodik miatta az ember, noha elvan nélküle amúgy, ha nem birizgálná, hogy de ott lehetne.)
A csak Suzuki bezzeg árban nem szerénykedik!
Az Opel, a Citroen , a Renault most igen nagy kedvezményeket ad (a Picasso 1 millával jobb most, s eléggé elgondolkodtatott!), az Ople Astra Classic II. is szinte jobb árban van a piacon közel azonos felszereltséggel (az Opelnél széles az extrák választéka, s mint dominót lehet kirakni a kívánt szintet, s így akár fél millát is lehet fogni még jó felszereltséggel.)
Azért az is valami, hogy alig van belőle a magyar utakon. (Ha majd valami oknál fogja javítani kellesz valahol, lesz nagy tanácstalanság, s célszerszámok hiánya a mester részéről.)
Már vagy két hónapja nézegetem az autókat ilyen szemmel, s eddig egy 5 ajtósat látok a környékünkön jönni-menni, láttam egy Sedant elmenni egyszer a közelünkben, s most kedden, hogy voltam Ausztriában, hazafelé jövet a Sopron-Győr főuton egy faluban láttam állni egy 5 ajtósat egy ház kapubejárójában. Ez három darab.
Ez azért nem sok 2 hónap alatt. (Ide se ír senki, mintha nem lenne ilyen autó, csak vagy 3 idelátogatónak.)
Ez a matrica akkor azt jelenti, hogy nem kikapcsolható az utasoldali légzsák, így egy balesetben elszáll az utasoldali légzsák is, ha kell, ha nem.
(Persze az adott helyzetben nem búsul az ember miatta, főleg ha túléli - vagy ha már meghallt? - , de azért nem rossza, ha kikapcsolható, egy kisebb baléestebne nem kéne okvetlenül cseréltetni.)
Csak nem a kisvárdai Suzuki Speciál 1.-ben vásároltad a Lianádat? (Attól 1., hogy a 2. Nyíregyházán van? Elég nagy cég lehet. Csak Suzukit forgalmaznak?)
Akkor úgy értendő a négy hangszóró, hogy van elől kettő az első ajtókban, és van hátul kettő C oszlopokban?
A Switemben sokáig csak a két első gyári hangszóró volt, s városi használatban elégnek bizonyult egy egyszerű rádiósmagnóval. (Később vettem bele egy egyszerű cédés rádiót és még két hangszórót hátra. Itt ki volt építve hozzá minden, a hely és a kábelek is, csak össze kellett dugni őket. Eze az én autókázái igényemet teljesen kielégítette. Ha ennél többet tud az, ami az új autóban lesz, teljesen jó.) De ha meglelesz még valahol két magassugárzót, az külön öröm.
Ha van visszajelzés indításkor, s működik is, akkor biztos jó kell elygen, s állandóra bevilágítana, ha eléromolna a légzsájk érzékelője.
Tudsz olyanról, hogy az utasoldali légzsák kulccsal kiiktatható, ha gyerekülés van elől, vagy ha nincs benne utas? (Ha egyedül utazik az ember, s kisebb ütközés van, nem kell okvetlenül elszállni az utasoldali légzsákoknak, mert elég sokba jön a cseréje.)
(Vannak ezen a nyáron Kisvárdán színházi játékok a hátrontúli színházak részére?)
Elnézést! Azt hittem, még benne laksz az autóban ... Jöjjön meg az enyém, ki se lehet majd szedni belőle. (Köszönöm az infót, de hát egy-két nap olyan itt, mint a húsvéti misében az egy hét: se ide, se oda.)
Kíváncsi leszek akkor, mennyi lesz abban, amit nekem átadnak. (A topiklakók egyike azzal is biztatott, hogy talán automata klimával szállítják tavasz óta az autókat: nem lenne kellemetlen meglepetés.)
Én kaptam egy színes prospektust, olyan hosszúkásat, amiben sokminden benne van, adatok, felszereltségek, színek, leírások, stb., onnan veszem az okosságot és a kérdéseimet, ha valamit nem lelek benne.
Így nem lelem benne azt sem, hogy van-e benne légzsák kontrolllámpa, s ez is egy kérdés lenne. (De ráért bármikor is a válasz, Isten őrizzen minket a fogyókúrától, habár rám rámférne.)
[Más autókban ez a kontrollámpa, már mióta itt olvasgatok, el is romlott nemegyszer az itteni különféle topikok tanusága szerint (Picasso, Opel Astra Classic II.), s vakriasztásoat produkált.]
Lesetaltam ujra a kocsihoz. Az biztos, hogy negy hangszoro mukodik. Elso ajtokban es a hatso oszlopokon egy-egy, valamint van egy racsos resz a muszerfal tetejen ketoldalt a szelvedo alatt, ami altalaban a csipogokat rejti (igy ranezesre van is ott valami).
