Vett valami nagyon gyatra minőségű olcsó (szerintem eleve túl sűrű) hajtóműolajat. A töltést ő is előírásszerűen végezte, várta hogy kifolyjon a nívónyíláson a fölös mennyiség. De nem folyt: ő meg csak töltötte, töltötte,töltötte... Lehet hogy el is volt tömődve a nyílás nemtom.
Olyanannyira sikeresen hogy az olaj másnap folyt ki neki a kuplung oldalán a főtengely szimeringnél. Szerencsétlen egész nap a kuplungot pucolta.
Na persze bocsánat nem akarok megokosítani senkit, de azért szerintem mértékkel azzal az olajjal, nembaj ha egy kicsit kevesebb van. Az meg hogy nem megy bele hajszálpontosan 0,8dl attól is lehet hogy a régi olaj nem folyt ki rendesen. Kollégák itt persze akik nálam okosabbak már mondták, hogy olajcserét csak melegen. Érdemes ellenőrizni a leeresztő csavar tömítését is. Ha egy kicsit is megviselt állandóan csöpögni fog az olajod.
hali, már hogyne ütne fel szerencsétlen gép gödrökben,vagy terepen,amikor az első villa rugóútja nincs 10 cm sem! és azzal is együtt kell élned,hogy a villa -még ha rugalmas ellenállással is- bizony csavarodik,mintha főtt tészta volna. nem terepre való. az már viszont valóban gond,hogy ha a rugóstagok úgy lógnak a villában,hogy még zörögnek is. első kőrben javaslom nézz az első villáról robbantott ábrát meg,és vesd össze a tiéddel,hogy minden úgyanúgy, és ugyanott van-e. ami biztos,az az,hogy telóperselyt cserélned kell.
Hello! A rugózó részek lógnak a szárban. Ha mész vele, akkor olyan, hogy jobbra-balra el tudod fordítani a kormányt eléggé ahhoz, hogy zavaró legyen úgy, hogy közben a kerék nem moccan semerre.... Valamibe belemész, olyat felüt a teleszkóp, hogy majd elrepülsz vele, és menet közben kicsit egyenetlenebb úton folyamatosan csörög az eleje.....az a bizonyos lógás csörög...mintha le lenne lazulva az első sárvédő, pedig nincs..... Ha befogod szemből az első kereket a térded közé, akkor lehet mozgatni a kormányt jobbra-balra.... Na akkor mit is csináljak pontosan? Mit vegyek bele? És akkor hogyan is tudom kiszedni a maradékot a villaszárból? Mégegyszer: a felső csavar kint van. Alul kijött a rugó a teleszkópszárral egyetemben. Ami bennemaradt, az valami hüvely, vagy nemtudomminekhívják, na az hogyan jön ki? Ha esetleg vennem kell alkatrészt, ezt akkor is szét szeretném szedni, hogy tudjam, hogyan áll össze....
Látom itt is jómunkásemberek vannak, nincs annál jobb mint félnapi vagy egésznapi motorszerelés után kedvencünk társaságában meginni egy jó hideg sört :)
Amikor olajat cseréltem, nem tudom miért, de nekem nem ment bele 0,8dl, sokkal kevesebbet öntöttem bele és már folydogált kifelé rendesen, ami meg először lejött belőle az sokkal többnek tűnt mint 0,8.
Én úgy szoktam, hogy addig öntöm, amíg meg nem jelenik a szintjelző furaton az olaj. (nem egy csepp, hanem elkezd folydogálni) Ekkor befejezem a betöltést, becsavarom a szintjelző csavart, letörölgetem a kifolyt olajat, majd megiszom egy doboz sört!!!
Ez utóbbi a legfontosabb a műveleti sorrendben!!! :D
Ha Te is így teszel, a megfelelő mennyiségű olaj lesz a hajtóművedben.
Lenne egy lehet zöldfülü kérdésem! Most cseréltem olajat, a babsziba, azt a MOLos 80W90et. Fecskendővel töltöttem 10 ml essel, amiböl ugye 8db kell hogy 0,8 deci legyen. Namost, az 5. fecskendőnél megjelent az olaj a kis nyiláson (igaz nem folyt csak megjelent) viszont a 8. fecskendőnél sem folyt ki semmi. Jah és nem is igazán 8 deci hanem több volt mert a 10. ml után még van egy kis hely szoval olyan 0,9-0,95 deci lehet benne.
