Igy van ki kell maszkolni minden olyan részt amit nem tudsz lemosni. Majdnem olyan mintha fényezéshez maszkolnád az autót csak nem kell annyira részletesen.
Már találkoztam a problémával. Sajnos én még nem találtam meg a hatékony ellenszert utólag. Az egyetlen amivel a probléma megoldható, hogy létre sem hozzuk: polít előtt maszkolás. Igaz, ha vki. vmi. megoldást tud a problémára én is kíváncsi vagyok rá! De addig marad a fogkefe, vágott szőrű ecset stb... Miáltal az általad (is) használt anyag- már mint a polír csak vmi port hagy maga mögött, nem nagyon lesz anyag ami feloldja. Az általam használt Farec.. nem forgalmaz semmi "ellenszert". A vaxot van esély zsírtalanítóval eltávolítani.
Nem igazán találtam szakirányú topikot (ha tudtok, navigáljatok oda) polirozás ügyileg.
Maga a koptató polirozás megy szépen, gyári fényig, wax-ot is fel tudom kenni, de a maradékokat egyszerűen képtelen vagyok eltávolitani.
Ez főleg azért gond, mert bár oldószer néllküli vizes bázisú polirfolyadékot használok, befolyik mindenhová, de kiszedni magasnyomásúval sem nagyon tudom. S ugye nem mindenhová férek be. A wax meg egyenesen kiröhögi a vizet, amivel le akarom mosni.
Első lökhárítót és két köszöb spoiler szertnék lefestetni, debreceni vagyok és nem ismerek megbízható fényezőt. Hova érdemes vinni? És kb mennyit kérhetnek el érte?
Úgy néz ki mintha elkezdték volna nagyon alaposan megjavítani aztán elfogyott a türelem és a végére összcsapták. Pl a jobb bal oldali sárvédőn egy egész ügyes inas dolgozhatott. Mondjuk nem sikerült de ha így halad a harmadik vagy a negyedik már jó lett volna. Valószínűleg volt harmadik meg negyedik de nem ezen az autón. Végül egy elég béna fényező felvakolta........... A polírozás viszont sokáig tartott és nagyon jó lett. Mondjuk hiába :-)))))))
Ez piros volt mindig úgy tűnik. Korrózió nem sok mondhatni semmi, viszont A oszlop környékén komoly karambolos nyomok vannak amit ordenáré módon sikerült kijavítani, vagy inkább csak szakértői szemmel észrevehetővé tenni. Szóval lesz sárvédő gyártás :-))))
Nem kellene azt a kasznit lemásolni? Nem occccsssssón pedig elpasszolni! Hasonlít formára a 190SL-re. Szemből. A piros szín valami jampecság? Eddig azt hittem, csak ezüstben léteznek.:-))
Rólam nincsen kép kora-abnormális időmből. Egyébként,- fater szerint, mintha én lennék a fekete hajú. Nos Ő az én fiam, a pedálos gokartjával. Békés megyében mi akkoriban, (40 éve) csapágyon futő deszkákat fabrikáltunk.
Lekéstél róla,egy hete ajánlottam Keepitnek,hogy a ládában összegyüjtöttet dobja fel ebayra db6 eredeti fényezés eladó címszóval,azóta már gondolom egy lord le is csapta csillagászati áron:)))))
Mi régebben 2 éve "beszélgettünk" jópárszor a veterán topikba,mostanában keveset netezek,javarészt akkor nyitom ki az indexet ha alkatrészt árulok a suzuki topicba:)
Egyébként nem viccnek szántam,valóban '88-ban kezdtem 12.000Ft-ból egy 650-es puch-al,jó 16 évesen 1 évet tévedtem...Faterom megfogta a fülem és kivitt a műhelybe. Sok autóm sem volt,csak 52db...ami nem volt a nevemen azt nem számoltam.Írhatnék hasraütés szerüen,mert kereskedő volt fater,de azok nem saját autók ügye. Jó éjt.
Egyébkánt 4 éves koromban bevállaltam a szomszéd cigánygyerek pedálos moszkvicsát lakatra de a gyámom letiltott. Sajnos a sokkot nem hevertem ki azóta sem ........ Most vén fejjel a lelkitraumát próbálom munkaterápiával kezelni és egy alukasznis DB6-on edzek :-)
Olvasgatom itt az utóbbi h.sz-okat,ezzel kapcsolatban szólnék. Nagyon kilógok a sorból ha hígrakevert üvegszálas kittett viszek fel a végighegesztett varratokra,természetesen csiszolás és zsírtalanítás után,ecsettel...? Ja és kicsiszolom teljesen,hogy ne lejessen látni a varratot,mindezt a kocsi alján is:)
Végülis nem hülyeség az oxidbitumenes szigetelés de elötte zsirtalanitsd és alapozoval kend le igényesen és ha a heggesztés nem folytonos én használnék tömítö masszát is.kivülről szintugy zsirtalanítás alapozás tömitö massza majd valami jobb minöségü alvázvédő.De a küszöb és a purhab az nem tul nyerö.Igaz nem nedv szívo ez biztos hisz akkor az építö iparban sem alkalmaznák de nemtul nyerö mivel heggeszteni se lessz elönyös hamár kifújtad purhabbal.Ha kész a küszöb csere üreg védövel igényesen fújd ki jobb ötletem nincs.
Szia! Akkor ha veszek egy rétegmérőt arra kell figyelnem hogy az adott értéken belül legyen, és nyert ügyem van. vagy azért bonyolultabb a dolog? Köszi
Ezzel vitatkoznék,most mértem egy gyári fényezést mercedesen és 900mikron volt!:)) Igaz 1958ban fényezték:))))))) Megmértem azt a részt is ahol csak a gyári alapozás maradt,azt is jól meggyalultam már spaklival és így is vastagabb mint a mostani autókon a komplett fényezés:)))))
Üdv! 90-120 mikronig gyári ,azon felül biztos ,hogy javított a karosszéria. Minden típusnál más a gyári rétegvastagság és nem is meglepő,hogy minden elemen más értéket mutat a műszer!