Lenne egy kérdésem, remélem tudtok választ adni rá.
Szóval, amikor kihúzom kb 40ig a motort vagy ameddig bírja, tehát kissé "nagyobb" sebességnél, és elengedem a gázkart, a motor csak gurul, elkezd egy számomra elég furcsa zörgő, csattogó hangot adni, mintha egy fém perselyben rázogatnék 1-2 forintosokat. Ez a hang normális? Nekem nagyon nem tetszik, így tudatlanul a gyűrűk kopottságára tippelnék.
Hétvégi szereléseim során cseréltem rajta pedáloka (régi szét volt esve), izzót a hátsó lámpában, km órában, sebességmérő bowdenjét (spirálnak hívják?) lecseréltem, és megfosztottam a biciklit a babi javára, kapott egy aranyos kis csengőt is :)))
Látod ezért kérdeztem, hogy milyen feszültségű és teljesítményű égők vannak benne.
Volt már itt olyan ember, aki a menetzárlatos tekercseit úgy próbálta korrigálni, hogy 12 V 35 W-os égőt rakott az első lámpájába. No és a figyelmetlenség?
Egyébként van egy döglött verebem, hogy nem ezzel lesz a probléma. :-)))
.....A világításról lövésem sincs,ilyen problémáról még nem hallottam.....
Akkor most legalább egy lehetőséget a figyelmedbe ajánlanék:
pl. ha egy bármilyen kisebb teljesítményű autó generátorát egyre jobban leterheled a rákapcsolt fogyasztók számának növelésével, üresjáratban fordulatszám mérő nélkül is érzékeled, hogy lassul a motor járása.
Sokat foglalkoztál autókkal ezt bizonyára tapasztaltad.
Ez minden kisebb teljesítményű motorkerékpár esetében is igaz. Csak ott látványosabb a változás.
Persze ahhoz hogy tudjam konkrétan miről van szó, meg kell várni a kérdéseimre adott válaszokat.
Hali, bizony ilyenek ezek a 207-esek,mert sajnos nincs rugalmasan felfüggesztve a motor a vázra,hanem egy az egyben 3 csavarkötéssel felrakva,oszt kész. Két megoldás létezik: 1. nem csutkagázon közlekedsz 2. megalkotod pl. szilentblokkal a rugalmas felfüggesztést,és itt fényképekkel publikálod,mert akkor nem nekem kell törni ezen a fejem
A világításról lövésem sincs,ilyen problémáról még nem hallottam.
Először is minden létező csavart húzzál utánna! Különös tekintettel a motortartó csavarokra! Állítsd be a lánc feszességét!
Ha ezek után nem tapasztalsz javulást, nagyobb baj van! Nevezetesen a motorban kell keresni a hibát! Berázkódik pl. egy "viseltes" főtengely csapágytól. Vagy egy deformálódott kuplung dobtól. (lendkeréktől) stb.
Mit értesz az alatt, hogy bekapcsolt lámpánál elmegy a teljesítmény? A motor járása továbbra is egyenletes marad csak elgyengül, vagy megváltozik a motor járása?
A teljesítmény csökkenést milyen fordulatszámnál (tempónál) érzékeled?
Megfelelő feszültségű és teljesítményű égők vannak a mociban?
Élletörés nélküli gyűrűk gyárilag -ahogy a motorok javarészében- ,teljesen oké. Az igazság szerintem ott lehet,hogy ahogy megszaporodtak a felömlők egymás mellett -tésztaszűrő- ,és ezzel együtt jelentősen csökkent a gyűrűk kitámasztása a hengerfalon,úgy lett jelentősége a gyűrűk élének pici simitásának. De az is lehet,hogy elég lett volna,ha csak -élsimitás nélkül is- kicserélem magyarról németre a gyűrűket,mert lehet hogy a más gyártmányú kicsit más rugalmasságú gyűrű másként viselkedik ugyanazon környezetben. Nem véletlenül beszélek más rugalmasságú gyűrűkről. Nem sok gyűrűt törtem még el életemben a dugattyúra való felhelyezéskor,most viszont a MAHLE-ből kettőt is.
A Rezó vitához annyit szolnék hogy a kipuf teljesen gyári nem valami gagyi sufnituning. De attól hogy gyári bevallom én sem bízom benne hogy teljesítmény javulás lesz. Szerintem a gyár csak csinált egy olyan kipufogót ami hasonlit a nagyobb motorok kipufogójához. Amint a motora felkerült készítek videót a, és a teljesítményről is teljesen őszintén beszélek majd. Ha működik ha nem akkor is fent marad majd a motoron mert ez egy akkora kuriózum hogy nem sok ember mondhatja el hogy ilyenje van és úgysem szoktam a motort 35-40 fölött használni. üdvözlettel:Kristóf 210
Én nemrég lettem egy kifogástalan 1982-es Java Babetta tulajdonosa. A kicsike nagyon szép és jó, de úgy ráz (nem villamosan;), mint a csuda. 10 km megtétele után zsibog az összes kezem lában:( Igazából még nem vezettem sosem Babettát a sajátomon kívül. Minden Babetta ilyen rázós fajta, vagy tudok valamit segíteni ezen?
