Egy rokonom pénteken RJ-el kijött hozzánk és kb. 5 éve is volt amikor még tologatták a kis kocsit és kínálgatták az utasokat. Most viszont nem volt ilyen, ha akart valaki valamit akkor el kellett menni az arra alkalmas kocsiba. Mindezt az Ő elmondása szerint írom most ide le.
Ez látszólag szintén nem jelenthet gondot, hiszen a területtől pár kilométerre fut a 140-es (Szeged-Cegléd-Budapest) vasúti fővonal. Innen kiváló iparvágányt lehetne leágaztatni, viszont a szegedi Intercity vonatok miatt így is kapacitáshatáron üzemelő pálya valószínűleg nem bírná el a BYD ipari forgalmát, valamint a környező állomásokon rendezni sem igazán lehet. Azt már korábban megtudtuk, hogy a kormány 46 milliárd forintból fejleszti a környék közúti infrastruktúráját, azonban a BYD által valószínűleg elvárt vasúti fejlesztésekről eddig nem esett szó."
Dunaföldváron is pár éve minden vágányon volt egy tehervonat(darab). Azt mondja a forgalmista, hogy jobb így, nem kell utasvédelemre meg hangosbemondásra figyelni.
A Nagyatád-Somogyszob vonalon ma is versengtek a tehervonatok, hogy ki indulhat először Barcs felé! Sajnos a személy vonatok már nem zavarják a forgalmat...
2005-ben egy Kecskeméti és Kiskunfélegyházi megállással 2h10' volt. A kilencvenes években csak Kecskeméten álltak meg a jellemzően 3 kocsis IC vonatok. (3 óránként jártak)
Kecskemétről tudok nyilatkozni. Ez már régen nem csak összeszerelő üzem. (sőt üzemek , mivel már 4 van) Ehhez kapcsolódóan komoly oktatás fejlesztés folyik a városban egészen az egyetemi szintig.
(egyébként az M44 tényleg független a mercitől , hiszen 20 kilométer távolságban épül a gyártól. Viszont a 44-es utat az M5 és a gyárak között pont az ipartelepítés miatt építették át 2x2 sávra.)