Keresés

Részletes keresés

Rottentroger Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221592

Így érthető. Viszont ahogy a képeket elnéztem, jobban járnál egy MTB-vel. :) Az jobban bírja a cuccolást, meg a terepet is. Megmondom őszintén, tisztellek, én pl. nem élvezem valami nagyon, ha csomag van bárhol a gépemen. Egyszerűen elillan a varázs.

Előzmény: Nemo (221591)
Nemo Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221591

Használok majd utánfutót, ha idővel tán lesz erre szoruló túratársam, de eddig még nem volt.

 

A fő hátránya az, hogy vele együtt nagyon nehéz a bicajt vonatra tenni vagy olyan helyekre becipelni, ahová én szoktam néha, pl. a legutóbbi túrán a 4. nap végén.

Előzmény: Rottentroger (221590)
Rottentroger Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221590

Miért nem használsz utánfutót? Vagy nem jó?

Előzmény: Nemo (221589)
Nemo Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221589

Nem csoda, hogy ama trekkinges ismerősödnek is küllőproblémái voltak. Tudtommal a trekkingeket alapjáraton nem DT küllőkkel szerelik, éppen az átlagos igénybevétel miatt. A felnijük sem valami csúcsminőség. Én igyekszem legalább e tekintetben jobb minőségű alkatrészeket használni.

 

Tapasztalatom szerint a külső keresztmérete nem teszi ritkábbá a küllőtöréseket - és ezt elég sok küllőtörés alapján mondom. :) Ami számít, az jobbára az, hogy mennyire vannak egyenletesen feszítve a küllők (ez az én saram, elismerem), hogy milyen hepehupás terepen és milyen dinamikával haladok, illetve hogy mekkora terhet cipel a gép.

 

Azt is hozzá kellene tennem, hogy az én trekkingem teljesen rugózatlan. A teleszkóp a teher egy részét időkésletetéssel engedi rá a felnire, ilyenformán időben széthúzza a terhelést. Gondolom, ez a hátsó rugóstagnál is így van. No nekem ilyen nincs, és nem is lesz soha, mert csomagjaim mindig vannak.

 

Defektekkel nincs problémám, a Continental közepes védelme az általam használt utakon rendszerint elegendő.

Előzmény: Rottentroger (221587)
Rottentroger Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221588

Jah, a srác nem volt nehezebb tőlünk...:)

Előzmény: Rottentroger (221587)
Rottentroger Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221587

Jobban csillapít az mindent szerintem. Volt anno trekkingmániás haverom, az folyton defekttel meg küllőkkel szopott. Mi meg szépen kolbászoltunk a montikkal...:D

Előzmény: Nemo (221585)
koller andor Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221586

Ma hajnalban rendesen lefagyott a fülem. :-)

Előzmény: SzeZo (221578)
Nemo Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221585

Trekkinggel járok, nekem ez vált be kezdettől fogva. Tudtommal a ballonos gumi csak a sugárirányú zökkenőket csillapítja, az oldalirányú feszülést nem. A küllőtöréseknek egyébként végső soron a lustaságom az oka, mert nem szoktam minden törés után újraegyengetni a kereket, csak a szomszéd küllőket feszítem vagy lazítom meg. A küllőszakadásokkal egyébként vidáman együtt tudok élni, másrészt mostanság már hónapok óta nem tört el egy küllőm sem - nyilván mert nemrég fűztem új agyat a kerékbe. Ez nálam egy félnapi munka, hétvégén szoktam csinálni. Biztos vagyok benne, hogy sűrűbb centírozással tovább élnének a küllők is, de amióta két szegecs végleg kiesett a harcból, már csak az új felnit lesem én is...

Előzmény: Rottentroger (221584)
Rottentroger Creative Commons License 2014.12.30 0 0 221584

Az mondjuk igaz, hogy én kb 80kg vagyok és agyon se szoktam cuccolni a gépet. :)

 

Milyen bringád van? Nem esetleg valami vékonyabb kerekű? Lehet akkor, hogy egy ballonosabb jó tenne.

Előzmény: Nemo (221581)
Nemo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221583

Dehogy adom el a gépet (miért is kellene?), nagyon jó kis masina, csak hát alkatom és szokásaim miatt erősen nyúzom. Éppen az benne a nagyszerű, hogy minden alkatrésze szépen, kiszámíthatóan kopik el, vagy ha mégsem (pl. a nyeregtartó törése vagy a küllőtörések), az nem végzetes, a sérült alkatrész kitart akár egy napig is.

 

A Mavic a boltos szerint tízegynéhányezer forint lesz, és azért veszem ezt, mert ilyen gyártmány van raktáron náluk a dupla falú, duplán szegecselt felniből. Állítólag ritkán keresik, és rendelni se sűrűn szoktak, csak lesik, mint macska a rigót.