Annyi lenne a kérdésem hogy ez a kis plusz olaj nem probléma!??!
Valamint hogy akkor nekem miért nem folyt a nyilásbol semmi?? Elég benne az olaj!?
- teljesen üresre folyattam a deknit, mert kifolyás után még elmentem csavarboltba, és betöltéskor is állt kicsavart csavarokkal (kivéve a leeresztő) egy jo 10percet.
Itt nálunk van egy igen jóhírű gépműhely, ők 0,03-ra illesztik. Egy motorszerelő kollégával beszéltem, azt mondja, soha nem volt gond a felújított motorokkal.
vettem 350-ért (rablás) egy tűszelepet a karburátorba, elvileg így már nem fog folyni a benzin ha nyitva van a csap, hogy kell a benzinszintet beállítani?
A henger-dugattyú párosításban kénytelen voltam a gépműhely által adottakra támaszkodni,révén hogy sem furatmérő indikátorom,sem mikrométerem nincs otthon,így nem tudok századmilliméter pontosan mérni. Pedig de soxor jól jönne...
Érdekes amit a falslevegő ellenőrzésével kapcsolatban írsz! :)) Már én is gondolkodtam ilyen variáción, de a kivitelezésig még nem jutottam el. Talán azért mert nekem még nem volt rá szükségem.
Bár az ellenőrzésre inkább a cégünk által is használt spéci szivárgás vizsgáló sprayt alkalmaznám.
No ezért nem nagyon akaródzott előhozakodnom az ötletemmel, mert várható volt, hogy erre odafigyeltél.
Azért nagyon kíváncsi leszek a végkifejletre!!!
Magyar dugó: Megmérted-e, hogy a megengedett 0,03 mm átmérő különbség a henger és a dugó között rendben van-e?
Csak azért kérdem, mert akkor most már menjünk végig minden lehetséges problémán!
A korábban behangolt porlasztód bizonyára nagyon jó, de azért tudod, hogy ahány motor, annyi féle beállítást kíván. Lehet, hogy csak nüansznyi különbségek vannak, de lehetnek! Persze falslevegő nélkül!!!
Eszembe jutott, hogy annak idején a MEZŐGÉPNÉL, ha összeraktunk egy felújított motort, feltettük a fékpadra, hányszor volt, hogy valami nem stimmelt. Pedig alapvetően minden jó volt. Ilyen a mi szakmánk.
Azért jó a cukrászoknak, mert ha valamit elbaltáznak, sok esetben még meg tudják enni. :)))
Nekünk azért necces lenne egy dugattyúgyűrűt befalatozni! :DDD
Na megcsináltam amit mondtál, de az a szűrő nincs eldugulva, egy ilyen ém szűrő van benne, de azon simán átmegy a levegő. Viszont most meg nem tudom leállítani a motort, csak ha leveszem a gyertyapipát, az ellen mit tegyek, hogy tudom rövidíteni a leállító bovdent, vagy mit csináljak vele hogy működjön?
örülök minden ötletnek,holnap ki is próbálom kuplungpofák nélkül.
Ugyanakkor az enyém terhelten is csinálja (tehát menet közben), de csak egy adott fordulatszám tartományon belül.
A hengeren a szívócső alatti hőszigetelő bakelit betétet én is szépen síkba csiszolgattam,és a tetejére -lehellet vékonyan pasztázva- odatettem a készletbeli papírtömítést,de szétszedem mégegyszer.
Tóni bá!
Bizonységul itt a kép róla,hogy jól van ez:
a henger aljában a 2 plusz felömlő amit csináltam,a dugattyún pedig ott mutatja a nyíl a kipufogó nyílás irányát.
Már elnézést kérek,hogy "osztom az észt",de nekem is voltak hasonló gondjaim az első elindítást követően.Kicsit emelt fordulatszámon /terheletlenül/ érdekes hangok /ciripelés,csattogás,majdnem mint a T55-ös alapjáraton/ jöttek a motorból ami a terhelés /behúzott hátsófék/ vagy a fordulatszám növelésére teljesen eltünt és ráadásul a motor is rendben működött.Kiszedtem a kuplung és indító pofákat /minden egyes darabot összejelöltem a kivételkori helyzetével/ és a mágnesdob csavarján keresztül egy sarkosra esztergált dugókulcs betéttel fúrógéppel megforgatva a motort beindítottam.A rendellenes hang így nem jelentkezett.Visszaszereltem a pofákat a korábbitól eltérő helyzetekben és azóta nem jelentkezett ilyen probléma.Végköveztetésként azt vontam le,hogy vagy valamelyik pofa lötyögött kelleténél jobban a helyén vagy nem huzattam fel eléggé a lendkereket a főtengelyre és emiatt az indításkor használt körmös fogaskerék /ami alatt az a bizonyos 26 tűgörgő van/ és a lendkerék közt túl nagy volt az illesztési hézag.
