Keresés

Részletes keresés

adamsavp Creative Commons License 2005.02.08 0 0 573

Szerintem nem azzal van a baj, hogy egyes jaratokat jobban kell vedeni, mert sajnos ez indokolt manapsag. Ezt en nem vitatom.

 

A problemam/problemank azzal van, hogy ezt ugy kene megoldani, hogy kozben nem, vagy csak minimalis mertekben zaklatjak a tisztesseges allampolgarokat.

 

Nagyon sok helyen Europaban ezt meg tudjak oldani, nalunk nem mindig. Szerintem a "kollegaim" is erre akartak felhivni a figyelmet. 

 

Udv:

 

AdamS

 

Előzmény: k08 (572)
k08 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 572

IL-96!

 

> Távcső, fényképezőgép? Az meg miféle veszélyforrás? Diktatúrákban biztos az de itt? 

 

Ha valaki nem ért valamihez, akkor abba nem célszerű beleokoskodni. Jobban járnál ha te is ezt tennéd (úgy látom Metya hülyesége ragadós). 

Ferihegyen ez a szabály (és egyre több reptéren), és ezt be kell tartani.

 

Vannak un. veszélyeztetett járatok, amik fokozott ellenőzrést igénylenek. Közéjük tartozik többek között az EL-AL, vagy a kormány gépek. Ilyenkor a szükséges intézkedéseket tudomásul kell venni ha tetszik, ha nem.

 

Azt meg külön nem értem, miért kell bántani egy BA Rt dolgozót, azért mert megpróbálja belerági abba a sületlen fejedbe. Elötte már vagy hárman leirták amit te negyedszer sem értesz.

 

Szivesen dolgoznál ennyi mobiltelefon között úgy látom, ugyanis borzasztó nagy írigykedést látok soraidban.

 

Metya!

 üdvözlöm a Gizusod!

Előzmény: IL-96 (567)
viricsi Creative Commons License 2005.02.08 0 0 571
Köszönöm jól vagyok.
Én nem aggódom,de a biztonságiaknak az alább említett tanulságok miatt ,feltehetően alapos okuk van az efféle intézkedésekre.Mégegyszer írom:nem árthat elolvasni néhány fejezetet a terrorizmus történetéből. Cifra meséket találhattok benne.
Előzmény: IL-96 (569)
skyarts Creative Commons License 2005.02.08 0 0 570
Egyetértek. A terrorpista bármikor lelőhet bármit a teraszról automata fényképezőgépnek álcázott aknavetővel. Nem árt az óvatosság.
Előzmény: viricsi (568)
IL-96 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 569
Hát nem irigyellek...szar lehet neked ennyi mobiltelefon között dolgozni a BaRt nél... Egyáltalán jól vagy te?
Előzmény: viricsi (568)
viricsi Creative Commons License 2005.02.08 0 0 568
Néhány embert likvidáltak már mobiltelefon segítségével is.(igaz,hogy ezt pont az izraeli titkosszolgálat tette)Nem kell nagy fantázia a távcső és a fényképezőgép ezirányú felhasználásának elképzeléséhez sem.A terroristák úgy általában nem csak a szokásos eszközökkel operálnak.
Előzmény: IL-96 (567)
IL-96 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 567

Távcső, fényképezőgép? Az meg miféle veszélyforrás? Diktatúrákban biztos az de itt? 

Előzmény: viricsi (566)
viricsi Creative Commons License 2005.02.08 0 0 566
Üdv eckq69!
Nem igazán értem,miért e nagy felhördülés az El-Al gépeinek érkezés-induláskori biztonsági intézkedései miatt.Szerintem teljesen jogos óvatosságuk,mivel akad néhány rossz tapasztalat a tarsolyukban,többek közt Magyarországról is. Mindig nagyon okosak,nagyon demokraták vagyunk más bőrére. A bunkó hozzáállás szerintem pedig az, ha nem fogadod el egy hely szabályait,ha odalátogatsz.Nézz utánna terrorizmus történetében,hányszor álcáztak hétköznapi tárgyaknak bombákat,egyéb veszélyes eszközöket.A reptéri biztonságiaknak többek közt az a feladatuk,hogy távoltartsák a nem odavaló egyéneket,többek közt a te biztonságod érdekében is.Gondolom te sem szeretnéd,hogy Ferihegyen az történne,mint a bécsi reptéren a hetvenes években.