 

Rajtam egy megelőző kerékcsere sem segített volna, mert bizony az én kilóim alatt annak a küllői is elkezdtek volna törni. Egy ízben gyárilag nagyon masszívra fűzött kereket kaptam, az két hónapig bírta (utánhúzással, satöbbi). Egy szintén gyári, szegecs nélküli Bontrager is tönkrement így: a küllő kitépte magát a lyukon, és ott aztán ablakosan kihasadt az abroncs.

 

A "számolatlanul elmenő karbantartási pénz" helyett inkább úgy fogalmaznék: időről időre pótolnom kell a magukat megadó, elkopó alkatrészeket. Naponta nyolcvan kilométert tekerek (akár hóban-sárban is), plusz a nyári négy-ötezret a hosszú túrán. Ennek megfelelően láncápolásra nemigen költök, és szervizbe sem adom a gépet, mert azzal járok munkába.

 

Boltok természetesen voltak út közben a nyári túrán (leginkább a Baltikumban jártam most), és gazdagítottam is őket rendesen. Nyereg, pedál, külső, és más effélék estek be július 1. és augusztus 19. között.

Előzmény: Törölt nick (221582)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221582

"A következő nagy kiadásom egy rémdrága felni lesz (dupla falú, duplán szegecselt Mavic), ha addig el nem viszik." ez azt jelenti, hogy eladod az egész géped? (Kár számolni szerintem a kiadásokat, ha ennyire számolatlanul megy a lóvé karbantartásra -megelőző kerékcsere helyett. Lengyelben nem volt bolt?)

Előzmény: Nemo (221581)
Nemo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221581

Sajnos a racsni e táblázatban azonos a fogaskoszorúval, tehát szakszerűtlen vagyok... Idővel tán egységesítem.

 

A küllők egy darabig bírják alattam, aztán elkezdenek törni - leginkább a nyári túrán, mikor a bicikli összesen száznegyven kiló terhet cipel, és néha nagyon csúf helyeken kell haladnom (pl. idegen városok rissz-rossz úttestjein). Most nyáron ráadásul még a felni is dögrováson volt, mert még az iskolai évben az alulemezzel együtt beszakadt benne egy-két küllőanya-tartó szegecs, úgyhogy már alátét beiktatásával sem lehetett orvosolni. Ilyenkor sokkal sűrűbben törik a küllő, néha naponta átlagban egy is. Most is át van variálva a hátsó küllőzet, mert egyébként félrehúzna a kerék. A következő nagy kiadásom egy rémdrága felni lesz (dupla falú, duplán szegecselt Mavic), ha addig el nem viszik. De a DT-küllők sem a régiek már: nem szakadnak el a hajlításnál, hanem a felnit tépik, esetleg a csavarmenetnél törnek el, ami undok, leeresztéses küllőpótlást tesz szükségessé. Részben az ilyenek okozta időveszteség miatt döntöttem úgy, hogy egyetlen kitört küllőt még nem pótolok, csak kettőnként, és lehetőség szerint este. Ettől persze még jobban eltorzult a kerék, ami miatt egyre több küllő tört ki, satöbbi. De a tendencia megállt, mikor hazaértem, és kis teherrel jártam tovább. Akkor meg az agyperemből tépődtek ki a küllőlyukak - az is ronda látvány volt.

Előzmény: Rottentroger (221579)
Rottentroger Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221580

Elfeledtem, hogy az hátsóban még több van, igaz ott a felni már cserélve volt törés miatt. 

Előzmény: Rottentroger (221579)
Rottentroger Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221579

Hát nem is tudom, nem sok ez egy kicsit? Úgy veszed a DT küllőket, mintha osztogatnák. Nekem kb 60ekm van az első kerekemben, most kezd csapágyas lenni (2 db 6000 -es csapágy, darabja 300huf), a küllőzés eredeti, pedig már ütöttek el. :)

 

Nálad mit jelent a "racsni" ? A kazettatest vagy a hátsó lánckerék?

Előzmény: Nemo (221577)
SzeZo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221578

Ha megtanulnék... hű, de utálnám a hátszelet:-)

Előzmény: Pinyo (221574)
Nemo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221577

Ez messzire vezetne, mert az öltözéket máshol is használom. Speciális kerékpáros ruházatot (cipőt, betétes gatyát, tenyérkesztyűt, effélét) pedig nem veszek. Egyéb ruháim régiek.