A falslevegő problémára nagyon készültem,de szerencsére sikerült elkerülnöm.A karbi könyökcsöve és a henger csatlakozásánál lévő keménygumi /azt hiszem ebonit/ síkbacsiszolása és nagyítóval történő átvizsgálása során észrevettem egy hajszálrepedést az egyik csavarlyuk irányában,valószínű egy korábbi túlhúzás eredményeképp.Kicsit magasabb hőtűrésű pillanat ragasztóval megszüntettem a repedést és alá és fölé is betettem egy papírtömítést.
Ha van egy karbi könyököd,akkor kis barkácsolással készíthető rá olyan csatlakozó felület amint keresztül egy autópumpával lehet némi kompressziót létrehozni a forgattyúsházban.A dugattyú beállítható úgy,hogy a szívóoldal a karbi irányából nyitott legyen de a kipuff oldalról zárjon.Az elszökő levegő kimutatható egy kis a tömítésekre,szimmeringelre felkent zsír buborékai nyomán.
Ha butaságot írtam akkor bocs,ha segíthettem legalább ötlet szinten akkor örülök neki.
Tóni bácsi! Figyeltem ám erre! :-) A gyűrűvégek a kifufogó nyílás melett zárnak össze. A plusz 2 felömlőt vele szemben alakítottam ki,már csak az átöblítés miatt is. De örülök,hogy felvetetted ezt a gyűrű dolgot,ugyanis esküszöm ez motoszkált a fejemben: "teljesen olyan mint ha a gyűrűk zörögnének". Szóval tele mára a hócipőm. Miután picit járattam a gépet,észrevettem,hogy csöpög a szaft a motorból a kifufogócsonknál.Ok,kicseréltem a tömítést,máris sokkal csendesebb lett a motor. És ekkor lett kifigyelhető ez a hang,ami idegesít: tökre olyan mint a gyűrű ciripelés. Alapjáraton semmi,aztán ahogy elkezdem emelni a fordulatot,akkor előjön (olyan mintha egy laza lemez elkezdene rezonálni) ,aztán egy adott fordulaton elhallgat. Az őrületbe kerget. Ami biztos,az az,hogy magyar dugattyút és gyűrűt tettem bele.Lehet megint megszívtam az utángyártott alkatrészek "méretpontosságát,minőségét"? Egyébként sincs finom hangja az egésznek,nagyon nyers.Olyan finom surlódó hang jön belőle,mintha szárazon futna benne csapágy. Pedig nem! Aztán meg felraktam rá egy olyan porlasztót,amit másik motoron nagyon pipecül beállítottam.Na,erre felrakva meleg motornál is gázadásra azonnal lehörög. Remek. Benyomom neki a szivatót (meleg motornál még mindig), erre vígan jár... Nyílván fals levegőt szippant valahol.De hol?!Új kétajkú szimmeringek vannak benne a főtengelynél is.Ezek után minden tömítést a szívóoldalon kicserélek holnap saját gyártmányúra. A levegőcsavart ütközésig betekerve már hajlandó volt rendesen venni a fordulatot,de ez nyílván így nem jó. Füstől mint az állat,a gyertyám 14 km után is koromfekete... Lesz mit csinálnom úgy érzem,bár pillanatnyilag azt sem tudom mihez nyúljak. Itt van ez a kis dög:
A Babik hajtóművének lehet egy kis hangja alacsonyabb fordulatszámon, azaz kis sebességnél, ez nem jelent okvetlen rendellenességet, ha nagyobb sebességnél teljesen megszűnik.
Azt szoktuk mondani, hogy több darabból van, ezért kissé zörög. :)
Csapágy- és szimmeringcsere után vagyok, a moci hangja nagyon szép lett, szinte teljes a siker, de egyesben néha fémes kopogó hang jön a blokkból. Álló helyben pörgetve nem zörög. Van valakinek valami ötlete?