Üdvözlettel: viricsi
Előzmény: eckg69 (561)
zahnstein Creative Commons License 2005.02.08 0 0 565

Igazad van, sok reptéren szereztek kivételezett státuszt ElAl-ék, meg az Arkia. Kevés helyen nem vigyáznak rájuk jobban, mint a többi járatra.

Előzmény: Törölt nick (564)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.08 0 0 564
Azlrt ez nem igaz :) Bulgáriában is ugyanez a helyzet, sőt, Csehországban is, ha épp van ElAl. CDG meg ugye Franciaországban van, ergo... ;) (ergo ego)
Előzmény: krisz25 (563)
krisz25 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 563

Ezt csak ebben az országban lehet megcsinálni, amit az ElAl csinál.

 

De Gaulle-n pl. közölték velük, hogy ha nem tetszik a spotter area meg a biztonsági eljárás, akkor nem muszáj idejárni. Ennyi.

 

 

 

Előzmény: eckg69 (561)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.08 0 0 562
Épp a Mádl Ferenc érkezett, azért volt elkerítve aznap.
Előzmény: eckg69 (561)
eckg69 Creative Commons License 2005.02.08 0 0 561

remélem minél hamarabb átadják a T1-et, bár tekintettel arra hogy Magyarországon úgy általában jellemző a beruházások elhúzódása, sztem nem lesz kész jun30-ig. ne legyen igazam de én csak 2005 őszét saccolok. Napokban jártam Ferihegy 2-n nézelődni és a 2A előtti részen jobbra ahonnan viszonylag jól lehetett volna látni pár gépet ott állt 2 izomagyú rendőr és a terület el volt kerítve hogy még véletlenül se lehessen spotterkedni. Ennyit a spotter-friendly ferihegyről. a 2B galéria szintről is jó volt mondjuk... Amúgy ha esik a hó akkor megértem hogy zárva a terasz de hómentes időben nem tudom miért nem lehet kinyitni, hogy lehetnek ennyire fogytán az agyukkal, hiszen még ők is jól járnának vele.

Az ElAl gépekről annyit hogy tavaly nyáron a 2B teraszon odajött hozzám egy izomagyú biztonsági őr, és közölte velem hogy nem nézhetem a gépet távcsővel (hangsúlyozom, még csak le se akartam fényképezni). Hát elég bunkó hozzáállás...Az el al gépek mellett többször láttam egy kommandó-szerű rendőrautót speciális radarral. Tudja valaki annak mi értelme? Biztos biztonsági óvintézkedés (nagyon nem értek hozzá). Amúgy mielőtt valaki elkeseredne, Frankfurt Main-on voltam egyszer buszos-túrán és az idegenvezető megjegyezte az ElAl gépnél hogy "emellett gyorsan elmegyünk mielőtt még kitiltanak minket" Úgy látszik tehát nem csak ferihegyen kényesek az ElAl gépek...

adamsavp Creative Commons License 2005.02.03 0 0 560

Szia Skyarts! :)

 

Ez jo hir, remenykedjunk. Meg abban is, hogy inkabb a 31R kuszob fele kozelebb eso reszre rakjak.

 

Mondjuk ez lenne az esszeru, mert a forgalmat (kamionok) ki kell vinniuk valahogy az Ecsert Vecsessel osszekoto utra, meg a majdani M0-ra. Es akkor meg a radarnal levo fotos hely is megmaradna.

 

Nem lett volna jo ha elbaltazzak nekunk a legjobb helyeket (Catering, Temeto, stb).

