Még mindig azt tartom furcsának, hogy gyertyacsere után kezdte a hülyeségét. És se nem trafó, se nem gyújtáskábel, sem gyertyahiba az oka, mert ezeket már kizártam! Tényleg lövésem sincs, de az tény, hogy a befecskendező szelepek csatlakozóinak megmozgatása után jóval ritkábban produkálja a rángatást alacsony fordulatról gyorsításnál. Esetleg öntsek bele egy injektor tisztító adalékot? Vagy szedjem le a csatlakozókat, óvatosan csiszoljam fel, küldjem meg WD-40-nel és tegyem vissza?
Esetleg még az üzemanyagnyomást lehetne megvizsgálni. De, hogy azt működés közben mennyire, és hogyan lehetne vizsgálni azt nem tudom. A nyomásszabályzó az üzemanyag szivattyúban van. A rail csőre oldalt van bekötve, esetleg onnan lehetne kicsatolni valahogy valami műszerrel, és akkor abban a teljes veszteség benne lenne szűrővel együtt.
Nekem is csinálta gyertyacsere után, hogy alacsony fordulaton rángatott! Trafót kicseréltük, az új trafóval is csinálta, ezért azt kizártam. Gyújtáskábelek szintén újak, így ezt is kizártam. Én megmozgattam a befecskendező csatlakozókat, és elmúlt. Pontosabban, nagyon ritkán jelentkezik, míg ezelőtt minden alacsony fordulatról kigyorsításnál csinálta, most nagyon ritka az, hogy belerángatna. Nem tudom mi lehet a hiba oka. Lehet a csatlakozók oxidáltak el, vagy fogalmam sincs. Úgyhogy ha valakinek van ötlete, azt még mindig szívesen várom, hogy mi lehet a bibi!
Eddig még nem íram, de már régebb óta követem a fótumot.
Van egy 2002-es 1,5 dci 48 k-os Renault Thaliám 253000 km-el. A hibajelenség ami miatt írok, a következő: elromlott benne az EGR szelep, vetten bele újat, de alacsonyabb fordulatnál /kb 1750-2200/ a motor elerőtlenedik, furcsa kerregő hangot ad, füstöl, majd miután elhagyta a 2000-2200 -as fordulatot, megy minden mintha nem történt volna semmi.
Mivel nem tetszett a furcsa kerregő hang, ezért visszaraktam bele a régi EGR szelepet, amit elforgattam, hogy ne tudjon visszavezetni kipufogógázt. Kerregő hang megszünt, de az elerőtlenedés még mindig fenn áll, ami érdekes, az az hogy a hibajelenség nem mindig jelentkezik. Amikor jelentkezik, vissza kell váltanom, hogy megemelkedjen a fordulat és akkor megy rendesen. Ha nem váltok vissza, akkor addig nem megy míg el nem éri a 2000-2200 -as fordulatot, ekkor egy rántást érzel, és utána megy mint a tatár.
Válaszokat, hibával kapcsolatos javaslatokat előre is köszönöm.
8 éve amikor belémjöttek, volt a balesetben egy Thalia is, aminek eldurrantak a légzsákjai. Lehetett akkor kb 3-4 éves az az autó, és össze sem tört nagyon, zárhíd hűtő, motorháztető volt sérült rajta. Azonnal TK-ra vették a légzsákok miatt, és az az autó akkor érhetett olyan 1.8-2 millió körül. Az a baj vele, hogy ha még meg is veszi az ember legjobb esetben a 2 légzsákot plusz a 2 övfeszítőt (esetleg indító elektronikát is) senki nem fog felelőséget vállani a beépítés utáni 100%-os működésért ha hivatalosan történik a csere.
Lehet valamelyik szenzorod haldoklik, és szélsőértéken dolgozik már, és az ecu idővel adaptálta azokat az értékeket. Miután levetted az akkusarut ezeket elfelejti, és középértékről indul. De ez csak egy ötlet, ha minden más rendben van. Egyébként egy rossz trafó is és az fhp jeladó is tud hasonló problémát okozni melegedés során. Nekem a legutolsó trafóm amit nemrég kellett cserélni pont hasonlóan viselkedett. De az enyém 8 szelepes ez meg 16, itt máshogy van megoldva a gyújtás. ( Bár pont nemrég másolt be valaki egy linket, hogy némelyiknél a külön trafók ellenére is ikerszikrás üzemben működnek.)
Nem tudom mi volt az autóval ma. Gyujtás nem volt egyenletes,rángatott,erőtlen volt,néha leállt. Volt négy új gyertyám,csere már úgyis aktuális volt,kicseréltem. Kb 500 méteren kiváló,majd ismét ugyanaz. Átmentem a szomszéd faluba,visszafelé villogott a motor ikon. Három henger ment. Trafó csere,mint az új,majd ismét erőtlen,rángat. Vissza a régi gyertyák,mert valaki írta,hogy már az ngk se a régi. Ismét jó,majd újra rossz. Végső elkeseredésemben levettem az akku sarut,vártam 3 órát és jó lett. Mentem vele 10 km-ert,tökéletes. Most jó. Járt már így valaki? Mi lehet a hiba? 1.4 16v.