További kérdés, hogy ha bekapcsolom a lámpát, akkor drasztikusan lecsökken a teljesítény:( Ez mitől lehet?
Igazából csak most kedztem ismét ismerkedni a 2ütemű jószágokkal, süldő gyermek koromban volt egy Riga 12 gépem, azt is imádtam, de azért a Babetta ... az egészen más;)))
Mindkettőtök gondolatmenetét teljesen logikusnak tartom. Sőt, a végeredményből kiindulva, elfogadom a tényeket. Erre már korábban is utaltam.
Már csak egy dolgot magyarázzatok meg! Miért nem cicereg, kerepel, pöcörög a gyári motor a maga élletörés nélküli gyűrűjeivel??? Miért nem faragja(ják) el az élletörés nélküli gyűrű(k) a hengert 1247 km-en???
Remélem nem bántottalak meg a levestészta szűrővel??? :-))))))
Szóval levestészta szűrő?! :-) Igen komikus,ahogy elméleti síkon megvitatjuk itt a dolgot. ugyanis: 1.a hengerben a nyílások élei eddig is le voltak törve. 2.a gyűrűk a hornyaikban 0,1 mm illesztéssel figyeltek,és mindkét dugattyú esetében,tehát ez is változatlan. 3.Tóni bácsi nem hisz a gyűrűk élletörésében. Akkor már csak az a kérdés,hogy mitől javult meg? Egyeben ugyanis nem változtattam! A fenti felsorolás alapján elvileg ugyanúgy ciceregve kéne kerepelnie.Gyakorlatilag viszont esze ágában sincs!!
Bizonyára van némi igazság abban amit mondasz, de ismét csak visszatérek a gyári összeszerelésű Babettákra. (meg sok egyéb más motorra) Jó pár ezer km-t meg lehet velük tenni anélkül, hogy a gyűrűk elfarigcsálnák a hengert!!!
Ezt nem vonhatod kétségbe!!!
Te erre ugye azt írtad, hogy a miko? pajti gépe 4 felömlős, azért szükséges az élletörés. Nyilván van némi kockázata annak, ha valaki levestészta szűrőt csinál a hengeréből. ( :-)))))) ) Ugyanis ezesetben lecsökken a henger palást azon felülete, ami biztosítja, hogy a gyűrűk ne tudjanak alakváltozást szenvedni. Ellenben, ha a nyílások megfelelő módon le vannak "kezelve", nem hiszem, hogy a derékszögű élű gyűrűk bele akadnának bármelyikbe is, ha a gyűrűhornyok tökéletesek. Márpedig a gyűrűk csak azt tudják legyaszatolni, amibe beleakadnak!!!
" Ugyanis ha a gyűrűt egy derékszögű élű késhez hasonlítjuk, csak akkor tud faragni, ha valamilyen szöget zár be a gyalulandó felülettel. Márpedig ez csak akkor jöhet létre, ha kicsit nagyok a gyűrű hornyok!!! "
Mivel VALAMENNYI gyűrűhorony-hézag mindenképpen van, az éles gyűrű mindenképpen gyalul. Pontosan ezért van a hyüvelynél jóval nagyob keménységű krómozott gyéré éle letörve, mert az pár száz km alatt csúnyán megfaragná a hengert, ha éle volna, akárcsak annakidején az acélból készült "kord" gyűrű, amit, ha nem cseréltek ki időben, akkor élesre kopott a tömítőrésze, és semmi perc alatt legyalulta a hengert, ezért ezt a kord gyűrűt is ELEVE letört élőre, illetve domdorú tömítő felületüre. Ha ez a domboróság lekopott élesre, akkor reszelt mint a nyavaja.
Estére megkeresem az idevonatkozó linket, meg menézem egy könyvben is pontosan, addig is: Az ólmozott benzin alapvetően alacsony oktánszámúra készült, ezt adalékolták fel 85-ösre ólomtetraetillel, hogy jobb legyen a kompressziótűrése, viszont az ólomtetraetil ellenkatakizátorként működik, vagyis lassítja az égést. A mostani benzineket nemtom mivel adalékolják, de a szitu ugyan ez, a kompressziótűrést segíztő adalék lassítja az égést. Mindennek a világon semmi jelentősége, mert nagyobb konpresszió lehet, ehez kicsit nagyobb előgyula kell, és kicsit jobban meg kell etetni a motort.
.....Akkor lehet, hogy eccerűen csak nagy volt a gyűrű hézag a dugóban......
Én ebben hiszek jobban, nem az élletörésben. Ugyanis ha a gyűrűt egy derékszögű élű késhez hasonlítjuk, csak akkor tud faragni, ha valamilyen szöget zár be a gyalulandó felülettel. Márpedig ez csak akkor jöhet létre, ha kicsit nagyok a gyűrű hornyok!!! Ugyebár???