 

Udv:

 

AdamS

Előzmény: skyarts (558)
Gregor83 Creative Commons License 2005.02.03 0 0 559
Meg úgy hallottam, hogy új üzemanyag bázis, ha nem akarják a reptér másik végéből kocsikáztatni.
Előzmény: skyarts (558)
skyarts Creative Commons License 2005.02.03 0 0 558
Szia Ádám!

Én úgy hallottam, hogy a 31R-től jobbra tervezik. Tehát valahol a radartól a 31R küszöb felé. Csak ehhez ugye elég sok új gurulóút is társulna. Terveket én sem láttam.

üdv
Előzmény: adamsavp (556)
Gregor83 Creative Commons License 2005.02.03 0 0 557
Remélem látunk mihamarabb terveket.
Előzmény: adamsavp (556)
adamsavp Creative Commons License 2005.02.03 0 0 556

Remelem, mert ott zavarna minket a legkevesbe, ill. talan lesz olyan hely ahonnan majd ralatni az uj cargo eloterre is, vagy legalabb a TWY-re.

 

Csak az a baj, hogy a 31R vegeben (Patakpart) a kerites vonala nagyon tavol van a palyakuszobtol.

 

AdamS

Előzmény: Gregor83 (555)
Gregor83 Creative Commons License 2005.02.03 0 0 555

Ez azt jelenti, hogy a 31R pályától jobbra fog felépüni?

Előzmény: adamsavp (554)
adamsavp Creative Commons License 2005.02.03 0 0 554
Hala a pereskedoknek! Ha Vecses es Ferihegy kozotti teruleten epulne/epult volna a cargo bazis, nagy valoszinuseggel jopar remek spotter hely aldozatul esett volna. Igy kaptunk meg egy kis idot...
Előzmény: Abeto (553)
Abeto Creative Commons License 2005.02.03 0 0 553
Terjeszkedik Ferihegy, Magyar Hírlap, 2005. február 3.

 

A repteret üzemeltető Budapest Airport Rt. egy húszhektáros-terület megvásárlásáról döntött: mivel már nincs elég helye, a Carion ingatlanfejlesztő cégtől veszi meg a majdani cargobázisnak helyet adó területet. Az ügylet értékéről nincs hivatalos információ, de piaci alapon biztosan több százmilliós tranzakcióról van szó.

Eldőlt, hogy Ecser mellett épül meg a ferihegyi légikikötő új cargo bázisa. Erről a héten döntött a Budapest Airport igazgatósága. A cég vezetése arról is határozott, hogy megvásárolja a Carion ingatlanfejlesztő erre a célra alapított projektcégét, és – ami a lényeg – a hozzá tartozó húszhektáros területet is.

Az ügylet nagyságrendjéről egyelőre nem jelent meg hivatalos információ, de piaci becslések szerint több százmillió forintos üzletről van szó.

A kizárólag árufuvarozására szolgáló létesítmény helyszínéül három lehetőség kínálkozott: a ferihegyi reptér, a szomszédos Vecsés melletti terület, valamint az ecseri rész. A reptér területén belül már nem volt hely a bázis felépítésére, a vecsési területről – amely több szempontból is kedvezőbb helyszín lehetett volna – jelenleg még pereskednek. Ez utóbbi terület nagy része a Globe 2000 Kft. tulajdonában van ugyan, de a több részre szabdalt földterület több korábbi tulajdonosa pereskedik egymással, ami akár évekkel is eltolhatná az új cargo bázis felépítését.

A Carion a ferihegyi reptér Ecser felőli oldalán több száz hektáros területtel rendelkezik – ennek döntő többségére vételi opciója van a helyi önkormányzattal kötött szerződés értelmében. A Budapest Airport által most megvásárolt területet azonban már saját tulajdonként értékesítették. (A további területek a Carion ingatlanfejlesztési céljaira szolgálnak. Ide tervezik többek között az új budapesti vásárvárost – ha megnyerik a Hungexpo hamarosan lezáruló privatizációs pályázatát.)

