Így érthető. Viszont ahogy a képeket elnéztem, jobban járnál egy MTB-vel. :) Az jobban bírja a cuccolást, meg a terepet is. Megmondom őszintén, tisztellek, én pl. nem élvezem valami nagyon, ha csomag van bárhol a gépemen. Egyszerűen elillan a varázs.
Használok majd utánfutót, ha idővel tán lesz erre szoruló túratársam, de eddig még nem volt.
A fő hátránya az, hogy vele együtt nagyon nehéz a bicajt vonatra tenni vagy olyan helyekre becipelni, ahová én szoktam néha, pl. a legutóbbi túrán a 4. nap végén.
Nem csoda, hogy ama trekkinges ismerősödnek is küllőproblémái voltak. Tudtommal a trekkingeket alapjáraton nem DT küllőkkel szerelik, éppen az átlagos igénybevétel miatt. A felnijük sem valami csúcsminőség. Én igyekszem legalább e tekintetben jobb minőségű alkatrészeket használni.
Tapasztalatom szerint a külső keresztmérete nem teszi ritkábbá a küllőtöréseket - és ezt elég sok küllőtörés alapján mondom. :) Ami számít, az jobbára az, hogy mennyire vannak egyenletesen feszítve a küllők (ez az én saram, elismerem), hogy milyen hepehupás terepen és milyen dinamikával haladok, illetve hogy mekkora terhet cipel a gép.
Azt is hozzá kellene tennem, hogy az én trekkingem teljesen rugózatlan. A teleszkóp a teher egy részét időkésletetéssel engedi rá a felnire, ilyenformán időben széthúzza a terhelést. Gondolom, ez a hátsó rugóstagnál is így van. No nekem ilyen nincs, és nem is lesz soha, mert csomagjaim mindig vannak.
Defektekkel nincs problémám, a Continental közepes védelme az általam használt utakon rendszerint elegendő.
Jobban csillapít az mindent szerintem. Volt anno trekkingmániás haverom, az folyton defekttel meg küllőkkel szopott. Mi meg szépen kolbászoltunk a montikkal...:D
Trekkinggel járok, nekem ez vált be kezdettől fogva. Tudtommal a ballonos gumi csak a sugárirányú zökkenőket csillapítja, az oldalirányú feszülést nem. A küllőtöréseknek egyébként végső soron a lustaságom az oka, mert nem szoktam minden törés után újraegyengetni a kereket, csak a szomszéd küllőket feszítem vagy lazítom meg. A küllőszakadásokkal egyébként vidáman együtt tudok élni, másrészt mostanság már hónapok óta nem tört el egy küllőm sem - nyilván mert nemrég fűztem új agyat a kerékbe. Ez nálam egy félnapi munka, hétvégén szoktam csinálni. Biztos vagyok benne, hogy sűrűbb centírozással tovább élnének a küllők is, de amióta két szegecs végleg kiesett a harcból, már csak az új felnit lesem én is...
Dehogy adom el a gépet (miért is kellene?), nagyon jó kis masina, csak hát alkatom és szokásaim miatt erősen nyúzom. Éppen az benne a nagyszerű, hogy minden alkatrésze szépen, kiszámíthatóan kopik el, vagy ha mégsem (pl. a nyeregtartó törése vagy a küllőtörések), az nem végzetes, a sérült alkatrész kitart akár egy napig is.
A Mavic a boltos szerint tízegynéhányezer forint lesz, és azért veszem ezt, mert ilyen gyártmány van raktáron náluk a dupla falú, duplán szegecselt felniből. Állítólag ritkán keresik, és rendelni se sűrűn szoktak, csak lesik, mint macska a rigót.
Rajtam egy megelőző kerékcsere sem segített volna, mert bizony az én kilóim alatt annak a küllői is elkezdtek volna törni. Egy ízben gyárilag nagyon masszívra fűzött kereket kaptam, az két hónapig bírta (utánhúzással, satöbbi). Egy szintén gyári, szegecs nélküli Bontrager is tönkrement így: a küllő kitépte magát a lyukon, és ott aztán ablakosan kihasadt az abroncs.
A "számolatlanul elmenő karbantartási pénz" helyett inkább úgy fogalmaznék: időről időre pótolnom kell a magukat megadó, elkopó alkatrészeket. Naponta nyolcvan kilométert tekerek (akár hóban-sárban is), plusz a nyári négy-ötezret a hosszú túrán. Ennek megfelelően láncápolásra nemigen költök, és szervizbe sem adom a gépet, mert azzal járok munkába.
Boltok természetesen voltak út közben a nyári túrán (leginkább a Baltikumban jártam most), és gazdagítottam is őket rendesen. Nyereg, pedál, külső, és más effélék estek be július 1. és augusztus 19. között.