Igy lesz 6, amit 4-nek tuntetnek fel a weboldalon.
Remélem, nem lesz gond az átadásban, sem az iőpontokban.
A nekem adott leírásban az 1,6-os GS-hez csak 4 hangszóró van feltüntetve. Ebből gondoltam, hogy ennyi van benne, s reméltem, hogy mint a Swift Seadnban is, a heléyn van akábel, ki van hagyva a kalaptartóban a hangszóró helye, tehát csak venni kell megfelelő impedenciájú hagóngszórót, be kell csvarni a helyére, s be kell dugni a madzagot.
GS-ekben 6 hangszoro van. Elol negy (normal az ajtokban es ha jol emlekszem egy-egy magassugarzo a muszefal tetejen). Hatul ketto (otajtosnal) a hatso oszlopba epitve.
A kocsiban csak négy hangszóró van. Kettő a két első ajtóban, s kettő a műszerfal jobb és bal oldalán az A oszlopk mellett.
Ki van építve a hátsa ajtókhoz (vagy a kalaptartóhoz) csatlakozás két hangszórónak? Vagy oda kell madzagolni és ki kell vágni a burkolatot a plusz két hangszórónak?
A gépkönyv detto olyan, mint a régi Swifté. A városi világítás kontroll lámpája nem tudom, hogy van-e, de azt igen, hogy látszik, van -e világítás.
Nem tudom, milyen az a cég. Barátnőm Fordot vett (nem tudtam lebeszélni), apáméknak Toyotájuk van, apukámnak van egy opelja (szolgálati autó), és mindet úgy vették - vettük át, hogy mentünk a pénzzel, kifizettünk mindent, kezünkbe nyomták a forgalmit meg a slusszkulcsot, elmagyarázták, hogy a kulcs mire való, elhadarták, hogy az autóban milyen gomb mire való (általában a 10% marad meg), aztán mehettünk Isten hírével. A foglaló volt a biztosíték arra, hogy ki fogom fizetni, mikor levizsgáztatják. Ennyi. Gondolj bele! Egy autó, amit Neked elad, úgy 65%-ban van neki. A többi a haszna. Ergo: ha nem viszed el, és a foglaló az ővé, majd elviszi más, és akkor gazdagabb a foglalóval. Ennyi.
Remélem, rendben lesz minden, s majd erről fogok tudni pár sort írni, s nem az ellenkezőjéről. Milyen részletes a gépkönyv? Van olyan részletes, mint a Swifté?
Persze a kocsit nem adjak at, amig nem fizeted ki! De te majdnem egy honappal hamarabb kifizeted.
En kb. ket nappal hamarabb fizettem ki, de azert mert atutaltam a penzt. Miert menjek a bankba, varjak a soromra, vegyek fel 1,5 milliot (szerintem az automata ennyit nem ad ki!:)), majd lepjek ki az utcara a kocsimhoz es menjek el a kereskedohoz. Na ez nem hianyzik az eletembol. Ezert fizettem ket nappal korabban. Ugye nekik is ellenorizni kell, hogy megerkezett a penz a szamlara (igy biztosan meg is erkezik).
Ha keszpenzt vittem volna, akkor az atadas napjan eleg lett volna fizetni. Igaz nekem hitelem is van a kocsin.
Ezek a konkret datumok is zavarnak. Nekem egyszeruen azt mondtak, hogy majd telefonon szolnak, mikor mehetek a kocsiert.
Azt hittem, egyedül vagyok, aki úgy döntött, hogy a cigit és az alkoholt (az én kamaszkoromban még a kábítószer csak szóba se került), vagyis annak az árát egy az egyben másra, azaz esetemben benzinre és autóra költöm.
S így is tettem. Nem dohányzom és antialkoholista vagyok (voltam inkább, már lemondtam róla, nincs kedvem senkit meggyőzni arról, ha alkoholt iszik, kitol magával - még nem láttam olyan lakatost, aki a kalapácsából minden nap lereszelt volna csak úgy szenvedélyeként egy keveset, pedig aki iszik, ezt teszi: rongálja az agyát), s ez bizony havi szinten még normális menetben is legalább mai áron 30 ezer pénzben mérhető.
Igy igaz, a kocsitartás nem olcsó mulatság. kb egy 100-asban lesz évente az üzemanyagon kivül. Én úgy döntöttem, megér ennyit a kényelmem. Semmi költséges hobbim nincs, nem dohányzom, szolidan fogyasztom az élelmet :-))))))))) inni csak ásványvizet, :-)))))))))))))) kell egy kis só, hogy ne legyen izetlen az élet. Csak a családban tudok pár embert, akik több ilyen merci tartására való cigiből csinálnak füstöt évente.