A tervek szerint az ecseri területen egy világszínvonalú cargo bázist építenek fel. Az első lépcsőben 19 ezer négyzetméter raktárat és ötezer négyzetméter irodát alakítanak ki, az új áruterminál kapacitása pedig eléri majd az évi 110 ezer tonnát.

A kivitelezés várhatóan gyorsan beindul, hiszen a Budapest Airport korábbi bejelentése szerint az új bázist 2006 végéig át kell adni. A beruházás nagyságrendjére egyelőre csak becslések állnak rendelkezésre – ezek szerint az új bázis öt-hét milliárd forintba kerülhet. 

adamsavp Creative Commons License 2005.02.02 0 0 552

Hali!

 

A rendorokkel nekem eddig nagyon nem volt rossz tapasztalatom, altalaban korrektek, csak vegzik a munkajukat. Nemelyik mar ismer, az nem is ker szemelyit, sot van koztuk olyan, aki kifejezetten jo fej (altalaban a fiatalabbak).

 

Csodalkozni fogtok, de meg FBO-sok kozott is akad 1-2 normalis, igaz veluk elvileg nem is kell, hogy kontaktus legyen, hiszen mi a keritesen kivul vagyunk, ahova az O hataskoruk mar nem terjed ki a legtobb helyen.

 

Mindez nem valtoztat a lentebb leirt altalanos velemenyemen. Szoval lenne meg hova fejlodni...

 

Udv:

 

AdamS

Előzmény: Gregor83 (551)
Gregor83 Creative Commons License 2005.02.02 0 0 551

Hát igen, vagy nem jönnek a rendőrök, hogy mit keresünk a kerítés mellet...

 

Nekem három külföldi spotter ismerősöm volt itt tavaly, mind a hárman azt mondták, hogy visszajönnek, mert tetszik nekik itt. Nem kéne őket elriasztani. Én kb 8-9 hónapja kezdtem el komolyabban fotózni kint, de piszkáltak rendesen ez idő alatt.

Előzmény: adamsavp (550)
adamsavp Creative Commons License 2005.02.02 0 0 550

Hello Gregor!

 

Egyetertek: a kepeinkkel ha kicsiben is, valoban nepeszerusitjuk Ferihegyet:

 

- A mult honapban LOWS-ban beszelgettunk angol, nemet spotterekkel, akik voltak mar LHBP-n es tervezik az iden is, hogy jonnek es jopar magyar "kollegat" nev szerint ismertek az a.net-rol.

 

- A www.airportal.hu statisztikait nezegetve a forgalom 10-15%-a kulfoldi: angol, nemet, finn, belga, holland, svajci, stb. akik nyilvan baratkoznak a gondolattal, hogy ide utaznak. (az mar mas kerdes, hogy forgalom lesz-e iden, amiert erdemes ide jonni)

 

Sok helyen , pl. Munchenben mar rajottek, hogy a "tevekenyseg" amit mi is uzunk, nem elitelendo: ott a repteri ingyenes ujsagban egy teljes oldalt a "spotterek" szerkesztenek, fotokkal, stb. A repter egyik epuleteben van minden evben spotter convenion... A repter kornyeken harom dombot is EPITETTEK a fotosoknak, nezelodoknek. Es meg lehetne sorolni a peldakat...

 

Messze vagyunk meg ettol...

 

Oruljunk, ha nem jonnek fel a dombra balhezni, ujabb es ujabb demagog-faraszto szovegekkel, nem epitenek ujabb tetoket, ertelmenincsoszlopokat :) amik kitakarjak a kilatast.

Oruljunk, ha a B portan nem all be keresztbe a Cateringes es/vagy az FBO-s auto pont arra a 3 percre amikor jon a gep, stb, stb.

Es oruljunk, ha valaszolnak a korrekt hangvetelu, segito szandekul levelunkre, de ezt meg nem tettek meg, ugyhogy ne oruljunk! :)

 

Vannak egyebkent pozitiv tapasztalatok is :)

 

Udv:

 

AdamS

ui.: koszi a gratulaciot a kepekhez.