"A következő nagy kiadásom egy rémdrága felni lesz (dupla falú, duplán szegecselt Mavic), ha addig el nem viszik." ez azt jelenti, hogy eladod az egész géped? (Kár számolni szerintem a kiadásokat, ha ennyire számolatlanul megy a lóvé karbantartásra -megelőző kerékcsere helyett. Lengyelben nem volt bolt?)
Sajnos a racsni e táblázatban azonos a fogaskoszorúval, tehát szakszerűtlen vagyok... Idővel tán egységesítem.
A küllők egy darabig bírják alattam, aztán elkezdenek törni - leginkább a nyári túrán, mikor a bicikli összesen száznegyven kiló terhet cipel, és néha nagyon csúf helyeken kell haladnom (pl. idegen városok rissz-rossz úttestjein). Most nyáron ráadásul még a felni is dögrováson volt, mert még az iskolai évben az alulemezzel együtt beszakadt benne egy-két küllőanya-tartó szegecs, úgyhogy már alátét beiktatásával sem lehetett orvosolni. Ilyenkor sokkal sűrűbben törik a küllő, néha naponta átlagban egy is. Most is át van variálva a hátsó küllőzet, mert egyébként félrehúzna a kerék. A következő nagy kiadásom egy rémdrága felni lesz (dupla falú, duplán szegecselt Mavic), ha addig el nem viszik. De a DT-küllők sem a régiek már: nem szakadnak el a hajlításnál, hanem a felnit tépik, esetleg a csavarmenetnél törnek el, ami undok, leeresztéses küllőpótlást tesz szükségessé. Részben az ilyenek okozta időveszteség miatt döntöttem úgy, hogy egyetlen kitört küllőt még nem pótolok, csak kettőnként, és lehetőség szerint este. Ettől persze még jobban eltorzult a kerék, ami miatt egyre több küllő tört ki, satöbbi. De a tendencia megállt, mikor hazaértem, és kis teherrel jártam tovább. Akkor meg az agyperemből tépődtek ki a küllőlyukak - az is ronda látvány volt.
Hát nem is tudom, nem sok ez egy kicsit? Úgy veszed a DT küllőket, mintha osztogatnák. Nekem kb 60ekm van az első kerekemben, most kezd csapágyas lenni (2 db 6000 -es csapágy, darabja 300huf), a küllőzés eredeti, pedig már ütöttek el. :)
Nálad mit jelent a "racsni" ? A kazettatest vagy a hátsó lánckerék?
Ez messzire vezetne, mert az öltözéket máshol is használom. Speciális kerékpáros ruházatot (cipőt, betétes gatyát, tenyérkesztyűt, effélét) pedig nem veszek. Egyéb ruháim régiek.
Ehhez nem szoktad még hozzászámolni a speciálisan kerékpáros ruházatra költött összeget? Az sem elhanyagolható kiadás, általában: Esőkabát, nadrág, cipő, kesztyűk...
Ahogy vénülök, egyre érzékenyebb az arcüreg és környéke. Mivel a bankrablós maszkot utálom (a kifújt pára átnedvesíti és még hidegebb érzetet ad), mostanában meg igazán nincs meleg, marad a szobafogság, esetleg séta.
Kajakos ismerőseim éppen szilveszteri evezésre készülnek, tehát akár mehetnék is. Csak nincs saját hajóm, ezért az év fele kiesik számomra.
Feljegyzéseimet végig nézve igen furcsa kép rajzolódik ki 2014-ről.
Ilyen keveset már régen tekertem egy évben és ilyen sokat (kivéve új bringa vásárlásának éve) nem költöttem erre a szórakozásra. Igaz, az esőkabát nagyon megdobta a költségvetést, de nem vehettem meg az olcsót 16 ezerért, ami már tapintásra is izzasztó ruhadarab volt.
Szegény Szúnyog még 4000 km-t sem gurult, ennek ellenére felnicserére szorult a jófajta, komáromi köröknek köszönhetően. Trakesz dolgozott rendesen, főleg a munkába járásban segített (177 nap), de sokszor dolgozott amiatt, mert lusta voltam átpakolni a cuccokat cingár társára egy-egy hétvégi guruláshoz.
A nyers adatok: kb. 13400 km, kb. 32000 m szint.
Másképp kell szerveznem a jövő évi túráimat. Hosszabb egyszeri alkalmakat kell terveznem, mert több nap nem áll rendelkezésemre és azt a keveset is fogyasztja a konkurens, az offtopik evezés, ami sok időt vesz el - de nem igazán bánom, mert hasonló élményt nyújt, mint a biciklizés.