Előzmény: rinceWIND (221576)
rinceWIND Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221576

Ehhez nem szoktad még hozzászámolni a speciálisan kerékpáros ruházatra költött összeget? Az sem elhanyagolható kiadás, általában: Esőkabát, nadrág, cipő, kesztyűk...

Előzmény: Nemo (221575)
Nemo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221575

Év végéhez közeledve statisztikákat szoktunk készíteni. Én a kilométereimet nem tartom számon, de a kiadásaimat igen...

Pinyo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221574

Azt hittem, nem öregszel. Ha megtanulnál hátrafelé biciklizni, legalább az arcüreged megmenekülne. További tanácsokkal állok rendelkezésetekre :)

Előzmény: SzeZo (221571)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221573

221465 hsz.-ban lévő arcmaszkot használtad ? mert abból jórészt kimegy a pára, nekem még sohase lett hideg belül

Előzmény: SzeZo (221571)
neszójábe! Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221572

Családi összefogással (ahogyan az manapság dívik) minden megoldható!

SzeZo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221571

Ahogy vénülök, egyre érzékenyebb az arcüreg és környéke. Mivel a bankrablós maszkot utálom (a kifújt pára átnedvesíti és még hidegebb érzetet ad), mostanában meg igazán nincs meleg, marad a szobafogság, esetleg séta.

Kajakos ismerőseim éppen szilveszteri evezésre készülnek, tehát akár mehetnék is. Csak nincs saját hajóm, ezért az év fele kiesik számomra.

Előzmény: Pinyo (221570)
Pinyo Creative Commons License 2014.12.29 0 0 221570

Az évnek még nincs vége, kíváncsian várom a frissített összefoglalót :) Na jó, az evezés idén biztos nem lesz már.

Előzmény: SzeZo (221565)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.12.28 0 0 221569
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.12.27 0 0 221568

Felnicsere 4000 killer után? Úgy érted, olyan rosszak voltak az utak? Melyik úton szedte ezt össze?

Előzmény: SzeZo (221565)
koller andor Creative Commons License 2014.12.27 0 0 221567

De jó neked!

 

Nekem  fogalmam sincs mennyit gurultam az idén. (de  jól esett az biztos :-)

Előzmény: SzeZo (221565)
rinceWIND Creative Commons License 2014.12.27 0 0 221566

Hova ez a rohanás az összegzéssel? Még van négy nap az évből. Abba neked két Balaton-kör simán belefér.

Viszont hosszút idén egyet sem mentünk együtt. :-(

Előzmény: SzeZo (221565)
SzeZo Creative Commons License 2014.12.27 0 0 221565

Feljegyzéseimet végig nézve igen furcsa kép rajzolódik ki 2014-ről.

Ilyen keveset már régen tekertem egy évben és ilyen sokat (kivéve új bringa vásárlásának éve) nem költöttem erre a szórakozásra. Igaz, az esőkabát nagyon megdobta a költségvetést, de nem vehettem meg az olcsót 16 ezerért, ami már tapintásra is izzasztó ruhadarab volt.

Szegény Szúnyog még 4000 km-t sem gurult, ennek ellenére felnicserére szorult a jófajta, komáromi köröknek köszönhetően. Trakesz dolgozott rendesen, főleg a munkába járásban segített (177 nap), de sokszor dolgozott amiatt, mert lusta voltam átpakolni a cuccokat cingár társára egy-egy hétvégi guruláshoz.

A nyers adatok: kb. 13400 km, kb. 32000 m szint.

Másképp kell szerveznem a jövő évi túráimat. Hosszabb egyszeri alkalmakat kell terveznem, mert több nap nem áll rendelkezésemre és azt a keveset is fogyasztja a  konkurens, az offtopik evezés, ami sok időt vesz el - de nem igazán bánom, mert hasonló élményt nyújt, mint a biciklizés.

Swennson Creative Commons License 2014.12.26 0 0 221564

"minimális levegőt fújok a belsőbe, hogy az alakját kicsit felvegye"

 

Lehet, az a kis levegő a visszarakás gátja. Csavard le a szelepet és próbáld meg úgy.

Előzmény: csiba00 (221560)
Poltorato Creative Commons License 2014.12.25 0 0 221563

Már nagyon sokszor szereltem gumit!

 

Azt én is tapasztaltam, hogy az egyik külső könnyebben felment mint egy másik.

 

Olyan is volt amit te írtál , hogy az utolsó 15 cm rész írtóra megfeszült , de nekem

 

szerelővasam van hozzá ami erős , így kicsiket fogva helyre tudtam emelni a gumit.

 

Persze ilyenkor nagyon vigyázni kell, nehogy kicsipesd vele a belsőt, mert az meg

 

pont ott "lábatlankodik". :-)

Előzmény: csiba00 (221560)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!