EC 43-al jöttem haza Győrből. Oda +75-el érkezett amit tartott is a Keleti pu-ig.
991 ablakából láttam a Bathory nemz. gyorsot haladni Sopron felé.
az igért kép Csornán készült. Sajna csak ennyire futotta mivel IC 930-al mentem Sopronba és nem sokat álldogáltunk sajnos. Pedig papíron 12 percet kellene... (késés lehetett).(Fene 1e meg a rácsot:(
Tegnap éjjel 3/4 12körül néztem ÖBB-n Kálmán Imre EN268 -at, nem volt infó - utólag rájöttem, hogy miért is..
Ma nem voltam netközelben, csak a reggeli hírekből értesültem a balesetről...
Mit tesz egy magunkfajta elvetemült, W@P majd ÖBB Zug Info :-)
8:40 körül néztem DACIA346-ot, akkor +25 -öt írt az ÖBB , gondoltam nincs is nagy baj, de aztán 10 perc múlva már ki volt húzva az Aktuell rész.
Dél után néztem EC 24 -et, még ki volt húzva az Aktuelle mező, fél4 körül viszont már +95 volt írva.
Most este néztem exBartók ÖBB EC 62 -t, ő +90-el volt kiírva...
Hogy volt a kerülő? Csorna után fel Hegyeshalom felé, és már Hegyesnél lépett ki, csak picit csalingázott egyet?
Sajna a befelé jövő szerelvényeket nem tudtam követni, mivel ÖBB szakaszon még nincs írva az érkezésük. Van -e valakinek infója az Avala345-ről, hogy mekkora késéssel érkezett Keletibe és indult tovább?
Ha még mindig a DACIA gépe hozza vissza és nem kepott Wien-Westen új gépet, az is rádobhatta még a késést, de ezt nem tartom valószínűnek, hogy ezzel még plusz késést adtak volna...
Ma reggel a Dacia-Expressz Bukarest-Wien részének baleset miatt kb. 70 perc késést jeleztek előre. A Bp. ről induló rész +10-el útnak indult Győr-Csorna kerülő útirányon még mindig a tehervonat baleset miatt.
Kálmán Imre EN vonatot láttam és fotóztam Csorna állomáson 310-es remot Szergejjel az élen. Este majd felteszem a képet.
Sajna tudom:( És hamarosan Österreich is elesik ettől, mivel csonkul ismét az Orient Express. Ismét nyári váltáskor, mint 2001 -ben, csak most a másik vége.. Ááhhhh - scheisse
Magyarország-Franciaország relációban kizártnak tartom a közlejövőbeni árcsökkentést, mert nincs közvetlen vonat és a "fapados árképzésű" SparSchiene jegyeket mindig csak közvetlen vonatokra alakalmazzák (korlátozott darabszámban).
Az utazási lehetőségek kereséséhez egyébként az Elviráról is elérhető német menetrendkeresőt (HAFAS) - www.bahn.de lehet leginkább ajánlani.
Díjszabásilag kemény dió, mert éppen Franciaországba a közvetlen jegykiadás inkább csak elméletben lehetséges, mint gyakorlatban.
Tőlünk semmiféle kedvezményes ajánlat nincs és tudtommal az Ausztriából érvényeseket a MÁV nemzetközi pénztárai nem árulják (még a számítógépesített pénztárak sem).
Bécsből Párizsba a kontingenshez kötött, korlátozott számú SparSchine jegy ülőkocsiban egy útra 29,- EUR, kusettben 39,- EUR, de ezt csak az ÖBB pályaudvarain, jegyirodáiban és Call Centerében veheted meg, a neten nem:
Ami biztosan kapható nálunk erre az útra, az a 2 zónás InterRail, amihez a nemzetközi vonara való felszállásod helyétől Hegyeshalom határig kell 50 %-os kedvezményű nemzetközi díjszabásos kiegészítő jegy, viszont maga az Inter Rail bérlet 22 napig érvényes Ausztriában, Svájcban, Németországban, Dániában, Franciaországban, Belgiumban, Hollandiában, Luxemburgban is, tehát az oda-vissza úton kívül még nagyon sokat vonatozhatsz vele.
Az ára 26 év felettieknek 85.536,- forint.
Minden jelentősebb nemzetközi pénztár kiadja.
(A sima menettérti jegy ára sem sokban különbözne ettől).
Jelenelgi formájában 2007. március 31-ig adható ki, utána jelentősen változni fog.
A részletes feltételeit a MÁV honlapon itt találod:
0 átszállással biztos nem lesz. 1 átszállásal megoldható. (De csak amíg az Orient elmegy Párizsig, azaz az év első felében, de mivel 90 napot írtál, ez még nem "köp bele a levesbe".) Bécsig elmehetsz EC-vel, onnan pedig az EN Orient Express-el. Létezik a bécsi EC-re 13 eurós jegy, míg az Orientre azt hiszem van 39 euróért sparnight, kusettbe. Nagy szerencsével kihozható ennyiből egy irányban. De nem tudom, hogy Pesten tudnak-e sparnight jegyet adni Auszrtiából induló vonatra, félek, hogy nem, ott, indulás előtt meg valszeg nem lesz, lévén kontingentált ajánlat. Ha tévedtem, majd kijavítanak. (ugye?) Mindenképp javaslom, keresd fel a Díjszabás topicot, ott vannak nemzetközi díjszabásban járatosabb emberek. Sok szerencsét az úthoz.
Budapest - Párizs - Budapest legolcsóbb (2. o.), kedvezményes (menettérti) érdekelne, kevés (0) átszállással, lehetőleg reggeli párizsi érkkezéssel (90 napon belül). A választ köszönettel veszem. (Azokban a "bizonyos" táblázatokban nincsenek SNCF ajánlatok! De hogy ez miért van így!?...)
úgy két hete volt, hogy mellettem egy pár 23-án akart Münchenbe utazni, de már nem volt hely a Kálmán Imrére, így kénytelenek voltak 24-én menni, szóval az biztosan nem volt üres :)
Nem hinném, hogy a Venezia vagy a Wiener Walzer mai járatai fullosak lennének. Érdekes lehet egy ilyen út egyedül a vonaton... Én egyszer a régi Kvarnerral jöttem egy ünnepszerű napon, kevesen voltunk, de nem voltam azért egyedül. Különös út volt! Topiktalit Szentestére egy éjszakai vonatra jövőre! :)
Ebben én nem vagyok biztos. Hiszen ezek a napok csak a keresztényeknél ünnepnapok, és az országok, melyeket a vonat érint, görögkatolikusok, akik azt hiszem, hogy pár nappal később ünnepelnek. Amúgy az jutott eszembe, hogy a Tisza is ilyen.
Tök vicces lehet ma a Transbalkanon. Elindulsz 24-én és 26-ra ott vagy tulajdonképp egész karácsonyt vonaton töldöd :DD. Kíváncsi lennék a "kihasználtságára". Nem is tudom hogy nézhet most ki. Istanbuli és SZalonikis Fekvő valamint Hálókocsi utaskísérői nézik az esthajnal csillag feljövetelét este Szolnok felé utas nélkül :DDDDDD vagy nem tudom mit lehet csinálni. Vonaton utazik egy Jv, egy Vjv, 1 bolgár utaskísérő, 2 magyar utaskírésrő, és az mv elöl. És körülbelül ennyi :DDD.
travel cannelen van épp egy műsor Oroszföldről... Hálókocsival mentek St.Pétervárra.... Pont ilyen volt bellülről, mint az Avala által szállított Moskva-Beograd... Csak ott lehetett a hálórészt is látni...