Lényeg, hogy műkszik a barátunk mocija! :-)))
Te vagy a harmadik, aki a benzinek égési sebességéről beszél. Még egyikőtök sem adott a jelenségre elfogadható magyarázatot!!! :(((
A könyökcső rövidítését nem tujitól tanultam. Persze ennek semmi jelentősége nincs, mert bárkitől elfogadok bizonyíthatóan jó ötleteket. :))
Egy biztos. Semmihez nem nyúltam. (karbi, gyújtás) A könyökcsövet azért cseréltem ki, mert nem volt kedvem a régi, kissé eltömődöttel szarakodni. Egy dolgot szúrtam el. Nem próbáltam ki a mocit az eredeti hosszúságú új könyökcsővel, így nem tudom érzékelni a különbséget a levágotthoz viszonyítva. Ezen beavatkozásokat megelőzően 48 km/ó volt a max végsebi!
Minden esetre a mocinak olyan dinamikája és 62 km/ó-s végsebessége van, ami nem teszi (számomra) szükségessé az eddig jól bevált beállítások módosítását. Igaz, amiket ezzel kapcsolatban leírtál, az elméletben teljesen igaz. Ennek ellenére minden marad a régiben, hacsak nem tapasztalok a működésében valami rendellenességet.
Már többször elmondtam, 60 évesen nem vágyom 80-100-zal száguldozó Babettára!!! :)))
Ez a kedves kis verda hajszál pontosan azt tudja, ami nekem tökéletesen megfelel!
"Asszem Te is Tuji emlőin nevelkedtél," Tujinak semmilyen kilógó semmilyén :) sem nevelkedtem, ha ez a gyári kipu, és ezel jó, akkor ezt benéztem-átsiklottam valami felett, azt jittem, ezt valaki hasra "tervezte" mert szemre tök olyan! Túl rövid, túl meredekek a szögei, olyasmi, mint simsonhoz a gyagyirezó, csak kisebb, de mint mondtam, ha ez a gyári,akkor ezt alaposan benéztem, de azt fenntartom, hogy ez szemre sem optimális, azt már elmondtam miért. Persze ez a motorokat láthatóan neérdekli! :)
Azt tudom, számomra természetes, hogy nem végzek félmunkát, már csak azt nem tudom hogy ha megjön az XY szemes lánc, mennyire kell majd csökkentenem, bövitenem?! Mert már annyi féle verziót hallotam hogy hány szemes a babetta lánc, hogy egy többismeretlenes egyenletet is fel tudnék belöle irni! :) Ha valaki tud pontos adatot légyszi közölje velem. Hosszát öszehasonlitani a régivel nem akarom, mert ugy meg van nyulva hogy szerintem a lánykori értéknél vagy 6-8 centivel hosszabb. De a végén lehet az lesz hogy megszámolom a szemeket! :$
Akkor vajon milyen cél vezethette a csehszlovákokat, hogy a gyár ennek a megtervezésével és gyártásával pepecselt anno?
Csak nem a Babetta motorok eredendően meglevő félelmetes teljesítményének direkt lefojtása volt a céljuk? :))
Asszem Te is Tuji emlőin nevelkedtél, úgyhogy ezen a rövid és sommás véleményeden kívül mondj már néhány keresetlen szót arról, hogy szemre milyen alapvető tévedések láthatók a csehszlovákok eme förmedvényén? :)
(Talán nem lesz pusztába kiáltva itt sem, aminthogy azt időnként gondolod és publikálod :))
Akkor lehet,hogy eccerűen csak nagy volt a gyűrű hézag a dugóban. Valahol írtad, hogy felteszel leesztergált hengerfejet, ha a fej jó, mármint az égéstér formája, akkor nemhogy jobban, hanemKEVÉSBÉ fog melegedni egy hagyobb kompresszióju fejjel.! Persze ehez lehet, hogy karburáli kell, gyulát, meg tutira kell állítani, a megnövekedett égési sebesség miatt, ezt saccra tudod csak, itt a gyári érték már nem lesz érvényes, ezt érzésre, meg hőfokmérővel tudod beállítani. Addig kell elvenni az előgyulából, amíg lefele megy az üzemi hőfok, és jobban megy a motor. Ez akár egészen szokatlan érték is lehet, simsonon a gyári 1,7 helyett-ami a 1/10 es kompresszióhoz, 85-ös benzinhez van, nekem az 1/12 es kompresszióval a 95-ős benzinhez az 1,35-1,40 érték vált be. Itt némileg az emelt kompressziónak ellentart, hogy a nagyobb oktánszámú benzin lassabban ég, ha most is volna 85-ös benzin szerintem 1mm alatti előgyula kellene a simsonra. Szal ki kell kísérletezni, jó szórakozást!