 

Előzmény: Gregor83 (549)
Gregor83 Creative Commons License 2005.02.02 0 0 549

Aha! Szóval te vagy AdamS az A.net-ről. Gratula a sok szép képhez!

 

Remélem az Illetékesek felfogják, hogy mi még ráadásul népszerüsítjük is Ferihegyet.

Előzmény: adamsavp (548)
adamsavp Creative Commons License 2005.02.02 0 0 548

Szia IL-96!

 

Jol sejtetted, eddig semmi valasz nem erkezett, pedig ma reggel ujra elkuldtem a levelet. En kitarto vagyok.

 

Ugyanaz a keplet es a hozzaallas az Rt oldalarol, mint amirol irsz Te is meg Gregor is az elozo 2-3 hozzaszolasban terasz, meg hasonlo temakban.

 

Szerintem az ido nekunk dolgozik:

- egyreszt mert nem vagyunk kevesen,

- masreszt meg a tendencia - ha ebben az orszagban meg nem is eszreveheto - de az, amit irtok/latunk Pragarol, Varsorol, Munchenrol, Salzburgrol, stb.

 

A tisztelt Illetekeseknek: tessek tudomasul venni, hogy ez egy hobbi és nem bűnözés.

Támogatni és nem akadályozni kell.

Ha a tisztelt Illetekesek szeretik a szakmájukat - A REPULEST - akkor eleg egyetlen erv/pelda, hogy megertsek mit es miert kerunk/kerdezunk, megpedig ez:

http://www.airliners.net/search/photo.search?&placesearch=Budapest%20-%20Ferihegy%20%28BUD%20%2F%20LHBP%29&nr_of_rows=3381&first_this_page=0&page_limit=15&sort_order=photo_id+DESC&thumbnails=&engine_version=&nr_pages=226&page

 

Kellemes böngészést!

 

AdamS

Előzmény: IL-96 (547)
IL-96 Creative Commons License 2005.02.01 0 0 547
Gondolom válasz nem érkezett, vagy vmi sablon lesz, valszeg a napszemüveges néni ebből a sok sok mindenből az oldalon semmit sem (vagy csak nagyon keveset) ért. De legalább annyit elértél, hogy ma már müködött a járatinfó...
Előzmény: adamsavp (542)
Gregor83 Creative Commons License 2005.01.31 0 0 546

Sok mindent én sem értek, de ez az izraeli gépeket nem lehet fényképezni dolog megbotránkoztatott. Megkérdeztem,a biztonsági kiscsajt (aki rámszólt), hogy tudja-e, hogy hány fotó készül naponta izraeli gépekről. Azt mondta, hogy sajnos ez itt a szabály. De hát én nem vagyok köteles betartani agyament szabályokat:

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=405986

Előzmény: IL-96 (545)
IL-96 Creative Commons License 2005.01.31 0 0 545
Ja, és Varsóban  -ha már örök téma- még a terasz is nyitva van! Sőt mi több izraeli gépeket is lehet fényképezni onnan!! (Ezt a terasszal rendelkező európai repterek közül egyedül BUDAPESTEN NEM LEHET...) Sőt, Varsóban a reptéri dolgozóknak nem tiltják hogy amatőr felvételeket készítsenek, azért pl mert szeretik a repülést... Ez nálunk csak néhány ember teheti meg kiváltságképpen, mindenki más álnéven rejtőzködő pozíciókból csinálhat 1-1 emlékül szolgáló felvételt mondjuk egy ritka gépről.... Ez egyszerűen hihetetlen de, a vezetői réteg még mindig a pártállami időket éli! (Megteheti...)
Előzmény: IL-96 (544)
IL-96 Creative Commons License 2005.01.31 0 0 544

Mindig a prágai reptért emlegetjük példaként holott lehetne Varsót is:

http://www.airliners.net/open.file/767222/M/

 

Currently WAW is undergoing a terminal expansion. There are just two jetways available for aircraft. In the future there will be as many as 27. Not to mention a whole new look of the building

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!