Vedd le a hővédő lemezt és alatta megtalálod a kézifék-bowden általad keresett végét. A beállítással kapcsolatban annyi, hogy ha jól tetted fel a rugókat és a többi alkatrészt akkor a fékpofa és dob közötti hézagot beállítja magától néhány pumpálás és kézifék húzkodás után. A kart pedig úgy állítsd be, hogy őt kattanásig tudd behúzni. Az mondjuk nem árt ha már mindjárt úgy rakod fel a dobot, hogy a hézag már minimális legyen.Hali...
Segítségeteket szeretném kérni. Mind a két oldalon hátsó fékbetét garnitúrát cseréltem. Minden jól sikerült, csak ott szúrtam el, hogy a kézifék kart többször behúztam – kiengedtem. Valószínű, hogy ezt nem kellett volna. Kiakadt a bal oldali kézifék kötél. Aláfeküdtem, de nem találtam a megoldást.
Kérdésem:
Hol nézzem meg, hol lehet vissza akasztani a köteleket?
Hogyan kell hozzáférni, van-e valami trükk, amire vigyázni kell?
Hogyan kell jól beállítani a kéziféket?
Az automatikus fékpofa állító kb. hány km (fékezés után) áll be?
A fütéskör ohm-méréssel mérhető ha nem szakadt. Nálam 8-10 ohm. A vezeték szinekre már nem emlékszem ezek a szonda tipussal is változhatnak. Egy biztos ha körbe cserélgeted ,s egyikkel se mérsz semmit akkor a fütőszál kampec. A hátsó szonda (2-es)
Igyekszem minden hozzászólást elolvasni (úgy tanul az ember), de arra nem emlékszem, hogy valaha olvastam volna a két légzsák patronjainak, vagy magának a légzsákoknak a cseréjétől. Meddig bírják? Cserélt már valaki ilyet? Mibe fáj a cseréjük?
Asszem tudom milyen perselyre gondolsz.Műanyag házba van zégerrel van lezárva és a rövid váltórúd golyós része megy bele. Na pl.... azt néztem már és az kotyog a műanyag házban.
A rudazat elejébe még nem bújtam nagyon bele, de úgy tudom, ott egy persely tud kikopni. A hátulján meg szintén a persely, ami két részből áll, illetve a váltókar csuklója. De amit én furcsállok, hogy 3.6 liter olaj ment bele. Olyan 3-nál több nem szokott belemenni.
Köszi a választ.Nem akartam regénnyel fárasztani benneteket de csak,hogy tudjátok az egész történetet...ime.
Tavaly szeptemberbe kezdődött ez,hogy nem vette be az 1est.Elvittem szervizbe (bár én nem nevezném annak azok után). Ott beletettek abba a csuklószerűségbe ami a hosszú és a rövid váltórúd között van egy olyat ami a képen látható.Csak akkor persze még nem volt szétszakadva. http://indafoto.hu/ruby75/image/21187471-ede67ca8/566907
Cseréltek még olajat is.
Ez bírta kb 3 hónapig,ujra u.a, a hiba.Mondom megnézem...A csuklón lévő gumiharang nem volt a helyire visszatéve,meg szétszakadt ez a műanyag valami.Mértem,összeraktam alátétekkel.Jó lett.5 hónapig.Most májusba megint nem kell neki az 1es.Megnéztem,amit összeraktam nincs széthullva,mondom akkor olaj.Vettem bele a rönó által előírt olajat.Na....hosszas csepegtetés után sikerült kicsavarni kb 2.7L(!) olajat a váltóból,és a szaga is más volt.
Nekem belement a kb 3.6L.
Most tartok ott amit kérdeztem.Hidegen semmi baja,de melegen...... :(
Nem biztos, hogy jól gondolom, de ez a hátsó lambda hibáját jelzi, tehát én annak a csatlakozóját ellenőrizném, nálunk egyszer beázott, akkor volt hibajelzés, száradás után elmúlt, tehát annak az érintkezésére gyanakodnék. Ha nem jól gondolom, akkor meg majd kijavítanak...
adott egy K4J712 thalia, aminek a műszerfalán világít a motorbaj narancssárga lámpás, önmagában, azaz a serv nélkül. A házidiag eredménye P0141, a tárolt hibát kitörölve a hibajelzés nemsokára újra visszajött. Érdemes valahol valamelyik csatlakozót megmocorogtatnom? Ha a hibakód valóban a szenzor fűtése, érdemes megnéznem valahol valamit olvadóbiztosítékot? Ha egyiket sem, akkor milyen szenzort vegyek?
Aham, köszi. Na megjegyzem. A gyári az iszonyatosan lágy. Mondjuk nemrég néztem mi a helyzet vele és kiszereltem, de semmi baja még. Ezzel a gumi közdarabbal lehet ez is tartósabb lesz mint általában.
Nekem ez gyári bak. Az elég lágy. Az a baj, ha nagyon merev benne a szilent, akkor a rezgéseket is átviszi, és bizonyos fordulatokon iszonyatosan fog búgni az egész karosszéria. Így, hogy csak a mozgása van lekorlátozva normális használta mellett csendes is marad. De lehet, hogy te kifogtál valami tutijó bakot ami minden üzemállapot mellett jó. Nem emlékszel milyen gyártmány volt?